RSS

De-a alb-negru

03 Apr

Tocmai mi-am pierdut nebunul

într-o diagonală periculoasă cu cerul;

era ultima piesă din jocul de-a soarta.

Când am făcut mutarea

aproape definitivă,

mi-a rânjit de sus a viclenie

și-am mai auzit doar zgomotul făcut în cădere

când s-a lovit de pătratul negru.

Sau o fi fost alb?

Fără cal, fără pion

și, mai cu seamă, fără turnul de fildeș,

am rămas regină mută

în tărâmul amăgirii,

hărțuită de pătratele negre.

Sau or fi fost albe?

 

Sursa foto: http://haosinculori.blogspot.com/2009/11/tabla-de-sah.html

 
29 comentarii

Scris de pe Aprilie 3, 2011 în Literare

 

Etichete: , , ,

29 de răspunsuri la „De-a alb-negru

  1. Lidia

    Aprilie 3, 2011 at 1:55 pm

    🙂 imi place! 🙂

     
  2. poorbuthonest

    Aprilie 3, 2011 at 2:46 pm

    Conteaza culoarea patratelor? 🙂
    Uneori albul poate fi mai periculos decat negru. Cand auzim negru prin isusi denumirea lui, avem tendinta sa ne pazim sau intuim ca e ceva rau si devenim mai precauti, mai vigilenti, mai retrasi iar de cele mai multe ori constatam ca negru nu ne aduce decat linistea.
    Pe cand albul pe cat pare de pur sau calm de cele mai multe ori este ca un vulcan in eruptie sau ne ascunde adevarul si ne aduce ceva tragic. 🙂

    Iti doresc sa parasesti cu fruntea sus taramul amagirii, esti regina chiar daca ai ramas muta esti cea mai puternica. 🙂 🙂

    O Duminica minunata iti doresc Agatha 🙂

     
    • dagatha

      Aprilie 3, 2011 at 3:51 pm

      la chinezi și japonezi albul e „culoarea” doliului și nu negrul… 🙂
      evident că pentru fiecare ele poartă semnificații aparte…
      mulțam de gândul bun 🙂 și de urări.
      Să ai o săptămână frumoasă.

       
  3. Moi

    Aprilie 3, 2011 at 4:04 pm

    Pierderea nebunului ar putea fi transformata in sansa …

     
    • dagatha

      Aprilie 3, 2011 at 4:08 pm

      da…
      întotdeauna se mai găsește un pion care să facă…schimbarea…
      🙂

       
  4. Ana lu' Manole

    Aprilie 3, 2011 at 5:05 pm

    Albe si negre, negre si albe…dar fara nebun, ce ne facem?!

     
  5. dagatha

    Aprilie 3, 2011 at 5:09 pm

    YOU tell me 🙂

     
  6. eumiealmeu

    Aprilie 4, 2011 at 5:16 am

    îţi place de mine, cât de superb îmi fac apariţia? – cam ca tigrul, aşa, vin în viaţa ta şi când plec eu… toată lumea zice că pleacă nebunul… 🙂 sincer, pătrăţelele negre vin bine durduliilor (cei care au copii cu colecţie de la National G, ştiu la ce mă refer!). albul e prea de mireasă, vrei să-mi aduc aminte de tinerete şi să bocesc? mai bine bocelli decât bocesc…

     
    • dagatha

      Aprilie 4, 2011 at 12:47 pm

      ooooo, daaaaa! dar m-am obișnuit cu tine, așa că… mă bucur de fiecare dată când ai timp să treci pe aici. Și ca să înlăturăm ORICE DUBIU: nu o plătesc domle să scrie atât! :-))))
      mi-era teamă că mă pui la „alba-neagra”, deci am scăpat ieftin cu comentariul :-))))

       
  7. Maria

    Aprilie 4, 2011 at 3:52 pm

    Nebunul e la mine;
    Ti l-am furat pe cand priveai cerul…
    Si nu vedeai sub ochii tai
    Cum plangea tabla
    In alb si negru.

     
    • dagatha

      Aprilie 4, 2011 at 4:57 pm

      chiar mă gândeam la tine zilele astea. citisem textele tale…
      🙂
      dacă mi-ai furat nebunul…
      te iert pentru că și eu la rândul meu
      l-am furat cuiva
      crezând că nu mai are nevoie…

       
  8. Maria

    Aprilie 4, 2011 at 3:55 pm

    Aga, draga, cu Matei in spatele meu, topaind dupa vorbe si negatii…mi-a ciuntit mesajul… Trebuie acolo un „nu”…te ocupi tu de asta? Cu drag!

     
  9. Ciprian Bojan

    Aprilie 4, 2011 at 5:22 pm

    Alb sau negru… Pare atât de simplu… Uneori alegem crezând că e alb, dar se dovedeşte a fi negru… Spre exemplu adevăruri urâte şi minciuni frumoase…

     
    • dagatha

      Aprilie 4, 2011 at 5:29 pm

      mie nici nu îmi plac…decât așa…ca fashion. Alb și negru par atât de radicale…nu lasă loc de nuanțe…
      interesant cu adevărurile urâte și minciunile frumoase
      🙂

       
      • Ciprian Bojan

        Aprilie 8, 2011 at 6:22 pm

        adevărurile urâte și minciunile frumoase dor. Doar că minciunile frumoase dor mai tare decât adevărurile urâte. Părerea mea…

         
      • dagatha

        Aprilie 11, 2011 at 11:41 am

        da…depinde și de cine sunt spuse uneori…și mai ales motivul
        🙂

         
  10. Maria

    Aprilie 4, 2011 at 5:24 pm

    …si asa, furandu-ne nebunii unii altora, ne transforman in pioni, regi si regine mute „pe tarmul amagirii, hartuiti de patratele negre. Sau or fi fost albe?”

    …Aga, ti-am dat sah? pe cand o noua partida de sah caci incep sa invat?! Bun profesor esti!

     
    • dagatha

      Aprilie 4, 2011 at 5:32 pm

      la șah în maniera asta…nu pot să mă laud a fi atât de bun profesor…așa că..propun un schimb de experiență. Mutarea e a ta de data asta, dragă Maria 🙂

       
  11. Maria

    Aprilie 4, 2011 at 5:39 pm

    Ok, accept, dar imi iau un timp de gandire, bine? Vreau sa fac o mutarea inspirata. Si-apoi jucam din nou, ok?

     
  12. Shayna

    Aprilie 10, 2011 at 7:08 am

    A propos de nebun…uite ce mi-a venit imediat in gand:

     
  13. dagatha

    Aprilie 11, 2011 at 12:39 pm

    apoi…să-ți mai vină idei din astea 🙂
    mulțumesc.

     
  14. Pruncu

    Aprilie 13, 2011 at 12:14 am

    Foarte fain.. desi eu prefer rima. Dar imaginea pe care o creezi e interesanta.

     
  15. dagatha

    Aprilie 13, 2011 at 10:24 am

    mulțumesc pentru aprecieri.
    da, în general poezia e asociată cu rima, îi dă eleganță și ritm.
    🙂

     

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Thaumaturge

talk about candles, circles, planets, stars, bananas, chants, runes and the importance of having at least four good meals every day”

Machete didactice

machetedidactice.com

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

