RSS

Duzina de cuvinte (3) – Alfabetar despre suflete

30 Iul

……………………………………………………

Am căzut. Ca un înger

bătut de gândul aprins

ce înfruntă poruncile sacre.

Dincolo de-albastru, m-am pomenit cerșind

evanghelice pilde

fără sorți de izbândă în veacul sămânțelor oarbe.

Gândul mi-a fost capcană de vise,

hulă-mpotriva cerului blând,

iar eu, ca o roabă am mers spre pământ

jelindu-mi cenușa

la ceas de restriște.

Mai am doar secunda iubirilor oarbe

nuntite pe-ascuns

ori săpate în mine adânc.

Pasăre albă, pândind în tufiș fără gânduri de pace,

regele Timp e-asasin al dorințelor-șoapte:

stă pitit după colțul de tâmplă

și poate

târăște pe malul uscat vreo dorință

țipând a-mplinire.

Unde-am pierdut ce-am avut de pierdut ?

Vreau să-ți aud glasul…

Zadarnic.

 
39 comentarii

Scris de pe Iulie 30, 2011 în Duzina de cuvinte

 

Etichete: , , , , , , ,

39 de răspunsuri la „Duzina de cuvinte (3) – Alfabetar despre suflete

  1. Ciprian Bojan

    Iulie 30, 2011 at 8:30 am

    Ai pierdut
    ce-ai avut de pierdut
    în tine,
    deci caută-te pe tine,
    apoi cară-te
    sau abandonează-te,
    dar ZBOARĂ,
    aşa te blestem!

    🙂

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 9:27 am

      Căutări, abandon, zbor și blesteme…
      în mine tot caut mereu, acolo-i răspunsul 🙂

       
  2. redsky2010

    Iulie 30, 2011 at 9:10 am

    ce frumos le-ai brodat, agatha, felicitari! scrii despre ceva pierdut dar fara tristete si asta e bine, suna vindecat…cel putin partial!

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 9:27 am

      n-am mai făcut de multișor exercițiul alfabetarului.
      s-au potrivit de data asta 🙂
      Mulțumesc 🙂

       
  3. virusverbalis

    Iulie 30, 2011 at 9:12 am

    Ehee, aici se face poezie..Cu plecaciuni si ganduri de bine! :))

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 9:28 am

      înapoiez plecăciunile și gândurile de bine 🙂

       
  4. rokssana

    Iulie 30, 2011 at 11:01 am

    astept cu rabdare ziua cand o sa recunosti ca de fapt,ai un nume si ca astea nu-s primele tale incercari literare….. 🙂

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 12:29 pm

      E unul dintre cele mai frumoase complimente pe care l-am primit în ultima vreme (îndelungată!) 🙂
      nu sunt primele încercări, alfabetare mai sunt publicate tot aici , la început, deocamdată încerc să public o parte dintre texte, dar…mai greu.
      Mulțumesc 🙂

       
  5. psipsina

    Iulie 30, 2011 at 12:30 pm

    deci m-ai surprins plăcut de data aceasta. nu mă aşteptam la o poezie şi nici la această temă. şi, vorba rokssanei, sigur numele tău se leagă de poezie, la cât de bine s-au înşiruit versurile.
    felicitări felinoase! 😀

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 12:36 pm

      Mulțumeeesc! a fost un exercițiu de creație care s-a potrivit perfect pe cuvintele alese de tine 🙂

       
  6. BlueRiver

    Iulie 30, 2011 at 12:43 pm

    Felicitari! 🙂

     
  7. papagigli

    Iulie 30, 2011 at 2:39 pm

    Gagico, m-ai da(t)gatha 😉 Esti mestera, dar te pretinzi calfa. Pup, ca meriti (si merit si eu sa te pup 😆 )

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 6:25 pm

      😆
      hai că de acum încep și eu să cred asta 😆
      Mulțam fain 🙂

       
  8. Valentina

    Iulie 30, 2011 at 4:25 pm

    Foarte frumos! Ne place 😀

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 6:25 pm

      păi dacă vă place….să mai facem, nu? 😀
      Bine ai venit 🙂
      Citii și eu duzina voastră 🙂

       
      • Valentina

        Iulie 30, 2011 at 8:59 pm

        Mulţumim şi mulţumim!
        Aşteptăm să mai citim 😀

         
      • dagatha

        Iulie 30, 2011 at 9:05 pm

        apoi…după așa un feed-back pozitiv și după așa o provocare…musai!
        :-))

         
  9. Lidia

    Iulie 30, 2011 at 4:28 pm

    Superbe versuri! 🙂
    Sugestiva muzica, iar imaginea celor doi reda o poveste de viata… el cu acea privire trufasa, plin de el si de puterile lui, iar ea… umila in spatele lui cersind parca putina fericire… (ma rog, asta e viziunea mea).
    Mi-a placut!!! 🙂

     
    • dagatha

      Iulie 30, 2011 at 6:27 pm

      pe mine „Ultimul samurai” m-a impresionat extrem de mult. Sunt câteva replici acolo…
      Scena surprinsă aici este una din preferatele mele.
      Mulțumesc 🙂

       
  10. Sara

    Iulie 30, 2011 at 4:51 pm

    Emotionanta poezie,despre cadere,pierdere.Vei reveni cu o implinire a viselor,nu?

     
  11. paulman20102011

    August 1, 2011 at 9:51 am

    Poate odata ai sa ne deslusesti, noua, cititorilor tai fideli, si povestea care sta la baza acestor lirisme ale tale (desigur daca exista o poveste). 😉 (emoticon winking, ca sa fiu sigur).

     
    • dagatha

      August 1, 2011 at 3:02 pm

      păi vine așa:
      odată vine din interior de undeva…cu toate „experimentele și experiențele” avute, trebuie să fi rămas și o urmă acolo, nu?
      apoi vine de la…cuvintele pe care le-a propus Psipsina pentru duzina de sâmbăta trecută.
      😀
      Ți-a ieșit și emoticonul 😆

       
  12. paulman20102011

    August 1, 2011 at 3:40 pm

    Am inteles, proportia mai trebuie stabilita si cred ca avem deja un inceput de poveste. Apropo, pot si cititorii sa propuna cuvinte sau doar blogarii adevarati au privilegiul asta? 😉

     
    • dagatha

      August 1, 2011 at 3:44 pm

      Ce mai contează proporția? Dacă place, e perfect 😀
      Pentru cuvinte cred că Psipsina e cea care le propune. Sunt nouă în joc, după cum vezi. Dar dacă ai vreo propunere-provocare… 😀

       
  13. paulman20102011

    August 1, 2011 at 4:02 pm

    da, o sa ma gandesc la posibilele cuvinte pe care le vei integra intr-o dulce visare. pana atunci insa voi continua sa decantez adevarul istoric de trairile tale interioare. 😉 batting eyelashes

     
    • dagatha

      August 1, 2011 at 4:05 pm

      Domnule, nu vrei să accepți că e pur talent la mijloc! 😆

       
  14. paulman20102011

    August 1, 2011 at 4:11 pm

    A, nici gand! Eu spre exemplu, daca a r fi sa trsanspun in lirica aceeasi poveste, nu as putea-o face tocmai din cauza non-talentului meu artistic. Ca pasionat de istorie, probabil as relata-o ca simpla insiruire de fapte, deci total neintereanta. Deci jos palaria in fata creativitatii fecunde fata de simpla relatare scolastica. =D> applause

     
    • dagatha

      August 1, 2011 at 4:23 pm

      Glumeam cu „talentul pur” 😀 Uneori ideile vin, alteori nu se țese nimic. Pur și simplu.

       
  15. a-z

    August 3, 2011 at 10:05 am

    e brava! cred ca inainte de tiparire, editare, publicare inspirata ar fi citirea intr-un maraton de poezie, ceva organizat in cadru oficial si de pe urma caruia cred ca se poate castiga. public, sfaturi sau recomandari, chestii de-astea.

     
    • dagatha

      August 3, 2011 at 1:14 pm

      apoi…aici e maratonul meu :-)))

       

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

