RSS

„De la lume adunate…și-napoi la lume date”

16 Iun

Se întâmplă și la case mai mari 🙂

Titlul, deloc original, anunță o postare nici ea originală ca idee. O coc de mult timp, mai ales pentru că am fost „provocată” de lectura expresivă a următoarelor postări pe aceeași temă (ordinea este aleatorie 🙂 )  :

1.https://amalgammax.wordpress.com/2010/11/11/perle-de-la-bac-reloaded/

2.http://altbazar3.wordpress.com/2010/10/06/cateva-dintre-perlele-elevilor-scoase-pe-la-examene/#comment-61

3. http://mchaiducu.wordpress.com/2011/06/03/viitorul-suna-intr-un-fel/

4. http://despresufletulmeu.wordpress.com/2011/05/15/perlele-elevilor/

Noutatea constă în faptul că sunt culese „de mâna omului”, adică a propritarului acestui minunat blog, de-a lungul timpului cât am fost invitată cu grație să corectez pe la examene sau doar experiențe la clasă. Unele sunt de râs, altele necesită meditație profundă pentru identificarea „poantei”. Aveți îngăduință, dacă tot v-ați apucat de citit, și nu uitați că dincolo de partea distractivă, rămâne gustul amar al eșecului pe care îl aruncăm cu atâta eleganță ca pe o mâță moartă, în curtea vecinului: sunt de vină părinții care nu se ocupă, învățătorii care nu se ocupă, profesorii care stau degeaba toată ziua, societatea care…etc. etc. etc.

Argumentarea unui citat despre iubire:

  • un alt argument ar fi că nu întotdeauna când iubești, trebuie să și iubești (n.a. logic, nu?)
  • în opinia mea, „iubirea” este reflectul dragostei, radiația fiecărui om de a trăi (n.a. mai filosofic de atât…)
  • un al treilea argument exprim iubirea prin a mai multor mijloace de persoane și nu neapărat iubirea dintre doi îndrăgostiți (n.a. nu cred că era, totuși, examen la limba română)
  • există iubire imensă între părinți și fii lor și în mare parte între rudenie și prietenii. Uneori și poeți prin capacitatea lor și operele și poeziile lor ne redă să trăim iubirea numai citind. (n.a. autorul știe că  trebuie să apară mai mulți „i” pe undeva, așa că îi distribuie la întâmplare ca să nu-și mai bată capul. Important e să iasă la număr.)
  • un prim argument în susținerea ipotezei este faptul că oamenii fiind împărțiți în băiat și fată, tebuie să găsească un mijloc de conexiune și aceasta este iubirea. (n.a. puteți spune că nu e corect din punct de vedere filosofic?)

Comentariu pe un text poetic la prima vedere:

  • el își închipuie gura ei ca pe un strugure înghețat, adică rece, dar mereu proaspăt (n.a. aici romantism!)
  • Textul are o descriere artistică deaoarece I. Pillat a folosit cuvinte dulci (n.a. să ne dea și nouă rețeta, poate citesc mai mulți)
  • se cultivă versul liber și se folosește eșapamentul (n.a. bietul ingambament!)
  • cratima depărtează absența vocalei (n.a. se putea și mai rău!)
  • eul liric dorește să aibă o mică alinare cu o mână mică, fragilă, pentru a uita că este toamnă (n.a. ups!)
  • textul este descriere pentru că are prea multă imaginație neobișnuită (n.a. evident!)
  • polisemia cuvântului „perdea”: privirea lui se perdea în ceață (n.a. e preferata mea 😀 )

Categoria texte în proză:

  • Bunica lui Nică era deplasată emoțional (n.a. orele de consiliere și-au spus cuvântul)
  • Negustorul trimise după preot să-i facă moftalină (n.a. ce să-i facă???)
  • Gala Galaction este, fără îndoială, unul dintre poeții de frunte ai prozei românești (n.a. am zis!)
  • G. Coșbuc a scris poezii cu caracter magmatic (n.a. ha???)
  • Ela dă dovadă de cochetism erotic (n.a. mama ei!)
  • Se înscrie la Facultatea de Drept și Științe din motive de sănătate (așa se explică treaba cu unii din domeniu 😀 )
  • Vitoria este o femeie frumoasă, având ochi căprui, genele în cârligașe (n.a. I can picture that!)
  • Romanul nu este scris în versuri pentru a nu-l confunda cu poezia. (n.a. normal, la cât de confuzați sunt cu toții…)

Și dintr-ale comediei:

  • Cațavencu este tipul omului lătrător care câțâie pentru a i se îndeplini dorința (n.a.„câtâie”???)
  • Tipătescu ne duce cu gândul la un om mare din județ, dar care este capabil și de relații amoroase (n.a. deci suntem plini de „tipătești” 😆 )
  • d-l Goe este un personaj comedic. În câteva povești el are întâmplări hazlii, este foarte isteț și dur la voce (n.a. bietul Goe, l-a stricat mamița de tot. Sau o fi fost mam’mare?)
  • Comedia este o specie a genului dramatic […] în care sunt prezentate neregularitățile regimurilor acelor timpuri (n.a. omul s-a luat după Realitatea)
  • La una dintre petrecerile date de Trahanache, Zoie (sic!) pierde o scrisoare de amor. Cațavencu o găsește în buzunarul din dreapta a unei rochițe de-a Zoii.(n.a. parol, să mă-ngropi, monșer!)

Mă opresc aici, deși mai am kilograme, unele mai năstrușnice decât altele. Aviz celor care vor să și le însușească: cereți acordul, am drepturi de autor cu dovezi de necontestat! 😀

 
38 comentarii

Scris de pe Iunie 16, 2011 în Râsu'- plânsu'

 

Etichete: , , , , , , ,

38 de răspunsuri la „„De la lume adunate…și-napoi la lume date”

  1. rokssana

    Iunie 16, 2011 at 3:22 pm

    polisemia cuvântului „perdea”: privirea lui se perdea în ceață (n.a. e preferata mea)….eu stiu una c-o „veoza” doar pentru ca mamaie asa spune…

    -Romanul nu este scris în versuri pentru a nu-l confunda cu poezia. (n.a. normal, la cât de confuzați sunt cu toții…)

    -# Comedia este o specie a genului dramatic […] în care sunt prezentate neregularitățile regimurilor acelor timpuri (n.a. omul s-a luat după Realitatea)

    pozica e minunata….la 2 ani zici ??

    ma,ce sa zic…sunt prea adanci 🙂

     
    • dagatha

      Iunie 16, 2011 at 3:38 pm

      „veoză”???? 😆
      adânci, nene, mai adânci decât abisul cel mai profund, dacă pot să mă exprim așa. Și iată că pot!
      😆

       
  2. tink3rbe11

    Iunie 16, 2011 at 4:58 pm

    =)) Doamne ….si sunt viitorul tarii nostre si daca nu mai sunt surse de inspiratie in ziua de astazi, si daca …si daca…si daca.

     
    • dagatha

      Iunie 16, 2011 at 5:00 pm

      da…
      păi de aia e tragi-comic totul…adică e de „râsu- plânsu”

       
  3. Lidia

    Iunie 16, 2011 at 6:55 pm

    🙂 ma dor falcile de ras… acum am ras ca vin de la examene si aveam nevoie de relaxare, mai tarziu voi plange… ca e de plans!
    nu-ti povestesc ce perle am gasit eu…
    cat despre cedat, sa stii ca nu cedez asa usor, am ramas pe baricade pana la final! 🙂

     
    • dagatha

      Iunie 16, 2011 at 7:42 pm

      mamăăă, da ce oră e asta de examene, soro? ce le-ai făcut? sau…nu te-ai pus de acord cu Einshtein? sau…să-i zic Țiriac?
      😆

       
  4. Ciprian Bojan

    Iunie 16, 2011 at 7:30 pm

    M-am i iemoţionat la câtă profunziciune poate să găseşte omu’ pân’ gândirea capului la alţi oameni! 😀
    Da’ ia una, pă care am găsit-o printr-o revistă:
    „Elveţia e patria Munţilor Alpi, de unde ei s-au răspâdit şi prin ţările vecine”. Băieţi de treabă Alpii ăştia, că merg în vizite de curtoazie prin străinătate1 :))

     
    • dagatha

      Iunie 16, 2011 at 7:43 pm

      😆
      hai măi, că e tare și asta cu Alpii! râd aici ca deștepta singură :-)))

       
      • Ciprian Bojan

        Iunie 17, 2011 at 4:55 pm

        Da’ lasă, din primul an de dăscălie, m-am întâlnit şi io cu Pericel (nu de alta, da’ l-am naturalizat pă Pericle, dacă tot ne democratizarăm) şi pe…. Pulevista, care este…. Sory, not! :))
        Partea faină e că aceeaşi elevă mi-a făcut cunoştinţă cu amândoi! :))

         
      • dagatha

        Iunie 18, 2011 at 5:11 am

        Pericel? 😆 😆
        și Bulevista??? 😆 ăsta era bonus? doi în unu?
        Doamne iartă-mă!
        :-))))

         
      • Ciprian Bojan

        Iunie 18, 2011 at 12:10 pm

        Acum, iartă-mă tu, că ieri am uitat io: VAAAAAAAAAAAAAACAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANŢĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂ!!!!! 😀

         
      • dagatha

        Iunie 19, 2011 at 10:27 am

        hehehe! Ce mișto sună, nu?
        lasă-mă să adaug întru ciuda enemicilor: ITALIAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
        Bonus: http://www.youtube.com/watch?v=8PA4rdy-ESQ

         
  5. papagigli

    Iunie 16, 2011 at 10:25 pm

    Mare noroc am avut ca nu mi-ai fost profa! 😆

     
    • dagatha

      Iunie 17, 2011 at 5:34 am

      adicătelea….nu-ți plac notele autorului pe marginea elucrubrațiilor citate? cum „noroc”? ntz, ntz, ntz
      😆
      adică eu stau în vizită la matale la ore decente și mult, așa cum stau musafirii, iar tu arunci o vorbă- total neargumentată!- și fugi la muncă iar????

       
      • papagigli

        Iunie 17, 2011 at 10:12 am

        Nu era vorba de tine, ci de mine. As fi ajuns si eu citat pe vreun blog 😛
        Numai ca noi le faceam in mod voit.
        „Nechifor si-a gasit moartea intrucit, ca si Mesterul Manole, nu stia sa zboare. Diferenta consta in faptul ca el n-a apucat s-o zideasca pe Vitoria” sau
        Orestes si Electra si-au ucis mama pentru ca nu cunosteau proverbul romanesc, „razbunarea, arma prostului” si multe altele 😆

         
      • dagatha

        Iunie 17, 2011 at 12:26 pm

        apoi stai așa, domnul meu. Alea „ie” altceva! Asta presupune că aveați ceva în tărtăcuță și ca informație și ca giumbușlucuri 😆 Păi dacă eu mă duc la unii cu nume din astea (ELectra???) sigur îmi zic că nu sunt la ora de filosofie și că de ce nu vorbesc totuși românește ca să înțeleagă și domniile lor ceva.
        Apropo de asta, ne tot prosteam în cercul (restrâns) de prieteni până când, la un moment dat, am rămas proști noi de tot. Atâta am zis „coloana verticală” și „ghivetă” și „ie proști” că la un moment dat ni se păreau atât de firești și de corecte! iată cum se decid, nu-i așa, normele 🙂
        Ce e ciudat este că dacă tu faci o greșeală voită, ei o descoperă și consideră că profa vorbește atât de incorect, mamă, mamă! Zic într-o zi : „hai că mai ie cinci minute și se sună!” , iar unul, mă corectează fericit: „mai sunt, doamna, așa se zice corect!”
        mama ei de limbă! (română, adicătelea 😀 )

         
  6. eumiealmeu

    Iunie 17, 2011 at 7:42 am

    alo, tantitza, de acu incolo cand mai pui asa ceva sa tii cont (nu sa te doara in cot) de limita umana de/a rade. ca era sa ma inec. si ma aveai pe @cunostinta@ ca sa vorbim in ritmul impus de perle. ok?
    sa le luam pe rand.
    in primul rand, sa pui si tu numere la fiecare subcapitol. cum pot eu sa/ti expun gandul meu la fiecare in parte? (vai, ce/mi place shoarecu ala din dreapta, parca acu l/am vazut prima data! / ei, divaghez, dar iata, poti spune ca ai un elev la bac si e cam incult, in speta eu!)
    mai spun si eu cate ceva despre pareri, in cele din urma, ca prea ma intind ca pelteaua si tot nu ajung la un scop.
    deci (sau deci se scrie cu doi de i si nu ma treci la examenul de bac? :-))
    1. un al treilea argument exprim iubirea prin a mai multor mijloace de persoane și nu neapărat iubirea dintre doi îndrăgostiți (n.a. nu cred că era, totuși, examen la limba română)
    cred ca n/ai vrut sa te tradezi ca ai fost invitata in covasca / pardon covasna, nu prea stiu geografie, in acest context
    (mai tii minte poanta @mananca, coviltiga, mananca… @ sau era fata in fasha si/mi pierd timpu degeaba cu tine, o prunca nepriceputa?)
    2. există iubire imensă între părinți și fii lor și în mare parte între rudenie și prietenii. Uneori și poeți prin capacitatea lor și operele și poeziile lor ne redă să trăim iubirea numai citind.
    daca ai putea da de urma acestei persoane, eu cred ca a descoperit tinerete fara batranete si viata fara de moarte. pai iti dai seama daca am reusi sa traim iubirea doar citind? mama, hai repede sa ne gandim in care carte ni s/a parut cea mai tare poveste ca respectivul cu bagheta magica ne trimite pe dat in acel loc…
    3. un prim argument în susținerea ipotezei este faptul că oamenii fiind împărțiți în băiat și fată, tebuie să găsească un mijloc de conexiune și aceasta este iubirea.
    tu stiai ca esti conexata cu sotul tau nu doar pe yahoo ci si in alt fel?
    4. Bunica lui Nică era deplasată emoțional
    cred ca din punctul de vedere al barbatilor toate femeile sunt bunicile lui nica

    as mai comenta, dar ma striga cu susur bland desenele animate… oricum, i/am exasperat pe colegi cu rasul in rafale. ador copii care ne fac sa radem si plang persoanele cu care se intalnesc zi de zi / oare vor intelege vreodata ce vor sa le spuna?

     
    • dagatha

      Iunie 17, 2011 at 12:30 pm

      înțeles șefa! cu număr de acum. sau…fără număr 😆
      1. nu știu poanta, da sunt sigură că ai să ai îngăduința să mă familiarizezi cu dânsa :-)))) Și nu, nu era „crovansa” 😆
      2.nu cred că îmi doresc să identific personajul că mi-e că mă răzgândesc în privința notei ce i-am dat-o inițial :-)))
      3. nu știam. Cred că nici ei. sau…poate mai are o speranță 😆
      4. asta mi-a plăcut mult!!! ;lol;

       
  7. paulman20102011

    Iunie 17, 2011 at 8:39 am

    Vad ca de cateva zile ai un succes la scris de toata admiratia. Amuzant postul tau cu perle de la examene, probabil mereu au fost astfel de pozne literare, doar ca acum sunt ceva mai mediatizate. Oricum, am ras

     
    • dagatha

      Iunie 17, 2011 at 12:31 pm

      🙂
      e de la plecare elanul 😆
      mă bucur că ai râs și …sper să mai treci pe aici, măcar cu un zâmbet 🙂

       
  8. Maria

    Iunie 17, 2011 at 9:57 am

    Am citit de doua ori si am ras de fiecare data; data mai incerc inca o data, cred ca rad iar si va trebui sa dau explicatii deja celor din casa:D! Hai ca am nimerit-o cu „i”-urile. Uf, ce emotii!

     
    • dagatha

      Iunie 17, 2011 at 12:34 pm

      deci asta e soluția: când mai ai câte o zi din alea, treci pe aici și recitește 😆 (câtă modetie am!)
      da, da, cu „i”-urile e o întreagă istorie :-))))

       
  9. Pantusa

    Iunie 17, 2011 at 9:59 am

    M-ai auzit la telefon aseara in direct cum radeam fara suflare sau fara vreo sansa sa ma opresc 😀 Nu mai trebuie deci sa-ti zic neaparat ca mi-am relaxat toti muschii si ca ai inlocuit setea mea de o comedie buna la care sa-mi descarc „incarcarea”. Do that again please sometimes!

     
    • dagatha

      Iunie 17, 2011 at 12:36 pm

      heheheeeee, Păntușa…
      ești absolut sigură de ce-mi ceri????
      😆
      mai bine vezi-ți de disertația aia că te lasă ăia corigentă :-)))

       
  10. Liviu Radulescu

    Iunie 19, 2011 at 2:18 pm

    BUNA ZIUA SI FELICITARI! TOCMAI ATI PRIMIT PREMIUL ‘MOST WANTED BLOG’ DIN PARTEA GRUPULUI DE BLOGGERI MWB, PENTRU PASIUNEA, TALENTUL, ORIGINALITATEA, IMAGINATIA SI CREATIVITATEA CU CARE VA SCRIETI BLOGUL ! ACEST PREMIU ESTE UNUL SIMBOLIC, MENIT SA SCOATA IN EVIDENTA VALOAREA BLOGULUI DUMNEAVOASTRA, TOTODATA ESTE SI O INVITATIE DE A FACE PARTE DINTR.O COMUNITATE SELECTA DE BLOGURI CE RESPECTA RESPONSABILITATEA SI CALITATEA INFORMATIONALA ! GASITI MAI MULTE INFORMATII DESPRE ACEST PREMIU PE MOSTWANTEDBLOG.ORG! VA PUTETI REVENDICA PREMIUL AICI : http://www.mostwantedblog.org/2011/06/premiantii-most-wanted-blog-iunie-2011.html SAU AICI http://www.mostwantedblog.org/p/revendica-premiul-mwb.html ! BINE ATI VENIT PE MOST WANTED BLOG !
    ”MWB nu cauta faima,nu cauta cifre si nici statistici ,cauta valoarea,originalitatea ,talentul si pasiunea…..iar asta face oricine accepta premiul MWB si mai ales cei ce aleg sa devina membrii sau autori ai comunitatii MWB!

     
    • dagatha

      Iunie 21, 2011 at 2:46 pm

      Iaca, poznă! Asta da surpriză! Musai să mă documentez și să mă apuc de treabă 🙂
      Mulțumesc 🙂

       
  11. desafiamos

    Iunie 21, 2011 at 10:14 am

    Ce super e să fii teacher, mereu am invidiat categoria asta socio-profesională, care, pe lângă pâine, are parte şi de circ…

     
    • dagatha

      Iunie 21, 2011 at 2:47 pm

      Păi ce faci, frate, ești andărcavăr???pleacă omu pe vremea când erai Hazmate, și revine cu altă identitate? sau ai personalități multiple ???
      :-)))

       
      • desafiamos

        Iunie 21, 2011 at 5:31 pm

        sunt geamănul meu frate…

         
      • dagatha

        Iunie 21, 2011 at 10:00 pm

        serios?
        apoi prezintă-te că-mi stătu inima în loc. Mâ gândeam că am un cititor nou 🙂 și mă pregăteam să celebrez momentul 🙂

         
      • desafiamos

        Iunie 22, 2011 at 2:08 am

        Adevărul e că hazmate ăla era cam nesimţit, şi impertinent pe deasupra. a supărat nişte lume şi a trebuit să vândă tot şi să plece din ţară. acu cică e în galapagos, face voluntariat la studierea broaştelor ţestoase. eu i-am preluat blogul, ca să încerc să împac lumea şi să-i mai plătesc din oalele sparte.

         
      • dagatha

        Iunie 22, 2011 at 3:03 pm

        Cât tupeu! Galapagos zici? ntz, ntz, ntz. Și…are multe oale sparte?
        :-)))

         
  12. desafiamos

    Iulie 15, 2011 at 8:12 pm

    Păi e super în Galapagos, era mai rău pe la pinguini, eu zic că a prins bine….Dar la cum îl ştiu, el s-a dus doar pentru gagicile care merg şi ele să facă voluntariat….broaştele testoase poate să moară :))))

     
    • dagatha

      Iulie 15, 2011 at 8:14 pm

      insensibil, nene, omul ăsta!
      putea să ne trimită măcar o vedere să crape cârcotașii de l-au acuzat de draci :-)))

       
  13. Gabriel Ghiorghiu

    Iulie 18, 2011 at 12:55 pm

    Foarte tare post-ul :))) din cate imi aduc aminte nu cred ca am scris din „astea” pe la teze sau lucrari ( bine pe la lucrari nu prea veneam 😛 ) preferam sa las foaia alba cand nu stiam 😛 sau nu ? 😀

     

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

