RSS

De ziua noastră…

01 Dec

Acum un an (iată că aniversez și eu un anișor de existență ca Dagatha! ), scriam un articol care a fost destul de criticat pentru vehemență: https://experimentesiexperiente.wordpress.com/2010/12/01/cine-sunt-adevaratii-romani/.

Pentru că am tot auzit și citit zilele acestea despre pregătirile de Ziua Națională a României, am simțit un gust…amar. Și asta din cauză că… nu simt nimic din exaltarea, bucuria, încântarea, nerăbdarea, fastul, elemente care însoțesc, în general, astfel de manifestări.

Nu sunt o patrioată înflăcărată. Îmi iubesc țara ca pe un lucru al meu la care țin și de care nu aș putea să mă despart decât dacă grozave împrejurări mi-ar cere-o. De asemenea, nu mă laud, în general, cu ceea ce am. Mă bucur doar de existența lucrului în sine și împărtășesc cu cei dragi sentimentul. Îmi place România pentru că are o formă aparte, pentru că e extrem de frumoasă, pentru că are atât de mult de oferit și pentru multe altele pe care le cunoaștem cu toții, chiar și cei care nu vor să o recunoască.

Totuși…Undeva s-a produs o ruptură, poate o…eroare genetică? Poate ne-au ajuns din urmă ceva păcate din vremuri imemoriale? Poate că L-am supărat pe Cel care ne-a dat atâtea tocmai prin faptul că nu știm să le prețuim? Unde sunt oamenii aceia frumoși despre care am învățat la școală? Unde sunt patrioții care s-au străduit să readucă și să păstreze identitatea națională? Or fi fost și acelea vorbe goale ca ale celor de astăzi și doar noi le-am văzut distorsionat? Îmi place să cred că nu am fost astfel dintotdeauna. Că ne-au stricat atâtea libertăți și drepturi de nu a mai rămas nimic sfânt.

Unui copil care nu a văzut ciocolată în viața lui, dacă îi cumperi prea multă, se va năpusti asupra ei cu ambele mâini și nu se va opri din mâncat până când nu i se face rău. A doua oară, nu va mai mânca cu atâta poftă, dar pentru că nu a avut atâta timp așa ceva, nu se îndură să o lase din mână și nici să le dea celorlalți. Și din nou, o mănâncă până i se face rău. Fața i se contorsionează, stomacul îl strânge, simte cum îl ia cu amețeli și totuși, nu se oprește. Între timp, funcțiile corpului său o iau razna, chiar creierul îi este afectat. Curând, el devine cu totul altul, de nerecunoscut. Când primește din nou ciocolată, deja e sătul. Începe cu lăcomie, pe rând, toate ciocolatele doar pentru că sunt ale lui și nu pentru că i-ar trebui. Pentru că are mereu, devine răsfățat, lipsit de responsabilitate, răutăcios, leneș și își pierde, cu timpul, valorile.

Ca români, am mușcat cu aceeași lăcomie din toate câte ni s-au dat în ultima vreme, astfel că epoca aceasta post-modernă a găsit un popor dezbinat, plin de răutate și indiferență, lipsit de valori și plin de alte asemenea moravuri. Au mai rămas unii care se zbat, care încearcă să dreagă ceea ce nu pare a fi tocmai la locul lui, dar au de trecut atâtea piedici…

Da, avea dreptate cineva spunând că nu trebuie confundată țara cu poporul ei. Dar…nu ar fi trebuit ca aceste noțiuni să fie complementare?

Nu știu ce mai înseamnă zilele acestea să fii român. Nu știu ce ar trebui să fac pentru a fi român. Știu că m-am născut aici, așa că, presupun că asta mă face român. O fi suficient?

Au mai scris și alții despre asta. Mult mai frumos decât mine.

http://bciprianmp.wordpress.com/2011/11/30/amintiri-despre-romania-unde-i-tara-mea-imi-vreau-tara-inapoi/

http://almanahe.wordpress.com/2011/12/01/ro-mania/

http://despresufletulmeu.wordpress.com/2011/12/01/emotii-de-care-ne-e-jena-patriotismul/, http://redsky2010.wordpress.com/2011/12/01/la-multi-ani-romania/

http://www.psi-words.com/2011/12/01/a-fi-roman/

http://tiberiuorasanu.wordpress.com/2011/12/01/1-decembrie/

http://scorpio72.wordpress.com/2011/12/01/aaaa-iubesc-romania-iubesc-romania/

http://coltulcumuzica.wordpress.com/2011/12/01/la-multi-ani-romania-la-multi-ani-romani/

http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2011/12/01/cu-multa-intelegere-pentru-tine-tara-mea-la-multi-ani/

http://tink3rbe11.wordpress.com/2011/12/01/inca-mai-este-inca-mai-suntem-romania/

http://copiisimame.wordpress.com/2011/12/01/la-multi-ani-romania/

 
30 comentarii

Scris de pe Decembrie 1, 2011 în De interes general

 

Etichete: , , , , , ,

30 responses to “De ziua noastră…

  1. Ciprian Bojan

    Decembrie 1, 2011 at 2:06 pm

    Deci nu-i adevărat că am scris mai bine ca tine! Doar altfel, susținând aceleași idei!🙂

     
  2. almanahe

    Decembrie 1, 2011 at 2:34 pm

    e suficient! cât să-ţi pui ştreangul de gât!😉

     
  3. psi

    Decembrie 1, 2011 at 2:45 pm

    la mulţi ani suflet de român! de două ori… o dată pentru ziua noastră şi încă o dată pentru blogul tău!

     
    • dagatha

      Decembrie 1, 2011 at 2:51 pm

      Apoi…să tot fie! Mulți ani! 🙂

       
  4. eumiealmeu

    Decembrie 1, 2011 at 4:26 pm

    nu ştiu dacă voi fi foarte coerentă (dar cine spune că tre neapărat să fiu?🙂 ) şi dacă se va înţelege analogia, dar să încerc: se spune – „să nu faci ce face popa, ci ceea ce zice el”. adică sunt nişte lucruri care se bat cap în cap: el cere ceva, dar face altceva… noi însă suntem creaţi nu pentru a face ce ni se cere, ci a copia după model, fiecare gestuleţ… aşa suntem noi. deci nu ne este de folos să fim învăţaţi din gură, cum se întâmplă cu un cal (nu trebuie să te pui în patru labe, lângă el, ca să facă ceea ce e normal să facă, trebuie doar să-i ceri – dacă e ascultător, sau să învârţi puţin biciuşca, dacă l-a apucat amocul!🙂 ), ci trebuie să vedem exemple minunate pentru a trăi minunat.
    ei bine, între credincioşi, se spune, continuând această idee: „nu privi la oameni (adică la cei ce pretind a fi creştini!) ci priveşte la Dumnezeu” – păi, stai puţin, dacă ei pretind a fi creştini – şi miliarde spun asta azi! şi-i contrariază pe cei mai mulţi păgâni cu comportamentul lor!🙂 – înseamnă că se aseamănă cu Dumnezeu, ar trebui să fie model, exemplu pentru El, despre El…
    acum, paralela… ca răspuns la expresia ta superbă şi suverană:
    !!!!!!!!Da, avea dreptate cineva spunând că nu trebuie confundată țara cu poporul ei. Dar…nu ar fi trebuit ca aceste noțiuni să fie complementare?!!!!!!!!
    ei bine, ar trebui ca oamenii să fie asemenea ţării, frumoasă ţară – frumoşi oameni, sănătoasă ţară – sănătoşi oameni, dar oamenii au preferat să facă ţara după chipul lor – şi cum le place lor să fie, decadenţi şi imorali (de la copiii care copiază la bac, la părinţii fără scrupule în multe privinţe…).
    uitându-se la ţară, ar trebui să ştii cum sunt oamenii, iar ţara noastră e frumoasă, eu am multe postări despre asta (deşi sunt foarte mulţi care habar n-au de asta şi, fără să facă nimic bun pentru ţară şi popor… dau într-una din gură că ţara noastră e jalnică… da, pentru că ţine în interiorul ei, oameni ca ei!)
    şi sunt destui care recunosc acest aspect. despre elementul uman „este multe” de zis🙂. lipsa educaţiei, lipsa educaţiei morale, lipsa valorilor… multe lipsuri (sau lipse – cum zicea cineva!🙂 )
    păi, ce să mai, probabil de emoţie că începui să văd din nou, fără frunze-frunzuliţe… chiar niciuna acu – la mine e cu extremele, frate!🙂 – mă priponii la tine-n casă şi nu mai vreau să ies. hai, îmi fac curaj să fug…
    pusi-cat.

     
    • dagatha

      Decembrie 1, 2011 at 10:29 pm

      câtă dreptate ai tu mereu. Șice frumos știi să spui asta.
      și mai stai priponită, că mă bucur tare!

       
      • Cristina

        Decembrie 3, 2011 at 6:41 am

        Mai, fetelor, atata simpatie reciproca mai rar pe netul asta🙂

         
      • dagatha

        Decembrie 3, 2011 at 7:17 pm

        chiar că! E de la ea, de la Sufletistă🙂

         
  5. VictorCh

    Decembrie 1, 2011 at 7:32 pm

    Sa incep cu un off-topic neplacut (ca sa scap de el): clickul pe linkul din newsletter-ul care ma instiinta de aparitia acestui articol conduce nu la articol, ci la „Apologies, but the page you requested could not be found. Perhaps searching will help.” N-am search, am intrat aici via Homepage.

    „Nu sunt o patrioată înflăcărată. Îmi iubesc țara ca pe un lucru al meu la care țin și de care…”
    Da, cam asa o iubim mai-toti (cel putin dintre cunoscutii mei): un sentiment bland si discret, simtit (constientizat) mai putin atata vreme cat obiectul dragostei iti este permanent accesibil, „la indemana”, dar care sentiment se pare ca (cel putin la UNII) se constientizeaza si se… „acutizeaza” brusc si intens la o eventuala despartire (definitiva, sau macar f indelungata) de obiectul iubirii.

    „Unde sunt oamenii aceia frumoși despre care am învățat la școală? Unde sunt patrioții care s-au străduit să readucă și să păstreze identitatea națională?”
    Si atunci (ca si acum) acest gen de oameni (luptatori patimasi pt o cauza impersonala si lipsita de concretete) reprezinta o raritate, o proportie infima din totalul populatiei. (Dovada faptului ca acesti oameni sunt exceptii o reprezinta insusi faptul ca au fost tinuti minte individual – ceea ce nu se intampla cu individualitatile care impreuna consttuie o masa mare de oameni.)
    Este mai mult decat probabil ca SI ACUM asemenea oameni exista, doar ca („neatenti” fiind) au „pierdut trenul” accesului la putere, la bogatie si/sau „in lumina reflectoarelor” sociale, astfel incat sunt mai putin „vizibili” decat cei de atunci.
    O alta posibila explicatie a diferentei este faptul ca „atunci” marea masa „nu stia carte”, neputand astfel lasa urme istorice decat daca era mentionata de altcineva, pe cand acestia tinuti minte erau nu numai alfabetizati, ci chiar dispuneau de un har de a comunica (verbal si in scris) care a facut sa fie remarcati si tinuti minte. (CINE STIE – CATI altii (ramasi necunoscuti) or mai fi avut sentimente la fel de ardente, dar (in lipsa pregnantismului celorlalti) au ramas necunoscuti multimilor, fiind eventual pastrati doar in amintirea putinora care i-au cunoscut direct.)

    „Da, avea dreptate cineva spunând că nu trebuie confundată țara cu poporul ei. Dar…nu ar fi trebuit ca aceste noțiuni să fie complementare?”
    In opinia mea, respectivul NU avea dreptate, si relatia intre notiuni nu este de complementaritate, ci de incluziune: poporul este o componenta esentiala in absenta careia un teritoriu nu dobandeste caracteristica de a fi tara*. (O tara este caracterizata prin teritoriu – cu limite, cu vecini -, prin popor, prin structurile in functie, prin istorie si geografie etc.)
    * Vezi Antarctica – ba chiar si Groenlanda, care este prea putin si local populata si care – in consecinta – NU este tara de-sine-statatoare, ci teritoriu sub administratie daneza.

    „Nu știu ce ar trebui să fac pentru a fi român.”
    Pt A FI roman nu tre’ sa faci ni’ca, este o calitate dobandita automat (in anumite conditii) prin locul nasterii, prin nationalitatea parintilor etc. Trebuie in schimb sa faci ceva (procedura reglementata, conditionata si ea) daca vrei sa DEVII roman, schimbandu-ti cetatenia initiala (cea dobandita prin nastere. (Nu stiu daca altora decat moldovenilor li se permite si varianta adaugarii cetateniei romanesti langa cetatenia initiala.)
    Ceea ce nu stiu nici eu este ce ar trebui sa faca cineva pt A SIMTI ca este roman si – mai ales – pt a simti romaneste…

     
  6. VictorCh

    Decembrie 1, 2011 at 7:50 pm

    P.S. BINEINTELES (subinteles) – LA MULTI ANI! (cu ocazia ambelor evenimente).

     
    • dagatha

      Decembrie 1, 2011 at 10:09 pm

      ca de obicei, punctat! la obiect, adicătelea🙂
      Mulțumiri, așijderea🙂

       
      • dagatha

        Decembrie 1, 2011 at 10:14 pm

        cât despre eroarea de la newsletter…are o explicație. dar bine că ai găsit…calea😀

         
  7. tink3rbe11

    Decembrie 1, 2011 at 8:12 pm

    Nici eu nu sunt o patrioata inflacarata si nu simt nici o exaltare de ziua tarii sau a natiunii ..n-am cunoscut nimic ” waw” de la …incoace si nici ai mei copii nu vad sa prinda ceva de genul ‘waw”.Poate e prea mult spus „waw”.
    De atatea vremuri-bune si viata extra-ordinara am ajuns anii la care nici de Sfintele Sarbatori sa nu mai simt acea exaltare.Trist si in acelasi timp adevarat.

     
    • dagatha

      Decembrie 1, 2011 at 10:10 pm

      cu sau fără wow, viața merge înainte și musai dă ținem pasul cu realitățile ei.🙂

       
      • VictorCh

        Decembrie 2, 2011 at 12:20 am

        „…musai dă ținem pasul…” o fi, da’ nu toti reusesc; nici o problema, viata isi vede inainte de drumul ei, indiferent daca (si nepasandu-i daca) noi tinem pasul cu ea sau „ramanem de caruta”…

         
      • dagatha

        Decembrie 2, 2011 at 4:57 pm

        de aia este treaba noastră să o prindem din urmă. dacă putem. Și dacă vrem😀

         
  8. rokssana

    Decembrie 1, 2011 at 8:57 pm

    eu nu ti-am zis la multi ani…cum asa ? ca doar am fost pe aici si m-am infruptat din cuvintele tale, cele vechi si cele noi….

    la multi ani🙂

     
    • dagatha

      Decembrie 1, 2011 at 10:13 pm

      eu știu că mj-ai zis. Chiar și fără să rostești🙂
      Muah!

       
  9. copiisimame

    Decembrie 1, 2011 at 11:08 pm

    La multi ani si de la noi, multi ani de scris si multi ani de romanism. Asa cum suntem, cu bune si cu rele, suntem un popor intre popoarele lumii. Asa cum oamenii sunt diferiti asa si popoarele au trasaturi de caracter, personalitati diferite, sunt iubite sau simpatizate. Eu cred ca facem totusi parte dintre popoarele simpatizate si norocoase. Asa cum suntem avem locul nostru sub soare pe care trebuie sa il cinstim fiecare in felul nostru. Multumim ca ti a placut felul in care am facut-o noi, ca mama si copil. Cred ca e un mod ce ar trebui perpetuat si poate cine stie, intr-o zi chiar vor fi mandri urmasii nostri de mostenirea pe care o au.
    Semnez vavaly.

     
    • dagatha

      Decembrie 2, 2011 at 6:40 pm

      mulțumesc pentru urări.
      Până la urmă cred că ține de individ. Am renunțat la lupte de susținere a unui punct de vedere. Nu-mi place deloc ce se întâmplă în țara asta, dar, pe de altă parte, nici nu am făcut ceva notabil pentru a schimba direcția. Îmi place, în schimb, țara asta și știu că dacă aș fi nevoită să plec, nu m-aș simți nicăieri la fel de „acasă”.

       
  10. virusverbalis

    Decembrie 2, 2011 at 12:00 pm

    La Multi Ani,Romania!

     

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

