RSS

Elogiul cepei

09 Mar

Stii-cum-sa-gatesti-ceapa-pentru-a-fi-sanatoasa-(sursa)

Deunăzi când m-am întâlnit
cu un prieten rătăcit,
de nervi el a crezut că crapă
când i-am vorbit urât de…ceapă:

– „Ceapa este un…aliment
care-a rămas cam repetent
la spălat pe mâini, pe față
de-i așa de…puturoasă.

La ce-i bună, zău nu știu
când de-abia pot să mă țiu
dacă vreunul a gustat
din alimentul menționat”.

Când a văzut așa-ndrăzneală,
că hulesc ceapa fără sfială,
ochii cât cepele-a făcut
dar nu s-a dat deloc bătut.

– „Ba nu-i drept, răspunse omul.
Io mănânc ceapă ca nebunul
pentru că-i medicament,
și la nevoie, unguent.

Merge la tuse și la astm
și alergiile-s un basm,
iar virușii cu toții crapă
dacă consumi mai multă ceapă.

Iară femeia… când o doare
și de plânge și de moare
și de ochii o înțeapă,
dă instant vina pe ceapă.

Și dacă ea ar vrea să dea
într-un nenorocit sadea,
îi zice că nu face, iată,
nici cât o ceapă degerată.

Deci ceapa este o minune
cam pentru toți în astă lume.
Și mi se pare-o nebunie
s-aduci așa o calomnie”.

…………………………………………………………….

Tu-i ceapa mă-sii de poveste!
La Vladen începutul este.
Iar clubul se adună, iată,
să scrie texte despre…ceapă!

 
34 comentarii

Scris de pe Martie 9, 2014 în Provocarea de luni

 

Etichete: , , , , , , , ,

34 responses to “Elogiul cepei

  1. Adriana

    Martie 9, 2014 at 11:23 pm

    Apropo, am vrut a scrie despre cum am avut eu degetul cu panariţiu cu trei zile înainte de nuntă. Încercasem de toate, mai urma nenea doctorul, când în plină noapte, urlând de durere, îmi rog bărbatul, ce-mi devenea soţ, să îmi coacă nişte foi de ceapă să pun la deget, că aşa citisem eu. Somnoros, buimac, nepricepând bine ce vreau de la el, numa’ ce-l văd că apare cu tigaia: „iubiţel, e bine atâta ulei?”. Nu vrei să ştii cum am uitat de durere, cum i-am spus că nu fac tocană, dar prin hohote de râs şi dureri crunte, i-am arătat cum poate fi ceapa de leac. A doua zi a pocnit de la sine şi eu nu a mai trebuit să fac gesturi obscene la propria-mi nuntă, că…da…acela era degetul. Deci…bună ceapa! Coaptă scoate puroiul…sau râsul. Aşa, că avea dreptate cine propovăduia …efectul bun al cepei…

     
    • dagatha

      Martie 9, 2014 at 11:25 pm

      😆
      Fie-ți milă! Râd cu lacrimi!😆
      Mi te imaginez…în rochia albă…cu deștu’ oblojit mirosind a ceapă😆

       
      • Adriana

        Martie 9, 2014 at 11:29 pm

        …eram sigură ca asta vei spune! N-am fost prea departe, să ştii!

         
    • VictorCh

      Martie 11, 2014 at 9:59 pm

      „…numa’ ce-l văd că apare cu tigaia: “iubiţel, e bine atâta ulei?”.”
      Pt el este prea subtila diferenta dintre „copt” si „fript” (si CU ATAT MAI MULT „prajit”)?

      „A doua zi a pocnit de la sine…”
      In fraza precedenta fusese vorba despre ceapa si despre iubitel. CARE din ei o fi „pocnit”?😛

      „Coaptă scoate puroiul…sau râsul.”
      „Si”, nu „sau”: am inteles ca le-a scos pe amandoua.

       
  2. roxdumitrache

    Martie 9, 2014 at 11:56 pm

    Are dreptate, individul! Una-doua „ceapa masii!”. Una-doua „pui o ceapa tocata marunt…”. Un-doua, la cati nu-mi plac ar trebui sa am o tona de ceapa degerata sa dau. Si atunci, cum sa nu-i dai dreptate?

     
    • dagatha

      Martie 12, 2014 at 9:47 pm

      Îi daaaau, cum să nu!
      Mai ales că e…argumentat! 😆

       
  3. Drugwash

    Martie 10, 2014 at 12:43 am

    Şi cum am rămas fără haleală, să vezi cum trîntesc io mîine o mămăligă, sparg o ceapă (că mai am fo două-trei) şi gata!🙂

    Foarte educativ articolul, ceapa şi usturoiul nu trebuie să lipsească de la masă.

     
    • VictorCh

      Martie 11, 2014 at 10:04 pm

      Pofta buna! (Vezi – ca nu ti-am urat sa fie „mare”, ci „buna”.)
      Da, o ceapa cat un genunche de cal pusa impreuna cu o mana de sare grunjoasa intr-un stergar de bucatarie si „sparta in pumni” si apoi stoarsa de excesul de iuteala e un deliciu.
      SI EU intentionasem sa subliniez „alianta” (dpdv al sanatatii) intre ceapa si usturoi: se completeaza de minune una pe alta.

       
      • Drugwash

        Martie 12, 2014 at 1:03 am

        Cînd se bat lingurile-n stomac, semantica nici nu mai contează!😆
        Chiar în seara asta am ronţăit o ceapă (nu prea mare şi fără sare crudă, că-mi ies afte-n gură) cu restul de mămăligă de aseară. Mi-a fost şi mic-dejun, şi prînz şi cină. Başca antibiotic natural.
        De usturoi am uitat aseară, cînd am prăjit vreo trei cartofi boabe (cam cît oul de găină).

         
        • dagatha

          Martie 12, 2014 at 9:44 pm

          Vaaaaiiii!

           
          • Drugwash

            Martie 12, 2014 at 10:14 pm

            Mvaaaaaaaai!🙂 C’est la vie-ul meu, ce să-i fac… Mergem înainte, cu tupeu.😉

             
            • VictorCh

              Martie 13, 2014 at 9:42 am

              SI TOTUSI – ii permiti gazdei noastre (care are adresele noastre de mail ale amandurora) sa ne puna cumva in legatura (fie sa-mi comunice mie adresa dumitale, fie dumitale pe a mea ca sa mi-o poti comunica dumneata insuti, fie ambele)? (Mai solicitasem candva – si parca nu te manifestasesi refractar ideii – dar renuntasem eu. Acum revin.)

               
              • Drugwash

                Martie 13, 2014 at 12:53 pm

                Dragă Victor, permisiunile sînt superflue între prieteni. N-aş vrea însă să se creadă că mă vait sau induc subînţelesuri atuci cînd relatez un simplu fapt. Sînt perfect conştient de vorba „cum îţi aşterni, aşa dormi” şi atîta vreme cît nu pot schimba lumea, îmi asum responsabilităţile.
                Putem discuta oricînd, din partea mea nu e nici o problemă – poate doar una de hardware, din cînd în cînd.

                 
                • VictorCh

                  Martie 14, 2014 at 12:47 am

                  D’Agatha? Te rog…

                   
                  • dagatha

                    Martie 17, 2014 at 10:34 am

                    Cred ca deja am rezolvat. Sau… nu?

                     
                    • Drugwash

                      Martie 17, 2014 at 12:59 pm

                      Am trimis depeşă încă de atunci dar e foarte posibil să fi ajuns în Spam.

                       
                    • dagatha

                      Martie 17, 2014 at 10:55 pm

                      hm….

                       
                    • Drugwash

                      Martie 17, 2014 at 11:14 pm

                      S-a rezolvat. Chill.🙂

                       
                    • dagatha

                      Martie 17, 2014 at 11:17 pm

                      A! Ok. Că de aici nu vă prea pot ajuta😉

                       
                    • VictorCh

                      Martie 17, 2014 at 11:23 pm

                      Saru’mana, dagatha – scuze ca n-am multumit imediat.

                      Si multumiri si scuze lui Drugwash (care a fost un dragut si mi-a scris imediat): acusi, deocamdata a intervenit ceva din viata reala* si „ma arde”, nu-mi pot lua gandul de acolo, nu ma pot concentra la altceva.
                      * Prin contrast cu mediul virtual (nu ca acesta n-ar fi real…)

                       
                    • dagatha

                      Martie 17, 2014 at 11:28 pm

                      Sper că sunteți bine…😦

                       
                    • VictorCh

                      Martie 17, 2014 at 11:33 pm

                      Da, suntem (relativ) bine, dar astept (crispat) o examinare si un rezultat pe care nu-l mai pot influenta (am facut tot ce puteam ca sa fie favorabil, mai mult n-am ce face) da’ NICI nu-mi pot lua gandul de acolo.

                       
                    • dagatha

                      Martie 17, 2014 at 11:43 pm

                      cred….
                      Să fie de bine atunci!🙂

                       
    • dagatha

      Martie 12, 2014 at 9:47 pm

      Right! 🙂

       
  4. psi

    Martie 10, 2014 at 8:14 am

    na veezi de ce se uită unii ş-alţii oblic la noi?! cum spunea şi dan, de o vreme temele noastre au cam luat-o razna. ceea ce mie nu îmi displace: joaca face bine la neuron!

     
    • dagatha

      Martie 12, 2014 at 9:46 pm

      Face, face!😉
      Eu, una, m-am distrat copios!😉

       
  5. filedinpoveste

    Martie 10, 2014 at 12:51 pm

    :)) chiar aşa, una, două, ceapa mă-sii! Când gătitul nu-mi mai place, ceapa lacrimi îmi aduce.
    Tata spunea că ceapa-i regină în bucătărie, cred că e Cenusăreasa😀

     
    • dagatha

      Martie 12, 2014 at 9:46 pm

      😆
      Oooo, deci o încoronăm!😉
      Oricum, tare e bună când e nevoie, nu?🙂

       
  6. adelinailiescu

    Martie 11, 2014 at 12:39 am

    Ceapa nu imi e pe plac
    Pute, arde la stomac!
    Cic-ar fi buna de somn
    Da’ si ragai(halal domn!).
    Dar imi place-n tocanita,
    Cu ardei si cu costita,
    C-un ceaun de mamaliga
    Si o bere sa o stinga!🙂

     
    • dagatha

      Martie 11, 2014 at 9:18 pm

      🙂
      Adelino, ai rezon
      căci vorbim la unison
      De pahar tu ai uitat
      și dieta…s-a stricat!
      Ce ardei? Și ce costiță?
      Și-apoi să fiu beată criță???😆

       
  7. VictorCh

    Martie 11, 2014 at 9:53 pm

    O FI „inceputul” la Vladen, da’ nu acolo unde conduce linkul.

     
    • dagatha

      Martie 12, 2014 at 9:45 pm

      Păi nu! Că el a aruncat piatra și a fugit!
      Nu știu dacă o fi apărut între timp că nu am mai apucat să intru…

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

