RSS

A fi sau a nu fi…cu fundulețul în vânt

17 Sep

Când au spus unii că am frustrări, au greșit fundamental: am idei. E drept, puține și fixe.

În ciuda aparențelor, postarea de astăzi este una…decentă. Părerea mea.

Nu poci să mă hapțân de la a vă împărtăși o întâmplare care mi-a trezit niște semne mai vechi de întrebare. Și la final, vă rog să trântiți și niște răspunsuri, nu de alta, dar rămân nelămurită și poate revin altă dată cu aceeași problemă, dată fiind memoria scurtă. Sau poate mă dreg și mă aliniez mersului ….firesc (?!) și natural (WTF???) al lucrurilor.

Așadar…

Prima zi de grădi. Flori, oameni agitați, copii plângăcioși, stres, aglomerație. La prânz, mai lejer, mai ales că a dat și soarele. Purced să-mi iau Pințul de la…grupa mare. Îl interogam curioasă în legătură cu proaspătul început, pășind cuvioasă afară din instituție și îndreptându-mă spre poartă. În stânga, un părculeț plin de copii care erau așa de bucuroși că s-a terminat prima zi de grădiniță, încât alergau, țipau, se jucau.

Deodată (că pe mine așa mă lovește!) privirea-mi fu acaparată de…un…funduleț de fetiță 😦

butt2(sursa)

Din păcate în acest caz, nu la asta mă refeream😦 (Și e cel mai decent pe care l-am găsit!). Deși nici așa o imagine nu prea e logic să vezi toată ziua…

Lângă un copac, în fața a cel puțin zece copii și cam tot atâția părinți care se aflau în curtea grădiniței, o fetiță de 4 ani (știu asta pentru că e în grupa mijlocie alături de clasa Pințului) își făcuse rost de o toaletă…în natură…Dezbrăcată de la jumătate în jos, făcea pipi lângă copac, expusă privirilor curioase, în timp ce mama, în picioare lângă ea, îi întindea un șervețel umed.

Acum…este posibil ca eu să nu văd logica lucrurilor, dar mă torturează din nou niște pitici dileme:

1.Este normal? OK. E copil, vor spune unii. Nu poate să-și controleze, încă, suficient de bine necesitățile. Să zicem că admitem asta, deși 4 ani mi se pare o vârstă destul de potrivită pentru a elimina astfel de incidente. Atunci întreb ca ignoranta: și dacă se găsea într-un magazin, un supermarket, de exepmlu, căuta un raft să facă acolo???
Sunt curioasă ce soluție ar fi ales mama atunci.

Țin să precizez că nu este vorba nici despre vreo etnie minoritară, nici despre vreun copil cu vreo deficiență. Este un copil obișnuit. Și problema nu se pune acum neapărat de această fetiță, ci de obiceiul pe care îl avem, în general, de a alege soluția asta.

pipi masina politie(sursa)

2. Nu se putea întoarce în grădiniță unde ar fi găsit o toaletă, chiar la parter? Erau 5 metri până acolo.

3. De unde ușurința asta cu care ne complacem în stări de superficialitate? Chiar și într-o situație ca aceasta? E puțin lucru ca fetița ta să stea în fundulețul gol în fața atâtor oameni și să facă ceva ce este rezervat exclusiv intimității?

4. Revenim la ideea că este „doar” un copil. Dar atunci îmi vin în minte adulții. De câte ori nu ați trecut pe lângă vreun parc sau poate nici nu e nevoie de un astfel de paravan, și a trebuit să vă feriți privirile rușinate când un domn se ușura lângă un copac? Nu e deplasat, oare? Ce scuză are adultul în acest caz?

Am spus domn, pentru că sunt foarte rare cazurile când vreo femeie își ridică poalele în centrul orașului și se așează pe vine lângă vreun copac. Tehnologia nu permite, spre deosebire de bărbați, pentru care lucrurile par simple de tot.

5. Ține de educație? De cultură? Sau de firea umană în general? O fi lipsă de patriotism, dar în altă parte, eu nu am văzut așa ceva!

 
44 comentarii

Scris de pe Septembrie 17, 2013 în A fi sau a nu fi..., Despre viață, Păreri

 

Etichete: , , , ,

44 responses to “A fi sau a nu fi…cu fundulețul în vânt

  1. psi

    Septembrie 17, 2013 at 12:35 pm

    ține de educație. și de lipsa de respect față de ceea ce este în jurul nostru. normal nu mi se pare nici mie să uzi natura pentru că…

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 2:00 pm

      Dap. Respect și educație. De fapt, și repectul se educă…

       
  2. drstoica

    Septembrie 17, 2013 at 12:57 pm

    Am văzut chiar și o domnișoară ieșind zâmbind dintr-un boschet în timp ce fusta încă i se mai aranja după operațiunea udă.🙂
    Ține exclusiv de părinți. Sunt lucrurile neplăcute pe care oamenii refuză să le vadă la ei, să le corecteze simplu, dar acuză guvernanții, parlamentarii, președinții, oricare ar fi ei. Adică pe ăia care ne seamănă perfect.
    Nu înțeleg situația, însă îmi spun că și eu, ca observator, și ei, ca părinți, avem ceva de învățat. Fără nervi; doar cu înțelepciune.

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 2:00 pm

      Nu am zis că nu sunt deloc și evele implicate. Doar că mai rar vezi așa ceva😀

       
  3. drstoica

    Septembrie 17, 2013 at 12:58 pm

    A, domnișoara în costum roz unde stă așa de nu se mai satură? Că m-ar interesa să-i spun cum e cu pipi în public.🙂

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 1:59 pm

      N-are a face, bre, rozul aici! era așa…de inducerea în eroare. Nu te-ai obișnuit?😀

       
  4. zElle

    Septembrie 17, 2013 at 1:00 pm

    eu cred ca daca un copil e la varsta la care sa inteleaga ce si cum, mai ales cand vine vorba de igiena personala si ca spatiul public nu-i tocmai sufrageria de acasa, motivatia/scuza ”e copil” nu mai tine;bineinteles nu e vina copilului, e responsabilitatea celui care educa

    probabil doamna in cauza a fost si ea educata la fel dar totusi cand incepi sa fii tu cel care educa, parca totusi o selectie a celor bodandite, mostenite, se impune, daca au avut sau nu vreo utilitate sau au fost doar o scapare.

    in situatia data, date fiind alternativele, expunerea fetitei, asa, ca pe un animal de companie, nu era deloc necesara.

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 1:58 pm

      Da, corect! Cel care educă e de blamat. Bietul copil face ce poate sau ce știe sau ce i s-a arătat…

       
  5. Ela

    Septembrie 17, 2013 at 1:15 pm

    Eu am vazut din pacate multi „in alte parti”…in Franta. Grup pe pirtia de schi, barbat care se duce 5m mai incolo, intoarce spatele la grup, si ii da drumul….Sau mama care isi pune baiatul sa faca pipi chiar la gardul gradinitei, nici macar in parc, ci pe strada. Asa ca se poarta peste tot, cred ca tine de educatie (sau de lipsa ei).

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 1:57 pm

      Pf! Am răsuflat ușurată😀

      Sunt convinsă că sunt peste tot. Dar pentru că trăiesc aici, mi se pare că văd prea des situații de acest gen, înțelegi?

       
  6. Dan

    Septembrie 17, 2013 at 1:38 pm

    Ştii care-i partea plină a paharului (chiar dacă în acest caz e plină cu pipi) ? Citeam cu vreo doi ani în urmă despre un soi de revoltă a profesorilor din şcolile engleze care se săturaseră să schimbe pempărşii elevilor de 7, 8 sau chiar şi 9 anişori şi făceau un apel către părinţi să acorde o mai mare importanţă deprinderii propriilor odrasle cu strămoşescul obicei de-a folosi toaleta. Măcar ai noştri o fac eco, biodegradabil, nu ?😆

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 1:56 pm

      Să vedem partea plină, dacă zici tu😆
      nu de puține ori am văzut astfel de comportamente, chiar în fața blocului…
      dar…cred că am zis destule…

       
  7. Elena Dragomir

    Septembrie 17, 2013 at 2:01 pm

    Si nimeni dintre privitori/trecatori nu i-a zis mamei nimic? De exemplu: Draga Doamna, aveti toaleta la doi pasi, va arat eu unde este, macar pentru data viitoare, ca sa nu va mai faca fiica de ras.

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 2:07 pm

      Nici măcar eu nu i-am spus nimic.😦 (na, poftim spirit civic!). Pentru că am fost mută…și pentru că m-am gândit că oi fi eu deplasată și pierd din vedere niște aspecte. De aici postarea. Să vedem câți votează că-s nebună și câți zic ca mine😀

       
      • Elena Dragomir

        Septembrie 17, 2013 at 2:15 pm

        Eu zic ca tine. Am trait expriente din astea prin scoli. Concluzia mea, dupa vrea 16 ani de interactionat cu tot felul de nebuni si de necivilizati, ar fi ca in astfel de situatii ar trebui sa intervina o persoana cu o oarecare autoritate (in cazul acesta cineva care lucra in graninita poate) si sa spune, cu voca egala, calma si zambind binevoitor cam ce am scris eu mai sus. Reactia parintelui, de regula, este una de soc. Acela ramane blocat, nu stie ce sa zica si, rusinat, e posibil ca in viitor sa nu mai faca. Dar exista si situatii in care incepe scandalul, care poate merge de la nevinovatul „ce te bagi tu, fa” la unele foarte grele.

         
        • dagatha

          Septembrie 17, 2013 at 3:28 pm

          ooo, daaa! eu votez pentru varianta b)😆 De cele mai multe ori, cei care au un astfel de comportament sunt li destul de…agresivi într-o discuție. cred că de aia nici nu mă bag. Nu știi cum apare vânătaia!😆

           
  8. Mitzaa Biciclista

    Septembrie 17, 2013 at 2:04 pm

    Pe vremea când mergeam cu mașina, hai-hui prin țară, ori de câte ori vedeam vreun nene sau o tanti că stropesc vârtos, din prinosul propriu, rădăcinile vreunui copac aflat la marginea drumului, claxonam puternic de câteva ori. Era grozav să-i văd că săreau, speriați, stropindu-se pe picioare.
    Simțeam că se face dreptate🙄

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 2:06 pm

      😆

      Da. dar măcar ăia erau la drum lung și se ascundeau după copaci. Asta mică era…în mijlocul mulțimii…😦

       
    • zElle

      Septembrie 17, 2013 at 3:24 pm

      :))) ”legea” asta trebuie dusa mai departe

       
  9. irealia

    Septembrie 17, 2013 at 4:05 pm

    Nu o dată am fugit cu fiică-mea de prin parcuri către casă, că-i trebuia la pipi. Pur și simplu n-o puteam pune să facă în iarbă, dar mă și gândeam cu ciudă la altele, care puteau. Adică aș fi avut și eu viața mai ușoară, nu?!😉 Cu toaletele școlii și-alealalte, am eu o problemă mare: nu-s curate, iar a mea nu mă ascultă, degeaba-i povestesc și-i explic… Vai și-amar. Bine că puștiu` meu are încă scutec.
    Cred că ți-am răspuns la întrebări, nu?😉

     
    • Elena Dragomir

      Septembrie 17, 2013 at 5:12 pm

      Sa discutam oare si despre cum nu exista toalete publice unde ar trebui sa fie, de exemplu in parcuri? Mai bine nu…

       
      • irealia

        Septembrie 17, 2013 at 5:37 pm

        Elena, chiar de-ar fi, nu văd cum ar putea utiliza o astfel de toaletă un copil. E prea înaltă să-l ridici, prea murdară să-l lași să șadă… Dilema mea, dar poate-mi scapă ceva…

         
        • Elena Dragomir

          Septembrie 17, 2013 at 6:26 pm

          Sunt de acord! Asa e! Dar asta nu inseamna ca nu ar trebui sa fie altfel.

           
          • irealia

            Septembrie 17, 2013 at 7:05 pm

            Sunt de acord și eu!🙂

             
            • dagatha

              Septembrie 17, 2013 at 8:25 pm

              Na, că asta e de bine! Toată lumea e de acord😀

               
        • dagatha

          Septembrie 17, 2013 at 8:25 pm

          @ Irealia – dilema multora dintre noi, de fapt…😦

           
      • dagatha

        Septembrie 17, 2013 at 8:23 pm

        @ Elena – putem să discutăm😀 O lungim până dimineață😆

         
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 8:22 pm

      Am avut suficiente polemici în familie apropo de acest aspect. M-am încăpățânat să-l învăț pe Pinț că toaleta este cea mai bună opțiune. Desigur, sunt cazuri aparte, când chiar nu mai rezistă, când e bolnăvior etc, dar atunci sub nicio formă nu se va întâmpla în văzul lumii.

      Toaletele de la școli…da…ai dreptate. Cu toate astea, nu știu cât e de sănătos și să te abții atâtea ore….Asta dilemă: ce boală să alegi? O ciupercuță de pe colac sau vreo dereglare a sistemului urinar?

       
  10. Poteci de dor

    Septembrie 17, 2013 at 4:53 pm

    Am văzut asta şi la copii mai măricei. De educaţie ţine, cum spunea şi Psi. E greu să lămureşti o astfel de mămică

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 8:23 pm

      da…E greu să lămurești mai mult de o mămică. Deja vorbim despre o mentalitate…

       
  11. Cuvânta

    Septembrie 17, 2013 at 5:16 pm

    Am incercat si eu ca Irealis dar nu mi-a mers. A mea se abtine pur si simplu, nu poate oriunde. O fi bine, o fi rau, cine stie? Fiecare copil cum poate, la urma urmei nu pot fi toti de pension🙂

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2013 at 8:24 pm

      Nu suntem clar toți de la pension! (că acolo cică se educau domnițele destul de rigid😆 ), dar nu în văzul lumii! Eu asta tot zic!😆

       
  12. buceginatura2000

    Septembrie 18, 2013 at 9:05 am

    De la parinti vin si atitudinile copiilor. Respectul, bunul simt, ti le sadesc parintii. Le inveti si mai tarziu…dar mai greu. Vedem astfel de lucruri, fie copii, fie adulti, pentru ca sunt niste goluri in educatia acestora.

     
    • dagatha

      Septembrie 18, 2013 at 5:58 pm

      Adulții înșiși practică acest obicei. Și multe altele pe care nu vreau să le aminesc acum…😦

       
  13. Spes

    Septembrie 18, 2013 at 6:06 pm

    Eu nu vin cu răspuns la o asemenea dilemă. Mă depășește.😀 În schimb, mare mi-a fost mirarea în timp ce citeam. De ce? Pentru că fix aseară, în jurul orei nouă, în timp ce mă îndreptam spre casă și priveam prin geamul mașinii, mi-a fost dat să văd…ai ghicit…un funduleț în vânt.🙄

    1. Străbăteam un sat (ceea ce nu poate fi o scuză, cât timp la oraș e aceeași poveste)
    2. Acțiunea se desfășura în fața unui magazin, amplasat chiar lângă șosea (poate doreau patronii să scape de praf?! :D)
    3. Cât timp ne tragem din maimuță, de ce nu?👿
    😉

     
  14. adelinailiescu

    Septembrie 21, 2013 at 11:02 am

    Eu as certa-o pe fatuca daca n-as sti ca e mult mai nasol cand te inhibi!:) Ani de zile mi-am terorizat vezica la drumuri lungi ca nu puteam face nici in porumbul de 2 metrii daca nu era o toaleta civilizata si cu usa bine inchisa. Acum am scapat de inhibitii, fac si-n lanul de musetel sau chiar pe autostrada, intre portierele masinii.Ba, daca sunt intaratata le fac si tiristilor cu mana in acest timp… Nu-i frumos da-i sanatos si n-am eu nici o vina ca nu sunt destule toalete pe sosele.
    Intr-o dimineata mergeam spre serviciu si in linistea desavarsita am auzit un tarait ca de conducta sparta; cand m-am uitat in directia sunetului am vazut o tanti, cam boschetara e drept, care facea pipilica si in picioare si din mers lasand dara in urma.ASa performanta mai rar!:)

     
    • dagatha

      Septembrie 21, 2013 at 2:53 pm

      Aoleeeeu! (Asta era pentru boschetară!)
      Din astea la drum lung, nu prea comentez. Că fiecare are propria vezică cu to cu personalitate. Dar asa în văzul lumii mă cam…disturbă😀

       
  15. vavaly

    Septembrie 22, 2013 at 12:07 am

    cum o dai n o nimeresti, iti spun eu. tin minte ca am citit mai demult, probabil cu vreun an in urma, o ditamai discutia pe acest subiect. erau atatea pareri pro cam cate erau si contra. in dilema ma aflam si eu, de aceea si citeam. pentru ca de multe ori mi s a intamplat ca nazdravanul meu, concentrat pe altele, sa uite si de necesitatile lui (are dom’le o vezica de n am vazut, se poate tine pana simte ca explodeaza probabil) si taman cand ajungeam la scara, in parc sau te miri unde, era evident ca o secunda ar fi fost prea tarziu. oftica pe capul meu, desigur (si nu ca nu l as fi intrebat inainte sa plecam din locurile cu dotare, dar ti ai gasit sa zica el ca mine). asa ca am fost nevoiti de ceva ori sa cautam un loc ferit in care sa scapam de problema.
    pe de alta parte, de si mai multe ori am alergat pe strazi pentru ca prefera totusi un loc intim si confortabil iar daca alternativa era sa se tina pana acasa atunci o prefera pe aceea. ca sa numai spun de cate ori m am vazut nevoita sa cer voie la wc in institutii publice. se pare ca are o preferinta mai ales pentru banci, cu cat mai aratoasa cu atat mai buna :)). eu n as fi avut poate de multe ori tupeul, dar o rezolva el. se duce frumos la gardian sau la cine i se pare lui mai cu putere de decizie pe acolo si spune care i e pasul . simplu, nu? pe mine nu m ar fi dus capul si indrazneala.
    ca sa revin la dilema ta iti spun ca si eu am ramas cu ea dupa ce am lecturat cateva discutii de gen.
    si subscriu si la feptul ca intradevar, si prin alte tari se practica la varste la care singura scuza este alcoolul. o fi si asta o parte din tendinta de intoarcere la natura .

     
    • dagatha

      Septembrie 27, 2013 at 10:50 pm

      🙂
      M-a distrat Dante al tău…🙂

      Cred că va rămâne o controversă…
      Mie, însă, tot nu-mi place ideea de a face pe oriunde, sub scuza…unei vezici…slabe 😦

       
  16. Robert Ferent

    Iulie 17, 2016 at 8:08 pm

    cica prin alte parti e o „normalitate” sa iti dai drumul si la gaze indiferent de unde te afli….. ca doar nu le tii in tine ca sa te umfli ca balonul…… iar cineva imi povestea ca „civilizatii” turisti germani sau scandinavi cand ajung pe plajele din spania fac prapad cu „datul la gaste”….. asa ca nu stiu ce sa mai zic….s-ar putea sa fie si patriotismul de vina la unii :)))

     
    • dagatha

      Iulie 18, 2016 at 1:08 pm

      Hai, las-o!
      Eu zic că normalitatea este ceva ce respectă elementarul bun simț, fără a mai da vreo explicație, care este evidentă.
      Mda… tot zic că a înnebunit lumea!😦

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

