Jocurile de logică și perspicacitate

Un alt punct de atracție în ceea ce privește conținutul revistei Meki îl reprezintă jocurile de logică și perspicacitate.

Am fost mereu fascinată de acest tip de jocuri, chiar dacă uneori nu reușeam să le dezleg fără ajutor 🙂 . Bineînțeles, revista Meki le adaptează vârstei, așa că în afară de faptul că sunt interesante, antrenează mintea copilului, provocând și prin condițiile grafice atractive. Varianta online pentru vizitatori ofară doar câteva variante pentru exemplificare:

Barza (jocuri pentru copii) Găsește umbra corectă a berzei din imagine! Citeste mai departe

Broscuta Dă click pe imaginea alaturată, apoi găsește 10 diferențe intre cele două broscuțe! Citeste mai departe

(n.a. încă o mai caut pe cea cu numărul zece!)

Albinuta Găsește 5 diferențe între cele două albine! Citeste mai departe

Vaporul Găsește umbra corectă a vaporului! Citeste mai departe

Teascul lui Thales Găsește umbra corectă a teascului lui Thales din Milet! Citeste mai departe

Colosul din Rhodos Câte diferențe găsești între cele două imagini ale Colosului din Rhodos? Citeste mai departe

Napoleon

Câte diferențe găsești între cele două imagini care îl înfățișează pe Napoleon Bonaparte? Citeste mai departe

Copiii pot să afle de existența lui Thales din Milet, despre Napoleon sau Colosul din Rhodos! Îmi aduc aminte cât de încântată eram când la școală învățam despre ceva despre care auzisem deja 🙂 Adevăratele jocuri cu valoare educativă nu se termină acolo unde se găsește soluția pentru problema pe care o ridică. Ci acelea care fac mintea să înregistreze, iar apoi să folosească aceste informații în modele asemănătoare în viața reală.

Și pentru că v-am înnebunit suficient cu jocurile din revista Meki, poate mă ajutați și pe mine cu o soluție pentru următoarea situație:

– Cum te numești, copile?

– Ionuț Popa.

– Mai ai frați?

– Sigur! Am atâția frați, câte surori. dar oricare dintre surorile mele poate spune că are de două ori mai mulți frați decât surori.

Câți copii sunt în familia Popa? Câți băieți și câte fete?

Nu trișați! 😀

27 de comentarii

  1. Asta seamana cu ultima problema din manualul de matematica cl I:
    Intr-un pom sunt mere
    Dau cu piatra in ele
    Ma uit im pom, nu sunt mere
    Ma uit sub pom, nu sunt mere1
    Cate mere au fost pom?!
    Nah, daca vrei! :)))

      • Hai mai ca nu-i ashea de greu…e o problema mai mult de gramatica…mere e la plural, nu?
        Deci initial fura 2 …dadui cu piatra pica un MAR si altul MAR ramase in pom…nah!!!
        Si noroc cu cineva de langa mine…2 frati si 2 surori! :)))))))

      • Măi, femeia lui Dumnezeu! apoi mă lai să repet tabla înmulirii acilea plus teorema lui Pitagora de râde și Thales din Milet de mine și apoi mă iei cu grămachika? mama ei de logică!
        😆
        Începusem că cred că e o problemă cu iluzionism de acum!
        😆

      • „tu crezi că io (mai) știu să rezolv probleme de clasa I?”
        Nici o grija, problema e generala: la sectia „Matematica” de la Universitate, unul dintre lucrurile cel mai greu de invatat este CUM (STIIND algebra) sa rezolvi totusi probleme de matematica elementara pe cale strict aritmetica (atunci cand o simpla ecuatie iti indica solutia imediata)…

  2. Copilaşul aista cu prenumele atât de plebeic, m-a supus unor unor chinuri de-a dreptul sado-mazochiste…începusem să mă întreb într-un sfârşit cum s-or numi oare surorile lui, de’or fi mai mult de două la număr, dar fac cât o armată…într-un sfârşit am conchis că toată tărăşenia seamănă mai degrabă cu un paradox…am scoooooooos un oftat preluuuuuuuuung, amintindu-mi cât de ostilă i-am fost matematicii în şcoală, ca mine mulţi încă (glumesc…aşa şi aşa…)…mi-am zis…la naiba, dar sunt o fiinţă perspicace, doar că această întâmplare mi se împotriveşte şi o face cu înverşunare…aşa că…nu îţi pot oferi un răspuns…
    …doar un gând cu drag…

  3. Hai să ne învârtim din nou în jurul personajului Ionuţ…care l-a rugat într-o zi pe un om bun ce avea o livadă de mere…uite aici merele Anei…să îl lase să culeagă câteva. Omul bun…şi mărul copt…
    Acesta i-a răspuns:
    – Mă învoiesc să te las să culegi din pomul meu câte mere vei pofti; cu o condiţie însă: din merele pe care le vei culege mie să îmi dai jumătate plus încă o jumătate de măr…din ce îţi rămâne să îmi dai iarăşi jumăate plus o jumătate de măr pentru fiul meu…în sfârşit, din rest trebuie să îmi dai din nou jumătate plus jumătate de măr pentru fetiţa mea.
    Ionuţ s-a urcat în pom, a cules mere…şi la urmă i-a rămas şi lui un măr.
    Câte mere a cules în total?

    • Daca-mi permiti sa incerc eu, camelia (in mod explicit):
      Pornim rezolvarea problemei „de la coada la cap”:
      Lui Ionut i-a ramas un mar dupa ce a dat pt fetita cetateanului o jumatate de mar si inca o jumatate din merele cate le avusese, deci jumatatea in cauza fusese de un mar si jumatate (egala cu jumatatea ramasa inainte de a da si jumatatea de mar), asadar inainte de a da merele pt fiica individului avea trei mere – plus jumatatea de mar pe care a dat-o „peste” pt fiul omului, asadar jumatatea fiului fusese de trei mere si jumatate, deci inainte de a face imparteala pt fiu culegatorul avusese 7 mere – plus jumatatea de mar pe care a dat-o „peste” pt omul bun insusi, deci inainte de a face imparteala pt proprietar culegatorul avea 15 mere.
      Corect?

    • EXCELENTA asta: RADICALUL (corect in doua acceptiuni: matematica si chimica), BETA-CAROTEN (chimic), da’ AL (BIIIP!) de amuzanta ideea de A SCOATE (matematica) radical (chimic)…

    • Nu prea, Tiberiule, in familia Popa sunt 4 frati si 3 surori, asadar oricare dintre cei 4 baieti are 3 frati si 3 surori, iar fiecare din cele 3 fete are 2 surori si 4 frati…
      Nu-i chiar elementara, da’ NICI cine-stie-ce dificila nu este – poate fi rezolvata prin incercari succesive.

      O alta care poate (relativ usor) sa fie calculata:
      „Buna ziua, o suta de gaste!
      Buna sa iti fie inima – da’ noi nu suntem o suta: o suta am fi cu toatele daca langa noi ar mai fi inca o data cate suntem acum, si inca pe jumatate atata, si inca pe sfert cate suntem, si inca una…”
      CATE gaste sunt in card?

      Si o alta mai dificila (daca insa vreti una CU ADEVARAT dificila, sa ma anuntati – ca AM, nu numai una):
      Avand la dispozitie doar o balanta clasica (nu una analitica, care indica pe un cadran greutatea, ci una care doar compara greutatea de cantarit cu „greutati” etalonate concrete), de CE valori (egale sau diferite) trebuie sa alegem patru (doar 4) „greutati” etalonate, astfel incat (putand plasa oricare si oricate dintre aceste greutati pe oricare dintre talerele balantei) sa putem cantari orice greutate – numar intreg de kilograme – intre 1 si 40 de kg?

      • P.S. Daca mai vreti – mai am (destule), si mai facile, si mai complexe… inclusiv (dupa cum SCRISESEM deja) unele FOARTE complicate si dificile…
        Cred ca (daca nu ma „goniti cu pietre”) pe cea mai dificila (ca modalitate de rezolvare) o voi prezenta aici – nu de alta, da’ DE CE sa n-aveti SI VOI insomnii, cum am avut eu cand am gasit problema nu-mai-stiu-pe-unde…. (Desi este relativ lung, enuntul problemei este inselator de simplu, avand in vedere dificultatea rezolvarii…)

      • P.P.S. Spre deosebire de enunt, descrierea integrala a intregului proces de rezolvare – INCLUSIV a rationamentelor pe care se bazeaza rezolvarea – ar necesita mai multe comentarii LUNGI din partea mea, SI un efort (fie de memorie, fie de logica) pt a afla din nou solutia…

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s