RSS

Fericiți cei săraci cu duhul? – Duzina de cuvinte (22)

27 Ian

46775_409936145755151_32751573_n

Iată minunată notificare de la ”feizbuc”!

În principiu, nici nu m-aș fi gândit că aș avea prea multe de spus pe marginea acestui lucru: „Mulțumescu-ți, Doamne, că mi-ai dat și creier ca să le pot vedea pe toate câte le-ai creat, cu ochiul luminat”. Numai că, uneori, mă gândesc dacă nu cumva raționamentul meu e greșit pe undeva. Că, vorba unui stimabil coleg de blogăială, prea le văd, dom’le, pe toate!

Pentru a nu fi înțeleasă greșit, țin să precizez că îmi voi asuma aroganța de a lăsa deoparte sensul biblic al expresiei și-mi voi lua libertatea de a mă juca de-a ”interpretarea” după bunul meu simț plac.

Mă apucă (norocul meu că doar uneori) conștiința lucrului care trebuie făcut. Și îl fac, nene, de zici că de asta depinde existența mea efemeră. Cu respectarea tuturor detaliilor astfel încât să nu zică nimeni că nu m-am achitat de datorie cum scrie la carte. (Ce expresie…depășită! De parcă ar exista o carte în care să ți se indice cum să faci lucrurile în viața asta!) Analiza rezultatelor indică:

-stres la limita superioară;

-oboseală maximă;

-dureri de corazon, ”ambetat” de ideea veșnicei recunoștințe a țării-mamă;

-nervi la kilogram, amplificați cu fiecare clipă care se scurge;

-timp  liber mult prea puțin ca să merite efortul;

-amputarea micilor plăceri ale vieții (câtă a mai rămas ea după ducerea sarcinii până la capăt)

Punem în balanță și ne dă cu mare virgulă și cu dureri de cap. Și atunci, luăm stimabila afirmație și facem analiză pe text. Să definim „sărac cu duhul” (în contextul și cu draga de conotație pe care EU doresc să o subliniez aici). Am în minte imaginea unei doamne foarte blonde (deși coloratura podoabei capilare este o discriminare crasă, deoarece nu are nicio legătură directă demonstrată cu atitudinea atât de naturală a dânsei), pentru care existența devine un lucru abstract dacă depășește satisfacerea nevoilor (sau, mai bine, a necesităților) imediate. Pare din alt sistem solar după vorbele care îi ies din cavitatea bucală și care au un ecou adânc în mintea mea încețoșată și încapabilă de a înțelege lucrurile considerate firești. Condusul mașinii este un gest de eleganță feminină, asezonat cu puțin snobism și alintătură pițiponțească (a nu se căuta cuvântul în vreo lucrare onorabilă de specialitate). Serviciul este nu o sursă de venit, ci un loc de socializare – cam singurul notabil – unde se face act de prezență cu scopul clar definit de a etala noile toalete/bijuterii/genți și accesorii, precum și strălucirea orbitoare a minții dânsei, evident, neapărat în comparație cu ceilalți. În timpul programului, promovează bunătatea sufletească în relația cu ceilalți, ascunderea după deget când e de asumat vreo responsabilitate, perierea, după caz, a cui necesită acest gest.

La finalul unei zile de lucru, mintea sus-numitei este muuult mai limpede și mai liniștită decât a subsemnatei, inutil cramponată de experiența de peste zi. Zâmbește, este fericită, a mai trecut o zi, a mai bifat o prezență strălucitoare și se reîntoarce mai împlinită în cochilia proprie .

De aceea, un eventual răspuns la întrebarea din titlu îmi este incert. Să rămân cu mintea sau cu zâmbetul?

……………………………….

Unii au preocupări mai…normale, (nu) de duzină😀 : La Fee, tibi 1, tibi 2, Vero, dor, Dunia, Dictatura Justitiei, Andreotti, Scorpio, cammely, anacondele, Max, vavaly, incognito

Pisicimea Sa să trăiască!

 
60 comentarii

Scris de pe Ianuarie 27, 2013 în Râsu'- plânsu'

 

Etichete: , , , , , , , , , , ,

60 responses to “Fericiți cei săraci cu duhul? – Duzina de cuvinte (22)

  1. Vero

    Ianuarie 27, 2013 at 12:49 am

    Cel mai simplu/sigur e să rămâi cu întrebarea!😆
    Dar aş zice să rămâi totuşi cu mintea şi să zămbeşti, mulţumită că o ai!🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 27, 2013 at 1:20 am

      Bun sfat, Vero dragă!
      And funny too!😆

       
  2. vavaly

    Ianuarie 27, 2013 at 1:30 am

    cam asa ceva, sa ramai cu amandoua , ca sunt utile in tandem. poate pe undeva zambetul da usurinta si mintii, detasare, o unge ca sa zic asa sa functioneze ” ca unsa”. asta asa, in teorie… ca in practica… dar sa stii ca o oarecare detasare in ducerea la indeplinire a unor sarcini nu strica . cred ca si asta se obtine prin practica repetata. ce zici? de cand incepi?

     
    • dagatha

      Ianuarie 27, 2013 at 1:34 am

      😆
      Dacă aș ști cum să fac cu detașarea…aș începe de acum!😆

       
      • vavaly

        Ianuarie 27, 2013 at 1:37 am

        intreab o pe blonda :)… desi, probabil . la ea fiind ceva natural nici nu stie ca are si ar fi pacat sa i atragi tu atentia …

         
        • dagatha

          Ianuarie 27, 2013 at 1:38 am

          😆
          Nu aș întreba-o nici dacă ar fi ultima de pe planetă!😆

           
  3. monicas10

    Ianuarie 27, 2013 at 6:50 am

    1. De unde se începe detaşarea? Păi ceva tot aveţi în comun… Jobul.
    Dacă îţi place ceea ce faci, întotdeauna apare tendinţa de a prelua prea multe sarcini, cu mult mai multe decât poţi duce.
    În cazul acesta ar fi mai indicat să reciteşti contractul semnat la angajare, Acolo specifică destul de clar care îţi sunt responsabilităţile pe baza cărora îţi încasezi salariul. Salariul se încasează doar pe respectarea celor scrise şi semnate de fiecare persoană în parte… inclusiv de blondă.
    2. Atâta timp cât există o singură sursă de venit şi stresul este destul de mare.
    Am fost în situaţii de genul acesta… Atunci mi-am dat singură de lucru, căutând soluţii la găsirea altor surse. În loc să-mi bat capul cu ce face fiecare la locul de muncă (aia e treaba angajatorului!), ce haine poartă fiecare, ce vorbesc colegii, cum vorbesc, etc., gândeam!
    Îmi imaginam tot felul de planuri paralele, ce mi-ar place să fac (şi unde), cât vreau să câştig, etc., etc., etc.
    Înainte de a se petrece detaşarea fizică, mintea e cea care pleacă…😉

     
    • dagatha

      Ianuarie 27, 2013 at 11:39 am

      Dragă Monica,
      Mă laud că sunt (încă) o persoană echilibrată când vine vorba de făcut alegeri. Pentru mine, detașarea exact așa începe: prin (auto)ironie🙂 E modalitatea mea de a sări peste lucruri care nu îmi plac sau nu îmi fac bine.
      Blonda e un personaj exponențial, mi-a fost cea mai la îndemnă😀 Nu am nimic personal cu ea sau cu vreun/vreo alt/ă individ/ă în acest sens. A fost, să-i zicem, instrumentul (ce urât sună!😀 ) potrivit pentru a-mi ilustra o idee cu caracter de generalitate.
      Contractul semnat la angajare? Glumești? Demult, am avut o discuție cu Șerban, care blama tagma profesoricească tocmai pentru că se detașau prea mult de ceea ce au de făcut🙂 Când e vorba de oameni, de copii, nu te poți raporta la un…contract! E mai mult decât atât când lucrezi cu ei. Nu e ca și cum sună clopoțelul și îți iei tălpășița la ale tale. Nu e ca și cum te-ai afunda ore întregi în hârtii la birou. Problema e că nu ești lăsat sau nu poți să faci ceea ce știi că ar trebui să faci. Motivele sunt „enșpe” și total independente de voința și putința ta.
      Cât despre a pleca…am mai spus și asta: dacă ăsta e sfatul pentru cei care încă mai stau pentru că vor să facă acel lucru pe care și-l doresc, atunci ce ne facem dacă rămân doar cei ca blonda? În contextul despere care discutăm, desigur. De gândit…crede-mă, o fac. Prea mult, dacă mă întrebi pe mine😆

      Evident, sper că ai înțeles că nota (auto)ironică e în ton cu postarea🙂

       
  4. lafeeblanche

    Ianuarie 27, 2013 at 9:32 am

    Ce zici de acesta like? hahahaahah!
    ♫ღ♫ღ♫ღ♫ღ♫ღ♫ღ♫ღ♫ღ♫ღ♫ღ♫ღ♫ღ♫ღ♫ ♥░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░♥ ♥░▀█▀░░░▀█▀░▀█▀░▀█▀░░▀█▀▀▀▀█░♥ ♥░░█░░░░░█░░░█░▄▀░░░░░█░░░░░░♥ ♥░░█░░░░░█░░░█▀▄░░░░░░█▄▄▄░░░♥ ♥░░█░░░░░█░░░█░░▀▄░░░░█░░░░░░♥ ♥░▄█▄▄█░▄█▄░▄█▄░░▄█▄░▄█▄▄▄▄█░♥ ♥░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░♥

     
    • dagatha

      Ianuarie 27, 2013 at 11:45 am

      ia uiteeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ce frumooooos! De la zână!
      Mulțam!😉

       
      • lafeeblanche

        Ianuarie 27, 2013 at 11:52 am

        Ma bucur ca iti place! Si mie imi place tot ce scrii! Cling!

         
        • dagatha

          Ianuarie 27, 2013 at 11:55 am

          😳
          Acum…ce să mai zic…😳 Că m-am fâstâcit…😆

           
          • lafeeblanche

            Ianuarie 27, 2013 at 11:57 am

            Mulțumesc eu, pentru tot!

             
            • dagatha

              Ianuarie 27, 2013 at 11:58 am

              Zâno, e invers! Zânele primesc mulțămiri😉

               
              • lafeeblanche

                Ianuarie 27, 2013 at 11:59 am

                Ia niste sclipici de la mine!
                Ƹ̵̡Ӝ̵Ʒ..•°*”˜ ☆ ¸..•´¨¨)) -:¦:-
                .(ړײ)/       ¸.•´….•´¨¨))
                .«▓       ((¸¸.•´ ¸.•´.-✿
                ..╝╚ …✿. ✿….✿
                1 mai 2012 la 18:14 · Îmi place

                 
                • dagatha

                  Ianuarie 27, 2013 at 12:00 pm

                  cum naba le faci, soro?
                  Mai vreaaaaaaaaaaaaaaaaau! 😆

                   
                  • lafeeblanche

                    Ianuarie 27, 2013 at 12:01 pm

                    Nu le fac eu! Le fac niste chinezi! hahahah!
                    Le-am luat cu copy-paste!

                     
                    • dagatha

                      Ianuarie 27, 2013 at 12:05 pm

                      ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
                      Să le mai iei😆

                       
                    • lafeeblanche

                      Ianuarie 27, 2013 at 12:08 pm

                      Da, va dau si voua, dupa cum vezi!

                       
                    • dagatha

                      Ianuarie 27, 2013 at 12:13 pm

                      văăăăd!🙂

                       
                    • lafeeblanche

                      Ianuarie 27, 2013 at 12:09 pm

                      ☆*:.。. ✻ღϠ₡ღ✻
                      (¯`✻´¯)
                      ✻ღϠ₡ღ✻

                       
                    • dagatha

                      Ianuarie 27, 2013 at 12:14 pm

                      :-))))

                       
                    • lafeeblanche

                      Ianuarie 27, 2013 at 12:16 pm

                      hahahaah!
                      E o joaca!
                      Cred ca am nevoie de niste zburdaturi! Cling!
                      Cred ca esti convinsa ca eu citesc si ca sunt impresionata. Uneori nu imi vine sa stric frumusetea scrierii cu vreun comentariu nepotrivit! Pupici!

                       
                    • dagatha

                      Ianuarie 27, 2013 at 12:20 pm

                      zburdături zici? Să fie!😆
                      Eu mă bucur când sunt citită, mult de tot🙂 De lăsat semn, nici eu nu las întotdeauna, so…🙂

                       
                    • lafeeblanche

                      Ianuarie 27, 2013 at 12:22 pm

                      ♪ღ♪ * •. ¸. • * ¨ * •.
                      ¸. • * •♪ღ♪. • * ¨ * •. ¸
                      . • * ¨ * •
                      ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

                       
  5. psi

    Ianuarie 27, 2013 at 10:22 am

    să rămâi tu. şi să îţi stabileşti mai limpede priorităţile… zâmbetul te va găsi cu siguranţă!🙂

     
    • psi

      Ianuarie 27, 2013 at 10:23 am

      ooof… e găsi, nu răgi… se pare că nu m-am trezit de tot.😦

       
    • dagatha

      Ianuarie 27, 2013 at 11:49 am

      apoi, Pisicimeo, cred că nu pot să ies din …my shoes nici dacă aș vrea!😆
      Remediat literele buclucașe.😀

       
      • psi

        Ianuarie 27, 2013 at 1:16 pm

        stai in your shoes, că stai bine!😉

         
  6. Drugwash

    Ianuarie 27, 2013 at 11:27 am

    Poate cel mai bun lucru ar fi să aplici în mod selectiv dictonul (sau cum mama lui se cheamă) din chenar. Cu alte cuvinte, dă-o-n pana mea de blondă – ce-ţi pasă de ea?!😆

     
    • dagatha

      Ianuarie 27, 2013 at 11:52 am

      nu-mi pasă!
      gata, m-am eliberat! 😆

       
  7. gabi

    Ianuarie 27, 2013 at 12:03 pm

    Ma regasesc si eu in cele spuse de tine… si de multe ori chiar as vrea sa fiu in categoria „blondei” descrise de tine, dar… din pacate, sau nu, sunt tot cu stresul, oboseala si alte cele. Te pup!🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 27, 2013 at 12:04 pm

      😆
      Oare cele din categorie or fi vrând să fie ca noi? 😆

      te pup și eu🙂

       
  8. Hapi

    Ianuarie 27, 2013 at 2:31 pm

    O vreau si eu la friends:D
    S-ar putea ca statusurile ei sa ma faca sa am o parere muuult mai buna (decat am deja) despre mine insami :))))

     
  9. irealia

    Ianuarie 27, 2013 at 3:18 pm

    Am o veste proastă pentru tine, draga mea!🙂
    Dacă nu te-a făcut mama nepăsătoare, nu mai poți să ajungi. Nici călare pe Pegas! Na, acum știi cine-i de vină!😛

     
    • dagatha

      Ianuarie 27, 2013 at 3:20 pm

      Aracan de mine! Cine? Mama? Mă’c s-o sun!😆

       
      • irealia

        Ianuarie 27, 2013 at 3:23 pm

        Am mai învățat o expresie azi! Mulțam!
        Sun-o și salut-o din partea mea! Cu drag.🙂

         
  10. M's words

    Ianuarie 27, 2013 at 3:30 pm

    Intre orgoliul si fericire , intelept ar fi sa numai facem pe desteptii si sa ne prostim :)).

     
    • dagatha

      Ianuarie 27, 2013 at 4:10 pm

      hmmm…
      eu cred că fericirea tot orgoliu se numește. Iar de lucruri înțelepte…totul e relativ aici😀

       
  11. dictaturajustitiei

    Ianuarie 28, 2013 at 10:57 am

    dagatha , suntem atâția care te iubim și apreciem, lasă proștii cu și în prostia lor ! Chiar și când e blondă prostia nu persoana.😆

     
    • dagatha

      Ianuarie 28, 2013 at 6:11 pm

      🙂
      Mulțumesc de apreciere, dragă Carmen. Ideea era nu să mă plâng, ci să-mi exprim nedumerirea😀

       
  12. Ragnar

    Ianuarie 28, 2013 at 5:06 pm

    🙂 Aș fi observat și fără să fie caracterele diferite.

     
    • dagatha

      Ianuarie 28, 2013 at 6:13 pm

      te referi la vorba din incipit?😀 Așa era poza de pe ”feizbuc”😀

       
      • Ragnar

        Ianuarie 29, 2013 at 6:19 am

        Normal… că nu!
        Sau captez eu vibrații greșite și lumea nu se învârte în jurul meu? Acele italice camaraderești nu erau ale mele?

         
        • dagatha

          Ianuarie 29, 2013 at 7:58 am

          aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa😀
          nu e…bine? să schimb?😀

           
  13. Tiberiu Orasanu

    Ianuarie 28, 2013 at 5:36 pm

    Vei rămîne aşa cum eşti. Cine este virusat de conştiinciozitate, nu se mai vindecă.🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 28, 2013 at 6:14 pm

      Ei, aș!😀 Mă gândesc să iau lecții😆

       
      • Tiberiu Orasanu

        Ianuarie 28, 2013 at 6:51 pm

        Dacă ai fi vrut să „zîmbeşti” ai fi făcut-o deja;😛
        n-ai mai fi stat pe gînduri trăgînd cu ochiul.
        Te îmbie dar, nu-i de tine.🙂

         
        • dagatha

          Ianuarie 28, 2013 at 6:55 pm

          Dragă Tibi, mă faci să cred mai bine despre mine😀

           

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

