RSS

Experimente și experiențe…bicarbonat-acetice

23 Iun

Se iau doi copii. De preferință ai tăi, în cazul în care experimentul eșuează, ca să nu trebuiască să plătești și daune morale pe deasupra. Cum noi nu avem decât unul, am mers de am împrumutat de la vecina de la etajul 3. Mai ales că vecina nici nu este acasă zilele astea! (Se evită un scandal în comunitate, dacă, din nou, experimentul eșuează). Până se întoarce stimata vecină, se șterg urmele, se spală (creierul) copilul(ui) și se afișează un zâmbet larg a nevinovăție.

Reluăm: se iau doi copii cu următoarele caracteristici:

  • – vârste apropiate
  • – prieteni de joacă
  • – plictisiți din principiu (sau din naștere)
  • – curioși din fire

Se întreabă tranșant: „vreți să facem un experiment???”. În timp ce glasurile lor cristaline strigă (neașteptat!) „DAAAAAA!!!!”, te străduiești să-ți amintești exact ce scria mama ursuleților năzdrăvani într-o postare recentă. Cauți urgent Postarea și te prefaci misterios/-oasă, știind că există un risc crescut de a pierde repede auditoriul dacă nu e suficient de interesant/intrigant/incitant: Dancing pop corn! Adicătelea, boabe de porumb țopăitoare!

Sa scotocește prin sertare după ingrediente:

  • un borcan curat mare (noi am luat două mai mici pentru a evita conflictele)
  • 2 linguri bicarbonat
  • apă
  • 6 linguri oțet
  • boabe de porumb

Musai să iasă experimentul spectaculos, că altfel…cu copiii nu-i de glumă! Și dacă ai vecinilor pleacă în cele din urmă, cu al tău trebuie să înveți să supraviețuiești on a long term basis. 

Se face experimentul „ca la carte” (sau…aproape) și se pozează filmează momentul artistic (pentru posteritate, desigur!)

Și finalul:


Ca după orice lecție, se obține feedback-ul:

– Cum a fost?
Andrei: Super experimentul!!!!!
Alex: Sper ca următorul să fie mai bun decât ăsta!

Așa că…am trecut la următorul! Că, deh! Nu puteam trimite copilul acasă cu foamea de știință nesatisfăcută! Am verificat rezerva strategică de oțet de mere și bicarbonat și am luat-o de la capăt, după o postare de pe FB apreciată de mama piticilor voinici: „sticluța cu…balon”😀


Iar poze, iar filme, iar entuziasm. De data aceasta mai vizibil!


Iar eu…am rămas cu cămara goală și cu strânsul…oalelor!😉

 
20 comentarii

Scris de pe Iunie 23, 2014 în Despre copii

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , ,

20 responses to “Experimente și experiențe…bicarbonat-acetice

  1. Drugwash

    Iunie 23, 2014 at 7:16 pm

    Vasăzică o dăduşi în chimie pură!🙂
    Io cînd eram mai printr-a şaptea, încolo, făceam experienţe cu acid azotic şi cablaje placate cu cupru şi desenate cu ojă+pastă de pix (că pe atunci nu existau markere de cablaje). Şi cînd se termina azoticul, făceam HCl+H2O2 50/50 şi mergea, deşi un pic mai lent. Sigur, părinţii n-aveau timp să-mi urmărească mie experimentele…🙄

    Acu’ la bătrîneţe fac experimente doar cu acid acetic în ciorbă. Din fericire n-am nevoie de bicarbonat după masă, altfel mi-ar dansa boabele de orez în foale.😆

    Propun ca următorul vostru experiment să fie inhalarea de heliu. Preferabil testată pe un adult care-a înghiţit coada măturii.😆

     
    • dagatha

      Iunie 23, 2014 at 7:19 pm

      Da, inhalarea de heliu e dorința lor mai veche. Deocamdată…să inhaleze doar aer de țară, zic.
      Mă gândesc că astea sunt experimente „la îndemână”. Așa că dacă prinde la public, mai par și eu o mamă bună din când în când…

       
      • Drugwash

        Iunie 23, 2014 at 7:27 pm

        Aha, mai dregi busuiocu’…🙄

        Da, aeru’ de ţară e preferabil oricînd. De-ar fi şi-o ţară mai bună decît e acu’…

        Mă gîndesc cîte aveam la dispoziţie atunci, fie chiar şi „împrumutate” de prin fabrici şi uzine… Şi nici părinţii nu erau atît de constipaţi „vai, să nu păţească nu-ştiu-ce copchilu’, să nu-l lăsăm să pună mîna pe aia ori ailaltă”. O, tempora!

         
        • dagatha

          Iunie 23, 2014 at 7:33 pm

          Eh…încerc să-l dreg, da’ e ca în povestea aia: ”ce ziua construia/noaptea se surpa”. Firește, adaptat.
          O, tempora, indeed! Eu am moștenit paranoia de la tata, deci drobul de sare…sare! Norocul lui (al copilului, adică) e că…nu mă ascultă (spre deloc).

           
          • Drugwash

            Iunie 23, 2014 at 7:37 pm

            Adevărat norocul lui! Experienţele la mîna întîi sînt cea mai bună învăţătură.

            Eu de la ai mei n-am moştenit decît un puternic simţ de a nu face ca ei. Deşi nu întotdeauna îmi reuşeşte. Dar na!, n-oi fi eu chiar perfect.😛😀

            C’mon, loosen up!🙂

             
            • dagatha

              Iunie 23, 2014 at 7:39 pm

              Păi da…asta e, tocmai: „I am loosing it!”

               
              • Drugwash

                Iunie 23, 2014 at 8:49 pm

                ‘Loosen’, not ‘lose’. Tryina trick me, huh?😉

                 
  2. alma nahe

    Iunie 24, 2014 at 1:18 am

    Tare! Mai că mi-e ciudă că n-am bicarbonat în casă deloc, că acum umflam un prezerv…un balon, copii! :)) Da’ nici urmă de prezerv…balon n-am măcar!🙂

     
    • Drugwash

      Iunie 24, 2014 at 1:55 am

      Vezi, dacă le-ai umplut pe toate cu carne şi n-ai mai lăsat niciunu’ de sămînţă?! (Nu mă întreba a cui, nu-i treaba mea.)😀

       
    • dagatha

      Iunie 24, 2014 at 5:51 pm

      😆
      Cred că ajungi la mine în vreo oră jumate. Te servesc. Ba îți dau şi copiii pe deasupra!😆

       
  3. Poteci de dor

    Iunie 24, 2014 at 12:43 pm

    Nu ştiu cum să spun dar… şi eu voi încerca că nu mă pot abţine. Să nu mă spui😀

     
    • dagatha

      Iunie 24, 2014 at 5:50 pm

      😆
      Nu te spun, da’ vreau să ştiu cum a fost!😉

       
  4. Cuvânta

    Iunie 24, 2014 at 1:51 pm

    Super mamico, e super ce faci! Cred ca pe scribd am vazut o carte cu experimente stiintifice pt copii. Asta e una din ele, cred ca sunt mai multe
    http://www.scribd.com/mobile/doc/131013044
    Sa ne mai arati, arata fain facute de copii reali😀

     
    • dagatha

      Iunie 24, 2014 at 5:49 pm

      Aaaaa! Provocări arunci, da???😉
      Mai facem, că avem de unde!😉

       
  5. Adriana

    Iunie 26, 2014 at 12:49 pm

    …cât mă bucur pentru cei mici, dar cred că şi tu te-ai distrat. Faină mamă eşti!

     
    • dagatha

      Iunie 26, 2014 at 5:57 pm

      M-am distrat!
      Aș vrea să fiu faină…Mă străduiesc, adică… Încă nu am ajuns până acolo… Dar mai sper🙂
      Mulțumesc, Adriana!😉

       
  6. Cristina

    Iunie 27, 2014 at 3:54 pm

    A mai fost nevoie de spalat creiere, Dagatha?😉

    Initial, cand i-am vazut cum te asculta, mi-am zis: „Ce cumintei sunt!” Apoi a urmat: „Pai zi 20, atunci.” Iar dupa asta nemultumirea vis-a-vis de primul show de stiinta de bucatarie. Si atunci mi-am zis: „Ce haiosei sunt!”

    Aia cu balonul merge perfect cu azot lichid. Perfect si zgomotos, pentru ca se sparge. In caz ca-ti bateai inca mintea pentru urmatoarea sedinta😉

    Fara azot lichid si de facut acasa stie si Liviu cateva. Sa-l intreb si sa-ti spun? Imi imaginez ca sunt idei peste tot … Le si explici ce se intampla?

    Si, doamna profesoara, aveti o voce care respira si autoritate, si blandete😉

     
    • dagatha

      Iunie 27, 2014 at 10:47 pm

      Nuuu, n-a mai fost nevoie. I-am lecuit cu ultimul experiment.
      Dacă aveți și altele, ușoare așa ca pentru mine, chiar m-aș bucura și i-aș fi recunoscătoare lui Liviu!😉
      De data asta le-am și explicat, că era simplu!😀

      Mulțumesc de apreciere. Păstram aparențele. În general țip ascuțit!😆

       
  7. vavaly

    Iunie 27, 2014 at 11:24 pm

    Ne ati luat o inainte. Facem si noi curand cand umplem camara. Plictisiti zici? Eu le as zice blazati:)

     
    • dagatha

      Iunie 27, 2014 at 11:25 pm

      😆
      Succes și vouă. Mai așteptăm idei! Că vara e luuungă!😉

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

