RSS

In memoriam Dan Hrubaru

09 Iun

O şoaptă…
S-a stins suflată de un vânt neprielnic…

N-aş şti să-ţi spun cine este el. Un străin. L-am cunoscut întâmplător.
Am încercat să-mi amintesc chipul lui. Nu pot să citesc decât un singur lucru: SINGURĂTATE. Am vrut să întreb de ce oare nu poţi vedea în privirea cuiva destinul, în timp ce-ţi povesteşte la masă despre fetiţa lui, la ziua căreia fusese cu câteva ore înainte.
Mi-am dat seama că ochii nu ar putea duce această povară. Ai noştri.

O mamă plângând despletită, cu pumnii spre cer, cu faţa secată de lacrimi. Priveşte rugătoare către cei care l-au cunoscut, să-l aducă înapoi. Iar ea să se trezească şi să uite.
Nu ştiu de ce, plâng şi eu, deşi tot nu ştiu cine este omul acela.

Mi-am amintit acum de toate morţile, de toate plânsurile, de toate gropile flămânde ,rânjind satisfăcute că-şi umplu iar burţile. Nici măcar o urmă de compasiune… De preoţi şi de cântecul lor, de cădelniţa fumegândă, de mâinile întinse, legănând un „Doamne, miluieşte!”, de lumânări, de linişte… Mai ales de linişte… Şi mi-e dor! Mi-e tare dor de morţii mei! Le văd chipurile uneori şi pentru atât, mă simt norocoasă.

Şi maşinile par azi mai tăcute. Roţile se învârt mai uşor, parcă mângîie asfaltul, să nu tulbure. Nici păsări nu am auzit deloc astăzi. Retrase undeva, păstrează un moment de reculegere adâncă. Deşi, nici ele nu ştiu cine a fost. Ferestrele sunt deschise larg, parcă să tragă pentru ultima oară tot aerul viu, să ducă o parte din el şi celorlalţi de dincolo, amintire.

Acum îmi e teamă. Când o simt aşa de aproape nu-mi mai cunosc presimţirile. Mă tulbură. Îmi face cadou imagini care îmi storc lacrimi şi mă fac să retrăiesc… Numai senzaţia aceea de gol şi tristeţe imensă…
Cred că atunci când se stinge cineva, plâng morţii. Pentru cei ce rămân. Au şi ei bocetul lor.

O ofrandă pentru bietul singuratic necunoscut… Să se odihnească în pace…

Aseară am visat o nuntă…

 
7 comentarii

Scris de pe Iunie 9, 2005 în Jurnal

 

Etichete: , , , , , , , ,

7 responses to “In memoriam Dan Hrubaru

  1. Silvia Hrubaru

    Ianuarie 15, 2011 at 10:04 pm

    Am plans citind acest articol… despre tatal meu.

     
    • dagatha

      Ianuarie 16, 2011 at 9:04 am

      Nu mi-a venit să cred citind comentariul tău!!!
      Dacă e o coincidență… îmi întărește credințele.
      dacă e adevărat…atunci…nici nu știu ce să spun…
      nu m-am gândit într-o mie de ani…
      un gând bun către tine…

       
  2. dictaturajustitiei

    August 20, 2011 at 8:45 am

    Ce ciudat ! Am citit comentariile și m-am minunat ,cu toate că știu , că nimic nu e întâmplător.

     
  3. dagatha

    August 20, 2011 at 11:37 am

    da, deși știm, uneori ne iaprin surprindere🙂

     
  4. Cătlan Dănuța Sineta

    Mai 16, 2014 at 7:14 pm

    L-am cunoscut, am fost colegi de generala patru ani, un suflet cald, calm, plin de rabdare.Cand am aflat ca s-a dus dintre noi am plans desi nu mai vorbisem cu el si nu-l mai vazusem decat intamplator dupa vreo 15 ani….Mai ales ca stiam ca are o fetita pe care as fi vrut sa o cunosc….Acum vreo doi ani l-am visat si imi spunea sa o iau pe fetita sa creasca cu fetita mea…..Asta era o rugaminte, nu stiu ce insemna.Anul trecut am fost la Panciu in vizita la parintii mei, am trecut pe la poarta casei parintesti pentru a duce un buchet de flori mamei sale care imi fusese profesoara dar stiind ce s-a intamplat nu am avut puterea sa dau ochii pentru a nu trezi amintiri de ambele parti….A fost un suflet sincer si poate nu a fost apreciat atat cat ar fi meritat….O lacrima si un gand vesnic in amintirea sa!

     
    • dagatha

      Mai 17, 2014 at 7:47 pm

      🙂
      Nimic nu este întâmplător…
      Poate tocmai o floare și un zâmbet ar putea fi o alinare pentru un suflet răvășit de mamă care și-a pierdut fiul, pentru că asta ar însemna că nu l-ai uitat🙂
      E bine să ne amintim măcar din când în când de îngeri.🙂

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

