RSS

Mesajul ascuns

05 Noi

Ți-am deschis…

În pragul ușii stăteai șters, cu umerii aplecați, cu ochii în pământ, cu mâinile atârnânde pe lângă corpul la fel de inert.

Ai intrat ca un robot. Nu mânat de voluptate ca atunci când primul lucru pe care-l făceai era să mă strângi în brațe lăcrimând de dor,  ci doar de dorința de a te ascunde de ploaie și de a te încălzi la focul din soba arsă…

Nu m-ai privit…

Ți-ai ascuns șarpele în spatele gândului, căutând printre rafturi o carte. Te-ai mulțumit cu Pacientul englez. Ai răsfoit-o calm, rar, aproape absent, ca și cum ai căuta pasaje subliniate care să-ți ajute memoria. N-am știut atunci cine mai ești…N-am știut pe cine cauți și nici care îți sunt intențiile. Te-am privit doar, spectator al unui teatru absurd, sperând să mi se-mplinească un vis mut.

Ai închis apoi cartea, cu grijă, așa cum împăturești un testament, mângâindu-i coperta ca pe o pecete aprinsă. Ca și cum acesta era gestul pe care mai trebuia să-l faci ca să-ți cumperi liniștea înainte de saltul mortal.

Mi-ai spus că ți-e foame. Și te-ai așezat, același robot, la masa îngustă, lângă fereastră, unde obișnuiam, odată, demult, să ne bem ceaiul râzând sub mângâierile soarelui de vară. Ai atins doar cu degetele marginea farfuriei, mestecând doar pentru a nu fi nevoit să îmi spui… Ți-am mângâiat tăcerile și am ascultat ritmuri alerte pe care încercai să le-ascunzi.

M-ai întrebat ce fac. Cu stângăcia celui care nu crede că ar mai fi altceva de spus. Apoi te-ai ridicat și te-ai întors cu fața spre geam, să nu-ți văd privirea. Ai îngăimat o poveste…Am preferat să închid ochii și să văd doar un munte înalt, cu zăpadă, și noi doi pe creastă, alunecând și râzând. Departe de lume, aproape de nori.

”Știi doar…”, ”Trebuie să rezolv…”, ”Mâine voi fi ocupat cu asta”… Au trecut vorbe ca un ecou prin mine… Seci, inerte, străine…

”Ai înțeles?”, m-ai întrebat.

M-ai trezit. Vocea ta mult prea serioasă mi-a dat fiori. Cine e străinul de lângă mine? De unde mă cunoaște? Câte știe despre mine? Ar putea să-mi facă rău?

Apoi ai dispărut.

Am găsit cartea pe masă. I-am mângâiat coperta sperând că a păstrat o urmă din tine. Am vrut să-i  răsfoiesc paginile mirosind încă a mâna ta, când l-am văzut. Ți-am citit mesajul ascuns între foile vechi. Am închis cartea cu grijă, să nu-i tulbur liniștea.

Apoi am închis geamul. Se făcuse deja frig…

………………………………………………………..

Pentru că am fost provocată…

Gând bun către Psi și salutare clubului: Scorpio, dordefemeie, Irealia, almanahe, cammely, incognito, carmen pricop, Griska, Simona, silving

 
34 comentarii

Scris de pe Noiembrie 5, 2012 în Amelie, Provocarea de luni

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , , ,

34 responses to “Mesajul ascuns

  1. psi

    Noiembrie 5, 2012 at 11:57 pm

    greu e frigul ăsta care se face uneori… greu!😦

     
    • dagatha

      Noiembrie 6, 2012 at 12:19 am

      tremur și acum…
      știi că mie îmi e mereu frig🙂

       
  2. Carmen Pricop

    Noiembrie 6, 2012 at 12:03 am

    S-a închis pe el în cartea aceea – o amintire…

     
    • dagatha

      Noiembrie 6, 2012 at 12:18 am

      Cine mai știe, Carmen, cine mai știe…🙂

       
  3. almanahe

    Noiembrie 6, 2012 at 12:06 am

    de-a pacientul englez…heh, cândva am jucat jocul ăsta, undeva, cu cineva. Cu ecou textul tău, a trecut prin mine cu amintiri îngropate, oarecum…

     
    • dagatha

      Noiembrie 6, 2012 at 12:18 am

      da…Pacientul englez…cu tot cu ecouri🙂

       
  4. convietuire

    Noiembrie 6, 2012 at 12:16 am

    Desavarsita provocare…

     
    • dagatha

      Noiembrie 6, 2012 at 12:17 am

      🙂
      Mereu e așa🙂
      Mulțumesc, dragă Oana🙂

       
  5. miha

    Noiembrie 6, 2012 at 12:45 am

    Da
    Tu esti
    Multumesc!
    … Si mai vreau

     
    • dagatha

      Noiembrie 6, 2012 at 7:47 am

      hmmm….Is this a new challenge?😀

       
  6. SimonaR

    Noiembrie 6, 2012 at 1:07 am

    Inchide fereastra.. se va face si cald🙂

     
  7. dordefemeie

    Noiembrie 6, 2012 at 9:34 am

    Mi s-a facut si mie frig cititnd… Reusesti sa ma impresionezi prin cuvinte.

     
    • dagatha

      Noiembrie 6, 2012 at 5:06 pm

      dacă reușesc să fac asta…nu ai idee cât mă bucur, doruleț🙂

       
  8. Angela

    Noiembrie 6, 2012 at 10:41 am

    Love it! :-*

     
  9. Ciprian Bojan

    Noiembrie 6, 2012 at 11:01 am

    Deci, DA! Foarte… Greu de caracterizat., caci critici literari nu suntem! Da’ e super!😀

     
    • dagatha

      Noiembrie 6, 2012 at 5:12 pm

      🙂
      Asta e tot ce vreau să știu🙂
      iar mie mi-s dragi criticii pe care îi am, pentru că știu că sunt sinceri🙂

       
      • Ciprian Bojan

        Noiembrie 6, 2012 at 7:07 pm

        Da, sunt sincer! Amu chiar m-ai prins!😆

         
  10. agreetoreceive

    Noiembrie 6, 2012 at 2:09 pm

    Sa spunem doar ca e plecat pentru o vreme… Poate are vreo lupta de dat pe undeva…🙂
    Important e sa nu uite cine e, care-i sunt coordonatele de-a lungul carora aluneca.
    Important e sa nu arda de tot…

    http://www.imdb.com/title/tt0116209/quotes?qt=qt0306297

     
    • dagatha

      Noiembrie 6, 2012 at 5:10 pm

      da…
      dacă nu cumva lupta pe care o are de dat nu e una dintre acelea…și dacă nu cumva coordonatele se pierd între timp…

       
  11. Andreotti

    Noiembrie 6, 2012 at 3:34 pm

    Pentru că ai fost provocată??? Bine ți-au făcut!!!! În fiecare zi mi-aș dori să fii provocată.
    E minunat, Dagatha mea!! E frig…și totuși e cald și bine , aici la tine! Mereu e așa! :*

     
    • dagatha

      Noiembrie 6, 2012 at 5:09 pm

      🙂
      Provocările…sunt întotdeauna acceptate🙂
      Te mai aștept aici la căldură…deși afară e atât de frig…

       
  12. Griska

    Noiembrie 7, 2012 at 12:14 am

    Nici mie nu-mi place frigul…
    Şi ştiu să descifrez mesajele ascunse din mirosuri – sunt un mic expert!🙂
    Un singur lucru nu ştiu: să scriu atât de frumos ca tine!

     
    • dagatha

      Noiembrie 7, 2012 at 12:18 am

      eeeeeeeeeeeeei! Grișkule, ești și un motan care știe să facă un complimeeeeeeeeeeeeeeent!
      Pentru asta…un sincer scărpinat sub bărbie, drept premiu!🙂

       
  13. incognito

    Noiembrie 7, 2012 at 2:18 am

    Ar trebui să răspunzi mai des la provocări, ca să ne umplem cu toții de frumos🙂

     
    • dagatha

      Noiembrie 7, 2012 at 5:57 am

      am reținut🙂
      Mulțumesc😳

       
  14. buceginatura2000

    Noiembrie 7, 2012 at 2:48 pm

    Ma intreb de ce este asa profund…dar stai, este pentru ca ai fost provocata🙂

     

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

