RSS

Amicii – Aventuri în Delta Dunării

26 Iul

M-am oprit asupra serialului „Amicii” din revista Meki.

Eu nu am avut ocazia niciodată să merg în Deltă, deși e un loc pe care vreau să-l văd. Probabil că nu mi-am dorit încă suficient de mult acest lucru. Consider că sunt extrem de multe locuri frumoase în țara asta de care suntem veșnic nemulțumiți. Am organizat excursii pentru că am vrut să le arăt și elevilor mei că aceste locuri sunt reale și că înainte de a ne dori să vizităm alte țări, poate ar trebui să explorăm ceea ce este în grădina proprie.

Episodul în deltă este unul extrem de educativ. Se axează pe descoperirea unui loc special pentru care suntem invidiați de multă lume: delta Dunării cu toate frumusețile ei. Luca învață o serie de lucruri noi, nu numai din punct de vedere informațional, ci și ca atitudine și comportament. Ai spune că este doar o bandă desenată pentru copii, fără vreo implicație serioasă. Eu aș spune că mulți adulți se comportă la fel de inconștient, astfel că ar trebui să fie o lecție pentru ei. Tragedia este că nu există nimeni care să-i tragă de mânecă.

Nu aș fi știut într-o mie de ani să recunosc un crap femelă! Are înotătoarea din spate mai mică. Deși eforturile lui de a prinde acest pește au fost considerabile, Luca este sfătuit să o lase înapoi în apă, pentru a-i permite să se înmulțească. Pescuitul ca distracție înseamnă a respecta viețuitoarele în timp ce înveți despre ele câte ceva.

Apoi se vorbește despre braconieri, despre felul în care se distruge inconștient o bogăție a naturii. Întotdeauna am fost de părere că nu întâmplător se aleg cuvintele pentru a desemna o noțiune. Braconier mi-a sunat urât chiar înainte de a afla ce înseamnă. S-au omorât și încă se omoară păsări și pești din neglijență sau indiferență. Aș mai înțelege dacă foamea sau sărăcia îi împinge la asta, dar cele mai multe sunt victime ale instrumentelor lăsate aiurea, în încercarea braconierilor de a nu fi prinși de autorități. Mai adaugi un ingredient, poluarea, și iată explicația pentru existența atâtor specii pe cale de dispariție.

În urma unui mic accident, grupul trebuie să meargă pe jos înapoi și așa au ocazia să vadă pelicanii. Cert este că ieșirea în mijlocul naturii poate face cât 100 de lecții teoretice și plictisitoare în sala de clasă. Oricât de frumos ilustrate ar fi cărțile, oricât de bine informat ar fi profesorul, oricât de accesibil ar fi internetul, nimic nu se compară cu realitatea însăși. Nici grădinile zoologice nu sunt relevante. Felul în care viețuitoarele se comportă acolo, este un artificiu în urma adaptării la viața în captivitate. Da, poate este minunat pentru cei mici care nu au altă ocazie să vadă lupul, de exemplu, în libertate, dar dacă îl văd așa cum l-am găsit noi la Zimbrărie… mai bine să nu-l vadă deloc.

Copii vizitează și Lacul Razim, cel mai mare lac din România ca suprafață, „un rai pentru păsări și pești”, o splendoare pentru ochii celor care apreciază natura, Numai că, la fel ca mai toate locurile frumoase deschise publicului vizitator, apar urmele de netăgăduit ale trecerii lor pe acolo: gunoaie de tot felul, pungi, peturi, ambalaje. Coșul de gunoi de la doi metri era mult prea departe pentru ei. Mesimțire? Proastă creștere? Indolență? Care ar fi mai potrivit?

http://www.google.com

Un lucru în plus pentru farmecul locurilor descrise în benzile desenate din revista Meki este liniștea. Cine nu-și dorește evadarea din spațiul claustrat al orașului într-o oază de frumusețe și liniște. Îmi imaginez că este ca în serile de vară când este concurs de broaște și greieri de îndată ce începe să se întunece, așa că ai tot sta pe balcon să asculți. Cred că acesta este lucrul care îmi va lipsi cel mai mult când ne vom muta de aici.

 
4 comentarii

Scris de pe Iulie 26, 2011 în Concurs, Despre viață

 

Etichete: , , , , , , ,

4 răspunsuri la „Amicii – Aventuri în Delta Dunării

  1. Tiberiu Orasanu

    Iulie 27, 2011 at 10:19 am

    Am fost în Deltă o singură dată, am stat trei zile; pot depune mărturie că au fost trei zile Dumnezeieşti!

     
  2. rokssana

    Iulie 27, 2011 at 1:48 pm

    n-am vazut delta:(

     
  3. Stefania

    Iulie 27, 2011 at 4:10 pm

    Din pacate nici eu n-am vazut delta Dunarii, doar asa in trecere, cu toate ca sunt nascuta intr-un oras de pe malul Dunarii– conjunctura a facut sa fiu obligata sa muncesc, mult prea departe de locurile natale. 🙂

    O seara minunata iti doresc Agatha 🙂

     
  4. dagatha

    Iulie 27, 2011 at 6:22 pm

    Tiberu, Ștefi, Rokss, am o propunere: ce-ar fi să facem o întâlneală de bloggeri în Deltă?
    😀

     

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

