RSS

Duzina de cuvinte (16) – Poem

05 Mar

e vremea să zbor…

până și munții își plâng eternitatea în erupții

smulgând miezul pământului

să-l dea cerului ofrandă

ți-am făcut gura mugur

și i-am sorbit dulceața întreagă

ca să te pot ține cântec la piept,

leagăn de gânduri și doruri

în timp ce luna pustie vechează somnuri adânci

am luat forma ta

și mi-am făcut-o culcuș

cioplit în lemn alb de mesteacăn

mi-e dor s-aud tropot de inimi flămânde

răscolind noaptea blândă

ți-am împletit din nuiele lăcaș

de stat cu capul în mâini în surdă sălbăticie

dar nu-ți aud încă glasul

și-ți tânjesc mângâierea

 
20 comentarii

Scris de pe Martie 5, 2012 în Duzina de cuvinte

 

Etichete: , , , , , , , , , ,

20 responses to “Duzina de cuvinte (16) – Poem

  1. Ciprian Bojan

    Martie 6, 2012 at 1:43 pm

    E vremea să-ți mai spun,
    a nu știu câta oară,
    că visurile îmi devin erupții
    iar din visul cu tine crește un mugur
    căci te vrea întreagă
    înveșmântată-n cântec
    departe de fraza pustie
    ce încearcă să-ți redea forma
    adormită-n umbra unui mesteacăn
    pe lângă care adie tropot
    de rostiri de noapte blândă
    cernută peste nuiele albe
    în cea mai cruntă sălbăticie,
    ca să nu mă mai poți vedea
    cerșindu-ți umbra…
    🙂 mulțumescu-ți bună gazdă că mi-ai lăsat loc de rostire pe minunatu-ți tărâm!🙂

     
    • dagatha

      Martie 6, 2012 at 2:05 pm

      O duzină cu acte în regulă aici pe pagina mea!🙂

      e vremea să-ţi cânt!
      erupţii maligne
      mi-adorm câte-un gând
      spre ochi verzi şi coline.

      un mugur răsare,
      mesteacănu-i mut,
      iar cântecul pare
      să geamă pierdut.

      n-ai chip şi nici formă
      eşti tropot şi-atât
      hoinar fără noimă
      din umbră născut.

      lumina întreagă
      nicicum nu te-mbie
      doar noaptea te leagă
      de sălbăticie

      privirea ta blândă
      m-adoarme sub stele,
      pustie, plăpândă
      pe-un pat de nuiele

       
      • Ciprian Bojan

        Martie 6, 2012 at 2:56 pm

        DECI🙂

         
      • dagatha

        Martie 6, 2012 at 4:24 pm

        :-)))

         
      • Ciprian Bojan

        Martie 6, 2012 at 4:34 pm

        Deci io când îl bag pă zâmbăreț (adică pă acest🙂 , mă-nțelegi) la înaintare se cheamă că nu mai am vorbele la mine, căci mut rămas-am! Ce duzină, ce cuvinte, mă băgași în epoca lu’ Tacimucles ălmăust veri forevăr!😀

         
      • dagatha

        Martie 6, 2012 at 5:55 pm

        :-))))
        Lasă bre să după cum te știu, îți revii repede!😆
        Tacimulces Tacimucles???😆😆 (cu accent latin, cu siguranță! :-))) )

         
      • VictorCh

        Martie 7, 2012 at 7:23 am

        Esti „prea tanara”, dagatha! (SI nu prea atenta…) „Taci-mucles”, nu „taci-mulces” – iar accentul este semi-român si – da – semi-latin. (Sau o fi doar un simplu mistype?)

         
      • dagatha

        Martie 7, 2012 at 6:06 pm

        @Victor: ce m-aș face fără atenția ta sporită?
        :-)))
        Nici un pas greșit nu pot face😉

         
      • VictorCh

        Martie 8, 2012 at 7:40 am

        (Si totusi – pt informarea mea – (sa ma scuzi ca insist): nu iti fusese cunoscuta „formularea” „mucles”, SAU fusese doar un simplu mistype – in care caz am gresit ca l-am „taxat”?)

         
      • dagatha

        Martie 8, 2012 at 10:31 pm

        Sunt tânără, dar nici chiar așa! :-)))
        A fost o neatenție, așa cum văd că se întâmplă destul de des în ultima vreme.
        Sunt mereu pe fugă, așa că am dezvoltat o superficialitate …care stă ca lipitoarea de mine. Uneori scriu cu ochii după copil, alteori mai fac trei lucruri în același timp. Și tastez „Trimite un comentariu” fără să mai verific. Repezită din fire, mi se încrucară silabele :-)))

         
  2. Camelia

    Martie 6, 2012 at 10:43 pm

    Atâtea doruri nerostite strânse-n ochi, dar aud cum îţi tremură vocea tăcerii când simţi nespusul preatârziu, simţindu-te cu te duci şi cum vii fără să pleci însă, fără însă să stai, adăstând doar rugului adormitelor mele visuri neasfinţinde…asta am simţit când ţi-am citit tăcerea deschizândă a aşternerilor tale, atât de atingătoare.

     
    • dagatha

      Martie 7, 2012 at 6:08 pm

      dacă poemul meu a trezit simțiri, atingându-ți sufletul blând, mă bucură nespus🙂

       
  3. Camelia

    Martie 8, 2012 at 12:35 pm

    Stimate domn Victor Ch, dacă îmi permite Agatha, ca între prieteni, încerc o desluşire, pentru că îmi pare lesne…Minunata fiinţă s-a jucat, cu ghiduşie, în cuvinte…asta a făcut cu tacinumaiştiucum…o năzdrăvănie…iar pe domnia voastră vă bănuiesc de simţul umorului; arătaţi-vi-l!

     
  4. VictorCh

    Martie 8, 2012 at 1:27 pm

    Camelia: Multumesc frumos pt „banuiala”; mi-ar place sa cred ca este intemeiata (eu ASA stiam) – da’ UITE ca momentan „ma caut” degeaba, ca nu „dau de el”: bagsama momentan mi-‘oi fi „ratacit” pe undeva respectivul simt…
    (Am inteles „piscatura”, si – recunosc – mi-o merit… Si sunt recunoscator pt eleganta verbala in care este „imbracata”.)

     
  5. Camelia

    Martie 8, 2012 at 1:31 pm

    Şi vă mai bănuiesc de ceva; că sunteţi bănăţean de-al meu, meleaguri pe care le-am părăsit însă de ceva vreme…destulă…să îmi spuneţi, rogu-vă, de’i aşa.

     
    • VictorCh

      Martie 8, 2012 at 8:59 pm

      Timisorean. ( http://www.blogger.com/profile/14880058464601845410 )

      Ne-posesor de blog propriu, comentez „abundent” (in limita disponibilitatilor de timp si energie proprie) pe blogurile „altora”, „sacaindu-i” pe acestia (SI pe cititorii lor) „pe-‘ndestulate”.

       
  6. Camelia

    Martie 8, 2012 at 1:39 pm

    PS
    Mi-ar plăcea să cred că rătăcirea e doar părelnică.

     
    • VictorCh

      Martie 8, 2012 at 9:14 pm

      DIN PACATE respectiva „ratacire” NU este (din motive mai mult sau mai putin obiective, care „tin de” imprejurari… neprielnice din viata reala – prin contrast cu lumea virtuala) parelnica (Ah! Parfumul exprimarilor arhaice! Basmele copilariei, PLUS Rodica Ojog-Brasoveanu, Ioan Dan & co…), da’-‘mi place sa cred (vreau sa sper) ca este doar vremelnica.

      Si-o precizare: sunt unul singur (nu m-am dedublat – INCA), nu ma simt catusi-de-putin (cel putin in viata asta) „domn” si imi este cat se poate de suficient respectul intrinsec continut in comunicari, nesimtind ABSOLUT DELOC nevoia respectului formal reprezentat de exprimarea reverentioasa cu „pluralul de majestate” (glumesc, desigur – „de deferenta”), persoana a doua singular parandu-mi-se ca isi implineste PERFECT rolul, fiind absolut satisfacatoare. Multumesc!

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

