RSS

Cuvinte din trecut (6)

02 Oct

Uneori ne întoarcem în lumea inocenței, pe vremea când „de ce”-urile nu erau atât de periculoase. Acum ne este teamă să formulăm întrebarea, dar tare mult am vrea să aflăm răspunsurile. De cele mai multe ori, încă, rămân doar întrebările retorice, veritabile mistere.

Și totuși…„Câteodată, datoria noastră în faţa unui adevărat mister nu e să-l lămurim, ci să-l adâncim aşa de mult, încât să-l prefacem într-un mister şi mai mare”. (L. Blaga)

Mistere

18 Mar 2005

Știai că nisipul e pământ mort?
Mi-a spus într-o zi o cămilă
călcând apăsat peste dune.
De-aceea nu-l doare când trec caravane şi beduini.

Știai că în oaze uneori,
dacă-asculţi sub tăcerea pustiei,
se aude cântecul cerului şi dansul oceanului?
Te-ai intrebat vreodată de ce sunt amândouă albastre?

Știam că deşertul e moarte cu miros de piramide şi egipteni.
Apoi am văzut oaza,
m-am înfruptat din liniştea ei verde
şi-am ascultat sporovăiala firelor de iarbă.

Taci…
Ascultă …şi atât

După o idee de… Orășan 🙂 promovată cu succes de Psi

 
31 comentarii

Scris de pe Octombrie 2, 2011 în Cuvinte din trecut

 

Etichete: , , , , , , , ,

31 de răspunsuri la „Cuvinte din trecut (6)

  1. Tiberiu Orasanu

    Octombrie 2, 2011 at 9:53 am

    Foarte frumoasă poezie!
    – – –
    Am fost şi eu în deşert dar în Israel nu în Egipt; iar acolo unde am fost eu, noţiunea de deşert are o altă semnificaţie… Este uluitor să vezi cum toată acea întindere de pămînt altă dată sterp, acum este plantat şi irigat. Dar am văzut şi aşezări de beduini, care trăiesc la fel ca acum 500, 1000, 2000. poate 7000 de ani.

     
    • dagatha

      Octombrie 2, 2011 at 9:55 am

      ești un norocos! Sunt locuri în lumea asta pe care sunt aproape sigură că nu le voi vedea niciodată. Ai văzut că am spus „aproape” 😆 (Precizare făcută și pentru Isis 😉 )
      Mulțumesc 🙂

       
  2. psi

    Octombrie 2, 2011 at 10:16 am

    unde e el conu anowen să-ţi spună cum e cu deşertul lui? 🙂

     
    • dagatha

      Octombrie 2, 2011 at 10:27 am

      da chiar, unde e?

       
      • psi

        Octombrie 2, 2011 at 11:44 am

        cum unde? în deşert cu cămila lui! 😀

         
      • dagatha

        Octombrie 2, 2011 at 11:59 am

        păi să vină, domnule, și să zică adevărul despre „trebi” din astea 😀

         
  3. yousef59

    Octombrie 2, 2011 at 1:41 pm

    Desertul ca si marea are frumusete si farmec…sunt oameni care nu ar schimba viata lor de acolo …locul lor ,cu orasul,niciodata…doar ei stiu de ce…mie mi-au spus ca sunt fericiti acolo…si au „habar”de cum traiesc altii…

     
    • dagatha

      Octombrie 2, 2011 at 1:52 pm

      cred că fiecare om e legat pentru veșnicie de un loc. Chiar dacă pașii îi poartă spre alte zări, gândul și ființa sunt mereu acolo. Nefericiți sunt cei care pretind că locul lor este pretutindeni. Vorbele lor doar maschează un dor nebun de un loc anume care refuză să li se arate

       
      • yousef59

        Octombrie 3, 2011 at 10:57 am

        Adevarat ai grait!…eu ma simt legata cu mii de sfori de „acasa”…dar poate depinde de om…or mai fi din cei care nu sufera…

         
      • dagatha

        Octombrie 3, 2011 at 8:07 pm

        e clar că depinde de fiecare în parte. cu toate acestea cred că sforile alea invizibile sunt foarte puternice 🙂

         
  4. anowen

    Octombrie 2, 2011 at 6:41 pm

    nu stiu ce desert ti-ai imaginat tu, dar e cam lugubra prezentarea. mi-a placut oaza, asa ca m-am asezat la umbra cortului si mi-am tras alaturi o cafea. ascult cantecul si dansul. cadana poarta val albastru si o cheama trudi.

     
    • dagatha

      Octombrie 2, 2011 at 7:01 pm

      na, dacă tot te-am chemat cu incantații pe ritmuri de dans din buric, ai venit :-)))
      Cum lugubră, bre? mi-a zis mie cineva, nu spun cine 😀
      Și atât ne spui azi? nici un cointra-vers, nimic? 😀
      Trudi, zici? Hmmmm..

       
  5. a-z

    Octombrie 2, 2011 at 7:54 pm

    i like it, i like it so much!
    🙂

     
    • dagatha

      Octombrie 2, 2011 at 7:59 pm

      I like that you like it so much… 🙂

       
      • rokssana

        Octombrie 2, 2011 at 10:26 pm

        i like too..dar daca ai zis „Taci…
        Ascultă …şi atât”…m-am conformat…si am urechile palnie…nu prea aud,dar am vazut-o pe trudi…asa ca mai incerc…

         
      • dagatha

        Octombrie 2, 2011 at 10:34 pm

        păi nu era pentru tine :-))))
        Și tu cu Trudi??? 😀

         
  6. Ciprian Bojan

    Octombrie 2, 2011 at 8:34 pm

    Știam că deșertul
    e paradisul tăcerilor,
    de aceea,
    tăcerea nu-i ușor
    a o asculta…

     
    • dagatha

      Octombrie 2, 2011 at 10:19 pm

      tăcerea e pentru surzi pentru că știu să o audă, pentru orbi pentru că știu că o înțeleagă.pentru înțelepți pentru că știu să o prețuiască. 🙂

       
  7. Paulman20102011

    Octombrie 2, 2011 at 10:01 pm

    Am observat ca ai inceput sa postezi poezii msi vechi de ale tale. E o intamplare sau esti cumva, oarecum, in cautarea timpului pierdut? Si daca da, care ar fi motivul,sunt curios.

     
    • dagatha

      Octombrie 2, 2011 at 10:15 pm

      🙂
      Nu am timp să-l caut pe cel trecut. Sunt prea prinsă în trăirea prezentului.
      Motivele pentru care mă întorc uneori sunt mai multe, dacă îmi permiți 🙂
      1. îmi sunt texte dragi, pentru că sunt ale mele și îmi place să le recitesc. (ceea ce e curios, pentru că atunci când le scriu, mă feresc să le citesc imediat, ca și cum mi-ar fi teamă să nu le șterg dacă nu îmi plac 🙂 )
      2. atunci când le-am postat aici, am făcut-o în grabă și nu le-am dat timp să fie „savurate” (iată modestia mea proverbială 🙂 ), so…this is their chance.
      3. Tiberiu a avut o idee extraordinară, o joacă nouă,Duminica amintirilor, la care am aderat repejor.

       
  8. Paulman20102011

    Octombrie 2, 2011 at 10:23 pm

    Am inteles. Bine, atunci, mai posteaza si alte texte pentru a putea sa le savuram si noi.

     
    • dagatha

      Octombrie 2, 2011 at 10:35 pm

      :-)))
      Ok, să trăiți 🙂

       
  9. paulman20102011

    Octombrie 3, 2011 at 9:37 am

    Cu riscul de a parea insensibil la melancoliile de toamna ale Agathei, eu spun ca melodia asta o sa va energizeze pentru intreaga saptamana.

     
    • dagatha

      Octombrie 3, 2011 at 8:02 pm

      :-))))
      Am înțeles mesajul. Fără melancolii, deci.
      😆

       
  10. Berlocea

    Octombrie 3, 2011 at 3:15 pm

    sensibila! poema, nu melodia de mai sus 😀

     
    • dagatha

      Octombrie 3, 2011 at 8:03 pm

      😀
      Uite, domnule, mai apreciază din când în când cineva și simțăminte mai…înțelegi tu, nu?
      🙂

       

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

