RSS

Din amintirile unei babe nebune – Duzina de cuvinte (30)

01 Mar

Atenție! Acesta este un pamflet și trebuie tratat ca atare!

– Și zi așa, Gherghino, înmormântarea matale fu cu bucluc, zise badea Grigore, gata s-asculte povestea mai departe.
– Doamne, bade, când mi-aduc aminte, mă ia cu zgâlțâieli. Dacă știam eu că-i așa distractiv, mai muream de câteva ori până acum.

După cum îți spuneam, Floarea și Maricica si-au făcut loc cu coatele și au ajuns primele lângă carul mortuar. (Cred că-i semn că ele or urma😆 ). Și-au plecat capetele cât să vadă bine ce-i în jur, au stors o lacrimă, apoi au aruncat un ochi înspre sicriu, curioase.

– Vai, tu Florică, da’ nu s-o-nnegrit și ea oleacă? Tăt roză-n obraji și moartă! Oare nu i-o fi rușine?

Florica s-a mulțumit să scoată un „Nț” dezaprobator cu privire la proaspăta constatare. Apoi au lăsat capetele-n jos cu atâta pioșenie de ziceai că urmează să cânte marșul funerar. Așa, puteau comenta situația nestingherite. Trebuia pregătită varianta pentru duminică, la slujbă, când aveau să-i spună tot și țaței Ilioara.

– Apoi, tu , Florică, da’ ce rochie i-o dat ăștia, tu? Nu-i nouă? Ce zgârciți! Și batic? Ea mereu o fost așa răzvrătită, da’ măcar moartă să-și acopere capul.

Ca s-o liniștesc, am mișcat un deget, fix ăla care-o trebuit, de-a-nlemnit Maricica mea. Când s-a întors spre ailaltă, avea un chip cadaveric și gură căscată care i-a și rămas așa trei zile și un deget înțepenit arătând spre sicriu. Toți au zis că de supărare că m-am dus!😆
S-a apropiat și popa cu cădelnița, urlând printre sughițuri păcătoase un prohod mai sumbru decât faptul că era vorba despre o moarte. Și zău, bade Grigore, că dacă nu eram moartă deja, mă băga Sfinția lui în mormânt, atâta m-a stâlcit la creieri veșnica (lui) pomenire! Și hainele alea popești îi erau mari, că le moștenise de la ăl bătrân. Așa că arăta ca înfășurat într-un giulgiu, cu potcapul lăsat într-o parte. Norocul meu că s-a împiedicat de un câine care rodea un os descărnat taman în mijlocul drumului și-a terminat cu cântatul. Dacă mai dura mult slujba, mă apucam de descompus mai devreme. Știu sigur vreo două babe care fug de mirosul de putregai, că prea le aduce aminte că acușica or veni și ele după mine.
Acuma, bade Grigore, aici am dat de fericire!🙂

Și baba Gherghina își așeză bucata de nor să fie mai pufoasă, ca să mai poată povesti și alte năzbâtii din timpul vieții pe pământ.

……………………………………………………………………………………………………………

Când am citit provocarea lui Psi, m-am dus cu gândul la o pățanie mai veche (Uite mortu’, nu e mortu’), de care și acum râd cu lacrimi. Dar am găsit de cuviință că trebuie musai să mă-nfățoșez în Club cu o poveste nouă😉

 
20 comentarii

Scris de pe Martie 1, 2014 în Duzina de cuvinte, Râsu'- plânsu'

 

Etichete: , , , , , , , , , ,

20 responses to “Din amintirile unei babe nebune – Duzina de cuvinte (30)

  1. psi

    Martie 1, 2014 at 8:18 pm

    mergea şi povestea mai veche, precum ştii.
    ce mă nervaţi voi, cei cu har la dialog. hmm…..

     
    • dagatha

      Martie 1, 2014 at 8:31 pm

      Mergea, da’ nu se cădea😉
      Și de ce te enervăm? Și tu ne enervezi că ai cuvintele la tine mereu, nu?😆

       
      • psi

        Martie 1, 2014 at 9:24 pm

        eu şi tehnica dialogului avem un conflict latent… nici nu prea ştim ce să facem cu el.😆
        mda, recunosc: am scris trei duzine… da nu cu prea mult umor. or fi cuvintele, daaar…..

         
        • dagatha

          Martie 1, 2014 at 9:25 pm

          Ei…unii într-o direcție, alții într-alta😉
          termin mărțășugăritul imediat și mă duc să văz și io, că n-am citit decât una singură din trei😉

           
  2. maya-maria

    Martie 1, 2014 at 8:26 pm

    Tare faza cu degetul. Am să aranjez și eu cumva, vreo dată, să-mi rămână preventiv degetul așa pentru cei ce m-or bârfi în urmă. Îmi place baba ta, că tot e vremea lor acum. Primăvara asta să-ți aducă numai bine, D’agatha!

     
    • dagatha

      Martie 1, 2014 at 8:32 pm

      Păi da! Așa îmi imaginexz și eu că aș face!😆
      Mulțumesc, asemenea și ție!🙂

       
  3. dan

    Martie 1, 2014 at 8:29 pm

    :)) :)) statea pe un norisor, a? Buna treaba ai facut! Bravo

     
    • dagatha

      Martie 1, 2014 at 8:33 pm

      😀 Nu știam exact unde s-o…poziționez😆

       
  4. mihaela

    Martie 1, 2014 at 10:27 pm

    bine ca nu le-a trecut prin cap sa ii intepe inima daca era roza-n obraji, ca doar e semn vestitor de moroi😛

     
    • dagatha

      Martie 1, 2014 at 10:48 pm

      Nu mă stârni cu episodul al doilea😆

       
  5. Adriana

    Martie 2, 2014 at 9:59 am

    Se zice că 40 de zile după ce moare ….încă poate vedea ce se întâmplă pe pământ! Ce idee năstruşnică ai avut!

     
    • dagatha

      Martie 2, 2014 at 10:01 am

      😀
      De la cuvinte mi se trage😉

       
  6. lili

    Martie 2, 2014 at 7:51 pm

    Mi-a plăcut pe nor.

     
  7. vavaly

    Martie 2, 2014 at 9:24 pm

    tot cu umorul si cu hazul la tine. bietele babe…oare noi vom ajunge babe_ :)))

     
    • dagatha

      Martie 2, 2014 at 10:43 pm

      Nuuuuu! Eu am contract cu veșnicia!😆

       
  8. Andreotti

    Martie 2, 2014 at 10:25 pm

    Să ai o primăvară frumoasă și blândă, draga mea! Plină de zâmbete și bucurii!

     
    • dagatha

      Martie 2, 2014 at 10:44 pm

      Și ție la fel, Andrușco!
      Muah! 🙂

       
  9. adelinailiescu

    Martie 2, 2014 at 11:05 pm

    La atatea inmormantari am mers weekendul asta de zici ca a fost genocid sau epidemie de holera! Sper ca saptamana viitoare o dam pe botezuri si taieri de mot.🙂
    Primavara senina sa ai!

     
    • dagatha

      Martie 2, 2014 at 11:09 pm

      sper că te referi la duzini😆
      La fel și ție! 🙂

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

