RSS

Duzina de cuvinte (15) – Întâmplare

21 Ian

absolut întâmplător
băteam la porțile care nu duc spre nimic
când am auzit un strigăt în urma mea
de o culoare incertă.
eram prea departe și prea adânc cufundată
furând colțuri mici de stea.
gânduri spirală îmi scormonesc acum inima
hrănind-o cu deziluzii amare
i-ai auzit și tu sunetul surd?
jurăminte sfărâmate
m-au făcut lup de stepă căutând izbăvirea
și-am visat viitorul ca pe o vată de zahăr
topit de căldura prezentului.
ți-am chemat caii sălbatici nechezând
unde pământul și apa se împreunează
visând
zborul.

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

O promisiune făcută lui Psi 🙂

I-am „dezîmblânzit” cuvintele, asemeni celorlalți:Vero, Cristian, Divers, Grișka, Vânt de toamnă, Abisurile, Alma, Eclipsa de marte, Scorpio, Redsky, Rokssana, Virusache, Anaconde, Tiberiu, Dictatura Justiției.

 
33 comentarii

Scris de pe Ianuarie 21, 2012 în Duzina de cuvinte, Literare

 

Etichete: , , , , , , , , ,

33 de răspunsuri la „Duzina de cuvinte (15) – Întâmplare

  1. VictorCh

    Ianuarie 22, 2012 at 6:29 am

    Foarte interesanta alegerea „duzinei semnificative” din cadrul totalitatii textului…

     
  2. psi

    Ianuarie 22, 2012 at 9:36 am

    frumoasă dezîmblânzirea ta, dar tu ştii că îmi plac poeziile tale, nu?
    îmi place să cred că nu, nu este o promisiune făcută mie ci ţie… 🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2012 at 11:20 am

      păi dacă nu apucam să-ți spun că o scriu…iar mă luam cu altele și săream peste.
      😀
      iar tu știi că și mie îmi plac scrierile tale, nu?
      🙂

       
      • psi

        Ianuarie 22, 2012 at 3:16 pm

        da, ştiu. aş fi o mincinoasă să spun că nu ştiu că ne leagă scrisul.

         
      • dagatha

        Ianuarie 22, 2012 at 3:44 pm

        și pisicile 😀

         
  3. Ciprian Bojan

    Ianuarie 22, 2012 at 10:26 am

    Deci wooooow! 😀
    ”lup de stepă” în America de Nord ar fi… nenea șacalu’. Noroc că nu mă lovi amnezia și văzui că-i în română minunea de duzină de cuvinte! 😆

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2012 at 11:21 am

      care Americă, dom’le?
      în românește, dară, că atâta știu și io mai bine. Câteodată.
      😆

       
    • VictorCh

      Ianuarie 22, 2012 at 12:09 pm

      Ciprian Bojan: In America o fi insemnand ce o fi insemnand, dar in Romania (in speta – mai mult in Moldova lui Stefan), „lupi de stepa” era un eufemism pt „tatari” (navaleau sa prade „din fuga” precum haitele de lupi la turma).

       
      • dagatha

        Ianuarie 22, 2012 at 12:22 pm

        eu mă gândeam la…Herman Hesse 😀
        Mi-a rămas în minte titlul și senzația pe care mi-a dat-o pe vremea când l-am citit.

         
  4. scorpio72

    Ianuarie 22, 2012 at 11:14 am

    Imi dai si mie un colt mic de stea? Te roooog…

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2012 at 11:22 am

      adică…mă trimiți din nou la furat???
      😀

       
  5. almanahe

    Ianuarie 22, 2012 at 12:08 pm

    La porţile dinspre nimic, stă, minunată, întâmplarea, de baţi.

    Iar strigăt poate ca să fie nou, culoare între ţipător şi fad, ca şi chemare.

    Pe urmă, adânc furaţi de orişice lumină, mici, vrem s-o furăm şi noi.

    E explicabil de ce colţuri rupi şi furi din stele, bucăţi de absolut.

    Iar gândurile-ne -n spirală, arc, se-ntind, se strâng, se tensionează

    Nu ca să scoaţă stepa, ci s-o-nfrunte! De ce n-ar fi şi-aşa?

    Eu viitorul pot să-l văd o acadea, tot zahăr, spirală roşie pe alb,

    Şi pe măsură ce-ndulceşte topind doi cai din gură-mi, sălbatici nechezând

    Căci ce e zborul pentru om? Doar un cuvânt, un mod de a fugi din noi spre noi.

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2012 at 12:31 pm

      nu mai țineam minte de ce mi-ai plăcut tu așa de mult de la început! 😀
      îmi place mult cum „amețești” cuvintele de înseamnă ce vrei tu și se leagă după voia ta!
      🙂

      E cam…fără zahăr 😀 , dar…:

      La porți strigat-am fără de răspuns
      iar gând adânc fără culoare
      s-a spart în cioburi mici, fărâme
      pierdute-n absolut ca-ntr-o spirală
      și de-atunci
      fur veșnic stele
      să re-ntregesc
      o inimă,
      un puzzle vechi
      cu-o stepă albă,
      cai negri nechezând.
      pe cari privirea-mi mută
      să îi soarbă.

       
      • almanahe

        Ianuarie 22, 2012 at 5:24 pm

        🙂
        când STRIGĂT nu are ecou
        şi-ADÂNC de gând e depărtare,
        CULOARE către roz intens
        tu fă-ţi, să-ţi fie neîntristare.

        Ia ciob de gând şi fă-l vitraliu
        lumina s-o împrăştie color,
        căci ABSOLUT nu e SPIRALĂ
        ci poate cerc în cerc, cu dor.

        Încerc aicea să-ntregesc
        cel puzzle, INIMĂ de STEPĂ,
        şi pe cei cai să-i îmblânzesc
        cu ZAHĂR, încă o măsură.

        Ei, NECHEZÂND, şi cu copita
        să ţină ritmul şi să-nvie clipa,
        ca cerul PORŢIŁE să le dechidă
        MICI nori, SĂLBATICI să alunge.

         
      • dagatha

        Ianuarie 22, 2012 at 5:58 pm

        🙂
        când strigătul ți-e răgușit
        și și-a pierdut orice culoare
        îl simți adânc, adânc înfipt
        și asta nu-i o întâmplare.

        ești însetat de absolut?
        nu-i totul decât o spirală
        când inima lor te-a durut
        ai rătăcit prin stepa goală

        nu-i zahăr viața, e amară
        și neagră când sălbatici fug
        cai nechezând la ceas de seară
        iar sufletu-ți arde pe rug.

        bătut-ai iar la porți închise?
        speranțe mici, dorințe multe?
        Nu-s toate decât niște vise
        cine să stea să le asculte?

         
  6. Moi

    Ianuarie 22, 2012 at 1:21 pm

    Inspiratoare duzina asta !

     
  7. Theodor Negru

    Ianuarie 22, 2012 at 3:58 pm

    Fain articol!

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2012 at 4:28 pm

      🙂
      Apoi…chiar articol nu-i, dar tare bine ne-am mai jucat 🙂

       
  8. dictaturajustitiei

    Ianuarie 22, 2012 at 8:53 pm

    Ce pot să zic și eu printre atâtea nestemate în versuri ?
    Că rămân mută de admirație.

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2012 at 11:29 pm

      Mulțumim, Carmen.
      Știu că nu te lași nici tu mai prejos când e vorba de cuvinte.
      🙂

       

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

