RSS

Cuvinte din trecut (1)

21 Aug

Unele scrieri prăfuite și-au cerut dreptul să mai scoată nasul la aer. Cred că l-au apelat pe Tiberiu care a venit cu ideea să facem o șezătoare nouă: fiecare aduce de prin sertare ce are mai vechi și le împărtășește celorlalți. Pisicimea Sa a fost de acord, așa că s-a lansat o nouă secțiune: Cuvinte din trecut. Unii au fost harnici și deja au început să scoată din traistă minuni: incertitudini, Vero, Lotusull

Blue river a vorbit despre nori pe blogul Scorpiuței, lucru care m-a dus cu gândul repede la o poveste tare dragă. Despre nori a apărut aici in noiembrie anul trecut, dar a fost scrisă în 27 aprilie 2005.

Adesea aud norii păşind tacticos pe terasa cenuşie, târându-şi după ei burţile pe care le etalează din când în când la câte un concurs de frumuseţe.

*

De obicei se întâlnesc la marginea cerului ca doi vechi prieteni, îşi dau bineţe sprijinindu-se într-o rază de soare, pălăvrăgind apoi plini de importanţă despre circuitul apei în natură. Ba că ajunge mai greu la etajul superior al troposferei şi nu au cu ce să-şi hrănească juniorii, ba căldura este insuportabilă. Concluzia este că se întâmplă ceva cu stratul de ozon şi că ar trebui tras cineva la răspundere (deşi nu au o viziune foarte clară a ceea ce înseamnă acest lucru).

*

Uneori au divergenţe, sarcinile negative atârnă greu şi de aici starea de ebrietate: nu-şi mai găsesc polii. Atunci ţipă şi scuipă foc, aruncând cu piatră pe unde apucă. Odată au lovit luna de au ciobit-o la un colţ. A trebuit să meargă la un meşter faur să o şlefuiască din nou, dar tot se mai observă în unele seri când se întoarce pe partea cealaltă să vadă şi alt capăt de lume.

*

Altădată sunt atât de ameţiţi încât, trăgând aer în piept dimineaţa, înghit vreo pasăre rătăcită care a uitat să se adăpostească din calea lor. Când iese biata de acolo (şi asta cu chiu cu vai!) cu penele vâlvoi şi glăsuind ceva pe limba ei, îşi jură că nu mai călătoreşte singură niciodată şi că va lua lecţii de autoapărare.

*

Am vrut să mă plimb şi eu odată cu norul, dar era prea scump. Trebuia să îmi las haina gaj şi nu eram pregătită să renunţ la ea. Plus că mi-aş fi murdărit părul, încâlcindu-l în vânturile hoinare care fugeau de autorităţi după ce furaseră o pălărie plus splendoarea unei păpădii. Nu le-au mai prins. Se spune că şi-ar fi găsit sălaş în coroana unui stejar bătrân, pe alte meleaguri.

*

Odată am văzut un nor schimonosindu-şi faţa în oţelul strălucitor al unui avion. Îi zâmbise aşa de galeş, după care l-a îmbrăţişat. La proces a spus că voise doar să se scalde împreună în ocean şi că sentimentul a fost reciproc. Nici nu se putea pune problema unui viol.

*

Altul se scobea între dinţi, oglindindu-se în mare. Îi rămăsese o urmă de albastru pentru că înghiţise o bucată de cer. Acum trebuia să dea socoteală. Norocul soarelui că apucase să îşi strângă chaise-long-ul şi să plece. Iniţial îl anunţaseră de tsunami, dar stătea liniştit pentru că avea o pilă la ştiri care îi spusese că e doar un zvon ca să crească audienţa.

*

Dacă ai răbdare să-i asculţi, afli uimit că fiecare are o poveste.

 
29 comentarii

Scris de pe August 21, 2011 în Cuvinte din trecut

 

Etichete: , , , , ,

29 de răspunsuri la „Cuvinte din trecut (1)

  1. BlueRiver

    August 21, 2011 at 1:56 am

    dagatha, la „Cuvinte din trecut” ma gandisem la o postare mai veche care se numea „Norii”… iubesc norii, de cand eram copil… povestea este dragutica, zic eu, dar… hai s-o repostez, desi mi-am zis ca nu mai joc nimic 🙂

     
    • dagatha

      August 21, 2011 at 2:07 am

      Păi dacă e drăguțică o lași așa, ascunsă de ochii cititorilor curioși ca mine???
      Iar cu joaca…da-o-ncolo de treabă! De ce să nu te mai joci? Eu nu înțeleg lucrurile astea: e blogul tău, scrii ce vrei și când vrei pe el. Așa că…dacă tot ai zis…așteptăm 🙂

       
  2. a-z

    August 21, 2011 at 8:20 am

    noricito sa sune a japanese complicated love-life-fight-death story, sau daca peferi norocito, suna si asta tot cam cu ochisori de-aia deschisi exteriorului cat sa vada cine-i poseda si nu sa faca parada de iris cromatic sa ia ochii!- dar e mai lirica asa si are in 2nd „o” aprecierea inclusa!
    efectiv mi-a placut incursiunea ascensionala tot mai sus, cu sau printre nori, tsunami, pile de la rubrica meteo, zvon si rating! 🙂
    toate bune!

     
    • dagatha

      August 21, 2011 at 9:13 am

      :-))
      Japanese or not…mie așa mi-au povestit 😀
      Gând bun și ție 🙂

       
  3. pisicaru

    August 21, 2011 at 9:49 am

    Cred ca este buna tema cuvintelor din trecut ,cu voia dumneavoastra ma bag si eu la tema .

     
    • dagatha

      August 21, 2011 at 10:03 am

      Pe mine nu poate decât să mă bucure. E liber la „cuvinte din trecut”, ca la toate jocurile de aici. Și eu le-am preluat de la cei care au avut idei 🙂

       
  4. Stefania

    August 21, 2011 at 10:10 am

    Cred ca este cea mai frumoasa poveste despre noiri pe care am citit-o vreodata… Si eu ador norii, dar n-am stat niciodata sa le deslusesc povestea…

    Duminica minunata iti doresc Agatha 🙂

     
    • dagatha

      August 21, 2011 at 10:56 am

      🙂
      E simplu. Stai întinsă pe iarbă cu fața la ei și doar îi admiri 🙂
      Mulțumesc, la fel și ție 🙂

       
  5. psipsina

    August 21, 2011 at 10:46 am

    m-ai topit! şi mă bucur că tiberiu ne-a invitat la joaca aceasta. altfel, vorba ta, ar fi rămas ascunsă ochilor mei curioşi norii tăi. promit că o să mă uit mai atentă la ei, cine ştie ce poveşti mai ascund! 🙂

     
    • dagatha

      August 21, 2011 at 10:57 am

      Da, a avut o idee foarte bună!
      Când mai afli și alte povești, împărtășește-le. Eu sunt doritoate de noutăți 🙂

       
    • Tiberiu Orasanu

      August 21, 2011 at 4:31 pm

      Iar sunt eu de vină ? 🙂

      Adevărul este că am descoperit prin intermediul tău cîteva bloguri minunate şi ar fi fost imposibil să scotocesc amănunţit prin fiecare.
      Aşa, tot avem o şansă de a re+citi lucruri, vechi dar minunate.

       
      • dagatha

        August 21, 2011 at 5:09 pm

        ahaaaaaaaaaaaaa! deci a fost cu enteres carevasăzică 😆
        Una peste alta, ideea a fost foarte bună. mai demult, întrebase cineva pe un blog cum se pot găsi cele mai „nevizualizate” bloguri. Că alea cele mai vizualizate erau clare 😀

         
  6. lotusull

    August 21, 2011 at 11:22 am

    Frumos ai scris 🙂
    Si mi-a placut mult, mult asta : ” Îi rămăsese o urmă de albastru pentru că înghiţise o bucată de cer „

     
    • dagatha

      August 21, 2011 at 12:15 pm

      🙂
      Norii ăștia…sunt dați încolo 🙂

       
  7. dictaturajustitiei

    August 21, 2011 at 4:18 pm

    Dumnezeule ! Ce pot să facă norii aceștia !

     
  8. camelia

    August 21, 2011 at 9:34 pm

    Pot fi norii răsfrângerea gândurile cerului? Unele mai senine, altele mai întunecate…Îmi plac ochii tăi, aşa cum s-au atins privirii lor…şi aşa cum îi ei ai părut a te afunda. Ai o imaginaţie expresivă…şi astfel ai jucat un joc atât de fascinant, sufletule azur.

     
    • dagatha

      August 22, 2011 at 9:54 am

      🙂
      Mulțumesc, dragă Camelia 🙂
      Imaginația e doar apanajul omului care se pretinde a concura natura. Ei, norii, erau acolo și eu nu am făcut decât să ascult și să scriu 🙂 E simplu, poate oricine 🙂

       
  9. camelia

    August 21, 2011 at 9:39 pm

     
  10. camelia

    August 21, 2011 at 9:42 pm

    Şi în afara topicului…

     
  11. dagatha

    August 22, 2011 at 9:58 am

    Mulțumesc, Camelia
    UUIte și de la mine, despre nori :

     
  12. dagatha

    August 22, 2011 at 10:10 am

    sau așa….

     

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

