RSS

Hmm…Delicious!

02 Sep

Profit de faptul că „Fără nume” s-a dus (numai el știe unde, că văz că numai scoate capul din când în când pe la paginile preferate, deci nu a mea) și încalc promisiunea cu „nește” poze minunate, marca personală. Să sperăm că Manolu al Anei nu citește, că se duce…încolo dieta lui.  🙂

La întrebarea cea mai dificilă din cursul săptămânii, și anume „Ce mâncăm astăzi?”, surprinzător, consortul a dat un răspuns care a putut fi transformat în ceva palpabil. Invariabilul „nu știu” mă scoate din minți pentru că toată creativitatea mea are o limită când vine vorba de gătit.

Deci… „o rădăuțean(c)ă să fie”, zise el.

Și se făcu.

Ciolanul de vită foarte bătrână nu l-am pozat că arăta hidos, la fel și piepții dezgoliți de pui, au fost aruncate elegant într-o oală, „asezonate” cu niscai leguminoase, pentru gust. Așa s-a născut… sup sau „zama” ca să fim „regionaliști”.

Între timp, am pregătit ingredientele necesare: mult ardrei roșu, morcov, rădăcină de pătrunjel, ceva verde, mă rog, cât de colorat să fie totul. Pieptul de pui l-am făcut „flenduri” ca să semene cu ciorba de burtă. Evident că nu putea lipsi usturoiul, ardeiul iute (care nu era deloc iute), ouăle și smântână. (Na că pe aia am uitat să o pozez! Da nu-i bai, că tot știm cu toții cum arată.)

Am mai dat un clocot cu legumele și pieptul de pui, am trântit gălbenușurile amestecate în prealabil cu smântâna, două-trei linguri de oțet (musai de mere și miere de albine), usturoiul zdrobit și ardeiul tăiat feliuțe mici chiar înainte de a opri focul. Câteva boabe de piper și sare după gust. Și a ieșit cam…așa:

E drept că la Rădăuți nu asta o să primiți când o să cereți o ciorbă rădăuțeană, da mie așa mi-au zis că se cheamă deci așa i-am zis și eu mai departe. Să nu mă spuneți lu’ nenea Vârlan că mă desființează cu detaliile.

Ce zici, Papo? Nu e pește, dar…merge 😆

😀

Bon appetit!

 
22 comentarii

Scris de pe Septembrie 2, 2011 în Culinare

 

Etichete: , ,

22 de răspunsuri la „Hmm…Delicious!

  1. papagigli

    Septembrie 2, 2011 at 4:46 pm

    Gagico, m-ai pus pe ginduri. Eu stiu s-o fac pe cea de burta, asa ca nu-mi va fi greu s-o execut si pe asta. Promit s-o incerc, desi nu cred ca voi baga copita sau ciolan de vita, ci carcasa unui curcan, pentru a evita grasimea excesiva. De asemenea, cred ca voi inlocui pieptul, cu pulpe, care nu-s fade si atoase. Ardeiul iute nu-l voi fierbe, ca sa nu am vreo surpriza neplacuta. Ala se poate minca si separat. In rest, poate voi adauga, cum spui, pentru culoare, dar si gust, fo doua bete de celery, maruntite.

     
    • dagatha

      Septembrie 2, 2011 at 6:11 pm

      știam eu că ai o variantă îmbunătățită :-))))

       
  2. rokssana

    Septembrie 2, 2011 at 6:25 pm

    mai e o varianta greceasca si are perisoare…..se pot face adaptari si varitiuni…
    dar asta inseamna ca asa talentata cum esti ,ne prezinti si zacusca 🙂

     
    • dagatha

      Septembrie 2, 2011 at 6:32 pm

      pfui…ce de variante! Am înțeles că Androxa e busy că voiam să-l provoc la vreo rețetă pe care până și eu să o pot face fără greșeală :-)))
      Zacuscă??? Doamne ferește. Nu mai postez culinare semestrul ăsta :-)))

       
  3. Stefania

    Septembrie 2, 2011 at 7:28 pm

    hmmm, ce ciorba delicioasa ne prezinti tu aici Agatha – Aoleu la, foamea cu care m-am intors de la serviciu imi vine s-o sorb dintr-o inghititura de aici de pe site-ul tau 😉 :)))

    Ciorba arata exceptional!
    Mai ai un polonic mic mic si pentru mine ? – Mie imi plac ciorbele – iar aceasta gatita de tine, sunt convinsa ca-i si delicioasa la cum arata.

    Esti o gospodina desavarsita Agatha 🙂

    O seara minunata ! 🙂

     
    • dagatha

      Septembrie 2, 2011 at 11:00 pm

      Vaide mine, Ștefi dragă, numa gospodină desăvârșită nu-s! Mai fac din când în când câte ceva că la restaurant nu mai dau pe datorie 😆 , așa că…musai să-mi suflec mânecile și să pui șorțu la treabă 😀

       
  4. anowen

    Septembrie 2, 2011 at 7:34 pm

    ciorba… altceva nu puteai… sa-mi tremure mie izmenele de pofta in mijlocul pustiului…

     
    • dagatha

      Septembrie 2, 2011 at 11:02 pm

      apoieude unde să știu că tragi cu ochiul? ia, închide ochii și deschide gura că poate trece prin networku ăsta dăștept 🙂

       
  5. scorpio72

    Septembrie 2, 2011 at 7:46 pm

    🙂 am inghitit in sec…

     
    • dagatha

      Septembrie 2, 2011 at 11:02 pm

      😀
      Am și pentru tine un polonic. Mic 🙂

       
  6. oamadetinichea

    Septembrie 2, 2011 at 9:22 pm

    mare greșeală că am intrat la tine pe blog. n-am mâncat mai nimic și am în frigider doar bere. acum mi-e foame rău…

     
    • dagatha

      Septembrie 2, 2011 at 11:03 pm

      Păi cum, oamo? dai tu berea ta pe o amărâtă de ciorbă???
      😆
      Nici nu e bună, să știi :-)))

       
  7. monicas10

    Septembrie 2, 2011 at 9:27 pm

    M-ai pus pe gânduri în mod serios. Mâine fac o „zamă”! Arată tare bine a ta! 😉
    Cred că am apetit mai mult pentru a diversifica rețete vechi, de altfel m-ar plictisi groaznic să repet la infinit aceleași rețete…

     
    • dagatha

      Septembrie 2, 2011 at 11:04 pm

      ia să ne arăți și nouă. Mai ales dacă e cu rețete bine dozate și ca să pricep până și eu…abia aștept 🙂

       
  8. Ana lu' Manole

    Septembrie 2, 2011 at 9:42 pm

    Poafai, ce mi-ai fauct…de cand imi comanda fii-mea…zama asta! Perfect pentru familia mea! Nup, lu Manolu’ nu-i dau, el e in pauza 😀

     
    • dagatha

      Septembrie 2, 2011 at 11:06 pm

      bată-te-ar să te bată! Cu gândul la Manol am scris și uitai linkul. (sau „pingul” 😀 ) . Am remediat 🙂
      Iaca ce isterie am creat domnule. Și eu care ziceam că nu mai intră nimeni vineri după- amiază pe aici. Să văz dacă am crescut în „zelist” acum :-)))

       
  9. tink3rbe11

    Septembrie 3, 2011 at 7:10 am

    Le-am facut si eu saptamana trecuta copilasilor mei si am primit premiul cel valoros” mai vrem mamii”!!!
    Pofta mare!!! 🙂

     
    • dagatha

      Septembrie 4, 2011 at 12:23 am

      mulțumim, la fel. Nu-i așa că e bună? 🙂

       
  10. a-z

    Septembrie 3, 2011 at 4:40 pm

    papa bun, de felul 1. ihim!
    obisnuieste sortul sa stea legat pe tine si la alte postrari!
    🙂 weekend fara sort legat de tine, poate de vreun cui! nu de alta, dar e fain pe-afara si de papat merge si ceva lejer, fara sort! 🙂

     
    • dagatha

      Septembrie 4, 2011 at 9:51 am

      șorțul e bine legat și ascuns, îl scot rar și doar ca să mă laud, ca mai sus :-)))

       

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Thaumaturge

talk about candles, circles, planets, stars, bananas, chants, runes and the importance of having at least four good meals every day”

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

