RSS

Duzina de cuvinte (21) – Altă perspectivă asupra greșelii

13 Ian

Nebunia înseamnă să faci iar şi iar acelaşi lucru, dar să aştepţi de fiecare dată rezultate diferite.

Albert Einstein

Întotdeauna m-am mirat de unde știu, domnule, ăștia TOT! Ăștia, adică de-alde Einstein, Murphy, Kant, Creangă ș.a.m.d. Bine, ar mai fi unii – no name– de pe la diverse trusturi de presă, care doar se joacă de-a „știutul” ca să dea bine în poză pardon, pe sticlă. TOT, adică „unde”, „cum”, „când”, „cine” și mai ales „de ce”.

Partea care mă nemulțumește și mai tare e că ăi de i-am enumerat mai sus, serioșii, au dreptate. De cele mai multe ori.

De ce am face „iar și iar același lucru” dacă ajungem la același rezultat de fiecare dată?

Motive:

1. Ești amnezic.

Te trezești dimineața precum într-o comedie romantică și o iei de la capăt ca un robot sau, mai curând, ca un pickup stricat. All over again! Și te trezești când te izbește viața de pământ de-ți sar toți fulgii. Nu ai termen limită să ajungi la final, așa că te complaci într-un joc periculos de-a …uitatul. De sine, desigur.

2. Îți place tortura.

Te lovește? Te doare? Îți place! Mai vrei! Mai faci!

3. Nu poți să recunoști că ai greșit.

Fiind orgolios din fire, nu poți să admiți că ai luat-o „hegheș” și că ar fi cazul să schimbi direcția. Susții sus și tare că nu ai să faci nimic diferit data viitoare pentru că asta e calea. Iar ăia de nu înțeleg sunt niște ignoranți, de fapt, care nu-ți urmăresc raționamentul conform căruia trebuie să stăruiești asupra unui lucru ca să iasă în final. A se vedea lovitul cu capul de pragul de sus urmat de ascunderea cucuiului și de un zâmbet tâmp care spune: „Vi s-a părut”. Ești evident în faza de negare. Tu ești Betmenul neînțeles, iar ceilalți nu îți apreciază eforturile și nici nu îți recunosc meritele. Pe care, de altfel, numai tu le vezi. Îți place să te joci de-a Hainele cele noi ale împăratului. Așteaptă până o striga cineva din mulțime că împăratul cu pricina, adică tu, e gol!

4. Nu te duce capul mai/prea/foarte mult.

Nici curgerea timpului nu pare să repare ceva în acest sens. Calci în același r…. aceeași groapă de fiecare dată, indiferent de venerabila vârstă pe care se presupune că ai atins-o ducând o viață fizică sănătoasă. Știi că e acolo (groapa, zic, sau…după caz) și ai putea foarte bine să ocolești. În schimb, te dai viteaz că te lupți cu morile de vânt și nu te lași. Ba chiar te enervezi că nu mai e nimeni ca tine, care să creadă în jocuri cu păpuși îmbrăcate în catifea și cu panglică roz fluturându-le în păr, în curcubeu tăind perfect cerul ca să lege un capăt al lumii de celălalt sau în magie și baghete fermecate.

Nu știu, zău, la care să mă opresc! Mă tot dau rotundă (în ultima vreme chiar sunt!) că eu nu greșesc niciodată. Dar e clar că undeva țiglele nu-s cu totul puse pe frumosul coperiș.

Adevărul brut nu e chiar ușor. Greșesc și admit că greșesc. Poate că nu-mi place, poate că lupt, poate că-i mint pe alții, dar nu pe mine! Acolo undeva în țesătura sufletească a fiecăruia, trebuie să existe butonul de OFF. No more!  Ori schimbăm rezultatele, ori lăsăm naibii drumul ăla, că or mai fi și altele.

„Toate greutățile provin din faptul că-ți lipsește curajul”.(Descartes)

Disclaimer: Acest text este despre MINE. Orice asemănare cu personaje sau circumstanțe este PUR ÎNTÂMPLĂTOARE, astfel încât trebuie tratată ca atare. Autoarea nu-și asumă responsabilitatea eventualelor crime pasionale sau atentate în urma acestor afirmații.

……………………………………………………..

Provocare de …duzină :-D  alături de mai-harnicii: Scorpio, tibi, vero, carmen pricop, Călin, Tibi 2, Abisurile, Some Words, Dictatura Justitiei, dor, anacondele, Rox.

 
55 comentarii

Scris de pe Ianuarie 13, 2013 în Duzina de cuvinte

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

55 responses to “Duzina de cuvinte (21) – Altă perspectivă asupra greșelii

  1. Călin

    Ianuarie 13, 2013 at 12:27 am

    e o altă perspectivă asupra greşelii, dar e şi cea mai veselă duzină de săptămâna asta🙂 . câte crime pasionale şi/sau atentate s-au înregistrat până acum?

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 12:34 am

      Nu știu, că stau sub pat! 😀 Ies abia mâine dimineață😆
      Mulțumesc de apreciere, Căline🙂

       
      • Vero

        Ianuarie 13, 2013 at 1:07 am

        Stai sub pat?! Ai uitat că „toate greutățile provin din faptul că-ți lipsește curajul”?😆

         
        • Vero

          Ianuarie 13, 2013 at 1:10 am

          Na, că am greşit lol-ul, i-am pus ; în loc de :😛
          Şi am uitat să spun că duzina ta e distractivă şi combativă!🙂

           
          • dagatha

            Ianuarie 13, 2013 at 10:48 am

            am rezolvat😉
            Eu am zis că textul ăsta e despre mine, dar unii nu m-au crezut😆
            Abia acum ieșii de sub pat!😆
            Mulțumesc😉

             
  2. miha

    Ianuarie 13, 2013 at 12:42 am

    Aha…

     
  3. freeson4

    Ianuarie 13, 2013 at 1:04 am

    Ce as putea spune asa, repede, cat pentru a merita un reply politicos de-al tau…?

    E sublim(inal).

    Da’ inutil ca o scoica sparta pe o plaja pustie. E o analiza de care poate ai nevoie pentru a face o impartire a lumii in categorii bazate pe cate un arhetip, ca sa para totul mai aproape, mai prietenos. Hm… cum sunt clasele de resturi.

    O fi mai usor sa inregimentezi oamenii. Iti da un oarece confort.

    Da’, vorba lu’ mama lu’ Forrest Gump…🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 10:51 am

      Măi, ție nu-ți place de mine!!!😆
      Cred că am fost (aproape) mereu politicoasă😀
      Nu am împărțit nicio lume: e doar despre mine!
      Și…ce zicea mama lu’ Forrest Gump?😉

       
      • freeson4

        Ianuarie 13, 2013 at 4:48 pm

        Mama lu’ Forrest zicea ca viata e ca o cutie de ciocolata si ca niciodata nu stii peste ce dai inauntru. Asta o face si complicata, dar si frumoasa, draga de ea, taman buna pentru trait.

        Mie-mi place de tine, dar si mai mult imi place cum scrii.🙂

         
        • dagatha

          Ianuarie 13, 2013 at 6:41 pm

          Iaca nu mai poci scrie nimic că m-am înroșit!😳
          Deșteapta mama lu’ Forrest…😉

           
  4. Tiberiu Orasanu

    Ianuarie 13, 2013 at 1:34 am

    „Așteaptă până o striga cineva din mulțime că împăratul cu pricina, adică tu, e gol!”
    Aştept.🙂
    Aşa-i că atreiurile cîştigară partida şi lumea a cam început să se dezmeticească?😀

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 10:53 am

      Parcă ai stat de vorbă cu Drugwash!
      Hm…
      Lumea cred că e dezmeticită, dar încă stă sub pat. Deh! Spiritul de autoconservare!😉

       
  5. Drugwash

    Ianuarie 13, 2013 at 4:21 am

    Io am trei din patru, sînt tare! Ce-am cîştigat?😛

    Acu’ serios vorbind, nenea Albert a cam dat-o de gard, de data asta. Repetitivitatea previzibilă e valabilă doar în matematică, pe cînd viaţa pe planeta asta e un haos.

    Acu’ mulţi ani de zile, pe cînd fumam, am făcut un pariu cu un amic, cum că bricheta mea albastră Clipper se va aprinde de o sută de ori la rînd, fără greşeală. Aveam încredere în ea, nu mă dezamăgise niciodată, în activităţile zilnice. Însă am pierdut pariul: s-a aprins de nouăzeci şi nouă de ori la rînd – a suta oară a dat chix!

    De ce n-ar fi şi reciproca valabilă, spun eu?😎

    P.S. Mischteaux disclaimer!😆 Poţi să ieşi de sub pat acum.🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 11:35 am

      trei din patru??? Pfui! Ești bun, zău! 😆
      Deci trebuie să rectificăm: până la urmă e vorba despre tine😆

      P.S. Am ieșit cam timid de sub pat😳

       
      • Drugwash

        Ianuarie 13, 2013 at 11:38 am

        And the truth shall set you free! (mi-l reamintesc atît de viu pe Jim Carrey în „Liar liar” cu replica asta!😆 )

         
        • dagatha

          Ianuarie 13, 2013 at 11:45 am

          Altul care le știe pe toate! Jim Carrey, zic! 😆

           
  6. Zina

    Ianuarie 13, 2013 at 7:24 am

    Errare humanum est, zicea bătrânul Seneca, așa că-i dăm înainte până când vom pricepe că … perseverare diabolicum.
    Mulțumesc pentru citare !

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 11:28 am

      Zinuța, dragă, m-am speriat o bucată bună de vreme că nu identificam citarea😆 Senilă sunt! Știam de două bloguri marca Zina, dar nu am avut nici cea mai vagă idee că tot de la tine am împrumutat povestea.
      Despre errare humanum est am mai scris (https://experimentesiexperiente.wordpress.com/2010/12/30/381/), așa că trebuia să aleg alt titlu😆

       
  7. anacondele

    Ianuarie 13, 2013 at 10:53 am

    Nu ştu dacă avem buton de OFF, dar îl avem sigur pe ăla de OF, care proiectează în mintea personală textul: „Of, iar am dat-o-n bară!”😆

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 11:08 am

      daaaaaaaaaaaaa! Bine zis!😆

       
  8. psi

    Ianuarie 13, 2013 at 1:07 pm

    stai să ies şi eu din pat… că-s bocnă…😦 da-mi reviu şi te comentez de nu te vezi!😀

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 1:15 pm

      Păi ce făcuși? Lupte cu balauri și la tine?

       
      • psi

        Ianuarie 13, 2013 at 2:19 pm

        viruşi care tropăie de-a naibii. de anul trecut în car după mine… sunt pe mute din cauza lor.

         
        • dagatha

          Ianuarie 13, 2013 at 6:42 pm

          Păi de ce nu i-ai lăsat, dom’le în 2012? Te piteai după pervaz și uști!😀
          Zi drept, ți-a fost milă de ei!

           
  9. Carmen Pricop

    Ianuarie 13, 2013 at 1:40 pm

    Pentru cei de la punctul 4 – asta e, n-ai ce face. Sau, dacă repetiţia e mama învăţăturii, poate după multe încercări să se obţină rezultatul dorit.
    La punctul 3, dacă nu ai şi ceva caracteristici de la 4, mai e o şansă. Într-o bună zi, tot repetând s-ar putea ca orgoliul să se domolească în favoarea înţelepciunii.
    Punctul 2 – ce mod mai uşor de a atinge fericirea ar putea exista? :))
    Punctul 1 – aici chiar sunt pusă în încurcătură şi mi se rupe inima de milă.

    Mi-a plăcut, m-am amuzat, am învăţat ceva despre curaj.🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 6:44 pm

      😆
      Bună (psih)analiză, parol!
      Dacă ți-a plăcut și te-a și amuzat…ce-mi mai pot dori?😳

       
  10. irealia

    Ianuarie 13, 2013 at 3:21 pm

    Io mă recunosc la 4😛 Dar, acceptând asta, nu le exclud pe celelalte!🙂 Dumnezeu cu mila!

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 6:45 pm

      nooooo! Până și ‘mneata? Nu poci pentru ca să crez așa ceva! 😆

       
      • irealia

        Ianuarie 16, 2013 at 7:38 am

        Of, Doamne, cu ce te-am indus în eroare?!🙂

         
        • dagatha

          Ianuarie 17, 2013 at 11:40 pm

          Eu zic că exagerezi!🙂

           
          • irealia

            Ianuarie 18, 2013 at 7:41 am

            Eu nu zic nu, dar e o exagerare stilistică!🙂 Se practică.😉

             
  11. dordefemeie

    Ianuarie 13, 2013 at 5:51 pm

    Simpatica analiza…. Intr-adevar butonul ala pare a fi necesar din cand in cand…🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 6:39 pm

      Dap🙂 La unii poate mai des de atât😉

       
  12. Andreotti

    Ianuarie 13, 2013 at 6:10 pm

    Nțțțț, Dagatha mea!…Disclaimărul nu-i corect 100%! Ai scris NU doar despre TINE, CI și despre MINE, despre EL, EA…Heheeeee🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 6:38 pm

      și tu Andrușco??? Pfui! Și io care am zis că scriu numa’ despre me, myself and I!😆

       
      • Andreotti

        Ianuarie 13, 2013 at 6:40 pm

        No way! Ne-ai „pârât” aci pe toți!!!

         
        • dagatha

          Ianuarie 13, 2013 at 6:46 pm

          Măi să fie! Deci există forme de viață asemănătoare??? Nu sunt singurul alien de pe aici? 😆

           
  13. dictaturajustitiei

    Ianuarie 13, 2013 at 7:35 pm

    M-ai zăpăcit cu textul, m-ați zăpăcit cu comentariile !
    Despre ce gripă, răceală, vorbiți ? Cea din State ajunge abia în februarie la noi !

     
    • dagatha

      Ianuarie 13, 2013 at 10:08 pm

      😆
      cred că de una locală e vorba, nu Pisiceano?😀

       
  14. Pantusha

    Ianuarie 13, 2013 at 11:15 pm

    Buna citeala pentru duminica seara! Te citesc cu maare interes si de multe ori amuzament, draghili😛 Nu pen’ca mi-ai fi sora, da’ combati bine! In rest, gilty as charged si eu, noroc ca mai gasesc Off-ul din cand in cand, cand gasesc un muc de lumanare.

     
    • dagatha

      Ianuarie 15, 2013 at 9:40 pm

      și tu, Brutus? 😆
      Ai grijă de nepoții mei preferați! 😉

       
  15. SimonaR

    Ianuarie 14, 2013 at 7:10 pm

    Si daca te izbeste de iti sar tot fulgii si tu tot acolo te intorci se zice ca esti acolo, la 4?😀 Chiar trebuia sa ne dai pe toti de gol?! =))

     
    • dagatha

      Ianuarie 15, 2013 at 9:39 pm

      😆

      Ce să zic…nu m-am gândit că se mai potrivește și altora😳

       
  16. Il Serpente

    Iunie 16, 2013 at 12:48 am

    Pentru „dat cu capul de sus” de nenumărate ori fără vreun rezultat vizibil în afară de cucuie cred că am și eu ca scuze 1 și 3 din ceea ce ai scris tu p-aci, deși tind să cred că 1 e mai mult de ochii lumii, nu de alta dar am o memorie extraordinară( ce modest mi-s ). Și cum ziceam 3-ul cu siguranță mă caracterizează, păi cum se poate domne’ eu, singurul zeu rămas în viață să mai aibă grijă de planeta asta amărâtă și de populația ei, netrebnică în proporție de 98 %, să recunosc vreodată că am greșit? sau să renunț în a repeta greșeala doar pentru că nu-mi e bine. Când ești zeu, așa ca mine, te doare la bască faci aceeași greșeală de zeci de ori că………………………………………………………………………………………… tot așa te afectează de fiecare dată, iar uneori chiar mai rău decât în dățile precedente, dar de recunoscut că am capul plin de cucuie nici gând ! prefer să-mi iau o căciulă și să mai adun în ea vreo 2-3 decât să vadă lumea ce cap umflat am ………..so definitely i will have number 3

     

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

