RSS

Inocența în starea ei pură

15 Iun

„Mami, uite un căsel”, a zis cu privirea aceea strălucitoare care mă face să mă topesc de bucuria bucuriei lui.

Eu zâmbesc. Prin „căsel” a se înțelege o puricanie pitică, fără păr, slabă și prăpădită care se apropia de noi cu coada fluturând. „Du-te, măi cățelule de aici, că nu avem nimic să-ți dăm..” Asta e replica mea de câte ori zăresc o astfel de arătare care îmi inspiră mereu milă și de care mă feresc pentru că nu mă pot uita la ea fără să am oareșce sentimente. E drept că de când e Andrei, mă preocupă și neliniștea că un astfel de animăluț ar putea avea reacții neprevăzute, ceea ce înseamnă că e bine să-mi țin copilul cât mai departe.

„Da’ ce face căselul aici?”

„Caută ceva de mâncare”, găsesc eu explicația.

”Da’ de ce?”

„Pentru că îi este foame”. Observ repede că este o „ea” și că are, probabil, pui. „Și ca să le ducă de mâncare și puilor ei”. (Știu că nu-l mulțumesc niciodată răspunsurile seci, impersonale și date așa, în dorul lelii, de aceea, încerc să fiu explicită. Evident că n-a mers 🙂 )

„Da’ unde sunt puii lui?”

„Hmmm…Nu știu, i-o fi ascuns”.

„Da’ unde i-a ascuns?”

„Păi…dacă i-a ascuns…înseamnă că nu trebuie să știm unde sunt.”

Nu a părut foarte convins, dar, curios, nu a continuat șirul de întrebări, cum o face de obicei. Am mai stat puțin afară și am hotărât că trebuie să intrăm, se făcuse deja târziu. Elementul de persuasiune este faptul că și ceilalți copii intrau în casă. Toți își spuneau „pa” unul altuia, iar urechile mele aud vocea plină de compasiune a lui Andrei: „Pa căselule,să găsești mâncare pentru puii tăi!”

M-am topit!

Este copilul meu! Și are 2 ani și 10 luni 🙂

 
32 comentarii

Scris de pe Iunie 15, 2011 în Despre copii

 

Etichete: , , , , , ,

32 de răspunsuri la „Inocența în starea ei pură

  1. DianaEmma

    Iunie 15, 2011 at 12:22 pm

    Apropo imposibil să nu te topești după ei. 😀

     
    • dagatha

      Iunie 15, 2011 at 12:23 pm

      păi nu?
      da când e vorba și despre al tău…deja ești pierdut iremediabil 🙂

       
  2. BlueRiver

    Iunie 15, 2011 at 12:36 pm

    Te uimesc copiii, cu bunatatea lor din suflet :)… Fii-miu renuntat la biberon, aruncandu-l de la balcon, unei cateluse cu pui, ca sa aibe catelusa cu ce sa-si hraneasca puii 🙂

     
    • dagatha

      Iunie 15, 2011 at 12:41 pm

      ce simpatiiiiiiiiiiiiiic!
      Da, uneori te dezarmează inocența lor.
      sunt minuni, în adevăratul sens al cuvântului!
      🙂

       
  3. paulman20102011

    Iunie 15, 2011 at 1:16 pm

    Sunt cele mai mari minuni ale lumii. Al meu face oarecum o diferenta intre cateii mari, de care se teme si nu prea(mai mult de gura noastra), si catelusii, de care se simte foarte atras. Adevarul ca un catelus de ala mic si pufos ar fi un prieten de joaca de exceptie pentru ei la varsta asta si nu numai. Am vazut zilele trecute la mall, la magazinul de animale 2 catelusi de iti venea sa ii iei acasa pe amandoi.

     
    • dagatha

      Iunie 15, 2011 at 1:39 pm

      daaaa, mi-s dragi și mie. sunt drăgălași foc!
      ba mai mult, că tot vrem să ne mutăm, consortul a aruncat vorba că i-ar lua copilului așa un exemplar : http://images01.olx.lt/ui/2/26/75/30632175_1.jpg
      Mă și imaginez plimbându-l cu noaptea-n cap iarna! brrrrrr
      Totuși…la bloc e prea complicat. Nu- i bine nici pentru oameni, nici pentru bietele patrupede.

       
  4. rokssana

    Iunie 15, 2011 at 3:05 pm

    doar 2 ani si 10 luni are? de ce am crezut ca are 4? Trebuie sa-i iei un casel…macar unu mic 🙂

    http://www.youtube.com/desperados

     
    • dagatha

      Iunie 15, 2011 at 3:08 pm

      😆
      și aș vrea să rămână așa o vreme, la 2 ani și 10 luni. Că prea repede crește!
      „căsei”…are o duzină. nu încape de ei în pat. Numai de ăia ne permitem 😀

       
  5. tink3rbe11

    Iunie 15, 2011 at 5:37 pm

    Sa-ti traiasca mami si sa creasca mare si sa fii mandra de el cand o deveni ” barbat”.Cat despre casel…
    Sunt frapant de sinceri, si tare curiosi ….sunt minunati!

     
    • dagatha

      Iunie 15, 2011 at 7:03 pm

      Mulțumeesc! la fel și ție, draga mea 🙂
      Sunt! și sper să-și păstreze sinceritatea asta cât mai mult 🙂

       
  6. Ciprian Bojan

    Iunie 15, 2011 at 5:57 pm

    Un astfel de pui de om devine mai mereu dezarmant. Nici nu pot să comentez, doar să exclam: MINUNAT!!!

     
    • dagatha

      Iunie 15, 2011 at 7:05 pm

      exclamă, exclamă că ai motiv! (și eu precum cioara care-și laudă puiul: craa-craaa 😀 )

       
  7. Maria Matei

    Iunie 15, 2011 at 6:34 pm

    Dupa ziua acesta superba, voi mi-ati incununat seara! Micutul Andrei este superb, iar intrebarile lui m-au dat gata! Va imbratisez cu mare drag! Sa cresteti mari si frumosi ca si pana acum!

     
    • dagatha

      Iunie 15, 2011 at 7:08 pm

      hehehe, de când nu ne-am mai…„văzut”! am cam rămas în urmă cu cititul și eu 😀
      vă întoarcel îmbrățișările și urările 🙂

       
  8. Lidia

    Iunie 15, 2011 at 6:38 pm

    🙂

     
    • dagatha

      Iunie 15, 2011 at 7:09 pm

      sugestiv com,entariu, draga mea Lidia 🙂
      sper că nu ai cedat psihic cu toate examenele astea 😀

       
  9. poorbuthonest

    Iunie 15, 2011 at 7:11 pm

    Dragul de el, ce suflet bun are … m-a emotionat pana la lacrimi, ca la 2 ani si sapte luni, face o astfel de urare din sufletelui lui pur… „Pa căselule,”să găsești mâncare pentru puiii tăi!” –uimitor.
    Nu mai pot spune nimic, am ramas fara cuvinte. Si uite ca am mai primit o lectie de bunatate. Mii de pupici Andrei, din partea mea si cele mai sincere si calde imbratisari. Dumnezeu sa te binecuvanteze pentru bunatatea ta ! 🙂

    Fii mandra Agatha de micutul tau barbat ! 🙂 Mi-e foarte, foarte drag. 🙂

    Va imbratisez pe amandoi si va doresc o noapte linistita, somn usor si vise frumoase ! 🙂

     
    • dagatha

      Iunie 15, 2011 at 7:14 pm

      dragă Ștef, știam că o să-ți placă 🙂
      sunt mândră de nu se mai poate, îți dai seama,
      mulțumim pentru gânduri și aprecieri. O seară liniștită și ție 🙂

       
  10. dictaturajustitiei

    Iunie 15, 2011 at 9:05 pm

    Să vă trăiască și să vă bucurați de el!

     
    • dagatha

      Iunie 16, 2011 at 12:40 pm

      Mulțumesc mult, Carmen 🙂
      La fel și ție.

       
  11. papagigli

    Iunie 15, 2011 at 10:02 pm

    In sfirsit, am ajuns acasa si mi-am recapatat accesul si dreptul de-a comenta 😉
    Ehe, draga mea, cind fiu-meu se afla in starea lui cea mai pura, mi-a fost smuls cu brutalitate, din brate, pentru totdeauna. Nu spun, motive ar fi fost, ca de cite ori ne jucam, el iesea oarecum in pierdere. Odata l-am bagat cu fata-n craci, incercind sa-i arat lacul. Alta data l-am dat cu capul de candelabru, incercind sa-i exemplific zborul Ikarului. Asa ca, am fost numit sergent de serviciu pe bucatarie, fara drept de-a mai atinge copilul, nesupravegheat. 😆
    Dulcic pustiul, sa-ti traiasca!

     
    • dagatha

      Iunie 16, 2011 at 12:43 pm

      la „smuls cu brutalitate” deja mă speriasem. Apoi am zâmbit.
      Mulțumesc mult. Toată lumea să simtă bucuria pe care o simt eu.

      PS: și să știi că nu mi-a urat nimeni felicitări când am rămas însărcinată 😆

       
  12. vacitim

    Iunie 16, 2011 at 10:56 am

    Povestea ta mi-a adus aminte de o chestie pe care am zis-o eu la tara la bunici cand eram de vreo patru-cinci ani. bunicii aveau un catel mare de tot si ii spusesera Calul, tocmai pentru ca era tare impunator. Si eu tot am auzit aprox. un an de zile calul a facut asta, calul a facut aialalte, calul in sus, calul in jos. Si iarna, bunicul vine si ma cheama la geam sa mi-l arate pe Calul cum era plin de zapada pe blana lui neagra. Si atunci nu am mai rezistat si am zis: Tataie, unde vezi tu, unde vedeti voi cal ca eu vad ditai cainele? 😛 😛 Nimeni nu a avut replica nici pana in ziua de azi :))))))))))))))

     
    • dagatha

      Iunie 16, 2011 at 12:45 pm

      😆
      așa se explică. inteligent de mic, domnule!
      ești demn de „Hainele cele noi ale împăratului” :-))

       
  13. eumiealmeu

    Iunie 17, 2011 at 7:49 am

    bucura/te ca vorbeste asa. serios. al meu nu a pocit cuvintele. ce copil e ala care nu se prosteste si el putin / nu intentionat, ci din dotarea mamei.
    eu mi/as dori in permanenta pe cineva care sa zica despre casel si sa nu creasca sau sa creasca si sa ma lase in pace ca vine altul la fel de mic si se caseleste el pe langa mine… 🙂
    il ador pe alergaciosul care iubeste caseii
    sa/l serbam cum se cuvine peste doua luni!

     
    • dagatha

      Iunie 17, 2011 at 12:41 pm

      cum nu a pocit, bre??? că doar nu a vorbit literar de la doi ani. Și nașă-mea zice la fel de fata ei. Cum se poate asta?
      Eu mă bucur! de ce crezi că tot spun că aș vrea să rămână așa o perioadă bună de timp? e criminal!
      Într-o zi l-a întrebat taica-su ceva, el i-a zis că da, și eu, plină de inteligență (multiplă, cred, sau aia era cu personalități multiple, nu mai știu) îi zic consortului: „na, că ți-a făcut fii- tu o concesie”. Cupilu, atent la ce vorbeam repetă repede: „da, ți-am făcut o consesie” 😀

       
  14. camelia

    Iunie 17, 2011 at 9:18 am

    În ochii copiilor încape toată uimirea lumii; înveţi să priveşti prin ei şi tu, cu acea privire neprihănită copilărească, de sus, dintr-un cer apropiat. Mi-am amintit, citind, de nepoţica mea şi de un scărăbuş al ei, ceva între cărăbuş şi spiriduş, rostire mult prea zorită. Nişte minunaţi ani ai fanteziei.
    Sufletului tău, copilul tău, poveste magică a ta, fie-i viaţa vis!

     
    • dagatha

      Iunie 17, 2011 at 12:42 pm

      corect!
      mereu știi cum să le rostești atât de frumos!
      Mulțumesc pentru gândul bun 🙂

       
  15. Amy

    Iunie 20, 2011 at 11:55 am

    Cea mai frumoasa urare, cea mai potrivita rostita din puritatea unui copilas. Sa fie sanatos si sa creasca mare!

     
    • dagatha

      Iunie 21, 2011 at 2:48 pm

      Mulțumeeeeeeeeesc! La fel și ție. Te mai așteptăm cu drag 🙂

       

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Thaumaturge

talk about candles, circles, planets, stars, bananas, chants, runes and the importance of having at least four good meals every day”

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

