RSS

Și a fost…Grecia

03 Iun

Deși e a treia oară când revin în minunata țară a prietenilor eleni, trebuie să mărturisesc că a fost la fel de palpitant ca de fiecare dată când am intrat într-o țară nouă în utlimul an și jumătate.

Al doilea proiect multilateral Comenius ne-a dus de data aceasta (patru elevi și trei profesori) într-un sat la șase ore distanță de capitală: Vonitsa. Un sat de pescari care poate fi o locație perfectă pentru un concediu liniștit și altfel decât clasicul sens al cuvântului. Fără agitația plajelor pline, fără nebunia stațiunilor, fără lux și fără pretenții. Doar relaxare, liniște și bună dispoziție.

Soare (deși ei considerau că este răcoare pentru perioada în care am fost noi), un golf minunat, insula KouKoumitsa, Castelul Venețian, o singură stradă cu un singur semafor, un hotel la 10 minute de mers din centrul satului. Mai mult decât toate astea te impresionează oamenii. La fel ca și noi, elenii sunt supărați de vorbele nedrepte care se aruncă la adresa lor, cu caracter de generalitate: grecii NU sunt leneși. Cel puțin nu toți. Săptămâna petrecută acolo ne-a înfățișat niște oameni cu o inimă mare și cu o dorință fantastică de a ne face pe toți să ne simțim extraordinar.

Activitățile „didactice” au fost alternate cu vizite și mini-excursii menite să ne familiarizeze cu istoria, cultura și pitorescul locurilor.

Iar zeii s-au adunat la sfat, pe vârf de munte și au tras perdeaua ca să nu vedem/auzim

Apusul din satul vecin este celebru, așa că toți turiștii trebuie să-l vadă!

Iar călătoriile cu autocarul au însemnat veritabile „promenade” de-a lungul coastei

Una peste alta, elevii au fost mai mult decât încântați. Au stat și de această dată la familii și s-au simțit, cu adevărat, ca acasă! Au văzut multe, au învățat mai multe decât dacă li s-ar fi predat la școală, au vorbit în engleză, și-au făcut prieteni din patru țări și s-au distrat copios. În plus, au făcut și prima baie „la mare” în luna mai!🙂

Nu am ratat ocazia să vedem și Lefkada, dacă tot am fost la 20 de km de ea!

Plajele de aici sunt renumite, iar apa…e exact așa cum o vedeți🙂

În curtea unei mănăstiri ortodoxe am descoperit o mini grădină zoologică:

O nouă experiență de care m-am bucurat și care mi-a lăsat un sentiment plăcut că lumea este frumoasă.

Ce am aflat eu nou despre greci?

Că preferă să li se spună „eleni”, că steagul lor este legat de cuvântul „elefteria”, că pentru ei, cele trei lucruri esențiale sunt țara (pe care și-o iubesc!), familia (pe care o prețuiesc!) și religia (pe care o respectă!). Prin urmare, toată comunitatea, care este ca o familie, ne-a primit cu brațele deschise, iar singura muzică pe care am ascultat-o (cu plăcere) în autocar, în locurile unde am mâncat sau la petrecerea de final a fost muzica grecească. Elevii o cântă cu mare drag, iar de dansat…nu mai spunem. Au pus la cale un întreg spectacol pentru noi.

Mulțumim Grecia! Mulțumim Theodor, Anastasia și Paraschevi!

 
8 comentarii

Scris de pe Iunie 3, 2012 în Călătorii

 

Etichete: , , , , , , , , ,

8 responses to “Și a fost…Grecia

  1. dictaturajustitiei

    Iunie 3, 2012 at 7:07 pm

    Minunat ! Ce bine că există oameni ca tine !
    Oameni iubitori și plini de înțelegere.

     
    • dagatha

      Iunie 3, 2012 at 7:12 pm

      Nu știu dacă am eu vreun merit aici. Cert este că profit de oportunitățile care par să mi se înfățișeze în ultima vreme și le transform în experiențe. 🙂
      Mulțumesc de gând🙂

       
  2. Ciprian Bojan

    Iunie 5, 2012 at 12:27 pm

    Deci woooooow!😀

     
    • dagatha

      Iunie 6, 2012 at 11:02 pm

      a fost cu adevărat încântător!
      Trebuie să-mi fac timp să vă mai povestesc.😀

       
  3. vavaly

    Iunie 6, 2012 at 2:39 pm

    Asa se explica absenta ta atat de indelungata… si eu care imi faceam griji… bine ca a fost cu distractie si invatatura noua, cu experiente frumoase si utile. Numai povesti frumoase sa auzim din calatorii!

     
    • dagatha

      Iunie 6, 2012 at 11:01 pm

      da, asta și muuuulte altele care se pare că tot apar pe parcurs. Urmează Norvegia și gata! (pe anul ăsta, sper!)🙂 Așa că de sâmbătă…voi zbura din nou. Dar mă așez eu la casa mea! :-))))
      O îmbrățișare caldă d ela noi🙂

       
  4. eumiealmeu

    Iunie 13, 2012 at 7:45 am

    pe acas mai dai? sau macar pe acas mai dai ca sa ai de unde pleca, pen ca mi se pare mie ca ai cam luat-o razna… faci camera pintului si apoi te duci pe la elefterii… daca scrie copilu pe pereti, si n-are cin sa-l moțeze, adică să-l ia de zulufi, da?… dacă scoate parchetu și n-are cin să-l felicite?
    hai, în Norw (să rezolvi misiunea diplomatică, bine, că nu te-ai dus acolo pt mortul comenius ci pentru viul… știm noi care🙂 ) cu tine că acolo-ți șade bine (mai ales dacă descoperi, detectivule, ce este de descoperit!)
    pusi-cat!

     
    • dagatha

      Iunie 14, 2012 at 12:19 pm

      vai, cât de răutcioasă pți fi!!! :-)))
      pisici multe și ție😆

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

