RSS

Apologia diavolului

16 Feb

Nu orice ţi se pare că e Dumnezeu e chiar Dumnezeu şi nu tot ceea ce ţi se pare a fi diavol e chiar diavol.

 ”Să te ia dracu’!” – vorbe aruncate cu năduf în timp ce vreo ușă se izbește puternic lăsând în urmă sunetele pașilor grăbiți.

Credincioasele ajunse la o anumită vârstă și-ar face cruce, ar scuipa-n sân și ar apostrofa invocarea total nepermisă a lui Ucigă-l-toaca. ”Nu-l mai pomeni, maică atâta, că dacă-l chemi, vine!” Ce să vină, mamaie, nu auziși că-i deja aici??? Încurcă ițe și chicotește malefic într-un colț, sprijinindu-se de furcă și răsucindu-și coada.

Încă din cele mai vechi timpuri [mor după vorba asta! :-D] omul a simțit nevoia să dea un nume răului care sălășluiește bine mersi cam peste tot, de când s-au creat lumea și pământul. Nu erau hotărâți, așa încât fiecare i-a zis cum i s-a părut mai elocvent: Dracu’, Satana, Scaraoțchi/Scaraoschi, Tartor, Împielițat, Întunecimea-Sa, Demon, Necuratul, Diavol, Ucigă-l-toaca, Lucifer, Aghiuță, Nichipercea, Ducă-se-pe-pustii, Mefisto și or mai tot fi. Care mai elegant, care mai cult, care mai ironic, deși, în esență, el reprezintă același lucru: chintesența răului din rasa umană.

Cum a apărut răul, aka diavolul?

Cum să evidențiezi ceva dacă nu prin opusul lui? Dacă există Binele, cum îl recunoști fără să ai termen de comparație? Deci da, Răul a apărut odată cu Binele. Sunt gemeni. Din aceeași sursă. zice că ”Răul este lipsa binelui, aşa cum întunericul este lipsa luminii”. Credința a promovat mereu Binele, sprijinindu-se adesea pe ceea ce nu este el, adică pe ceea ce este rău. Cum faci bine? Respectând cele zece porunci care îți zic foarte clar ce să NU faci.

Odată clarificat acest lucru, omul s-a gândit că e bine să fie convingător. Cum să facă asta? Dând o imagine răului. ceva care să sperie, care să-l facă să EXISTE, astfel încât ceilalți să se ferească și să-i știe de frică. Și iacătă Diavolul, ca simbol suprem al Răului:

Andrea Bensmiller_DevilInTheDetails_blog_1210

(sursa foto)

Pentru că nu exista un șablon, fiecare și l-a imaginat în fel și chip, nerenunțând la elementele esențiale ale portretului: coarne, coadă, țepușă, ochi goi sau înroșiți, zâmbet malefic. Vâzând o astfel de arătare, e suficient să țipe conștiința în tine și să alergi, urlând la rându-ți, că nu mai faci.

Dar unii au găsit scăpare și din asta. Din dorința de a-i tăia din urâțenie, l-au făcut drăgălaș și inocent, semn că Răul nu este de necontrolat, ci dimpotrivă, poți să-l joci pe degete cu armele potrivite:

Cartoon-Devil(sursa foto)

Și de aici, lucrurile au luat-o razna. Unii își râd de ceilalți, punându-le coarnele și fotoșopuindu-i (sic!) pentru a-i arunca în ridicol și derizoriu. Alții găsesc că femeia e descendenta directă a sus-numitului și se tem de ea ca…dracul de tămâie,  înfățișând-o înspăimântător de atrăgătoare😀.

devil-costum-diavolita-obsessive~12649024

(sursa foto)

În același timp,  anumite persoane se autointitulează Satana, crezând că dețin puterea absolută a răului și asumându-și roluri, fapte sau imagini care se dovedesc false și de tot râsul.

În esență, dracul nu e atât de negru pe cât îl fac oamenii să pară. Nu s-ar ivi dacă nu l-ar chema careva. Diavolul e un mit de care profită adesea unii mai isteți pentru a deține controlul. Oamenii îl învie și-l invită la horă, crezând că va juca după cum îi vor cânta ei. Satana e o explicație comodă pentru comportamente dincolo de standarde, necesitând – iluzoriu – exorcizări repetate. Nu diavolul e pericolul care pândește lumea, ci oamenii care-l bagă la înaintare spre a-și ascunde propriile fapte.

Să-l lăsăm, așadar, acolo unde doarme el liniștit și să ne vedem de ale noastre.

Dacă ar avea drept la replică, știu sigur că asta ar răspunde:

………………………………………………………………………….

*Postarea este rezultatul unei noi provocări la concursul organizat AICI, la care se va putea vota – evident în dreptul articolului preferat, adică ACESTA😀 – imediat ce el va apărea aprobat de organizatoare, AICI.

 
35 comentarii

Scris de pe Februarie 16, 2013 în Concurs, Despre viață

 

Etichete: , , , , , ,

35 responses to “Apologia diavolului

  1. dictaturajustitiei

    Februarie 16, 2013 at 6:40 pm

    Eu îți doresc succes!

     
    • dagatha

      Februarie 16, 2013 at 6:43 pm

      🙂
      Mulțumesc, Carmen🙂

       
  2. roryta

    Februarie 16, 2013 at 11:13 pm

    Demenţiaaalll! :))) Am râs cu poftă… Şi mi-a plăcut expresia „fotoșopuindu-i”. O s-o folosesc negreşit. :))) Ştii? Referitor la prea mediatIzatul plural „SUCCESURI”, cineva mi-a spus aşa: „Băh, dacă termenul este folosit de cel puţin 3 persoane, atunci el se trece-n DEX”.
    Aşa că, trebuie să mai găsim încă o persoană căreia să-i placă „fotoşopuiala”… :))))
    Nu?😀
    Dagatha, mi-ai înseninat seara… :)))
    Îţi mulţumesc.

    PS – Să nu-mi spui că sunt în spam, că o să strâng wordpress-ul de gât pân’ la urmă. :)))

     
    • freeson4

      Februarie 17, 2013 at 9:24 am

      🙂 carevasazica ti-e teama sa nu spamezi lumea…

       
      • dagatha

        Februarie 17, 2013 at 11:17 am

        @freeson4 – stimabila Roryta își făcuse culcuș în spam de ceva vreme și nu mai reușeam să o scot de acolo.

         
    • dagatha

      Februarie 17, 2013 at 11:13 am

      @Roryta😆
      Apoi dacă ți-a plăcut, nici nu mai contează concursul!😆
      Despre DEX…eu aș merge pe un club serios, nu doar trei membri😀

      Se pare că ai scăpat de „spămuială” so far.😉

       
      • roryta

        Februarie 17, 2013 at 1:09 pm

        Un pupic pentru tine.🙂
        :*

         
  3. carolina

    Februarie 16, 2013 at 11:21 pm

    e o abordare interesanta, cu toate ca nu sunt de acord cu tine peste tot…diavolul nu e un mit, e o realitate, parerea mea

     
    • dagatha

      Februarie 17, 2013 at 11:14 am

      Știi cum e, Carolina dragă, nu e musai să gândim toți la fel, ba dimpotrivă. De obicei adaug câte un disclaimer la astfel de postări jumătate adevărate-jumătate fantazii. Ziceam că diavolul – ca nume- e un mit. Răul pe care el îl reprezintă este foaaaaaaarte real!🙂

       
  4. PersonalitateAutentica

    Februarie 18, 2013 at 2:26 pm

    mi-a placut foarte muilt exprimarea de care ai dat dovada dar si ideiile mai sus mentionate!mult succeS!

     
    • dagatha

      Februarie 25, 2013 at 10:11 pm

      🙂 Mulțumesc🙂

       
    • VictorCh

      Martie 4, 2013 at 2:23 am

      Imi pare draguta ideea cu FINALA majuscula, in locul INITIALEI…

       
  5. Hapi

    Februarie 18, 2013 at 9:34 pm

    Succes🙂 E plina lumea de draci pana la urma :)))

     
    • dagatha

      Februarie 25, 2013 at 10:11 pm

      oooo, daaaaa! Clar!😀 Unii mai goi decât ceilalți!😆

       
    • VictorCh

      Martie 4, 2013 at 2:24 am

      OHO! NUMAI EU – CATI am…

       
  6. Drugwash

    Februarie 19, 2013 at 6:47 pm

    Ia nu-l mai vorbiţi de rău pe frate-meu! Păi, ce mama dracului!?
    Sorry, mom…😳🙄

     
    • Ragnar

      Februarie 25, 2013 at 12:22 am

      Hei, ce naiba?! (Scuză-mă, tată…) Nu știam că suntem rude. Nice to meet you, uncle.😈

       
      • Drugwash

        Februarie 25, 2013 at 1:46 am

        Hahaha, that’s a good one!😆

         
    • dagatha

      Februarie 25, 2013 at 10:12 pm

      😆 Hai că m-ați distrat amândoi!😆 iaca vă găsirăți rude de-acu!😆

       
      • Drugwash

        Februarie 26, 2013 at 5:14 am

        Îţi şade bine zîmbind, ştiai? Mi-ar plăcea s-o faci cît mai des.😉

         
    • VictorCh

      Martie 5, 2013 at 3:27 pm

      Intr-adevar incantatoare MODALITATEA de inrudire pe care si-au gasit-o…

       
  7. psi

    Februarie 20, 2013 at 8:10 pm

    baftăăăă!🙂

     
    • dagatha

      Februarie 25, 2013 at 10:13 pm

      Mulțumesc, Pisicimeo😀
      Știi tu care e miza mea în astfel de situații, nu?🙂

       
      • psi

        Februarie 25, 2013 at 11:18 pm

        io ştiu? aa… ştiu ce ştiu, că mi-i dor de tine, fată!😛 asta să fie miza?😆

         
        • dagatha

          Martie 2, 2013 at 10:09 am

          pfui…păi dacă-i așa…să reapar, nu?😆
          Of…timpul ăsta…

           
  8. Zina

    Februarie 22, 2013 at 8:20 am

    Un articol plin de… draci ! Succes la concurs !

     
    • dagatha

      Februarie 25, 2013 at 10:14 pm

      😆😆 Chiar că da! Cu tot cu comentatorii!😀
      Mulțumesc, Zina dragă🙂

       
  9. irealia

    Februarie 27, 2013 at 12:03 am

    Eu îi spun Neghiniță, că-l alint!😛
    Votat și parafat!🙂 Succes, doar îl meriți!🙂

     
    • dagatha

      Martie 2, 2013 at 10:10 am

      Mulțumesc, Ireal(i)o!
      Dincolo de context, m-a distrat copios să scriu despre …dânsul😆

       
  10. Ciprian Bojan

    Februarie 28, 2013 at 8:20 pm

    Da’ noi românii suntem un popor creștin, fooooarte creștin, da’ ne place la nebunie să zicem admirativ: ”e dat/ă dracu’ ăla/aia”! Mdada!😉 Și apoi mai băgăm printre hlizeli sughițânde un: ”Doamne, iartă-mă”! Și crede-mă Dumnezeu are cu totul alte treburi decât să numere ”greșalele spre iertăciune”…😛😀😳😆

     
    • dagatha

      Martie 2, 2013 at 10:09 am

      😆
      Da, desigur! Suntem campioni la fățărnicii😆

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

