RSS

Răsfoind prin lumea Meki

05 Iul

Un copil se naște cu dorința de a fi iubit și nu trece niciodată peste ea”

Frank A. Clark

Când am deschis prima dată pagina de pe www. meki.ro, cam cu reticență ca să fiu sinceră, m-am gândit ce așteptări aș avea EU de la o revistă pentru copilul meu.  M-am gândit inițial că nu poate să-mi fie de ajutor pentru că Andrei e încă prea mic.  Ultima dată când l-am scăpat din priviri cu o carte în mână, a dus-o la baie să o spele la chiuvetă: – Eia muidaiă, mami. Tocmai ce o mâzgălise bine cu pixul, iar eu, mamă obsedată de păstrarea cărților, i-am făcut morală. ( Da, știu, nu dați cu pietre pentru sinceritate 🙂 )

Și așa am aflat că există Meki Junior care e cât se poate de eficientă chiar pentru vârste destul de mici. Am fost foarte plăcut impresionată, mai ales că sunt îngrozită de faptul că atunci când va veni frigul, voi alerga din nou după el prin casă, fără să am activități atractive cu care să-l…păcălesc (!?). Numărul care este pus la dispoziție on-line pentru edificarea potențialului client, e foarte ofertant. Grafica e foarte atractivă. Nu știu dacă mai are efect asupra copiilor noștri pentru care nimic nu mai pare nou uneori, dar pe mine m-a cucerit. Multe povești cu ilustrații, povești în serie (ca să te țină în priză pentru următorul număr), povești raționale (sună interesant, trebuie să recunoașteți), povești originale, povești autohtone. S-a tot discutat aici despre naționalism, despre țara care ne place sau nu ne place, care ne reprezintă sau nu ne reprezintă. Probabil că va stârni controverse în rândul adulților prezența elementelor românești din aceste povești. Până la urmă, însă, consider lăudabilă inițiativa de a-i învăța pe cei mici că țara asta a noastră este frumoasă și nu are nicio vină că oamenii au uitat de ea și au lăsat-o de izbeliște. Mie una mi s-a părut frumos că personajele au „porturi” populare și că activitățile se referă la obiceiuri, obiecte, la steagul românesc. Evident, nu e o caracteristică a revistei, ci a numărului pe care l-am răsfoit. (Precizare pentru cârcotași 😀 )

Diferența dintre cărțile de povești obișnuite și revista Meki junior constă în faptul că la sfârșit sunt întrebări legate de poveste. Mă gândesc că e o mână de ajutor pentru părinții care nu știu exact cum să le stârnească interesul pentru ceea ce au citit, cum să înțeleagă și să învețe ceva, lecturând activ un text simplu.

M-am îndrăgostit de Caietul de lucru. Am numărat 14 activități diferite, pentru vârste diferite, ce e drept. E foate practic de păstrat într-un portofoliu de activități (ce pompos sună! 😆 ; e defect profesional, mi se trage de la atâta hârțogăraie pentru școală) și când nu știi cum să mai strunești Duracellul, scoți activitatea numărul 7, de exemplu. Copilul tău pictează, decupează, calculează, face felicitări, creează, învață, gândește.

Urmează benzile desenate. Am întâlnit un principiu nou: benzi desenate fără cuvinte. E foarte ușor astfel să-l pui pe el să spună povestea. O pagină întreagă îi învață să facă origami. Activitatea e pe lista mea de priorități, alături de quilling când o vrea copilul să se joace cu mine de-a lucrurile serioase. Poezii pentru copii, dar și lecția de limba engleză, jocuri de grup, articole despre cum trebuie să ne purtăm cu animalele și chiar articole pentru părinții. Educativ, by all means!

.

 
15 comentarii

Scris de pe Iulie 5, 2011 în Concurs

 

Etichete: , , , , , ,

15 răspunsuri la „Răsfoind prin lumea Meki

  1. Ciprian Bojan

    Iulie 6, 2011 at 5:12 pm

    Felicitări redacţiei, aşadar!!! 🙂

     
  2. dagatha

    Iulie 6, 2011 at 5:18 pm

    Râzi tu râzi, Harap Alb, da dacă nu câștig laptopul ăla…ai să citești numai „deprimăciuni” pe acilea. Atunci să te văz! 😆
    Acuma…chiar a sunat a reclamă, dar nu asta era intenția. Dacă arunci privire,s-ar putea să-ți placă. Ai idee ce înseamnă un copil cu Duracell iarna prin casă?Adio liniște!

     
  3. Ciprian Bojan

    Iulie 7, 2011 at 10:16 am

    Nu asta ziceam io. Ci ziceam că revista „Meki” se dovedeşte utilă, ceea ce, să fim sinceri, din ce în ce mai puţine reviste, indiferent de domeniul şi de publicul ţintă vizat, reuşesc să fie. Nu era deloc o ironie.
    Cât despre Duracell, oare cu cine o fi semănând? 😉 😀 😛 (Ţi-am zis-o, sâc-sâc!)

     
    • dagatha

      Iulie 7, 2011 at 8:47 pm

      😆
      Duracell nu seamănă chiar atât de bine cu nimeni 😀 E unic! Nu obosește, nene, niciodată! Zău! Azi a luat-o la fugă cu ditamai găleata de vișine, de a trebuit să cobor din copac să-l prind și să o recuperez.

       
      • Ciprian Bojan

        Iulie 8, 2011 at 7:27 am

        Şi ce te aşteptai? Fiind el, micuţul, unic deţinător în propriile membre superioare, a mândrei găleţi cu vişine, aveai pretenţia s-o mai şi împartă cu cineva? 😀 😉
        Mi-ai rămas datoare cu emoticonu’ care se potrivea pe-aci… Mai aştept, ce să fac? :))

         
      • dagatha

        Iulie 8, 2011 at 9:36 am

        sigur, ții cu „dujmanul”! 😆
        Am pus emoticonul, păcatele mele! l-ai ratat tu! caută și vezi.
        dar pentru că te știu de atâta vreme, mai scriu o dată. Așadar „: lol :” (evident fără spații și fără ghilimele)

         
  4. Ciprian Bojan

    Iulie 8, 2011 at 4:39 pm

    :lol

     
  5. Ciprian Bojan

    Iulie 8, 2011 at 4:40 pm

    😆

     
    • Ciprian Bojan

      Iulie 8, 2011 at 4:40 pm

      Iaca a mers! 😆

       
  6. dagatha

    Iulie 8, 2011 at 4:49 pm

    ia uite, domnule, cum se distrează mnealui! 😆

     
  7. eumiealmeu

    Iulie 8, 2011 at 8:39 pm

    vezi ca la linkul meki junior mie mi-a dat eroare
    si voiam si eu sa ma delectez
    acu, sincer, daca-ti plac atat de mult povestile cu intrebari la final inseamna ca tre sa citesti povestile mele pentru ca eu le lucrez dupa acest sistem.
    spor-t cu examenul meki! şi nu uita că… 🙂

     
  8. dagatha

    Iulie 9, 2011 at 5:54 am

    musai să citesc! dă-mi! 😀
    mă ocup imediat de link.
    Mulțumesc! Și nu uit! (am uitat ce trebuia să nu uit :lol:)

     
    • dagatha

      Iulie 9, 2011 at 5:57 am

      problema era la linkul de la site. Meki Juniorul se vede 🙂

       

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

