RSS

„Astăzi este sfântul meu!”

30 Noi

…mi-a zis cu mândrie pințul de dimineață.

El este foarte încântat de orice sărbătorire a lui sau a altcuiva, atâta timp cât în scenă apare un tort! Dincolo de tot dezmățul culinar, punctul de atracție îl reprezintă lumânările în care obligatoriu trebuie să sufle și el, chiar dacă nu este protagonistul zilei. De altfel, toate aniversările copiilor din familiile prietene suferă întârzieri considerabile deoarece tortul trebuie aprins de atâtea ori câți copii se află în zonă. Fiecare trebuie să sufle în lumânări și, în plus, mai apar erori de calcul când unii suflă de două ori profitând de neatenția părinților și de vulnerabilitatea celorlalți copii.

Tortul l-am avut sâmbătă. Și da, a trebuit să căutăm o lumânare de aniversare, chiar dacă este vorba doar de un sfânt. Astăzi am marcat momentul festiv la grădi, fiind prima sărbătorire în foarte numerosul public. (A se citi cei 28 de copii din grupa mică!). Îl anunț de dimineață pe pinț că voi ajunge și eu la ora 10 să văd cum îi servește pe copii cu prăjituri și suc și, evident, ca o mamă de băiat ce sunt, să fac și poze. Replica a fost tăioasă: „Nu veau să vii a gădi! Acolo e doai pintu popii!” (Desigur, acolo e „doar pentru copii”, dar eu voiam să merg!) „O să te certe domu diietor de a tine a scoală!”. (Rezon! Copilul știe prea multe, îmi zic!). Am riscat și m-am dus. La orele zece trecute fix.

Sunt de reținut câteva aspecte importante privind această experiență:

  • Doan’catoaie este singură pe tură săptămâna aceasta, drept care ar fi fost foarte posibil ca, dacă nu ar fi fost cinstita zi liberă pe 1, să clacheze și fizic și psihic. Am admirat-o sincer! Să te lupți zilnic, la propriu, cu 28 de copii de trei ani, nu e lucru de șagă! Și totuși…a reușit să organizeze un fel de … mini-serbare cu ocazia Sfântului Andrei. În cele două luni de când a început grădinița, copiii au învățat să asculte, să execute comenzi simple (de tipul: „acum stăm pe scăunele, acum ne ridicăm în picioare etc.”), să cânte, să aștepte (!) până când li se dă voie să facă un anumit lucru.
  • Nu aș putea niciodată să fac față mai mult de o oră unei astfel de activități! Îi prefer pe ai mei ăia majori cu care, într-un fel sau altul, o mai scoți la capăt. Dar cei mici…erau ca un roi de albine: mișunau bâzâind diverse. Simpatici foc, de altfel, și fascinanți!
  • Copiii nu au răbdare! Evident, știam asta, dar am fost bucuroasă să aflu că este o trăsătură general valabilă. Și eu care credeam că numai al meu e așa pentru că mama lui nu știe să-i capteze atenția suficient de mult. Inclusiv (sau „mai ales”?!) fiul subsemnatei, în timp ce i se cânta cu fast „La mulți ani!”, începuse să numere pătuțurile din dotare cu degetul arătător îndreptat larg spre fiecare, insensibil la urările colegilor de grupă.
  • De admirat pe cei care sunt de profesie fotografi de copii! Ne-am chinuit jumătate de oră să strângem grupa și să o aranjăm cumva pentru o poză oarecum de grup(ă). Până le găseai loc primilor 10, trebuia să alergi după ceilalți care între timp nu mai aveau chef de pozat. Îi adunai pe ăștia, constatai că lipseau primii pe care îi credeai aranjați. Am ieșit de acolo amețită, dar cu un sentiment plăcut. Nu numai pentru faptul că Andrei a fost centrul atenției (devine destul de des centrul atenției, chiar și dacă nu e vorba despre o aniversare 😆 ), ci pentru că văzându-i pe drăgălașii de la grupa mică atât de…inocenți și atât de isteți, am avut senzația pentru câteva clipe că trăim într-o lume cu adevărat frumoasă.

La mulți ani pentru toți Andreii și pentru toate Andreele! 🙂

La mulți ani, pințule!

………………………………………………………………

Salutăm cu această ocazie mămicile 🙂 : Grațioasa , Maria și Valy că tot s-au mutat în casă nouă, Madimih, Sufletista, Isis, și pe mămicile ne-blogărești: Simo (de Teona), Simona (de Delia), Ramona (de Gabriel).

 
24 comentarii

Scris de pe Noiembrie 30, 2011 în Despre copii

 

Etichete: , , , , , , , , ,

24 de răspunsuri la „„Astăzi este sfântul meu!”

  1. Stefania

    Noiembrie 30, 2011 at 10:14 pm

    La multi ani! ii doresc si eu micutului tau print si preferatului meu… mii de pupici lui si fie ca Dumnezeu sa-l binecuvanteze cu tot scei mai bun in lumea asta !

    O seara frumoasa Agatha ! 🙂

     
    • dagatha

      Noiembrie 30, 2011 at 10:20 pm

      hehehe, mulțumesc, Ștef dragă! Să dea Dumnezeu să fie cum spui. Iar ție…să ți se împlinească ce-ți dorești cel mai mult. Pentru că ai un suflet mare și bun.
      Te îmbrățișăm 🙂

       
  2. Ciprian Bojan

    Noiembrie 30, 2011 at 11:00 pm

    Mulți ani trăiască, Mulți ani trăiască, La Moooolți Aaaaaani!!! Mulți ani trăiască, Mulți ani trăiască, La Moooolți Aaaaaani!!! Mulți ani trăiască, Mulți ani trăiască, La Moooolți Aaaaaani!!! Mulți ani trăiască, Mulți ani trăiască, La Moooolți Aaaaaani!!! 😆
    Așa am auzit io p’ima dată cântețelu’ ăsta la gă’di! Nu mai știu pe ține aniversam, da’ eram bucuroși cu toții! 😀
    Mă alătur urărilor tale și pentru alte Andree și Andrei! 🙂

     
    • dagatha

      Noiembrie 30, 2011 at 11:04 pm

      aoleu, trezești cupilu cu cântecul!
      :-)))
      Ce voce frumoasă ai! 😆
      Mulțumim mult de tot!

       
      • Ciprian Bojan

        Noiembrie 30, 2011 at 11:07 pm

        Eram cântecistu’ când plecam la excursii de studii în facultate! 😉 Deeeeci? 🙂
        Rumânii are talenturi! 😆

         
      • dagatha

        Noiembrie 30, 2011 at 11:13 pm

        aoleu, păi de ce nu zisăși așa, fratele meu? Cântecist zici? ce de talente ascunse…
        😆

         
      • Ciprian Bojan

        Decembrie 1, 2011 at 12:26 pm

        Mda,,, era cât pe ce s-o pățesc din cauză de talent! În municipiul Reșița, la 13 mai 1998 am cântat pe o terasă, dar vai, era trecut de ora 23:00 și Poliția venit-a! Noroc că dom’ sergent- era încă pă grade, nu era demilitarizată Poliția- a înțeles că eram nește studenți veseloși din părțile Oradei! Ghici cum arăta pe vremea aia dom’ Profesor? Ras în cap și purta un tricou cu dungi orizontale de un alb-negru inconfundabil!
        😆 😆 😆 😆 😆

         
      • dagatha

        Decembrie 1, 2011 at 2:21 pm

        ia uite dom’le cu cine stau eu de vorbă! Deci ieșiși inclusivamente în public cu talentul? Pfui! Filmare n-ai?
        😆

         
      • Ciprian Bojan

        Decembrie 1, 2011 at 4:23 pm

        În nouăș’ opt nu era telefon cu cămară dă vidio! Da’ am martori! 🙂

         
      • dagatha

        Decembrie 1, 2011 at 10:30 pm

        a, nu contestăm veridicitatea faptelor. ziceam că ar fi fost interesant de …văzut cu ochioul liber :-))))

         
  3. Pruncu

    Noiembrie 30, 2011 at 11:05 pm

    Sa iti traiasca printu !

    I missed youuu !

     
    • dagatha

      Noiembrie 30, 2011 at 11:14 pm

      Mulțumiiiim!
      Păi fui plecată o vreme pe meleaguri. Dar vă povestesc eu cândva 🙂 It is good to be back!

       
      • Pruncu

        Noiembrie 30, 2011 at 11:32 pm

        Te astept pe mess la o barfa ca intre fete 😀

         
      • dagatha

        Decembrie 1, 2011 at 10:21 am

        😆 😆
        mai am de făcut alivenci și poale-n brâu. 😀
        Revin

         
  4. eumiealmeu

    Noiembrie 30, 2011 at 11:33 pm

    1. ce formă zici că avu lumânarea? – fără nicio legătură cu Pinţu, ci cu lumânarea – bine că ai plecat din Istanbul, ai văzut ce nebunie a fost despre zonă, la ştiri? şi când te gândeşti că totul s-a desfăşurat chiar la Topkapî…
    2. să aştepte să li se dea voie să facă ceva?
    păi ai putea să-i duci să le fie exemple celor din clasa fiului meu, care se ceartă cu profesoarele, le dau peste nas… n-ar putea educatoarea aceea să vină la noi la şcoală, ca director-prof?
    3. fiul meu e născut vara, deci când nu se face şcoală – nici grădi. aşa că lui nu i s-a cântat niciodată la grădi. şi acolo era un obicei – copilul aniversat era urcat pe scăunel şi se uita de sus la ceilalţi…. când l-am aniversat cu prietenii lui, … mama mea, a cerut să stea pe scăunel şi se împăuna şi el, cum ar fi vrut să facă şi faţă de colegi, probabil…
    dacă al tău doar număra pătuţurile, nu-i bai. să nu se apuce să numere, cu explicaţiile de rigoare, firele de păr din mustaţa educatoarei… atunci da, problemă! 🙂
    să ne trăiască Pinţu, că ce să mai, e al nostru, al tuturor…

     
    • dagatha

      Decembrie 1, 2011 at 10:29 am

      1. Lumânarea fu improvizată pentru că, denaturată cum sunt, am omis partea asta când am adus acasă tortul.
      2. habar nu am ce a fostr la Isanbul. Poate pentru că sunt exclusiv gospodină zilele astea?
      3. cred că e din cauza vârstei, că la școală probabil vor recupera repede și banuiesc că va fi la fel. dacă se merge în direcția spre care indică minunatul sistem.
      4. și Anddreu tit vara. De aceea am profitat de Sf. Andrei să fie și el aniversat cu drăgălașii din grupă. Iar modelul e încă același. fii-miu trona deasupra tuturor de pe scăunel, în capul mesei :-)))
      Să ne trăiască toți pinții!

       
  5. rokssana

    Decembrie 1, 2011 at 9:12 am

    mai,ce m-am distrat….sa-ti traiasca pintul si sa-ti bucure zilele 🙂 doamne,ce dulce e 🙂

     
    • dagatha

      Decembrie 1, 2011 at 10:38 am

      Mulțumesc, Rokss! Este chiar pinț charming în adevăratul sens am cuvântului 😀

       
  6. gratioasa

    Decembrie 1, 2011 at 9:30 am

    la multi ani sfantului tau, dagatha!

     
    • dagatha

      Decembrie 1, 2011 at 10:39 am

      Mulțumim, Grațioaso!
      🙂

       
  7. Ana lu' Manole

    Decembrie 1, 2011 at 12:51 pm

    Sa-ti traiasca, drago, pintul! Fericit si sanatos! 🙂

     
    • dagatha

      Decembrie 1, 2011 at 2:19 pm

      Apoi să ne trăiască tuturor pinții și pințesele! 🙂

       
  8. Cristina

    Decembrie 3, 2011 at 6:44 am

    Sanatate, Dagatha, si lui, si voua! La multi ani!

     
    • dagatha

      Decembrie 3, 2011 at 7:21 pm

      Mulțumim, Cris!
      La fel 🙂

       

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Thaumaturge

talk about candles, circles, planets, stars, bananas, chants, runes and the importance of having at least four good meals every day”

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

