RSS

Un experiment-surpriză

08 Ian

Sau o fi doar o experiență? Habar nu am. Cert este că astăzi m-am gândit să pun un altfel de post, că tot e aici un fel de amalgam cu „de toate pentru toți”. Pe de altă parte, categoria asta era goală și mi se părea păcat să o las așa.

Ne-am uitat dimineață devreme în portomoneul (mereu m-a distrat termenul ăsta😀 ) proprietate personală prin care nici măcar vântul nu mai bătea că s-a săturat să șuiere a pagubă. L-am alungat cu o zi înainte cu ștergarul de la bucătărie. Na, zic! Azi nu mai mâncăm la restaurant, că nu ne mai dă pe datorie acolo. Cumpărasem și un caiet special de 100 de file pentru contul deschis, din restul de la factura la lumină, după care mi-am amintit că suntem doi bugetari în familie, și l-am ascuns, poate mai trebuie și altădată, la vreo împachetare ceva.

Așa că mi-am suflecat mânecile, am tras aer în piept, am scos șorțul de la naftalină, am șters cratițele de praf, am dat deoparte pânza de păianjen din frigider și m-am apucat de treabă.

Ca să fim bine înțeleși, odată, în tinerețe, eram ca Duduia Didi :-)))))) Adică  îmi plăcea bucatăreala😀 . Ei, nu făcusem chiar o pasiune pentru asta, dar supraviețuiam culinar. După care, am constatat că prea multă mâncare pică greu și am lăsat-o mai moale. Că tot veniră sărbătorile, am ales să nu fac nimic, și așa am fost mereu pe ducă, ba la unii, ba la alții (Dumnezeu să le dea sănătate!), așa că decât să fie bucatele mele sortite a sătura stomacul vreunui câine care tocmai  a câștigat bătălia pe tomberoanele din vecinătatea blocului, mai bine inventez altceva. Dacă am scăpat ieftin cu un fel de mâncare ușor și delicios între cele două sărbători, de data asta ochii consortului indicau altceva. Sarmale! Și nu orice fel de sarmale. Cu ciuperci. Prin urmare…a ieșit cam așa ceva:

sarmale cu ciuperci

Hai că arată bine! Dacă dați click…e chiar mâncabilă🙂

De când aștept să fac asta! Adică să pun și eu, ca pe blogurile de specialitate, o poză de aia de te bagă în boale, alături de tot procesul tehnologic pe etape, ca să dovedim, clar, că nu e de la magazin sau de la vreun fast-food. Acestea fiind zise:

Etapa 1: ați scăpat, aia nu am pozat-o, că ideea mi-a venit muncind. Și oricum nu aveam atâta răbdare. În plus, să nu mă întrebați niciodată cantitățile (doar când fac vreo prăjitureală), că nu știu ce și cât și când pun, de obicei sunt cu ochii închiși că mi-e frică de ceapă. Nu suport lacrimile!

Etapa 2: ingredientele chinuite gata, amestecate regulamentar, numai bune de învelit:

Etapa 3: pregătirea pentru înveșmântarea în sfânta vărzuță. Ingrediente esențiale puse special ca să nu se ardă, bietele de ele, la funduleț:

Etapa 4. așa s-a clădit și Turnul Babel:

Etapa 5: aproape gata. Ingredientul pentru gustul minunat (la insistențele tatălui meu, care poate fi foarte convingător, mai ales odată ce ai gustat ceva făcut în stilu-i ardelenesc🙂 )

Etapa 6: învelite bine, înainte de băgat în gura cuptiorului, foarte nerăbdătoare (eu, că pe dânsele le durea la cotor).

Cam cu asta mi-am petrecut ziua.

Nu vă speriați, NU SE VA REPETA!😀

 
25 comentarii

Scris de pe Ianuarie 8, 2011 în Culinare

 

Etichete: , ,

25 responses to “Un experiment-surpriză

  1. Sora lu'Diana

    Ianuarie 8, 2011 at 8:00 pm

    Sorooo, sumfar de salivare habundenta aici! Da prin posta nu le poti trimite? Magar una, hai!

     
    • dagatha

      Ianuarie 8, 2011 at 8:05 pm

      Sora lu’ Diana?hmmmm…
      cu poșta nu mai colaborez că mi s-a zăpăcit limba de la lipit timbre pe plic. Numai la reședință servim.😀

       
  2. afkafk

    Ianuarie 8, 2011 at 8:06 pm

    pe mine unul m-ai nenorocit!!!🙂
    pofta buna sau sa va fie de bine!
    dar pe mine m-ai nenorocit!🙂 adeca zau!sincer si serios! ma duc sa-mi desfac o conserva din care sa rumeg ca soarecele intr-un siloz maturat proaspat , a paguba si foamete maxima🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 8, 2011 at 8:09 pm

      hihihi!!!
      Te-am lăsat și eu o dată cu gura deschisă :-)))) Sau…închisă? :-))))
      Relax, următoarea rețetă la anu! Deci mai poți intra să citești câte ceva pe aici fără grijă.

       
  3. Ciprian Bojan

    Ianuarie 8, 2011 at 8:43 pm

    Un adevărat festin!!! yam yam!!!😉

     
  4. visiniul

    Ianuarie 8, 2011 at 8:53 pm

    SALUT VREI SA FACEM PARTENERIAT?

     
    • dagatha

      Ianuarie 8, 2011 at 9:13 pm

      not sure I understood very well🙂

       
  5. Nahemah

    Ianuarie 9, 2011 at 12:21 pm

    cica „nu știu ce și cât și când pun, de obicei sunt cu ochii închiși că mi-e frică de ceapă”. hai ca asta chiar n-am mai auzit-o. =))))))))
    dar oricum, cu un ochi (ne)format ca al meu pot spune ca arata chiar bine desi nu sunt mare fana sarmale.:D

     
    • dagatha

      Ianuarie 9, 2011 at 1:18 pm

      să vezi ce gust au! neiculiță!!! normal, doar eu le-am făcut😀

       
  6. vavaly

    Ianuarie 9, 2011 at 2:12 pm

    Surprize surprize, asa trebuia sa se cheme postul asta. am inceput eu sa citesc gandindu-ma: ce traznaie i-a mai traznit oare? dar la culinare…zau ca nu ma asteptam…si cateva randuri mai jos ditamai surpriza: sarmale …nu o omleta, un ou fiert, ceva usor …proba probelor- sarmale. La paste sa ne asteptam la un cozonac , ceva? oricum , in capul meu deja miroase a varza calita… Bravooo…

     
    • dagatha

      Ianuarie 9, 2011 at 2:16 pm

      La Paște? am promis că nu mai pun anu ăsta nimic de papa că-mi pierd mâna de cititori care mai rezistă aici cu stoicism😀

       
  7. carbonaru

    Ianuarie 9, 2011 at 2:32 pm

    Arata comestibil, dar n-ar fi rau sa dai cainelui sa guste inainte. Preventiv, asa🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 9, 2011 at 5:45 pm

      câinele a zis că nu se riscă. Cu ciupercile…e discutabil…

       
  8. Talitha

    Ianuarie 10, 2011 at 9:28 am

    Cât de apetisant!🙂

     
  9. eumiealmeu

    Ianuarie 10, 2011 at 11:44 pm

    varza era murată? dacă da, să ţi se facă rău pentru că n-ai împărţit cu mine. dacă nu, să-ţi fie de bine. şi când mai faci, dă un buzz şi spre mine – da poa să fie şi doar varză călită, dacă e murată! că eu tot vin. pentru aşa ceva, las orice deoparte şi alerg. hai că mă duc să mă culc, dar sunt convinsă că mă voi visa cu oala de sarmale – repet, murată varza! – în braţe… să poţi dormi, acu! dar pe viitor nu-ţi mai urez să dormi dacă nu mă chemi!şi, da, eşti o eroină.

     
    • dagatha

      Ianuarie 11, 2011 at 10:56 am

      murată soro, păi cum altfel??? hm….ia că m-a luat cu pofte again! :-))))
      vrei? io de unde să știu? dau adresa?😀

       
  10. duduiadidy

    Ianuarie 11, 2011 at 7:44 am

    Drăguţă, felicitările mele, aşa, ca de la o gospodină la alta! Arată delicios şi sunt convinsă că aşa aveau şi gustul. Îmi amintesc de vremea când puteam mânca şi eu sarmale (acum mă cam feresc… deh, fierea)… Doamne ce bunătăţi făceam, învelite-n foi de viţă, mititele cât un degetar, de mergeau, tăvălite frumuşel în smântână, taman cât o îmbucătură.
    N-oi ştiu eu multe, dar în viaţă, să ştii de la mine, dacă saturi bărbatul, apăi te satură şi el pe tine… Înţelegi mătăluţă cu siguranţă ce vreau să zic!
    Spor la gătit bunătăţuri, drăguţă. Acu’, tre să caut un fotograf, că mi-ai dat ideea să-mi pozez şi eu nişte reţete pe care le-am luat de la alţii şi le-am modificat după cum am crezut eu!

     
    • dagatha

      Ianuarie 11, 2011 at 10:59 am

      astea sunt soft, duduie. merg. măcar o tură și tot merg.😀
      Cu săturatul…nu pot scrie indecențe pe aici, cum mi-a zamislit neuronul, dar mulțumescu-ți pentru sfat.
      Aștept poze cu minunatele rețete.
      Oricum…văd că…răruț pe la noi. Ori vrei să îți ducem doru?😀

       
      • duduiadidy

        Ianuarie 13, 2011 at 6:44 pm

        Nu e de răruţ. Dar nu vreau să deranjez sau să inoportunez. Că dacă mă apuc de povestit îs greu de oprit!

         
      • dagatha

        Ianuarie 13, 2011 at 10:49 pm

        lasă că mă ocup eu cu opritul,Duduie.Matale începe😀

         
  11. old an

    Ianuarie 13, 2011 at 8:28 pm

    Incearca sa pui toate ingredientele crude in interior (ceapa, ciuperci, carne, orez)..si mai vorbim…

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2011 at 11:04 pm

      ia dă matale rețete mai explicite că neuronul meu e în agonie,stă să crape. deci…cum?crude? și în care mijloc?
      Aștept🙂

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

