RSS

Anamneză

19 Feb

M-am trezit de dimineaţă cu un dor nebun de mare! N-o mai văzusem de mult cu toată învălmăşeala ideologică din ultima vreme. Aşa că mi-am pus tălpile, ochii, urechile, nările şi am coborât din arborele ancestral care amuţise şi el de când mă tot legăna în neştire. Cred că s-a bucurat, că nu prea îi mai rămăseseră frunze: le tăiasem pe toate la câini.
Prima dată m-am speriat de culoarea luminii. Probabil că de sus, de la adăpostul înălţimilor, se vedea altfel. Griul nu-mi stimulase retina nici într-un fel. Şi acum am cules galbenul strălucitor din cristalele de nisip (abia îl descoperisem şi mi-a invadat pătimaş ca o sevă fierbinte tot corpul). Cu aşa un impuls, ar trebui să-mi meargă bine toată ziua.

Ei, aş! Pe drum, în timp ce-mi clăteam simţurile, mi-am amintit că uitasem să-mi iau aripile. Se vede treaba că de atâta abstinenţă… mi s-a înmuiat zborul. Da, dar dacă mă întorc, nu-mi mai iese pasenţa! Tocmai aseară făcusem pariul cu viaţa. Cică aş fi amorţit şi că n-o să mai pot zbura prea curând. Bineînţeles, i-am replicat, iar azi trebuia făcută demonstraţia. Parcă-i aud glasul satisfăcut: ”quod erat demonstrandum”. Şi până la urmă cine are nevoie de aripi? Marea-i aproape.
Aşa am crezut şi eu! Cred că am numărat aproape o mie de mii de paşi. Ehei! Ce bune erau aripile acum… Ajungeam şi eu mai repede şi aveam timp să mă întorc pentru ştirile de seară, înainte să-mi bată clopotul. Hazliu corbul! În fiecare zi are ceva nou de anunţat, ştiri calde. Odată a venit cu o bucată de caş proaspăt. Cică l-a”subtilizat” unei vulpi. De parcă eu nu ştiu cum e cu vulpile. Altădată mi-a prezis că se va schimba vremea: ”Stai să vezi, zice, vin vremuri grele. Copacul tău spunea că nu te mai ţine. Viaţa e grea şi abia se descurcă pentru crengile lui bătrâne. Zicea că de aia nici nu mai înverzeşte, i-ai dormit toţi fluturii, i-ai mâncat toată culoarea, i-ai băut visul. Vrea să rezilieze contractul de simbioză, pentru că tot timpul ieşi în profit. Măcar de ţi-ar folosi la ceva!” Mă rog, eu nu cred să fi zis asta copacul. Pe de altă parte, cu mine nu prea mai comunică în ultima vreme.
Da´ unde o fi marea asta? Te pomeneşti c-o fi mutat-o iar vreun nebun! Că am mai căutat-o o dată, de mult. Se ascunsese după lună. Mă pândea de acolo şi nu zicea nici pâs. Nu ştiu cum m-am uitat după un nor care trecea prea încet şi îmi gâdila umbra. Am tras-o de un val şi am pus-o la locul ei. Da´acum unde o fi? O fi dispărut! Să fi avut dreptate copacul? Îmi zicea: ”Acuşi, acuşi n-o mai găseşti. O mare nu trebuie neglijată! Trebuie să-i faci o vizită măcar o dată la o adiere de vânt, să-i zici « Apă bună, dragă mare şi pescăruşi mulţi»” .

Și atunci mi-am amintit…

 
16 comentarii

Scris de pe Februarie 19, 2005 în Jurnal

 

Etichete: , , , , ,

16 răspunsuri la „Anamneză

  1. Maria

    Mai 12, 2011 at 9:28 pm

    Cum poti scrie astfel si totusi sa inteleg tot, dat tot, cuvant cu cuvant?! E superb! Numsi tu poti scrie astfel!

     
    • dagatha

      Mai 16, 2011 at 7:55 pm

      dacă e pe înțeles, nu poate decât să mă bucure. A fopst o perioadă când așa mă simțeam 🙂
      Mulțumesc pentru toate încurajările și cuvintele frumoase 🙂

       
  2. redsky2010

    Iulie 29, 2011 at 11:44 am

    tare frumos scris postul, parca vizualizez tot, ma simt si eu intr-un copac propriu…parca mai are ceva frunze de taiat, caut si o mare…hmm, hai ca merge! 😀

     
  3. paulman20102011

    Iulie 29, 2011 at 1:24 pm

    ia te uita ce post interesant, ca de altfel toata lirica ta…

     
    • dagatha

      Iulie 29, 2011 at 2:50 pm

      e de mult tare…
      Mulțumesc 🙂

       
  4. banifarabani

    Octombrie 5, 2011 at 2:41 pm

    „…a fost o perioadă când aşa mă simţeam”.
    De ce „a fost”? Era chiar atât de rău în vremea aceea?
    Sau, e chiar atât de mult bine în noua stare? În noua alegere?
    Întrebare retorică, desigur!
    Răspunsul e în alegere, evident!
    Probabil că e cu mult mai bine acum decât era atunci, altfel, care să fie justificarea, MOTIVAŢIA prezentului?
    …Asta, ca să răspund celor care vorbeau despre frustrări, pe un alt articol… 😉

     
    • dagatha

      Octombrie 5, 2011 at 7:37 pm

      probabil că studii de psihologie aprofundată vă duc cu gândul la astfel de interpretări și considerați că trei cuvinte sunt cheia unei întregi personalități.
      – de ce „a fost”? – pentru că a trecut 🙂
      – Era atât de rău în vremea aceea? – de unde ați dedus că a fost rău??? A fost una din cele mai frumoase perioade. de atunci, fiecare perioadă pe care o trăiesc este și mai frumoasă decât precedenta 🙂
      – noua stare? noua alegere? – despre ce vorbim aici? sper că nu tot despre învățământ!! :-)))
      – prezentul nu are nevoie de motivație, de justificare. prezenul ]l trăiești cu aceeași mândrie cu care îți porți trecutul și cu care te îndrepți spre viitor. E singura șansă de reușită 🙂
      – celor care vorbeau despre frustrări la alt articol, li se poate răspunde la articolul respectiv. 🙂

       
  5. Drugwash

    August 20, 2012 at 12:44 am

    Ce cîini mari, negri, mi se învîrt pe sub copac, aşteptîndu-mi spumegînd descinderea… Împrumută-mi rogu-te aripile tale, sau măcar doi fulgi, s-ajung pînă la prima intersecţie a lumii cu absolutul…

     
    • dagatha

      August 20, 2012 at 1:31 pm

      aripile mele…sunt betege…nu te-ar duce prea departe…
      Încă mai lupt să le lipesc ca să mai pot zbura…
      dar dacă ajungi la intersecția aia…musai să-mi zici și mie cum e…Eu…am uitat…

       
      • Drugwash

        August 20, 2012 at 2:01 pm

        Am să-ţi transmit prin flori de vis imagini din ultima staţie de dinaintea tăcerii.

         
      • dagatha

        August 20, 2012 at 2:03 pm

        🙂

         
  6. Il Serpente

    Mai 16, 2013 at 1:46 pm

    superb , scrieti sublim draga doamna

     
    • dagatha

      Mai 16, 2013 at 2:02 pm

      pfui…mi s-a urcat la cap, dragă…serpente… 🙂

       
      • Il Serpente

        Mai 17, 2013 at 7:29 am

        Păi pe bună dreptate vi s-a urcat la cap Agatha sunteți îndreptățită ,să pățiți așa ceva 😀

         

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

