RSS

Ce facem cu animalele fără stăpân?

29 Iul

Problema este veche și la fel de controversată ca la începuturile ei. Chiar, parcă „înainte” nu aveam atâtea animale care hălăduiau peste tot în voie. Să și-o fi luat și ele în cap de când cu democrația asta?

Încep prin a spune că sunt o iubitoare a animalelor, chiar dacă nu afișez asta de câte ori am ocazia. Îmi plac, le respect spațiul, mi se par chiar drăgălașe și uneori fac ce pot ca să le ajut. Am îngrijit o pisicuță până când a devenit mamă de vreo 7 pui. VII toți 🙂 . Pe unul l-am adoptat până când a venit barza și am considerat că 2 părinți+un copil+o pisică+o garsonieră= big trouble, așa că am plasat-o elegant la mama soacră, care nu a avut încotro. Am bocit după ea de ziceai că am trimis-o la tăiere, nu la mai bine. Mi-am revenit miraculos, însă, și o vizitez când am ocazia.

Nu sunt adepta eutanasierii decât dacă e ultima soluție pentru bietul animal.

Am hrănit câini pentru că mi-era milă de ei și tot aveam resturi pe care oricum le aruncam. Nu am cumpărat special pentru toată haita oase pe care să le prepar la oala minune, și nici colecție de patrupede în jurul blocului nu am vrut să fac. Mi-a fost odată milă de vreo 4 căței care nici ochi nu aveau încă, abandonați într-o cutie cu o sticlă de lapte lângă și cârpe să le țină de cald. Atunci știu că am sunat pe toată lumea pe care o cunoșteam pentru a găsi o soluție viabilă. N-am găsit și am fost nevoită să îi las tot acolo după ce am încercat să-i hrănesc cu o seringă. Episodul mi-a căzut cam rău, ce e drept, dar…

Și totuși…

Cei 10-15 câini care își fac veacul prin zona cartierului meu de baștină, nu sunt chiar cele mai inocente animale. Unul era foarte aproape de a-l mușca pe Andrei pentru că el s-a apropiat de scara blocului, iar animalul dormea liniștit lângă și a crezut că îi invadează teritoriul. Vă mărturisesc că dacă aveam vreun instrument tăios sau bont atunci la îndemână, nu rămânea mare lucru din bietul animal. Pe celelalte episoade nu le mai enumăr, pentru că știu sigur că fiecare a trecut prin cel puțin o experiență asemănătoare. Nu știu alții cum sunt…dar eu…când mă gândesc la copilul meu și la siguranța lui, nu mai am nimic altceva în minte. Prin urmare, trebuie să se ia niște măsuri. Din rândul celor serioase, că despre cele „luate” deja…ne-am lămurit.

Acum vreo doi ani, hingherii adoptaseră o tactică cel puțin hilară (dacă stai să o privești de departe). Îi prindeau și îi duceau în alte cartiere. Așa că după ce ne obișnuisem cu o haită de câini și îi îmblânzisem oarecum, ne-am trezit cu alții, și mai speriați, și mai violenți, și mai mulți. Și asta, bănuiesc, tot pe bani. Irosiți iurea, după cum s-a observat ulterior.

Acum aflu, tot din revista Meki că pe 4 aprilie este Ziua Mondială a Animalelor fără stăpân. Poate în alte țări o fi prilej de aniversare, acolo or fi legi și fonduri, or exista polițiștii animalelor, așa cum vedem pe Animal Planet, dar la noi… sunt și maltratate, și tot nu se anihilează efectele libertății lor fără limite.

Ce e de făcut?

Sursa foto: revista Meki

 
11 comentarii

Scris de pe Iulie 29, 2011 în Concurs, De interes general

 

Etichete: , , , , , , ,

11 răspunsuri la „Ce facem cu animalele fără stăpân?

  1. de-a dura lex

    Iulie 30, 2011 at 3:09 pm

    oricât ar părea de aiurea, tactica prinderii câinilor și plasării într-un alt cartier este una viabilă.
    câinii sunt animale teritoriale, ca oricare alți prădători.
    dacă sunt agresivi în cartierul vechi, este pentru că îl consideră teritoriul propriu.
    în cartierul nou nu se mai simt stăpâni.
    dacă ajung să se considere stăpâni în cartierul nou, înseamnă că este acolo un iresponsabil (de obicei o iresponsabilă) care îi hrănește sistematic.

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 6:23 pm

      o fi o tactică, nu zic, nu, dar erau mult mai violenți decât ceilalți. probabil fuseseră și speriați.

       
  2. afkafk

    Iulie 30, 2011 at 7:13 pm

    hai ca nici nu am revenit bine si m-ai si agitat ca pe sifon 🙂
    pai bine bre? ce este de facut in situatii extreme? solutii extreme.
    realist vorbind banii publici nu sunt suficienti pentru a suporta cheltuielile aferente unor solutii…civilizate. suntem saraci lipiti fie ca se fura fie ca nu. investitile unor organizatii…de profil se lasa de multa vreme asteptate. intre timp tu esti unul din fericitii parinti al carui copil aproape a fost muscat. data viitoare, oare vei mai avea noroc? ce sa mai spunem despre cei ce au fost muscati deja? apoi stimabila colega avusei si eu mata,o splendoare, si avusei si o catelusa idem care mai si fata 6 puisori de-mi venea sa-i pastrez pe toti,i-am imprastiat pe la unul pe la altul. dara cand vine vorba de siguranta noastra si in primul rand a copiilor nostri sa-i…eutanasiem,zic.
    problema deja nu o mai reprezinta animalele fara stapan ci problema suntem noi. asta pentru ca refuzam sa vedem faptul ca sunt deja haite de animale salbatice cu un comportament salbatic ce trebuie tratate ca atare. nu vorbim de un caine abandonat de care se minuneaza un cartier intreg precum in tarile pe care le apreciem atat de mult pentru solutiile pe care le au. noi avem haite flamande de animale salbatice care se inmultesc si inraiesc pe zi ce trece. pana nu realizam ca nu mai sunt niste biete animale fara stapan….vorba aia…au sa ne manance cainii.

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 7:23 pm

      Ei uite, vezi de ce te-am așteptat eu ca pe pâinea caldă? 😆
      Am zis și eu că nu sunt adepta eutanasierii, dar dacă ar fi să aleg între asta și siguranța copilului, nu aș sta pe gânduri. probabil că suntem o rasă egoistă, ce să zic? dar și în junglă leoaicele iau capul ălora de încearcă să se apropi de pui, nu?

       
  3. afkafk

    Iulie 30, 2011 at 7:17 pm

    in alta nota…de remarcat, zic eu, este faptul ca vizitezi cand ai ocazia….mata 🙂 sa inteleg ca …soacra este plecata cu treaba cand faci asta? :):):)

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 7:25 pm

      soacra mea? să aibă toată lumea o soacră cum am eu! Parol!
      Niciodată nu se amestecă, iar dacă o face, ține cu mine 😆 Cum să n-o iubești?

       
  4. Cristina

    Iulie 30, 2011 at 11:21 pm

    E trista situatia animalelor fara stapan de la noi. Imi imaginez si eu ca e greu sa gasesti o solutie de bun simt si pentru oameni, si pentru bietele suflete haituite de foame si batute de cine apuca (de unde si agresivitatea neasteptata, in opinia mea), dar tot nu inteleg de ce trebuie sa treaca peste 20 de ani ca autoritatile sa fie in stare sa faca ceva coerent.

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 11:46 pm

      sunt ocupați! n-au ei vreme de …bagatele din astea.

       
  5. a-z

    August 3, 2011 at 10:19 am

    intre a te preface ca sustii ceva cand nu vrei decat sa fii parte a unei isterii de sustinatori ai „animal’s right” si a fi mancat de viu de ursi adusi special de prin cartiere in rezervatii nu foarte corect amplasate sau insuficient de sigure in privinta omenirii din imediata-i apropiere, sau servit la cina de lupii de hypermarket, cinema sau alt obiectiv comercial care nu-s ai nimanui dar terorizeaza poporu’, aleg protectia omului si nu invadarea animalelor in mediul public accesibil fara restriste tuturor. adica sa-i lasam pe multi guralivi aparent sustinatori ai unei cauze fara substrat si pe care oricum n-o cunosc, in ce au ei maai bun, dar sa nu ne lasam toti ceilalti prostiti de unii ca ei: bani pt animale care ne papa pe toti oriunde, sa nu mai stiu ce sa le facem, nu! cine pretinde ca e iubitor de animale, de caine de exemplu, dar ii da drumul pe strada, ala trebuie batut, caci cainele iese, se face rau, face multi pui si uite-asa vin si papa tot!

     
  6. dagatha

    August 3, 2011 at 1:13 pm

    eu cred că tot cei care se pretind animal lovers fac cele mai multe greșeli. Unii le iau de la adăposturi, chipurile le salvează, sub pretext că le adoptă și apoi le dau iarăși drumul, cu scuza că animalele trebuie să stea în libertate.

     

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

