RSS

Cuvinte din trecut (8)

18 Dec

Să reînviem puțin trecutul. Din 2000 … și ceva, …experiențe literare🙂

Ideea vine de la tibi și au preluat-o cu succes: vero, cita, blueriver, altcersenin, psi

https://experimentesiexperiente.wordpress.com/2005/03/06/experienta-maieutica-esuata/

Experiență maieutică eșuată

06 Mar 2005

mi se naşte o ureche
dintr-un ochi obosit
o trag
cu gheara înţepenită
de suflul răutăcois al regelui Timp
(încercare frivolă de moşire)
auzul umed şi ros
mucegăit de cât a zăcut sperând să iasă cumva la lumină
scânceşte a uimire

creşte
până în tâmpla bătrână de patimi
de parcă ar vrea să recupereze tot timpul pierdut
ascult docil vocea
pe care am crezut-o uitată
strigând timid
spre fiinţa încă rătăcită în mine

iar deasupra
un cer de ochi se face
pleoapa zării

 
22 comentarii

Scris de pe Decembrie 18, 2011 în Cuvinte din trecut

 

22 responses to “Cuvinte din trecut (8)

  1. Tiberiu Orasanu

    Decembrie 18, 2011 at 7:56 pm

    Tare mi-ar plăcea să aflu cum se poate recupera timpul pierdut…
    Sper să aflu cîndva, cumva…

     
    • dagatha

      Decembrie 18, 2011 at 8:05 pm

      hmmm…
      tocmai ăsta e farmecul. dacă l-ai recupera, dacă ai avea șansa să-l retrăiești, și-ar ăierde tot farmecul. așa, te îmbie să cauți formule magice, să încerci să-l aduci înapoi. Uneori reușești doar cu artificii de genul jocului pe care tu l-ai inițiat. Așadar, mulțumesc🙂

       
  2. rokssana

    Decembrie 18, 2011 at 8:00 pm

    place🙂
    ma bucur c-ai revenit…

     
    • dagatha

      Decembrie 18, 2011 at 8:06 pm

      dacă place…mă bucur nespus.
      Am revenit, se pare🙂

       
  3. DianaEmma

    Decembrie 18, 2011 at 8:59 pm

    Și cât de diferit privești această poezie față de acum mai bine de 6 ani?🙂

     
    • dagatha

      Decembrie 18, 2011 at 9:24 pm

      dacă o citesc repede, am impresia că a scris-o altă persoană. de fapt…e adevărat. Eram altă persoană. Între timp, suita de alte experiențe m-au adus unde sunt. După ce înțeleg asta, o recitesc și îmi dau seama că sunt bucăți din sufletul meu prinse bine acolo. E ca și cum ai privi o fotografie foarte veche în care ești dar care nu pare să te reprezinte pentru ceea ce ai devenit.

       
  4. psi

    Decembrie 18, 2011 at 9:08 pm

    deci ador ceva… un cuvânt faain, faain… iartă-mă da-s agăţată toată în el şi altceva nu pot scrie… maieutică? fabulos…😀 experienţă maieutică eşuată! doamne, ce-mi place!

     
    • dagatha

      Decembrie 18, 2011 at 9:25 pm

      ahaaaaaa. deci ai rămas la al doilea cuvânt din titlu🙂🙂

       
      • psi

        Decembrie 18, 2011 at 10:59 pm

        ei, am citit tot, tot… da lipită îs de titlu ca marca de scrisoare.😀

         
      • dagatha

        Decembrie 20, 2011 at 11:23 pm

        😆
        Știam eu că ai citit, dar mi-am zis să te tachinez puțin😉

         
  5. pisicaru

    Decembrie 19, 2011 at 4:56 am

    Frumoasa poezia, cu timpul stam mai prost, in rest mai cautam fiinta ratacita din noi toti. O zi faina.

     
    • dagatha

      Decembrie 20, 2011 at 11:25 pm

      cred că e vina noastră că nu ne înțelegem cu timpul🙂
      O zi minunată și ție🙂

       
  6. Ciprian Bojan

    Decembrie 19, 2011 at 4:32 pm

    Mereu ceva deasupra noastră, ceva ce pare intangibil, sau tocmai pentru că este…

     
    • dagatha

      Decembrie 20, 2011 at 11:31 pm

      da…
      cred că de asta suntem și revoltați. Pentru că este superior, pentru că este intangibil și nu poate fi controlat de mințile noastre. 🙂

       
  7. Camelia

    Decembrie 19, 2011 at 9:53 pm

    Atât de bine ştii că timpul ce a trecut îl poţi regăsi recuperându-ţi amintirile, cu un alt fel de văz; despicătură…regăsind intensitatea cu care i te-ai dat atingerii ei, defel întru uitare, ci doar mai pălită odată cu îndepărtarea, defel înstrăinată, ci doar undeva, altundeva în tine, acolo unde sentimentele trec, devenind aduceri aminte, după care ne ducem, aducându-ni-le aproape altcumva privindu-le şi nu ca atunci când le străbăteam semnele. Acum le pipăim în noi cu degetele sufletului, străbătându-le întru transparenţă; nu mai umblăm de mult prin acele semne; au fost ale unui cândva, când rătăceam prin desluşiri, altfel citim în noi, acum; noi cei ai pătrunderilor; deasupra; dezlegaţi.

     
    • dagatha

      Decembrie 20, 2011 at 11:49 pm

      da, cred că suntem norocoși că avem amintirile!
      Cu ceva vreme în urmă, am fost uimită să aflu că pințu își amintește un episod de când nu avea un an! Eram la mare și stătea sub umbrelă unde a adormit. Acum are 3 si 4 luni si m-am trezit că-și scoate umbreluța lui verde și se bagă sub ea, zicând că e la mare și doarme. Nu am mai fost de atunci și nici nu a mai dormit sub umbrelă. dar a reconstituit perfect episodul. În plus, trecutul e ca o cameră întunecată în care te refugiezi din când în când pe furiș ca să mai arunci o privire la poze🙂

       
  8. almanahe

    Decembrie 20, 2011 at 12:15 am

    ceri deochi, d’aghata?🙂
    păi, maieutică îţi trebe? de blanăutică n-ai auzit? nici io, da’ mi-am zis să te mai înfofolesc, că prea te-am zărit golaşă. :))

     
    • dagatha

      Decembrie 20, 2011 at 11:56 pm

      bre, mă (de) conspiri? Ce făcuși? Blănăutica nu-i necesară dacă maieutica ține de cald unde trebuie, nu?😀

       
    • dagatha

      Decembrie 22, 2011 at 12:00 am

      aoleu, aici la mine e ca în triunghiul bermudelor bre almanahe! În mail apare un comentariu de la tine ”Dada, legea artificiului…sau a artificiilor. :)”, da aici nu-l găsesc nicium! Nici măcar în spam. Hmmm….

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

