RSS

România 1- Grecia 0

02 Aug

De fapt putea la fel de bine să fie 10-0.

Contrar apucăturilor mele de ‘ telectual, azi voi generaliza. Pentru că aşa am eu chef şi pentru că m-a apucat mâncărimea de limbă din cauza generalizărilor altora: că românii ie proşti, că ie ţigani, ba cerşători şi astfel de epitete metaforizante care-ţi umplu inima de palpitaţii şi creierul de apoplexii.

Mai mult decât atât, azi am să şi bârfesc! Despre alte naţii. Tot uitând de bunele maniere şi de bunul simţ. Am să apelez doar la bunul plac! După cum ştiţi, când se aud tunete şi fulgere e bine să mă lăsaţi aşa…în lumea mea cu limitările de care sunt în stare.

Aşadar….

Am mai cunoscut greci la viaţa mea, dar ăştia….

Proiectul care m-a adus în Sardinia este o idee minunată legată de muzică şi alte arte, precum şi de felul în care acestea pun faţă în faţă tineri între 18 şi 25 de ani din diverse ţări, cu preocupări comune şi îi fac să comunice, să socializeze, să împărtăşească şi să găsească o cale de a îmbunătăţi ceva în lumea asta plină de mizerii. Asta le-am promis eu celor şase tineri frumoşi cu care am venit aici.

Cu toţii avem toanele noastre, minusurile noastre, nebuniile noastre şi tot aşa, dar când ajungi într-un grup de oameni care pretind a fi responsabili, interesaţi şi serioşi, te adaptezi condiţiilor de lucru.

Acum urmează momentul în care voi lăsa şi modestia la o parte, nu numai celelalte lucruri despre care vorbeam la început. Suntem aici de 6 zile deja şi pot să pun, chiar VREAU şi INSIST să spun că românii au fost cei mai buni/frumoşi/deştepţi/serioşi dintre toţi cei 30 de participaţi, din toate punctele de vedere. Iar cine mai spune ceva despre noi, ca naţie, generalizând, va avea parte de toată logoreea de care sunt capabilă pentru a le tăia cheful de astfel de afirmaţii (dacă reuşesc să-mi păstrez decenţa asupra căreia mi-au atras mereu atenţia părinţii mei care m-au educat aşa de frumos).

Am să mă leg de greci pentru că în ultimele două zile au demonstrat tot ce puteau demonstra:

♦ un lider de grup care la cei 28 de ani este incapabil să se impună în faţa propriilor oameni. Eu nu aş pleca la drum cu oameni pe care nu îi cunosc şi pe care nu îi pot controla, asumându-mi poziţia de lider. Prefer să nu mai merg. „I am not their father” – a zis cu indiferenţă când i s-a reproşat comportamentul compatrioţilor.

♦ un aer permanent de superioritate inutil şi total nefondat. În condiţiile unui regulament de tipul „do-it-yourself”, prelucrat de la început de organizatori, au „uitat” adesea că au mâncat într-o farfurie şi nu în poală şi că farfuria trebuie dusă la locul indicat, din lipsă de sclavi care să facă asta în locul lor.

♦ o aroganţă greu de suportat fără să scoţi o ţepuşă de la neica Vlad Dracul, numai bună de a o înfige în locul acela în care pare să îi doară de bunele maniere.

♦ o nesimţire cruntă şi o lipsă de respect faţă de ceilalţi participanţi care au îndrăznit să se culce mai devreme de ora 1 noaptea pentru că a doua zi aveau să participe la activităţile din program.

♦ o lipsă totală de respect faţă de ceilalţi oameni cu care stau la masă şi care ar trebui, cel puţin teoretic, să apuce câte o ciozvârtă din tava COMUNĂ din faţa lor, în loc să se uite ruşinaţi la alte mese pe unde poate a mai rămas câte ceva de mâncare.

♦ un bun simţ atrofiat precum creierul micşorat din cauza condiţiilor meteo extreme (40 ºC zilnic) faţă de eforturile organizatorilor de a face lucrurile să meargă bine. Niciodată la timp, ba chiar agresivi când li se aminteşte, fără să respecte programul destul de îngăduitor.

Aş mai spune, dar cred că m-am descărcat suficient cât să mă întorc la treaba mea. Nu înainte de a le mulţumi tinerilor mei că m-au ajutat să dau bine în poză de fiecare dată, chiar dacă uneori sunt greu de suportat😀 şi prea…bossy!

 
34 comentarii

Scris de pe August 2, 2013 în Călătorii

 

Etichete: , , , , , , , , , ,

34 responses to “România 1- Grecia 0

  1. adelinailiescu

    August 2, 2013 at 8:28 pm

    Ce tupeu pe tine sa te iei de urmasii zeilor! Pai ce, astia s-au scoborat din Olimp sa-si care singuri farfuria? Exagerezi, fata, zau. Plus ca ei sunt obositi dupa ce s-au chinuit atata sa intre in criza de harnici ce au fost. Ca eu initial ii respectam si admiram pentru simtul civic, cum ies ei la greve, la mitinguri… Sanchi, pe urma n-am prins ca le place mai mult greva decat munca.Invata si tu cum se zice „ba pe-a ma-tii” in limba lui Homer si zi-le si din partea mea.

     
    • dagatha

      August 2, 2013 at 8:57 pm

      Aoleeeu! Uitasem, soro! Chiar!
      Ce zici? Să-l şterg până nu se mânie Zeus?😆
      hai că data viitoare ta iau cu mine să mă ajuţi, că tu le zici mai bine cu „homeriadele”😆
      Mi-au mâncat sufletul şi alta nu!

       
  2. Drugwash

    August 2, 2013 at 8:31 pm

    Dacă nu te superi, o să stăm de vorbă desprea asta cîndva mai tîrziu, după ce se va fi terminat totul. Şi îmi permit un sfat: nu urî, ci fă tot ce poţi să fii bun(ă) în ceea ce ai de făcut.😉
    Huguleţ!🙂

     
    • dagatha

      August 2, 2013 at 9:02 pm

      De ce iei tu aşa în tragic când mă supăr eu?😆
      Unde scrie că urăsc? Crezi că-mi irosesc energia cu sentimente din astea pentru cine nu trebuie?😆 Eu aşa mă descarc: urlu!😆
      da sunt bine, stai liniştit. Deja it is all hystory ;-D

       
      • Drugwash

        August 2, 2013 at 9:11 pm

        Eşti fată deşteaptă, ştii să iei ceea ce spun şi la propriu, şi la figurat şi în orice procent din orice ipostază.😉 Cînd e vorba de civilizaţii cu vechime de mii de ani, parc-ar trebui să ne mai strunim caii, zic eu…😎

         
        • dagatha

          August 2, 2013 at 9:13 pm

          Ha???
          Eu vorbesc de oameni. Nu de civilizaţii străvechi. De prezent.
          În plus, am precizat deja că este un mod de a-mi striga nemulţumirea.

           
          • Drugwash

            August 2, 2013 at 9:35 pm

            Stai să-mi bag dopurile în urechi… gata. Acuma strigă!🙄

             
            • dagatha

              August 2, 2013 at 10:20 pm

              Apoi dacã ti-ai astupat bunãtate de urechi, unde-i satisfactia urlãtorului???😆

               
      • monicas10

        August 3, 2013 at 1:04 pm

        Ura e iubirea lipsită de conţinut. Ori aici este! Adică sunt… o mulţime de condiţionări. „Te iubesc doar dacă… „.🙂
        Acum ai avut contact direct cu un alt mod de educaţie, Dagatha. Atât. Un alt mod, fără a fi nici „mai bun” sau „mai rău”.
        Cândva am crezut şi eu că modul de educaţie primit e unicul. Şi singurul! Acum am devenit muuuult mai calmă…

         
        • dagatha

          August 3, 2013 at 3:31 pm

          Şi tu îmi vorbeşti despre ură. Dar cred că totuşi m-aţi înţeles greşit: eu nu urăsc pe nimeni! Şi dacă aş putea-o face, aceştia NU MERITĂ!🙂
          Îaltă ordine de idei, vreau să cred că acest „alt mod de educaţie” despre care vorbeşti ESTE „mai rău”! Altfel înseamnă că faptul de a sări efectiv la o femeie pe care nu o cunoşti şi de a o agresa fizic doar pentru că tu nu cunoşti limba în care se vorbeşte e un lucru…acceptabil? Într-un grup de intelectuali? La un curs de formare a tinerilor? Îmi pare rău, dar nu pot accepta un astfel de comportament. Sau să strigi în gura mare „gitano” despre un om cu care te prefaci a te simţi bine, doar pentru că atât ştii tu despre români?
          Modul de educaţie pe care l-am primit nu e cu siguranţă unicul, niciodată nu am crezut asta! Şi iată şi dovada. Dar bag mâna în foc că este MAI BUN.🙂 Altfel, ar trbeui să am o discuţie serioasă cu părinţii mei😆
          În plus…am anunţat de la început că e un mod de a mă descărca şi că voi exagera generalizând. Aşa funcţionez eu pentru ca mai apoi să-mi văd liniştită de treaba mea, fără să mai pot în mine vreun resentiment. Mai ales faţă de cei care nu sunt importanţi pentru mine.🙂

           
          • monicas10

            August 7, 2013 at 7:42 am

            Ce e ănăuntru e şi înafară.
            În altă ordine de idei…
            1. Cine, cât şi ce merită fiecare e treaba lui D-zeu. Însă, din propria experienţă, m-am convins cât de bine funcţionează principiul dominoului în lumea asta.
            2. Îmi vine din nou să intru în pământ de ruşine citind vorbele de mai sus. Mie, că sunt român! Sunt reguli elementare, de bun simţ, care se respectă la o adunare multinaţională. Atâta timp cât mai sunt şi alţii de faţă se foloseşte doar o limbă de circulaţie internaţională. Este un gest de impoliteţe vorbitul altei limbi atâta timp cât mai sunt şi alţii de faţă. Poţi întreba pe cei care au mai participat la astfel de adunări, conferinţe, etc.
            3. Despre modul de educaţie primit de la părinţi se cunoaşte doar atunci când copii devin la rândul lor părinţi.
            Atunci când am plecat din ţară m-am gândit întotdeauna că îmi reprezint în primul rând ţara şi apoi familia, mai ales dacă aş fi plecat pe banii contribuabililor.
            4. Da, ai anunţat modalitatea de a te descărca şi a generaliza încă de la început. Din cauza acestui mod de gândire sunt priviţi şi românii ca o naţie de ţigani peste graniţă. Mulţumesc!😦
            5. Orice întâmplare din viaţă este subiectivă. Importanţa şi însemnătatea acestei întâmplări o dă doar fiecare om în parte.
            I-am cunoscut pe greci altfel decât îi descrii tu. După aproape 15 ani de stat în Grecia pot spune că şi ei au destule hibe, dar cea legată de agresivitatea fizică ţine de domeniul fanteziei. Agresivitate împotriva femeilor?!? Afirmaţia ta m-a făcut să mă îndoiesc din ce în ce mai tare de cantitatea de adevăr scrisă în articol. Orice grec ştie cam care e preţul plătit pentru o astfel de agresivitate. Dacă un om loveşte o femeie e pedepsit cu închisoarea. Luni de zile! Şi fără drept de apel. Iar dacă cel lovit e un bărbat, atunci agresorul poate plăti câteva sute de mii de euro. Cine este incapabil să se controleze plăteşte!

             
            • individ

              August 7, 2013 at 10:14 am

              Stimata doamna, pe toate pari sa le stii .Am impresia ca ti s-a umplut sacul cu frustrari si ti-ai propus sa le lasi pe pagina acestui blog. Daca tu traiesti

               
            • individ

              August 7, 2013 at 10:39 am

              Daca tu traiesti cu rusinea de a fi roman, este doar problema ta si are legatura cu frustrarile despre care iti pomeneam.Nu reusiti sa scapati de ele si cautati vinovati pentru ceea ce suportati. Dovada faptului ca aveai textul de mult timp pregatit in cap si asteptai doar un prilej pentru a te descarca…gibonul , provenind dintr-o tara cu o cultura superioara, nu a considerat ca este necesar sa cunoasca limba in care se comunica.

               
            • individ

              August 7, 2013 at 10:49 am

              Nu-ti mai considera semenii inferiori atunci cand nu este cazul. Sa-ti fie rusine doar de ceea ce esti tu si de modul in care tu esti vazuta acolo. Daca ai da mai mult credit comportamentului unor romani atunci cand merg in strainatate, poate ca ai putea sa treci si peste modul in care suntem vazuti de altii.
              Ca sa inchei, atunci cand te vei elibera de frustrari, vor disparea si discriminarile pe care zici ca le suporta romanii. Problema este strict personala.:)

               
            • dagatha

              August 7, 2013 at 3:02 pm

              @ Monica – ai mail🙂

               
              • monicas10

                August 8, 2013 at 7:43 am

                Dragă D.,
                Am văzut, am citit şi îţi mulţumesc pentru mesaj.
                Fiecare om îţi alege singur ce a învăţat din lecţiile care i-au fost date… aşa şi eu.
                Dar să trec de la „subiect” la „obiect”.
                Mi s-a prezentat un film, un scenariu, total străin de mine. Iar eu m-am implicat în el! Maaare greşeală…
                E vina mea că am cedat în faţa unui asemenea „scenariu”.
                Dar, pentru că m-am implicat emoţional în el, este posibil ca un astfel de „meci” să apară şi în viaţa mea! .
                E treaba fiecăruia ce face şi cum face.
                E treaba fiecăruia ce învaţă din această întâmplare.
                Tot ce pot face eu acum… este să aleg. Dacă mi s-a dat şi dreptul de a îmi alege prietenii în viaţă, atunci îmi folosesc acest drept…
                M-am decis să mă retrag din anumite zone. E loc destul pe lumea asta.
                Prefer să citesc articole de cu totul şi cu totul altă natură. Cred că netul are un alt rost decât să fie pe post de… paratrăznet.
                Parafrazându-l pe „Sare-n ochi”: am intrat la tine calmă şi-am plecat cu nervii străini de mine…
                Crede-mă, îmi sunt mai mult decât suficiente problemele mele, darămite să mă mai încarc şi cu ale tale!
                Toţi avem parte de frustări în viaţă, mai ales când ne sunt speranţele spulberate. Dar, de data asta, frustările îţi aparţin.
                Rămâi cu bine şi să ne auzim doar de bine.
                Monica.

                 
              • monicas10

                August 8, 2013 at 7:43 am

                Dragă D.,
                Am văzut, am citit şi îţi mulţumesc pentru mesaj.
                Fiecare om îţi alege singur ce a învăţat din lecţiile care i-au fost date… aşa şi eu.
                Dar să trec de la „subiect” la „obiect”.
                Mi s-a prezentat un film, un scenariu, total străin de mine. Iar eu m-am implicat în el! Maaare greşeală…
                E vina mea că am cedat în faţa unui asemenea „scenariu”.
                Dar, pentru că m-am implicat emoţional în el, este posibil ca un astfel de „meci” să apară şi în viaţa mea! .
                E treaba fiecăruia ce face şi cum face.
                E treaba fiecăruia ce învaţă din această întâmplare.
                Tot ce pot face eu acum… este să aleg. Dacă mi s-a dat şi dreptul de a îmi alege prietenii în viaţă, atunci îmi folosesc acest drept…
                M-am decis să mă retrag din anumite zone. E loc destul pe lumea asta.
                Prefer să citesc articole de cu totul şi cu totul altă natură. Cred că netul are un alt rost decât să fie pe post de… paratrăznet.
                Parafrazându-l pe „Sare-n ochi”: am intrat la tine calmă şi-am plecat cu nervii străini de mine…
                Crede-mă, îmi sunt mai mult decât suficiente problemele mele, darămite să mă mai încarc şi cu ale tale!
                Toţi avem parte de frustări în viaţă, mai ales când ne sunt speranţele spulberate. Dar, de data asta, frustările îţi aparţin.
                Rămâi cu bine şi să ne auzim doar de bine.
                Monica.

                 
  3. adamdespreeva

    August 2, 2013 at 9:44 pm

    Cetit, înțeles și apreciat stoicismul cu care ai făcut față situației din teren. Aș zice cu cuvintele mele niște păreri dar nu vreau să inoportunez anumite urechi cu vorbe delicate spuse cu AP. Până la urmă, e vorba doar despre niște înfutișaguri multinaționale. Părerea mea!

     
    • dagatha

      August 2, 2013 at 10:18 pm

      😆
      De când te-astept, Adamule sã ne impãrtãsesti ceva din experienta matale si intelepciunea zilelor dintãi😆
      Cu toate acestea, zic zãu cã nu-i cum zici matale. E de la ei!😆 adicãtelea de la individul care nu cunoaste niste lucruri elementare. Nu are a face cu trebile multinationale. Incã😀

       
      • adamdespreeva

        August 2, 2013 at 10:26 pm

        O fi cum zici, dar să șii că numai la multinaționale se vede. Când e ei intre ei, li se pare induioșător să te bășești printre cei de-un leat cu tine. De aia zic😀 Părerea mea!

         
  4. irealia

    August 2, 2013 at 10:54 pm

    Eu mă bucur de nu mai pot că românii sunt cei mai cei de pe-acolo! Cred că ați băgat un băț între rotițele judecăților generale. Măcar unul!🙂
    Cât despre greci, puteau fi orice altă nație, cred io, nesimțiți sunt peste tot! Ups! Am generalizat!🙂

     
    • dagatha

      August 3, 2013 at 3:36 pm

      Da! Deci tu înţelegi ce am vrut să zic! Uh! 🙂

       
      • buceginatura2000

        August 8, 2013 at 8:01 pm

        Le-ai zis foarte bine. Sunt de acord cu tine, in toate exprimarile din articolul postat!

         
        • dagatha

          August 11, 2013 at 2:09 pm

          🙂
          păreri și păreri… după cum se poate vedea…😉

           
          • buceginatura2000

            August 11, 2013 at 3:39 pm

            Intr-adevar! Dar eu stiu ca tu nu spui vorbe ca sa te afli in treaba, deci mereu toata sustinerea mea🙂

             
            • dagatha

              August 12, 2013 at 2:33 pm

              Mulțumesc, Adrian pentru încredere și susținere. 🙂

               
  5. alma nahe

    August 3, 2013 at 1:22 am

    Prin urmare(a firului narativ) și-așa deci, este vorba despre…greci! Îmi place scorul. Nu fluier de bucurie și nici nu scuip, da’ mi-a plăcut să citesc meciul, chiar mai mult decât dacă în arene era reprezentarea a cine știe ce tragedii antice. Hai, România!

     
    • dagatha

      August 3, 2013 at 3:36 pm

      da…
      Acum…aş fi fericită dacă am putea ţine scorul ăsta mereu aşa. Sunt sigură că se găsesc altele despre care…nu ne putem lăuda că îi întrecem😦

       
  6. vavaly

    August 3, 2013 at 10:13 am

    daca intamplarea ti a crescut stima de sine ca om si ca reprezentant de natie eu cred ca e bine ca le ai spus clar si pe fata. cum zice si irealia draga, din astia se gasesc pe toate plaiurile. dar macar peisajul sa te incante si sa ti cante si compania alor tai. eu sunt sigura ca ai facut figura buna cu toate figurile lor.

     
    • dagatha

      August 3, 2013 at 3:34 pm

      Întâmplarea nu mi-a crescut stima de sine! Am pus lucrurile în lumina asta dintr-un soi de…joc copilăresc: „să fim chit”.😆 Am rămas doar cu sentimentul de dezamăgire că sunt din ce în ce mai mulţi oameni străini de bunul simţ, indiferent de naţia lor. Şi că de aia se duce naibii lumea asta.

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

