RSS

Ce se întâmplă când sunt provocată

08 Iul

Sau când o cauți cu lumânarea…you get what you are NOT looking for.

Deși am promis că nu mai postez „pocăii di astea” cum zice foarte elegant fii-miu, pentru că multpreaașteptatul Fără nume a făcut ultima dată (când cu sarmalele) criză biliară, criză duodenală, criză de ficat și alte crize de alte organe legate de aparatul digestiv, inclusiv glandele salivare, iată că nu mă poci ținea de cuvânt! Citind ce se întâmplă pe la case mai mari, unde stimabilul Papă stârnește „pohte” și nebunii cu ideile lui culinare, zic ia să punem și noi osu’ la treabă și să postăm minunăție de pește la cuptior!

Pentru că nu avui idei prea multe și pentru că împreună cu consortul am căzut de acord asupra aceleiași rețete, am zăpăcit înotătoarea de nu a știut exact cine cu ce a lovit-o și de ce. Nu am fost la pescuit, deoarece nu funcționează prea bine undița moștenită de la străbunicu’, dar am alergat puțin după pește prin supermarchet, dacă se pune.

După ce l-am cosmetizat puțin și l-am dezbrăcat cum se cuvine, l-am așezat confortabil în strachina specială, pentru o ședință de saună, adică așa:

  Nu le-a prea convenit că stăteau închesuiți, cică la prețul ăsta se impuneau alte condiții. Dar le-am închis gura cu un antioxidant citric și s-au declarat mulțumiți. Am reglat temperatura cât să fie numai bună și am așteptat 10 minute să vedem reacțiile.

Cică ar merge înveliți cu ceva, că-și uitaseră costumele de baie și se simțeau…oarecum stingheri. Bine, zic, clientul trebuie satisfăcut.

Așa că le-am aplicat un echipament roșu aprins ca să iasă contrastul cu pielea 😀 . Și i-am mai băgat o tură ca să se învețe cu noul look.

La un moment dat sfârâiau a nemulțumire. Cică să nu mă supăr, da…ceva lichide nu se dau?

Cum să nu, păcatele mele! Gata pregătit (că nu poți să le dai apă peștilor, nu e legal!): o căniță de vin alb, cu o căniță de suc de roșii (musai făcut în casă), plus niște căței de usturoi așa, pentru aromă. Dacă insistați, merge și cu alte mirodenii.

De aici nu i-am mai băgat în seamă. Erau oricum prea adormiți ca să mai riposteze. Cred și eu. culcușul arăta grozav.

Așa că șalăul meu a avut o ultimă experiență de pomină înainte a a sfârși savurat de întreaga familie, la prânz.

Evident cu puțin pătrunjel verde. De moft. 😀

Enjoy!

 
26 comentarii

Scris de pe Iulie 8, 2011 în Culinare

 

Etichete: , , ,

26 de răspunsuri la „Ce se întâmplă când sunt provocată

  1. DianaEmma

    Iulie 8, 2011 at 5:16 pm

    Înafară de vin, exact așa îi fac și eu. 😀

     
    • dagatha

      Iulie 8, 2011 at 5:18 pm

      Rețeta nu era un secret, da dacă m-a provocat omu…ce să stai deoparte!
      🙂
      Nu-i așa că iese gustos?

       
      • DianaEmma

        Iulie 8, 2011 at 5:30 pm

        Mai ales păstrăvul. 😀

         
      • dagatha

        Iulie 8, 2011 at 5:35 pm

        Daaaa! am încercat și șalăul ca să nu ne plictisim 🙂

         
  2. rokssana

    Iulie 8, 2011 at 5:28 pm

    s-aveti pofta sau sa va fie de bine 🙂

     
    • dagatha

      Iulie 8, 2011 at 5:29 pm

      Să ne fie, să ne fie!
      De acum avem poftă, dar de la alții! 😆

       
  3. Ciprian Bojan

    Iulie 8, 2011 at 7:40 pm

    Da, mulţumesc pentru idei, deoarece:
    1. Sunt bucătar de avarie, cu a mea mamă în spital, e musai să hrănesc gura mea şi pe a tatălui meu… şi a celorlalte orătănii de pe lângă casă, fireşte! 😉
    2. Sunt şi pescar pasionat, nu mereu norocos, da’ tocma’ azi ce am dat o tură de-am luat ceva cleni, care au tot carnea slabă, asemeni şalăului
    3. Sunt un mare gurmand 😀

     
    • dagatha

      Iulie 8, 2011 at 7:44 pm

      :-))))) Deci 3 în 1 zici? 😆
      1. îmi pare rău pentru mama ta. Sper să se refacă repede și să fie bine.
      2.eu cu undița…mai greu. Poate doar consortu de se încumetă 😀
      3. data viitoare fac cu invitați. Pe web, evident 😀

       
  4. eumiealmeu

    Iulie 8, 2011 at 8:52 pm

    eu cred că vrei să nu mai scapi de mine. adică, nu, tu credeai că-mi faci un bine, ar ţi-ai făcut ţie un rău, un rău efectiv. să-ţi explic – tu credeai că eu vreau să-mi gătesc peşte, dacă tot ador peştele, dar problema mea e că eu nu gătesc nimic din carne. aşa că na-ţi-o frântă că ţi-am dres-o! voi veni la tine acasă să mănânc din ce faci tu!
    sigur, problema nu este dacă mă primeşti – mă postez în faţa uşii şi sun până te imploră vecinii să deschizi că-i deranjează şi pe ei soneria! problema este dacă ai destul preparat ca să mă pot sătura.
    pun eu de-o delegatie prin moldova, de nu leşini tu cu mine la uşă… 🙂 – vin după mirosul peştelui!

     
    • dagatha

      Iulie 9, 2011 at 6:00 am

      😆
      Nici măcar n-a ieșit bun. Era…acru (?!- merge scuza asta?)
      tu știu dacă merită să-ți irosești frumusețe de delegație. Nu mi se întâmplă prea des experimentul :-))))

       
  5. BlueRiver

    Iulie 9, 2011 at 2:14 pm

    maine gatesc si eu peste 🙂

     
    • dagatha

      Iulie 9, 2011 at 3:38 pm

      hihihi! așteptăm să vedem și noi 🙂

       
  6. camelia

    Iulie 10, 2011 at 6:38 pm

    De-acum, când vei mai încerca să îmi ispiteşti glandele-mi salivare, care sunt de felul lor treibil de disciplinate, voi cumpăni dacă să mă încumet a face o ispravă culinară identică…sau pe aproape în propria-mi bucătărie…sau să te întreb la ce oră am un tren spre tine…să vin la ospăţ, festin…cum vrei. Nu că peştele sau altceva ar fi motivul, ci dragul cu care ai împărţi, pe care îl intuiesc a-l avea.
    Cu tot dragul meu, Agatha.

     
    • dagatha

      Iulie 11, 2011 at 8:24 am

      Oooooo, aș fi onorată! Te aștept cu drag și accept șiu propuneri de bunătăți pentru așa oaspete de seamă. Din același motiv ca și tine. 🙂
      Merge încercat și acasă, între timp. E rapid și ușor, că altfel…nu mă băgam 😀

       
  7. camelia

    Iulie 10, 2011 at 6:40 pm

    PS
    Se pare că Ciprian face foamea, dar rezistă cu stoicism. Sper să aibă grijă să nu dea foc bucătăriei, atunci când se antrenează în ale gătitului.
    Just kidding…dar cred că ştie. Sper.

     
    • dagatha

      Iulie 11, 2011 at 8:26 am

      Păi atunci îl iei și pe el în drum spre aici. facem un festin și pentru trup și pentru suflet. poate mă molipsesc de la voi pentru partea a doua.
      Știe de glumă, sunt sigură.

       
  8. paulman20102011

    Iulie 11, 2011 at 9:16 am

    Si o talentata poeta si prozatoare si o rafinata experta in materie culinara. Bravo Agatha!

     
    • dagatha

      Iulie 11, 2011 at 12:19 pm

      Ce de complimente! 🙂 Nu știu cum e cu poeta și prozatoarea, da bun a mai ieșit peștele ăla! 😀

       
  9. paulman20102011

    Iulie 11, 2011 at 9:18 am

    De unde poza asta asa urata? Inainte era semnul ala abstract, era mai acceptabil.Cum schimb?

     
    • dagatha

      Iulie 11, 2011 at 12:21 pm

      S-a rezolvat problema. Acum e frumoasă la loc 🙂

       
  10. tink3rbe11

    Iulie 11, 2011 at 11:28 am

    Moamaaa ce delicatesa acolea

     
    • dagatha

      Iulie 11, 2011 at 12:22 pm

      dap! merită încercat: ieftin, rapid și al naibii de bun! 🙂

       
  11. paulman20102011

    Iulie 11, 2011 at 1:18 pm

    Unde ai gasit tu salau asa ieftin, ca la supermarket e numai fileu de salau de Nil?

     
    • dagatha

      Iulie 11, 2011 at 1:28 pm

      ei, fileu! Eu… mai modest așa. :-D.
      Ăsta era puțin congelat. 🙂

       
  12. paulman20102011

    Iulie 11, 2011 at 1:20 pm

    Si pe langa toate calitatile mai sus enumerate, si modesta…

     
    • dagatha

      Iulie 11, 2011 at 1:29 pm

      da, modestia e cea mai mare calitate a mea! 😆

       

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Thaumaturge

talk about candles, circles, planets, stars, bananas, chants, runes and the importance of having at least four good meals every day”

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

