RSS

Despre oameni și fluturi

17 Ian

„Omul este un fluture rămas în coconul viselor nesfârşite, un înger care se naşte captiv ca o lumină pe coridorul umbrelor”. (sursa)

405-Fluturi si Flori

(sursa foto)

Oameni? Sau fluturi?

Dacă ai fi fost ursitoare, ce ai fi născocit pentru propria viață? Frumusețe? Rațiune? Iubire? Cu siguranță, tot ce ai crede că îți poate aduce fericirea supremă. Dar pentru că nu-ți poți ursi propria viață, nu-ți rămâne decât să accepți ceea ce ți s-a scris cu incantațiile de rigoare. Și atunci, da, te simți prins într-un cocon, cu aripile inutil de frumos colorate atâta vreme cât nu le poți scoate de acolo să le întinzi și să simți vântul mângâindu-ți-le în zbor. Îți rămân visele nesfârșite, lacrimile irosite și blestemata întrebare „Cum ar fi fost dacă…”.
Râmîi veșnic captiv până când aripile se transformă în praf și oricum nu mai ai de ce să te zbați pentru a ieși din coconul pe care ți l-ai impus ca pedeapsă pentru lipsa ta de hotărâre.

Sau…

Sau poți să ștergi repede ce ți-au scrijelit dânsele (ursitoarele, adică) ascultând astrele. Să-ți iei creionul propriu și să scrii. Să ștergi, să scrii din nou…Să faci asta până când ți se pare că rezultatul e cel pe care îl dorești. Apoi îți spargi coconul cu vârful bine ascuțit al creionului-minune și scoți frumusețe de aripi la iveală, pe care să le fluturi lumii aproape arogant. Nu de alta, dar să le închizi gura căscată. Să te apropii de lumină, să te arzi și s-o ștergi repede râzându-i în nas că de data asta nu te-a (a)prins.

Oameni și fluturi...

Unii ar spune că nu au nimic în comun și că nu ai putea scrie ceva argumentat legat de o asemenea alăturare. Eu, însă, am întâlnit oameni-fluturi. Frumoși. Sinceri. Vii. care și-au descoperit într-un final aripile și m-au lăsat să le ating cu vârful gândului, doar ca să le simt adierea.

„Fluturii trăiesc doar o zi pe pământ…”

Unii. Ziua aceea este toată viața lor. Și chiar dacă viața asta fluturească ne pare nouă, oamenilor, o clipă, ea face mai mult decât mulți ani pe care-i irosim cu lucruri inutile, cu suferințe autoimpuse, cu abateri de la calea firească și cu amnezia scrijelirii propriului destin.

Dacă ai putea să alegi…Ai vrea să trăiești asemeni unui om care se teme să zboare? Sau să zbori asemeni unui fluture care nu se teme să trăiască? Să trăiești veșnicia unei clipe sau clipa veșnică?

În fiecare din noi este un fluture în coconul său. Puțini știu să-l trezească și să-i lase aripile să strălucească.

La mulți ani, Fluturaș🙂 Să fii fericită!

fluturi

„Am privit la el fascinată. Nu vroiam să mă mişc de lângă el. Un fel de clopote au început să-mi bată prin vene – astea nu erau, cu siguranţă, semnele unei boli – un fluture părea să-şi fi desfăcut aripile de-o parte şi de alta, pe umerii mei. Aş fi putut să zbor cu uşurinţă acum. Mircea şi-a îngropat din nou faţa în mâinile mele. Cerul a coborât pe pământ, soarele şi cerul păreau una cu pământul, am rămas fără cuvinte, ţintuită de greutatea unui sărut”. Dragostea nu moare

 
35 comentarii

Scris de pe Ianuarie 17, 2013 în Despre viață

 

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

35 responses to “Despre oameni și fluturi

  1. freeson4

    Ianuarie 17, 2013 at 11:37 pm

    🙂
    La multi ani!

    Pentru un fluture nu-i usor de inteles urarea asta.

     
  2. freeson4

    Ianuarie 18, 2013 at 4:26 am

    Inghetati in stadiul de crisalide suntem toti. Cei mai multi murim asa. Unii speram ca miracolul sa li se intample copiilor nostri. Foarte putini accepta nu ca pe o fatalitate ca frumusetea ascunsa nu e o pierdere.
    Restul ne macinam zilele scrasnind in coconii nostri.

     
    • dagatha

      Ianuarie 18, 2013 at 1:13 pm

      Fiecare le știe cel mai bine pe ale lui. Și fiecare simte mai bine ce are de făcut.

       
      • Fluturasul

        Ianuarie 18, 2013 at 3:35 pm

        te pup dulce, dulce…………………

         
      • freeson4

        Ianuarie 18, 2013 at 6:23 pm

        Mai bine decat cine? Decat pupa de vis-a-vis?

         
        • dagatha

          Ianuarie 18, 2013 at 6:48 pm

          e prea filosofică direcția, așa că…nu mă bag.

           
  3. Andreotti

    Ianuarie 18, 2013 at 6:26 pm

    ♥♥♥

     
    • dagatha

      Ianuarie 18, 2013 at 6:48 pm

      😉
      Muah!🙂

       
      • Andreotti

        Ianuarie 18, 2013 at 7:10 pm

        Muah, draga mea! Tare mult mi-a plăcut ce-ai scris…

         
        • dagatha

          Ianuarie 18, 2013 at 7:15 pm

          🙂
          știi că mă bucur, nu? 🙂

           
          • Andreotti

            Ianuarie 18, 2013 at 7:17 pm

            Știu🙂 Doar că după citirea lui n-am fost în stare de mai mult…doar inimioare – care însemnau multe:)

             
            • dagatha

              Ianuarie 18, 2013 at 7:20 pm

              ai fost în stare exact de ce trebuia😉
              Știu cum e🙂

               
              • Andreotti

                Ianuarie 18, 2013 at 7:21 pm

                Știam eu că ai să pricepi din prima!!! :)))…prea semănăm!

                 
                • dagatha

                  Ianuarie 18, 2013 at 7:22 pm

                  păi cum nu! Așa ne înțeleseserăm! 😀

                   
                  • Andreotti

                    Ianuarie 18, 2013 at 7:23 pm

                    vroiam să mai clarificăm o dată:)

                     
                    • dagatha

                      Ianuarie 18, 2013 at 7:26 pm

                      all clear now! 😆

                       
                    • Andreotti

                      Ianuarie 18, 2013 at 7:29 pm

                      Clear! Right!😉

                       
                    • dagatha

                      Ianuarie 18, 2013 at 7:55 pm

                      😉

                       
  4. psi

    Ianuarie 19, 2013 at 8:42 am

    🙂 miau!

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2013 at 7:25 pm

      😀
      Ți-am zărit urmele pernuțelor prin zăpadă, Pisicimeo!😉

       
  5. Spes

    Ianuarie 20, 2013 at 9:38 pm

    Câtă dreptate ai…
    Da, puţini îşi desfac aripile multicolore pentru a-şi lua avânt de pe o floare, tocmai pentru că nu-şi dau seama că sunt, de fapt, fluturi, iar nu molii…

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2013 at 7:24 pm

      🙂
      Bine ai venit și bine (că) te-am găsit (prin spam😀 )
      Trebuie puțin curaj …Sau, poate, mai mult curaj…🙂

       
  6. irealia

    Ianuarie 22, 2013 at 10:07 am

    Am întâlnit și eu, odată, o ființă frumoasă care nu știa cum să spargă coconul. I-am strigat din exterior, m-a ascultat și-am văzut minunăție de aripi. Nicicând n-am fost mai mândră de mine, dar nici n-am mai reușit asemenea minune. Sper să nu fie ultima, totuși.
    Emoția textului tău mi-a mângâiat sufletul. Mulțumesc.

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2013 at 7:19 pm

      nu-i așa că „se” simte… minunat? Și că simți că mai vrei să îți iasă asta măcar încă o dată?
      Mulțam de compliment😳

       
  7. adi

    Februarie 4, 2013 at 10:24 pm

    pacat ca unii oameni nu realizeaza. decizia trebuie luata pana nu pierzi ,intarzierea provoaca durere

     
  8. Il Serpente

    Iunie 16, 2013 at 12:10 am

    Când am citit titlul articolului tău mă gândeam că a mai scris cineva așa ceva dar nu știam unde am mai auzit apoi mi-am adus aminte ca de fapt ceea ce știam eu era Despre oameni și șoareci, romanul lui John Steinbeck, nicidecum frumusețe de articol, ca aceasta Of men and butterflies, foarte frumos ai scris mi-a plăcut mai ales partea asta : ” Apoi îți spargi coconul cu vârful bine ascuțit al creionului-minune și scoți frumusețe de aripi la iveală, pe care să le fluturi lumii aproape arogant. Nu de alta, dar să le închizi gura căscată. Să te apropii de lumină, să te arzi și s-o ștergi repede râzându-i în nas că de data asta nu te-a (a)prins.” , minunat zis!

     
    • dagatha

      Iunie 23, 2013 at 8:37 pm

      eh…Uneori…îmi iese😀
      Grazie, Serpente🙂

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

