RSS

Un drum, o alegere…

01 Iul

„Mergeam așa,

când, deodată, în fața mea

s-au desfăcut două drumuri:

unul la dreapta

și altul la stânga,

după toate regulile simetriei…”

Marin Sorescu – Simetrie

Despre drumuri și alegeri nu poți spune nicicând că sunt subiecte epuizabile.

Sunt ceea ce sunt, iar acest lucru este urmarea deciziilor pe care le-am luat, pe care mi le-am asumat. E bine? E rău? Cine să poată spune acest lucru decât eu însămi. Sunt singura capabilă să dea un verdict. Mi-e cald? Mi-e simplu? Mi-e fericire? Atunci am ales bine. Mi-e dor? Mă doare? Mi-e lacrimă? Evident că nu poți neglija starea de ne-bine, dar nu asta este ceea ce contează. Mă pot ridica și pot să aleg din nou? Dacă da, atunci e iarăși bine. Pentru că binele ăsta ni-l facem tot singuri. Cu doza de egoism necesară, desigur.

Cum știi dacă ai ales bine? Aici e șmecheria: NU ȘTII! Nu afli decât la final de drum. Atunci se deschide plicul și afli dacă lozul a fost sau nu câștigător pentru tine. Iar câștigurile sunt…mai mari sau mai mici. Cum reacționezi – aici e cheia.

♦ Te așezi într-un colț și plângi. Și? Se schimbă ceva astfel? Poți da timpul înapoi până în momentul în care labirintul a dat de prima intersecție notabilă? Nu. Rezultatul este definitiv și irevocabil. Lacrimile tale sunt inutile. Eventual pot să te ajute să te descarci emoțional sau nervos.

♦ Arunci vina pe alții. Pe cine? Pe mama care te-a aruncat într-o lume atât de ostilă? Pe tatăl a cărui amprentă o porți înfierată atât de vizibil încât ți-e teamă că toți stiu sursa felului tău de a fi? Pe prieteni că nu te-au sfătuit sau, dimpotrivă, te-au sfătuit prost? Pe cel cu care împarți bunele și relele? NIMENI, dar nimeni nu este vinovat! Tu te-ai aruncat cu înverșunare pe drumul „din dreapta / (exact cel care nu trebuia,/ după cum s-a dovedit după aceea)”. Tu ai făcut Alegerea! Tu ai pășit cu mai multă sau mai puțină încredere.

♦ Te rogi. Da, mulți cred că în rugăciune stau toate speranțele lor. Și da, rugăciunea este o modalitate de a avea grijă de suflet și de minte. Cu toate acestea, nici chiar Dumnezeu nu poate alege pentru tine. Nu de la El vine Soluția! De aici și inutilitatea gestului de a te mânia pe divinitate când lucrurile merg prost. Dumnezeu ți-a creat condițiile: ți-a dat minte, putere asupra propriei vieți și posibilitatea de a face propriile alegeri. Iar tu?

„Acum merindea îmi e pe sfârșite,

toiagul din mână mi-a-mbătrânit,

nu mai dau din el muguri,

să stau la umbra lor

când m-apucă disperarea.

Ciolanele mi s-au tocit de pietre,

scârțâie și mârâie împotrivă-mi,

c-am ținut-o tot într-o greșeală..”

♦ Te ridici, îți ștergi ochii și hainele de praful în care te afli și te uiți în zare. Undeva, este o nouă răscruce care te așteaptă să faci o nouă alegere. Ți-e teamă? E bine! Asta înseamnă că o vei face cu responsabilitate.

Postarea aceasta am scris-o gândindu-mă în primul rând la mine… Și apoi la câteva dintre persoanele din jurul meu care zilele acestea au avut de luat o decizie…

…………………………………………………………………………………………………………………..

Unii au scris altfel despre asta, mai mult sau mai puțin în joacă… aici.

 
14 comentarii

Scris de pe Iulie 1, 2013 în Despre viață, Provocarea de luni

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , , ,

14 responses to “Un drum, o alegere…

  1. miha

    Iulie 2, 2013 at 12:40 am

    Si un pic la mine…?! Glumesc🙂

     
  2. vavaly

    Iulie 2, 2013 at 7:12 am

    e adevarat ca doar noi purtam raspunderea pentru propriile alegeri. cel putin acum, la maturitate. iar drumurile ne duc acolo unde vrem noi sa ne duca de la o vreme incolo. eu cel putin asa sper.

     
    • dagatha

      Iulie 2, 2013 at 9:44 am

      Drumurile se deschid. Unele mai larg, altele precum Strada Sforii🙂 Unele sunt mai tentante, altele nu te îmbie deloc. Dar nu îți este impus niciunul. TU alegi. Chiar dacă uneori pare altfel, ori poate ne place nouă să ne asundem după o scuză sau alta…🙂

       
  3. alma nahe

    Iulie 2, 2013 at 2:08 pm

    De-aia insist eu să zburăm! 😆

     
  4. alma nahe

    Iulie 2, 2013 at 2:09 pm

    Merge şi un „d” inclus. Nu de la „zeu”, de la „Zburd”…Insist să zburDăm, deci! Gata, am clarificat!😉

     
    • dagatha

      Iulie 2, 2013 at 3:52 pm

      😆
      Să zburDăm, așadar!
      Mî iei cu tine sau….fiecare cu zbur(D)ătăcirea ei?😀

       
  5. Drugwash

    Iulie 2, 2013 at 4:49 pm

    Le-ai pus pe toate patru în ordinea perfectă: plîngi, arunci vina pe alţii, te rogi, apoi te ridici şi pleci mai departe. Cam la asta se rezumă viaţa.

    Ai omis totuşi cel mai important lucru, pe care vavaly l-a atins în treacăt în comentariul ei: atunci cînd copilăria ţi-a fost contaminată, toate alegerile viitoare îţi vor fi alterate de amprenta subconştientului. Vei trăi viaţa unui alter ego, fără să ştii de ce nimic din viaţa ta nu e aşa cum ţi-ai dori conştient.

     
    • dagatha

      Iulie 9, 2013 at 4:39 pm

      Nu am omis. Doar că nu am insistat, din motive personale. Dar este clar că „tarele” copilăriei își lasă foarte puternic amprenta asupra tuturor lucrurilor ulterioare din viață…

       
      • Drugwash

        Iulie 10, 2013 at 1:36 pm

        Scheletul din dulap întotdeauna ne conduce viaţa. Ho capito…

         
  6. Andreotti

    Iulie 2, 2013 at 5:41 pm

    Exceptând „pedigree-ul” din familie și perioada în care fie ești îndrumat, fie obligat să o apuci pe-un drum, în final, devenim suma alegerilor pe care le facem! Important este să ne și asumăm alegerile, bune sau rele!

     
    • dagatha

      Iulie 9, 2013 at 4:38 pm

      Păi da, aici e baiul!
      Și de pederee ziceam și eu la un moment dat… Ești cine ești ca însumare a experiențelor in momentul „T zero” al apariției pe această minunată planetă.😀

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

