RSS

A găti sau… a te eschiva onorabil…

21 Ian

When there is a will knowledge, there is a way! 

Adicătelea, dacă ai habar de lucruri, s-ar putea să găsești o soluție până la urmă. (Asta ca să evit orice altă insinuare cum că aș desconsidera persoanele care nu se descurcă atât de bine în limba engleză).

Sâmbătă dimineața…Raze calde și senine bat în geamul meu anunțând o zi frumoasă de primăvară…Un miros suav de cafea inundă camera, în timp ce aud pași moi și timizi traversând apartamentul într-un soi de complicitate cu toată atmosfera… ”Mhm…Micul dejun…” – gândesc zâmbind și îmi deschid pleoapele…

Nu e decât un vis nenorocit! Razele nu se văd nici azi din cauza ceții care pare să nu se mai dezlipească de cartierul meu, primăvara e de fapt iarnă rece, cafea nu beau, deci nu știu ce căuta în poveste, iar pașii moi erau ai Pințului care-și căuta pe furiș jucăriile interzise. Cât despre micul dejun, se afla încă în stadiul de materie primă, depozitată cu grijă în frigider, așteptând bucătarul – chef să se trezească.

Și s-a trezit.

M-am frecat la ochi să fiu sigură că disting clar realitatea de vis, mi-am vârât picioarele în papucii de casă ne-roz și mi-am făcut curaj să mă ridic din oaza pierzaniei, patul, adică sursa dezamăgirii mele matinale.

Sâmbătă = zi de treburi casnice. Și în timp ce adun, șterg, curăț, spăl, mintea musai să gândească la pasul următor.

– „Ce mâncăm astăzi?” întreb plină de speranță că îmi va da cineva măcar o vagă idee .

Consortul zice „nu știu”, iar Pințul începe fabulațiile :

-„Supă cu găluște și sarmale 🙂 ”. (Dacă ar fi după el, viața ar fi simplă, iar problema culinară este rezolvată cu acest meniu etern.)

Cum colaboratorii mei vajnici nu-mi sunt de prea mult folos în aceste momente, caut în frigorifer. Ingredientele nu îmi zic prea multe. Cheful a rămas undeva prins între visul de dimineață și manipularea aspiratorului. Mă uit la ceas, mă uit la rețetele de succes și la toate cele înșirate pe masa din bucătărie. Hotărât lucru, azi NU! Și în timp ce le pun la loc, mintea umblă după backup. Varianta 1

– „Mama!!!”

O sun plină de speranță. Dar nu e acasă. Și-au făcut și ei planuri de week-end. Să le fie de bine, zic.

Varianta 2:

„Să ieșim undeva.” Ăsta a fost doar un gând. Nu l-am verbalizat pentru că ambii copiloți erau într-o stare incompatibilă cu ieșitul în oraș, portofelul subțire atârna aproape nud pe comodă, iar vremea de afară îmbia mai mult la somn decât la plimbare.

Varianta 3:

Dacă nu vine muntele la Mohamed, se duce Mahomed la munte!

Așa că m-am apucat de căutat. Cum inventează unii de toate trebuitoarele pentru contemporani! Am dat peste  FoodPanda. Au chiar și o aplicatie pentru mobil. Întrevăd posibilitatea unui răsfăț…Masa pusă, mâncarea aburindă, tacâmuri incorporate și de unică folosință pentru ușurarea sarcinilor de după ospăț. Fiecare cere ce vrea și toată familia e fericită. Sau o fi și ăsta tot vreun vis? 😉

 
10 comentarii

Scris de pe Ianuarie 21, 2014 în A fi sau a nu fi...

 

Etichete: , , , , , ,

10 răspunsuri la „A găti sau… a te eschiva onorabil…

  1. Poteci de dor

    Ianuarie 21, 2014 at 9:23 pm

    Mi se pare ok. Dacă vine replica „tot mai bună era la mama”, nimeni nu se supără…

     
    • dagatha

      Ianuarie 21, 2014 at 10:02 pm

      😆 Păi ce-I mai bun decât ce găteşte mama! :- Da’ dacă femeia avea treabă şi eu îmi pierdusem cheful… 😀

       
      • Poteci de dor

        Ianuarie 21, 2014 at 10:07 pm

        Te înţeleg perfect. Duminică am venit cu ciorbiţă de la mama, ciulama de la mama… să mai zic? 😳

         
        • dagatha

          Ianuarie 22, 2014 at 5:33 pm

          Aoleeeeeeeeeeeeeeu! Ciulama! N-am mai făcut de mult! 😉 Ia să trecem pe listă… 😀

           
  2. vavaly

    Ianuarie 21, 2014 at 11:30 pm

    ohooo, cât de bine cunosc şi eu atmosfera asta… parcă e de aici, de pe mal de Dunăre. de câte ori nu a fost şi la noi salvarea restaurantul de cartier cu meniul zilnic apetisant şi la gust şi la bani… dar să mai vină şi la tine acasă… asta da treabă. in ceva ore vin şi eu cu atmosfera mea culinară. te invit şi eu în bucătăria mea :). cu drag.

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2014 at 5:33 pm

      Eh… la noi nu așa des…Dar acum aveam o scuză 😀

      Am trecut fugitiv și pe la tine 😉

       
  3. Irealia

    Ianuarie 22, 2014 at 8:57 am

    Pam, pam! 🙂

    Supă cu găluște și sarmale? Copiii ăștia de ce nu au un apetit exagerat pentru mazăre?! Serios acum! Am crezut că-i vorba de cum le educăm gusturile, dar mi-a dovedit bebeștinul că se nasc cu ele gata educate! Mazăre nu, sarmale da!

     
    • dagatha

      Ianuarie 22, 2014 at 4:01 pm

      Mazăre??? Noooo! La fel ca ficățeii, fasolea sau alte…delicii culinare. Supa cu găluște însă….altă treabă! 😆

       
  4. drstoica

    Ianuarie 24, 2014 at 8:33 pm

    Doar azi nu e sâmbătă. Tastează numele site-ului, pune în coș și dă comanda! Mâine, când vei deschide ochii să întrezărești razele lipsă de pe cer, va suna flăcăul la ușă cu sacoșa aburind a ceva bun. 🙂 Iar dacă te trezești înaintea copiloților, poți spune că tu le-ai pregătit pe toate. 🙂

     
    • dagatha

      Ianuarie 24, 2014 at 8:52 pm

      😀 Cum să mint așa….grosolan??? 😀
      Nu merge chiar așa…în fiecare sâmbătă, că-mi ies din mână 😆

       

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

