RSS

Echilibristică într-un pahar cu vise…

09 Dec

”Visul este o scurtă nebunie, iar nebunia este un lung vis”.

Arthur Schopenhauer

Văd visele ca pe unica posibilitate de a evada într-o lume, alta decât cea în care ai fost sortit să te naști. O lume în care totul este așa cum vrei, în care legile sunt ale tale, făcute pentru  a fi încălcate, schimbate, anulate, negate. O lume în care poți să zbori dacă vrei, poți să crești sau să te micșorezi, poți să mori și să învii…De multe ori, copil fiind, așteptam seara cu înfrigurare, pentru să știam că odată ce închid ochii pot fi oricine sau  orice doresc. Ciudat este că de cele mai multe nu mă visam prințesă în castel, ci un super erou. Da, până și în vis îmi doream să schimb lucruri, să salvez oameni, să fiu peste tot și să am putere.

untitled_drawing_by_dagatha-d6xb1z4

Toți oamenii au vise. Unii, dintre cele mai nebunești, cum ar fi să inventezi un aparat cu care să poți zbura ca păsările sau cu care să ajungi pe lună, să ajungi în centrul pământului sau să faci ocolul lui în…80 de zile. Ele demonstrează că realitatea nu este altceva decât un vis sau o sumă de vise împlinite. Rostindu-și visul, omul nu a făcut decât să calce în Valea Plângerii și să deschidă cutia Pandorei. Din momentul rostirii, el nu și-a mai găsit liniștea, iar singurul leac era să-și urmeze chemarea interioară. Răsplata – atingerea visului, chiar dacă ar fi fost ultimul lucru pe care l-ar fi făcut în această lume. Dar ce ar fi fost lumea asta fără visători? Câte ar fi rămas nedescoperite? Cum ar fi arătat realitatea noastră fără visul lor?

Dar sunt și oameni mai puțin curajoși. Se tem că în jocul de-a echilibristica ar putea pierde totul: și visul firav și realitatea palpabilă. Nu sunt lași. Sunt precauți. Doar că acest lucru îi costă dramul de fericire, picătura de împlinire și satisfacția de a atinge intangibilul. Pentru că visul îți dă posibilitatea de a te ridica deasupra celorlalți și de a le zâmbi triumfător.

Am ales Poets of the Fall pentru mesaj:

How I wish you’d only see
How your own choices make your dream
Come out shining true before it can leave you
I wish that you could see
How your own choices make your dream
Come out shining true all around you..

……………………………………………………………………………………………………………………………………

M-am jucat și astăzi…cu psi-lunatecii: Scorpio, Vienela, Psi, Dor, Carmen, Lili, Vero, Adriana, Adrian, Ch3815h, Claudia, Andreea, Simona, AlmaAbisuri, Litere Stacojii,

 
40 comentarii

Scris de pe Decembrie 9, 2013 în Provocarea de luni

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

40 responses to “Echilibristică într-un pahar cu vise…

  1. dordefemeie

    Decembrie 9, 2013 at 5:43 pm

    Frumos ai scris despre vise, dar visele de cele mai multe ori dor, doare de fapt neimplinirea lor…

     
    • dagatha

      Decembrie 9, 2013 at 5:50 pm

      Și cu toate astea….oamenii continuă să viseze.😉 Ciudat, nu?

       
      • dordefemeie

        Decembrie 9, 2013 at 5:51 pm

        Oamenii continua sa si iubeasca desi sufera mai mult decat sunt fericiti datorita iubirii lor…🙂

         
        • dagatha

          Decembrie 9, 2013 at 6:15 pm

          Şi nu e bine?😉
          Cu cât suferă mai mult, cu atât caută mai mult. Cu cât caută mai mult, cu atât mai multe şanse sunt să găsească…

           
  2. adicherish

    Decembrie 9, 2013 at 5:44 pm

    great,you have written, teacher! apropo teacher, te-am gasit pe fb si ti-am send ceva pe care vreau sa-l vezi ca se leaga intr-un mod subtil cum filologii-l percep lesne de tematica abordata de tine aici!🙂 alta saptamana frumoasa si toate bune altfel!🙂

     
    • dagatha

      Decembrie 9, 2013 at 6:56 pm

      Mulțam de urare. Se anunță o săptămână grea.
      Nu știu ce să zic de FB…Nu am nimicuța…

       
      • adicherish

        Decembrie 9, 2013 at 7:05 pm

        dar pe FB te-am cautat dupa RDD, asa cum imi apare cand scrii in clubul psi pe grupul de pe FB! iar initialele duc spre blogul tau, deci n-ai cum sa nu fii tu!
        da-mi add, daca nu sa incercam asa: eu sunt acolo „tot asa tot asa”!🙂

         
        • dagatha

          Decembrie 9, 2013 at 10:41 pm

          am să verific…
          Eu cu FB ul….am altă…relație😀

           
      • adicherish

        Decembrie 9, 2013 at 7:10 pm

        iar am retrimis, a treia-patra oara. oare sa minta FB ca mie asa-mi arata de fiecare data the message has been sent! daca nici acum nu vezi, da-mi tu accept, ca poate de-aia nu vrea sa te lase sa vezi, ca nu suntem prieteni pe facebook! tot asa tot asa, mi-s eu, da!

         
  3. Drugwash

    Decembrie 9, 2013 at 5:51 pm

    Grea temă azi…

     
    • dagatha

      Decembrie 9, 2013 at 6:16 pm

      Mie-mi zici?
      Prost am mai stat cu inspirația…😦

       
      • Drugwash

        Decembrie 9, 2013 at 6:27 pm

        Azi a fost o zi ciudată şi încă mai e loc de plusat. Sau o fi vina week-end-ului?
        Eh, vorba unui amic: uneori eşti cîinele, uneori eşti hidrantul.😀

         
        • dagatha

          Decembrie 9, 2013 at 6:41 pm

          Eu aștept mâinele….Se anunță…promițător!

           
          • Drugwash

            Decembrie 9, 2013 at 6:56 pm

            Marţi? Alea trei ceasuri? Văleu, dacă lunea a fost aşa…!😆

             
            • dagatha

              Decembrie 9, 2013 at 6:58 pm

              Oooo, daaaa! dacă nu mai dau pe aici…să știi de ce😆

               
              • Drugwash

                Decembrie 9, 2013 at 7:01 pm

                Puşchea pe limbă! Deja sînt îngrijorat de cineva care n-a apărut toată ziua şi nici la SMS n-a răspuns. La cît sînt de prăpăstios…

                 
                • dagatha

                  Decembrie 9, 2013 at 10:41 pm

                  Aaaaa, și tu suferi de scenarită???😀
                  Sper că a venit semnul liniștitor deja.😉

                   
                  • Drugwash

                    Decembrie 10, 2013 at 6:29 am

                    Ahahaha, bine spus „scenarită”!😆 Dar aşa sînt eu, cînd îmi pasă de ceva sau cineva, mă preocup atunci cînd ordinea lucrurilor se schimbă într-un mod brusc.

                    Din fericire totul e în regulă, am primit „liniştirea” oficială, altfel aş fi fost într-o continuă vibraţie negativă.🙂

                     
                    • dagatha

                      Decembrie 11, 2013 at 8:49 pm

                      😉

                       
  4. alma nahe

    Decembrie 9, 2013 at 6:42 pm

    Ba, eu cred că de fapt un om e plămădit din vise, astfel încât, ceea ce iese din mâna lui(deşi câteodat’ o cioară de pe gard vopsit), din ochii lui(deşi câteodat’ scântei), din nasul lui(cu mici excepţii verzi), din gura lui(chiar şi cea cu cârtiţe) n-au decât a fi tot vise…suntem plămada din care sunt făcute visele, nu aşa zicea nenea Will? Eu nu îndrăznesc a-l contrazice nici mort, nici fantomă.😆

     
    • dagatha

      Decembrie 9, 2013 at 6:52 pm

      😆
      Cum să-l contrazici pe Will? Nici poveste!
      Omul însuși e un vis. Noi suntem sigur vise ale cuiva…

       
  5. filedinpoveste

    Decembrie 9, 2013 at 11:02 pm

    Fără visul lor n-am fi aici, fără visul nostru n-am fi noi! Fără vise n-am cunoaşte oameni, lumi şi-atâtea mizilicuri.

     
    • dagatha

      Decembrie 9, 2013 at 11:43 pm

      Heheeee…🙂 Concludent rezumat😉
      E clar că fără vise nu se poate🙂

       
  6. ComiCultural

    Decembrie 10, 2013 at 12:08 am

    Eu o să mă iau de nea Schopenhauer un pic. Sintagma ”Visul este o scurtă nebunie, iar nebunia este un lung vis” poate fi interpretată și într-un sens pur anatomic (visul ca ingredient al somnului) dar și aspirațional (visul de a îndeplini un scop îndrăzneț)…
    În cea de-a doua accepțiune, visul se confundă cu o nebunie constructivă, cu o stare de încordare a celui ce vrea să atingă scopul. E visul cu ochii deschiși. Și visul devine o nebunie poate la fel de durabilă ca și starea patologică tratabilă în clinici de specialitate…
    Referitor la textul tău, ai dreptate. Visul-năzuință, urmărit până la îndeplinire (nu visul letargic, încremenit în oniric, nedublat de efortul atingerii sale), e responsabil de evoluția umanității.
    Habar n-am dacă am fost coerent. E ciudat să îl contrazici pe Schopenhauer. Cine naiba sunt eu??

     
    • dagatha

      Decembrie 11, 2013 at 9:43 pm

      😆
      Am putea scrie eseuri întregi pe tema asta. mai în glumă și, mai ales, mai în serios.
      Ai fost foarteeeee coerent😉
      Aștept încă discuția despre mâini🙂

       
      • ComiCultural

        Decembrie 11, 2013 at 9:49 pm

        În 2014!…O să fie parte a unui serial…Deocamdată, planific.

         
        • dagatha

          Decembrie 11, 2013 at 10:01 pm

          Și mai bine! Am timp să mă documentez😉

           
  7. Carmen Pricop

    Decembrie 10, 2013 at 12:47 am

    Ai scris cu atâta forţă! M-au trecut fiori…🙂

     
    • dagatha

      Decembrie 11, 2013 at 9:45 pm

      🙂
      Mă bucur că ți-a plăcut. Toți au scris atât de frumos…

       
  8. Adriana

    Decembrie 10, 2013 at 5:58 pm

    …eu cred că sunt o visătoare precaută care tare se bucură de vorbele tale mai ales de cele in care spui că fiecare dintre noi putem fi…visul cuiva.

     
  9. lili3d

    Decembrie 10, 2013 at 10:48 pm

    Uneori nu ridicăm privirea, de teamă că am putea fi implicați… într-un vis.🙂

     
  10. drstoica

    Decembrie 13, 2013 at 6:41 pm

    Și dacă toate cele visate erau deja aici, doar ascunse spre a fi căutate?
    Și dacă cei pe care-i visăm noi, crezând că-s doar personaje imaginare, ne visează la rândul lor, crezând același lucru despre noi?

     
    • dagatha

      Decembrie 16, 2013 at 1:13 pm

      Ooooo, daaaa! Asta ]mi aduce aminte de Sărmanul Dionis…🙂
      Merg scrise pagini întregi despre asta…(dacă m-aș pricepe mai mult😀 )

       
      • drstoica

        Decembrie 16, 2013 at 4:03 pm

        Eu votez: te pricepi, deci, încearcă!🙂
        Ce-l mai renegam pe Sărmanul Dionis când mă forțau să-l citesc și să comentez despre el!🙂 Apoi, când, în sfârșit, se făcuse timpul, l-am citit și mi-a plăcut maxim.

         
        • dagatha

          Decembrie 16, 2013 at 4:28 pm

          Mie mi-a plăcuuut!
          Ar merge o discuție pe tema asta….

           

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

