RSS

Rubeolă, rujeolă, roseolă și alte boli ale copilăriei

03 Aug

Am lipsit motivat. Foarte motivat, aș zice.

Începând de sâmbătă noaptea, am avut aventuri de neuitat. Copil bolnav nu am avut niciodată, așa că orice modificare în starea lui de sănătate seamănă isterie în rândul… De fapt, în niciun rând, doar la mine 😀

Copilul fierbea la propriu, iar eu la figurat. Cum depășea termometrul 39, începeam scenariile SF. La urgență am hotărât că nu mergem decât dacă termometrul vrea neapărat să treacă la 40. În plus, se știe „de ce nu mai am încredere în ei”. Aștept cuminte zilele lucrătoare ca să pay a visit to the  doctor. Și la propriu, și la figurat 🙂 Răsuflu ușurată că nu ne hrănim cu antibiotice, boala generală a doctorilor români și alerg la cabinet să prestăm analize la sânge, pentru a elimina posibilitatea vreunei infecții. Viteazul meu, n-a făcut față luptei cu acul înfipt în degețel, așa că am invocat spiritul lui Moș Crăciun, care sigur aduce anul ăsta bomboane de calitate. ( Bomboanele de orice fel reprezintă unica  dorință a copilului pentru cadou. Unii vor mașini, alții vor avioane, al meu vrea doar bomboane. Nu-i așa că sunt norocoasă? 😀 )

Când să iau analizele, doamna mă lămurește că nu mi le dă. „Ceva nu pare în ordine, așa că trebuie să le repetăm, ca să fim siguri”. Dă-i altă serie de 24 de ore de isterie (mamă), la care s-a adăugat o nouă repriză de febră (copil) azi-noapte. Căci, nu-i așa, febra se face noaptea, că atunci e momentul cel mai potrivit să ne jucăm noi două de-a v-ați ascunselea.

Ajungem și la climax: azi, plin de pete roșii pe spate și pe burtică. Hai iar la doctoresă. Verdict final: roseolă. Mama ei! La câte vaccinuri i-am făcut, am ratat-o tocmai pe asta.

Și am cătat și eu pe net poate aflu mai multe decât știam despre cele trei minunate boli care rimează. Tot nelămurită am rămas.

Acum…revista Meki ce mă mai scoate din impas cele câteva zile în care suntem consemnați la domiciliu 😆 (ce să fac, am rămas cu deprindera în urma concursului 😀 ) În plus…încă mai aștept rezultatele la homoleucogramă….

 
27 comentarii

Scris de pe August 3, 2011 în Despre copii

 

Etichete: , , , , , , ,

27 de răspunsuri la „Rubeolă, rujeolă, roseolă și alte boli ale copilăriei

  1. rokssana

    August 3, 2011 at 2:35 pm

    sanatate puiului tau si rabdare tie 🙂

     
    • dagatha

      August 3, 2011 at 2:40 pm

      Bine zis, răbdare!
      adevărul e că te simți atât de neputincios când e bolnav…
      Mulțumim, Rokss 🙂

       
  2. paulman20102011

    August 3, 2011 at 2:37 pm

    de, bolile copilariei, nu ai ce face.

     
    • dagatha

      August 3, 2011 at 2:40 pm

      cine le-o fi inventat, domnule?

       
  3. paulman20102011

    August 3, 2011 at 2:45 pm

    In mod normal, va trece fara probleme, dar stiu ca e neplacut tare cand e copilasul bolnav, nu iti tihneste nimic.

     
    • dagatha

      August 3, 2011 at 2:53 pm

      da, în mod normal așa ar trebui să fie…dar na, mama până nu se panichează suficient…

       
  4. a-z

    August 3, 2011 at 2:51 pm

    deci banuiesc doar ca tratarea bolii de care sufera your lucky boy now e statul in casa, fara a intra-n contact cu aerul ambiental de afara. 2 weeks mi-or fost mie pe vremea lor, cred ca mecanismul ramane acelasi, nu? in rest nu e voie de intrat pielea in contact cu apa, deci nu dus, nu baita, deloc-deloc pt evitarea complicatiilor, caci pete, sau ce sunt ale pielii „se ascund” si dau cand nu te-astepti complicatii ulterioare, asa ca no water, mie asa mi s-a zis atunci.
    so, you have nothing to worry about! just wait, patient!

     
  5. dagatha

    August 3, 2011 at 2:54 pm

    păi de aia am căutat și eu pe net să văz mai multe. Pentru că roseola e o formă ușoară fațăp de celelalte două (pentru care e vaccinat, de altfel). Doctoresa nu mi-a zis nici de alimentație, nici de baie nimic. Doar să stăm cuminți în casă (ceea ce poate fi o problemă 😀 )

     
  6. a-z

    August 3, 2011 at 3:44 pm

    o fi omis de apa pe corp! de aia eu zic sa il tii departe de ea 2 weeks. pe maini si pe fata dimineata mai merge, cu atentie sa nu fie inrosit si pe ten, caci daca e asa, apa nu trebuie sa ajunga acolo, complica (asa mi s-a zis mie pe vremea aceea) lucrurile, in sensul ca pot afecta organele interne, zonele unde apare roseata respectiva umezite. deci nu aer de afara, nu apa pe piele in afara de spalatul manutelor before eating time, nu imbracat cu prea multe sa nu aiba tentatia scarpinarii, caci irita pielea si iarasi cica n-ar fi indicat. urmarit, supravegheat in tot acest timp si sprijinit indeaproape sa desfasurati activitati menite a-i distrage atentia de la ce i se intampla in astea 2 weeks. stiu ca pare general zis si usor, mai greu e de pus in practica, dar cam asta trebuie facut. asa ca, mamico, calma, linistita, creativa si bine inspirata cum te-am profilat din ce-am interactionat ‘till now, condu-l usor spre expirarea celor 2 weeks in cel mai adecvat mod cu putinta! i know yoou can!:) hai, ca va fi bine!

     
    • dagatha

      August 3, 2011 at 8:56 pm

      nu e vărsat de vânt. Nu sunt bube, sunt pete.deocamdată doar pe spate și pe burtică, și urcă ușor pe față. nu se scarpină. Om vedea cum evoluează.
      Mulțumesc de sfaturi 🙂

       
  7. dictaturajustitiei

    August 3, 2011 at 5:12 pm

    Să fii bucuroasă că a făcut-o mic. Mai târziu sunt mai periculoase. Sănătate multă !

     
    • dagatha

      August 3, 2011 at 8:58 pm

      păi teoretic, ar fi trebuit cam până în doi ani să facă. (nu că ar fi general valabil). E de fapt „cor” de care aveam și noi pe „vremea aceea” 😀
      Și da, e minunat că fac acum și nu mai târziu. dar, ca în legile lui Murphy…l-a făcut când aveam mai multă treabă :-))) (Glumesc, nu e nimic mai important!)

       
  8. pisicaru

    August 3, 2011 at 6:08 pm

    Sanatate si rabdare multa,suntem alaturi de tine.

     
  9. tink3rbe11

    August 3, 2011 at 7:02 pm

    Chiar ca esti norocoasa cu asa simple dorine!
    Cat despre bolile copiariei …vaccinati cum sunt sau nu , fac doar o forma usoara fata de ce faceam noi inainte.Testat!!
    Sanatate puiului ca urmeaza si o viroza in desfasurare si rabdare tie ….multaa rabdare!

     
    • dagatha

      August 3, 2011 at 9:00 pm

      Eh, da!
      Acum… să fie bine în final. asta contează.
      Mulțumim 🙂

       
  10. Stefania

    August 3, 2011 at 7:56 pm

    Imi pare sincer rau pentru suferinta micutului… cand aud ca un copil este bolnav, pe mine ma intristeaza foarte tare… sunt atat de fragili, iar obraznicii de virusi isi gasesc culcusul in puritatea si gingasia trupului lor ( rusine sa le fie… tuturor virusilor ) 😦

    Multa sanatate si putere micutului 🙂

    big hugs Agatha 🙂

     
    • dagatha

      August 3, 2011 at 9:01 pm

      😆 Așa, le-ai zis-o! 😆
      Putrere are că ne face creioerii varză. M-a întrebat azi o prietenă cu care m-am întâlnit la pediatră, dacă așa arată un copil bolnav 😀
      big hugs to you too, Ștefi 🙂

       
  11. eumiealmeu

    August 3, 2011 at 8:15 pm

    fiul personal nu s-a scărpinat oricât de mult l-a mâncat pentru că i-am spus că va rămâne cu bube care-l vor face urât şi fetele nu se vor uita la el. pentru el contează fetele şi s-a abţinut, nici n-a intrat în calcul scărpinatul. tu tre să-l urmăreşti pentru că la vârsta asta nu reacţionează la aşa stimulente… 🙂
    poţi să-i spui că dacă nu se scarpină primeşte o bomboană – dar fă-i şi tu bomboane în casă, din arpacaş, că dacă-i dai din cele din comerţ începi vizite la stoma, în loc de medicul familiei…
    deci, curaj. ursul bombay e cu el. sau cum i-o mai spune… 🙂
    iar cu mama lui sunt eu, trup mai puţin, dar emoţie, sigur. pusi-cat. 🙂

     
    • dagatha

      August 3, 2011 at 9:03 pm

      ei, norocoaso! Al meu are o personalitate care ne face KO de fiecare dată. Suntem la una din fazelel alea când nu ne înțelegem 😀
      însă nu se scarpină. Nu-l mănâncă. Poate vine pe parcurs :-)))

       
  12. Cristina

    August 4, 2011 at 2:44 am

    Dagatha … 😦 Pe de alta parte, prin cate emotii din astea veti fi trecut voi pana acum …
    Sanatate!

     
    • dagatha

      August 4, 2011 at 10:26 am

      da…dar câte or să mai fie… 🙂

       
  13. Ciprian Bojan

    August 4, 2011 at 9:55 pm

    Ba ştii una? Plin de energie cum e Andrei al tău, pun pariu că se ia la trântă cu ursu’, nu-l afectează pe el ruseola lu’ peşte! 😀 E mai inteligent ca orice boală… 😀

     
    • dagatha

      August 4, 2011 at 9:59 pm

      problema nu e la el, ci la mine 😆
      el nu numai că e vioi, da nu prea mai are nici petele alea și nu înțelege de ce nu-l lăsăm afară. de aici să te ții isterii. 😀

       
      • Ciprian Bojan

        August 5, 2011 at 8:31 am

        Păi io ce ziceam că nu-l afectează nemica nemicuţa? 😀 Că tu la întrebarea „cine cântă în casă (dacă tot n-ai teveu şi net pă moment) găina sau cucoşu”?, invariabil răspunde-vei „puiu’!” 😆

         
      • dagatha

        August 5, 2011 at 8:42 am

        :-)))))
        Uite la asta nu m-am gândit 😆

         

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Thaumaturge

talk about candles, circles, planets, stars, bananas, chants, runes and the importance of having at least four good meals every day”

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

