RSS

Pregătiri …pascale (?!)

11 Apr

… sau „Ce face un copil sănătos cu o mamă nebună”

Prolog – total off-topic: Adjectivul ăsta mi s-a părut dintotdeauna distractiv. Pascal, adică de la…pască? :-))) (Nu săriți, vă rog, cu explicații „dexologice”, le-am citit chiar și pe cele din franceză 😀 )

Revenons nous! 😆

Mami, hai să ne jucăm”.

„Nu pot acum. Am treabă!” – What????? Să derulăm banda, fast rewind. Cum adică „nu pot acum”? Da când? când o avea cupilu opșpce primăveri?

Cât de grav greșim uneori, cu sau fără știință. Cum lăsăm lucrurile mai puțin importante să ne acapareze și să ne fure copiilor noștri. Spuneți- mi că nu numai eu greșesc atât de flagrant și că, într-adevăr, uneori o iei razna cu tot cotidianul ăsta nenorocit. Am momente când îi invidiez pe cei care își permit o bonă. Sau…nu?!

Mami, hai să ne jucăm”.

Îl privesc. Ochii rugători sunt foaaaaarte asemănători cu ai personajului de mai jos:

Las obiectul caznei casnice pascale să-mi pice din mână (cârpa de bucătărie), abandonez ligheanul cu apă și detergent în mijlocul camerei, îmi șterg mâinile de poalele șorțului și zic: „ce vrei să facem?”

Să pităm ouă de Paști!”. Fața i se luminează deodată. Păi… „să pităm”, zic. Da’ de unde ouă de „pitat”?

Îmi aduc aminte (sau, cum zice Pințul „îmi amintesc eu aminte”) de tinerețea-mi îndepărtată, când Păntușa (artistă desăvârșită, la propriu!) picta ouă. Nu știu cum a făcut ea (că nu ne-a răspuns la telefon), dar am încercat să mă descurc cum am putut mai bine. Așa că tot ce veți citi aici, s-a întâmplat ad-hoc, cu elemente neomologate pe care le-am găsit mai la îndemână. Nimic profesionist, așa că fiți îngăduitori și, mai ales, admirativi 😀

Deeeeeeci:

Se iau două ouă mai vechi din frigider și o seringă rămasă amintire de la experiența de Crăciun, cu antibioticele.

Un ou era lângă (precizare pentru cârcotași!) Nu știam cum să fac, știam doar că se ia o seringă. Până m-am luminat eu cu echilibrarea presiunilor inside-out, a durat puțintel, dar am reușit să scot conținutul, sub privirile uimite ale Pințului care mi-a fost de mare ajutor. Ouăle au fost pregătite, spălate, uscate.

Etapa a doua: „să pităm”!

„Famelie mare, renumerație mică, după buget” așa că ustensilele de pictat nu sunt de cea mai bună calitate. Foarte apoase, nu au vrut nicicum culorile să se lipească de oul nostru. Dar Pințul nu s-a lăsat:

Și pentru că la un moment dat s-a auzit un „Gata, mami!!!”, am schimbat macazul pentru că oul era practic tot dezbrăcat. Cariocile suedeze pe post de ștampilă au fost un substitut de nădejde care a mai ținut cupilul ocupat un sfert de oră. Timp în care am creat și eu oul meu, evident, net inferior celui realizat de Pinț. (Să mă contrazică acum cineva, că am două săbii ninja lângă  mine!)

Apoi mi-am dat seama că trebuie să stea în ceva minunatele produse. Citisem zilele trecute ce preocupări au fetele-mămici care sunt pasionate de handmade (http://piticidarvoinici.wordpress.com/2012/04/10/primele-oua-pentru-paste/, http://ursuletinazdravani.wordpress.com/2012/04/11/felicitari-de-pasti/, http://copiisimame.wordpress.com/2012/04/11/atelier-de-lumanarit-pentru-sfintele-pasti/) și undeva se vorbea despre un coșuleț pentru ouă. Am căutat materiale de lucru prin casă: un rest de polistiren de la un cadou, un rest de ambalaj pentru flori, un rest de plasă tot de la niște flori etc. Nu știam ce fac (hm…prea sinceră??? 😆 ), așa că le-am adunat pe toate și mi-am lăsat inspirația să lucreze. 😆

Pințul a găsit de cuviință că trebuie niște roz și neapărat tăiat cu foarfeca minune de el însuși:

Ca de obicei, la finalizare era deja plictisit, așa că m-a lăsat de capul meu și nu am știut unde să pun rozul. A ieșit cam așa ceva:

Prin urmare, azi nu a mai fost zi de curățenie 😀

 
21 comentarii

Scris de pe Aprilie 11, 2012 în Despre copii

 

Etichete: , , , , , , ,

21 de răspunsuri la „Pregătiri …pascale (?!)

  1. pitici, dar voinici

    Aprilie 12, 2012 at 6:23 am

    cine are nevoie de curatenie cand se ….creaza??? spor la treaba in continuare si, mai ales, spor la pitat :)))

     
    • dagatha

      Aprilie 12, 2012 at 7:47 pm

      da, domle, chiar! Și așa, prost obicei avem să ne stricăm sărbătorile cu stres inutil, cum ar fi „curățenia generală”. Știe el, copilul mai bine 😀

       
      • pitici, dar voinici

        Aprilie 12, 2012 at 7:51 pm

        sa stii!!!
        copilu’ stie mai bine! sa- vezi pe ai mei cand am vopsit oua: Daria si-a pus manusile si nu mai puteam sa scot din bucatarie, Andrei a plecat val-vartej cand a aflat ca e rost de murdarie :)))

         
      • dagatha

        Aprilie 12, 2012 at 7:54 pm

        uite așa ne mai pun copiii pe direcție. :-)))

         
  2. vavaly

    Aprilie 12, 2012 at 7:26 am

    Nu conteaza decat ca ai reusit sa te rupi din rutina zilnica a treburilor si ai raspuns prompt solicitarii copilului de a se juca creativ. Cosul e superb, ouale asemenea, amintirea de neuitat. Felicitari si copilului si mamicii pentru daruire.

     
    • dagatha

      Aprilie 13, 2012 at 12:08 am

      a înnebunit wordpressul! Erai în spam!
      Valy, dragă, nu știu cât de prompt am răspuns, dar cert este că de multe ori sunt orbită de multe alte lucruri nesemnificative și uit care este esența, așa că de data asta, nu am mai fost surdă 😆
      Mulțumim pentru aprecieri.
      (PS Off-topic: să știi că păstrez o postare specială despre dinozauri imediat ce știm noi cine primelte știm noi ce. ca să nu stricăm surpriza 😀 )

       
  3. Ciprian Bojan

    Aprilie 12, 2012 at 4:51 pm

    artiști desăvârșiți! 😀

     
    • dagatha

      Aprilie 12, 2012 at 7:49 pm

      daaaaaaaaaa, mai ales el! 🙂 Dacă nu ar da el tonul, nimic nu s-ar mai realiza! Și asta este realitatea însăși!

       
  4. Lumy

    Aprilie 12, 2012 at 5:17 pm

    bravo voua!! Si sarbatori fericite si linistite.

     
    • dagatha

      Aprilie 12, 2012 at 7:50 pm

      De când nu ne-am mai citit, Lumy! Mă bucur că ai trecut pe la noi. Sărbători fericite și vouă 🙂

       
  5. Maria

    Aprilie 12, 2012 at 6:02 pm

    Wow! Bine documentati, creativi si cu cosul pascal 🙂 gata pregatit!? Apoi fug repede in bucatarie sa pitam si noi oua de Pasti. Acum, sa ma vad cu ce imortalizez momentul, ca Matei a decupat cartoane pentru cosul de Pasti, dar din exces de zel a taiat si cablul de date al tabletei 🙂
    Si tati inca nu stie! 🙂 Shhhh! Sa nu ne spui, ok?!

     
    • dagatha

      Aprilie 12, 2012 at 7:51 pm

      Bine documentați??? Nooooi??? Noooo! Ne bazăm pe inspirațiune și spontaneitate :-)))
      Aștept rezultatele muncii. Și…vezi ce mai tăiați :-)))))

       
  6. yepurasalexandra

    Aprilie 14, 2012 at 9:37 am

    Dumnezeu sa va dea un curcubeu la fiecare furtuna, un zambet la fiecare lacrima, o binecuvantare la fiecare pas, o promisiune la fiecare grija si un raspuns la fiecare intrebare!
    Sarbatori fericite.

     
    • dagatha

      Aprilie 16, 2012 at 4:54 pm

      Mulțumim tare mult pentru urări, Alexandra dragă. Sărbători fericite și ție!

       
  7. Zamfir POP

    Aprilie 16, 2012 at 8:39 pm

    Fericit „pitorul” că are o aşa de înţelegătoare mamă!

     
    • dagatha

      Aprilie 16, 2012 at 8:42 pm

      Ei, nu e mereu așa de înțelegătoare… dar uneori mă mai „trezesc”. 🙂

       
  8. isis

    Aprilie 17, 2012 at 3:26 am

    Noi n-am avut nici ustensile de pictat, nici carioci suedeze, asa ca am luat frumos lacul de unghii si, cu pensula aia miiiiiiica, am acoperit tot oul ala maaaaaare. A iesit… si colorat, si lucios, si frumos mirositor – 3-in-1! Il pastram si acum 🙂

     
    • dagatha

      Aprilie 17, 2012 at 10:15 am

      Păi…și acum zici???? Pințu era fascinat la un moment dat de „gojă” :-))) Ce i-ar mai fi plăcut! cred că le picta și pe alea crude :-))) Idee de reținut până la anul. 🙂

       
  9. Silving

    Aprilie 18, 2012 at 9:32 pm

    Foarte frumos,ce conteaza curatenia,ca oricum nici macar nu tine :D. Da’ cosul cu oul tin ,macar mai mult decat o tura cu aspiratorul si un geam sters.Din experienta 😉 ca de multe ori ma intreb la ce bun sa mai fac curat,daca peste o zi arata la fel 😀 Si nici timpul impreuna nu se compara 😉
    Hristos a inviat!

     
    • dagatha

      Aprilie 18, 2012 at 9:44 pm

      Just! Am fpcut și experimentul cu „de ce să mai fac”. Arăta casa mai rău decât năvălirea hunilor. Așa că…uneori mai păstrez aparențele 😆
      Adevărat, a înviat!

       

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Thaumaturge

talk about candles, circles, planets, stars, bananas, chants, runes and the importance of having at least four good meals every day”

Machete didactice

machetedidactice.com

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

