RSS

Concursuri pe/pentru bloguri – Pro sau Contra?

22 Iul

Nu știu ce s-a întâmplat cu Pisicafeaua de marți.

Iată un subiect numai bun pentru toate cele trei ceasuri rele Pisicafea! Chiar dacă s-a tot polemizat pe marginea lui prin blogosferă.

banner-pisicafea-250x250

Concursul ar trebui să însemne provocare. Să dai tot ce ai mai bun ca să câștigi, respectând niște reguli, pentru că fără ele ar fi haos. Dar din ce în ce mai puțini participă for the fun of it. Chiar și la școală, când organizez câte un concurs, toți mă întreabă ce vor câștiga! E în firea lucrurilor ca un concurs să aibă premii, deci, o miză. Numai că, de cele mai multe ori, ne uităm la valoarea premiului și nu la calitatea concursului sau la calitatea prestației personale în acel concurs. Nu mai funcționează replica „vei câștiga experiență” sau „te vei învăța cu ideea de concurs”. Trebuie să fie ceva palpabil care să crească motivația pentru a participa.

Concursurile pe/pentru bloguri scad prestanța blogului/bloggerului?

Evident, există o măsură a lucrurilor. Sau ar trebui să existe. La fel, fiecare are un motiv de a (nu) participa la astfel de provocări.

Ultimul concurs m-a distrat copios pentru că am creat-o pe Jeni care a devenit legendară printre cunoscuți. Deja este un personaj și lumea se așteaptă să citească o continuare. În plus, am câștigat un voucher pe care (apropo!) încă nu l-am primit:mrgreen: . Sunt, oare, mai prejos (ca om, ca blogger) decât am fost înainte de participare? Unii așa au considerat și au abandonat „barca” asta. Tacit, desigur.

Pe de altă parte, această experiență (sau o fi fost experiment?) a dezvăluit că, într-adevăr, concursurile printre bloggeri sunt un fel de mărul discordiei. Mereu se nasc controverse, mereu cineva vrea să trișeze și cineva vrea să acuze, mereu sunt nemulțimiți care strigă că „strugurii sunt acri” doar pentru că nu au putut ajunge la ei.

S-a lansat de mult timp partea a doua a concursului de lenjerii outlet. Nițel schimbat, e drept, dar tot cred că sunt unele precizări care trebuie făcute musai pentru a evita confuziile, conflictele și alte neplăceri. Dar mă gândesc că în orice domeniu există o etapă nouă care te învață câte ceva, astfel ca la următoarea să fii mai bun.

M-am gândit mult dacă să mai particip sau nu. Premiile sunt tentante. Dar, mai mult decât premiile, e dorința aia de a scrie „cel mai…” articol. Unul care să îmi placă și mie!😀

Când să mă apuc de scris, am citit o postare – singura, de fapt- din concurs. Și mi s-a părut foarte reușită. Altfel. O poveste emoționantă care nu aduce deloc a concurs decât prin singurul element care oricum trece neobservat. Deja l-am considerat articolul preferat, deși habar nu am cine l-a scris (cine e în spate), pentru că e prima dată când intru accolo.

Așa că stau în cumpănă. Ultima participare s-a făcut în urma unei scântei. Unii cântă sub duș, numai mie mi se năzărește taman acolo să mai scriu ceva.😀 Jeni tocmai mă călcase pe nervi și am găsit legătura cu concursul. Acum e altfel. Numai că nu aș scrie pentru like-uri și comentarii pentru că nu am atâția prieteni pe care i-aș putea stresa să mă voteze (sună a campanie electorală😈 ). Aș scrie ca să placă. Și cum plăcutul e subiectiv dintotdeauna, ezit. Doar să se nască o postare firească,  potrivită tabloului de experimente și experiențe, fără a forța lucrurile.

 
43 comentarii

Scris de pe Iulie 22, 2014 în Pisicafeaua de marți, Păreri

 

Etichete: , , , , , , , ,

43 responses to “Concursuri pe/pentru bloguri – Pro sau Contra?

  1. Drugwash

    Iulie 22, 2014 at 3:16 pm

    […] mereu sunt nemulțumiți care strigă […]
    Ia exemplu de la conducere şi pune poliţia, jandarmeria şi eventual armata pe ei.🙄

    Cînd ai vorbit ultima dată cu Sorana? Ai întrebat-o despre blogul ei? Poate asta ţi-ar oferi oarece răspunsuri sau măcar un alt punct de vedere…😉

    Pe al meu ţi-l pot detalia live, la nevoie. Dar e neimportant.🙂

     
    • dagatha

      Iulie 22, 2014 at 3:20 pm

      Oooo, da! Am vorbit. La telefon. Mult!😆
      Dar nu îmi oferă răapunsuri la întrebările mele directe de aici😉
      „La nevoie”? „Neimportant”? Hmmm….

       
      • Drugwash

        Iulie 22, 2014 at 3:33 pm

        Ah, convorbirile telefonice între două doamne… Da, nu-mi spune.😆 Poate ar trebui s-o întrebi pe blog, la ‘About’.🙂

        De mine nu-ţi bate capu’, am mîncat iar bomboane pe burta goală şi am devenit un nesuferit.😀

         
        • dagatha

          Iulie 22, 2014 at 3:40 pm

          Aaaa! Nesuferit, zici. Păi…plec şi revin? După ce-ți ies bomboanele…:mrgreen:

          Cât despre discuție…cunosc prea bine părerea ei despre blogul ei😉

           
  2. illusion

    Iulie 22, 2014 at 4:17 pm

    Eu cred că poate fi distractiv, dar şi util în acelaşi timp să participi la concursuri. Nu îţi scad din valoarea ta ca blogger, dacă ştii să păstrezi un echilibru şi nu îţi umpli blogul de articole pentru concursuri😀

     
    • dagatha

      Iulie 22, 2014 at 4:23 pm

      Dacă nu vine subiectul, nu scriu! Decât să fie forțat și fals…Măcar postarea să zică ceva, dacă la like-uri și comentarii nu mă înghesuiesc!

      Pe același principiu nu apar la duzini și psiluneli decât când am vreo secundă de inspirație.

       
      • illusion

        Iulie 22, 2014 at 6:05 pm

        Exact! Calitate si nu cantitate😀

         
      • Mariana

        Iulie 22, 2014 at 7:36 pm

        Subiectul vine… scriind.😀
        Şi se poate scrie frumos despre orice .🙂

         
        • dagatha

          Iulie 22, 2014 at 8:01 pm

          Asta e clar! Inspirație să fie!!😉

           
  3. mihaela

    Iulie 22, 2014 at 4:38 pm

    Am participat si o sa mai particip, ce ma enerveaza la concursuri este ideea asta a organizatorului conform careia ar trebui sa ii faci si partea de PR, fa-ne tu cunoscuti, cat mai cunoscuti si iti dam premiul pe criteriul asta nu in functie de ce ai scris. Desigur daca as fi in barca lor m-ar interesa mai putin valoarea scrierii in care sunt mentionat cat numarul de vanzari care imi vine de pe ea .Asa ca particip la evenimente din astea in valuri, cand ma apuc, cand ma las, sunt inconsecventa, recunosc si nu regret

     
    • dagatha

      Iulie 22, 2014 at 4:45 pm

      Păi trebuie să aibă și ei de câștigat, nu? Și ar fi ideal să câștige mai mult decât valoarea premiului pe care îl dau, altfel, nu se prea justifică.
      Mereu sunt și lucruri care nu ne convin, de aceea și zic că e o chestiune de alegere. La fel cum e și în cazul celor are aleg să-și intoxice blogurile cu postări fade, seci, doar de dragul de a câștiga un premiu. Iar ceilalți aleg dacă să mai intre sau nu să citească ceva.

      Mie încă nu mi se leagă „subiectul”…

       
  4. Soglu Ioana

    Iulie 22, 2014 at 5:55 pm

    Bună ziua. Eu una pot scrie doar despre subiecte/ produse care mă pasionează, care mă interesează. În același timp nu-mi place deloc, așadar în nicio împrejurare, competiția. Am o părere neutră spre bună despre cei care-și dăruiesc timpul și creativitatea pentru vreunul din aceste concursuri. Citesc totuși foarte rar spre deloc advertoriale, căci adeseori produsele promovate nu fac parte din aria mea de interes. Când am deschis blogul, pentru câștiguri de acest fel am făcut-o, la sfatul profesorului nostru de social media. Nu m-a atras însă niciodată cu adevărat ideea. Nu m-am înscris și nu am participat la niciun concurs de advertoriale. Nici nu o voi face. Am scris însă din suflet pe blogul meu despre niște bijuterii handmade care mi-au plăcut enorm, și am fost “premiată”,din noblețea sufletească a creatoarei, cu două splendide seturi din bijuteriile sale. Mă înscrisesem la un fel de concurs random propus de ea să câștig un astfel de set, dar până să se afișeze rezultatul, deja îmi luasem gândul. Am scris din drag de acele bijuterii, din pasiune. Între timp, mă simt fanul lor no.1, promovez gratuit site-ul creatoarei și urmăresc tot ce face ea nou, fiind fericita posesoare a mai multora din creațiile sale deosebite. (Puteți intra pe blogul meu, dacă v-am făcut curioși, merită.) Mă bucur pentru Maya că participă constant și câștigă la fel. Felicitări tuturor, inspirație și succes vă doresc.

     
    • dagatha

      Iulie 22, 2014 at 6:16 pm

      Exact. Dacă scrii pentru că „aşa-ţi vine” e şi mai uşor, şi mai plăcut. Dacă-ți păstrezi stilul şi nu exagerezi şi nu devii fals, cred că poate fi un câştig dublu (şi vreun premiu, şi îți păstrezi şi cititorii).

       
    • dagatha

      Iulie 22, 2014 at 6:17 pm

      M-ai făcut curioasă cu handmade-ul!😉

       
      • Soglu Ioana

        Iulie 22, 2014 at 6:51 pm

        bijuteriile sunt unicate, din piele, luxoase într-un fel. eu le iubesc de nu am cuvinte.

         
  5. psi

    Iulie 22, 2014 at 7:49 pm

    părerea mea despre concursuri o ştii. departe de mine gândul să fac pe icoana: am câştigat (vacanţa la stambul, meciul de la amsterdam, menţiunea de la editura litera- asta în colaborare şi chiar mă mândresc cu aprecierea unor critici- de exemplu) şi am pierdut concursuri, au fost bucurii, dar a fost şi gustul amar al mânărelilor. refuz însă să particip la concursuri la care se contorizează numărul de like-uri, de litere tastate, de intrări pe acelaşi ip şi mai ştiu eu ce le trece prin cap. refuz să particip la concursuri în care „ţara te vrea prost” şi contează prea puţin ce şi cum scrii, dar este important să pupi condurii.
    cât despre întrebările tale, eu cred că răspunsurile ţin de fiecare dintre noi. şi că ar trebui să ni le asumăm. până la capăt. ceea ce unii cam uită să facă…🙂

     
    • dagatha

      Iulie 22, 2014 at 8:07 pm

      Asta spuneam şi eu!
      Ştii cât m-a bucurat voucherul ăla?😆 Nu pentru cei 50 de Ron, ci pentru că a considerat cineva că merită citit articolul ăla şi că merită să câştige ceva! Mi-au spus prietenii: „de ce n-ai zis că puteam comenta de nai multe ori?” Şi le-am explicat că nu potul cel mare era miza mea! Am găsit oameni care au vrut să mă ajute comentând. Am avut comentarii „la subiect” făcute de persoane reale. S-a vorbit şi s-a râs pe marginea bietei Jeni zile întregi.😆 Lumea a citit ce am scris şi pentru mine contează!

       
      • psi

        Iulie 22, 2014 at 8:08 pm

        uneori, ca acum de pildă, regret că sunt mai puţin prezentă în online…🙂 ai fi putut să mă strigi, ştii?

         
        • dagatha

          Iulie 22, 2014 at 8:54 pm

          Of…. e târziu???
          PISICIMEOOOOOOOO!!!!

           
          • psi

            Iulie 22, 2014 at 9:09 pm

            mai e de comentat de mă strigi? că aţipisem…😀

             
            • dagatha

              Iulie 22, 2014 at 9:42 pm

              Nu (încă!), dar te strigam să apari online, ca să nu zici că te chem numai când am nevoie!😆

               
    • ComiCultural

      Iulie 22, 2014 at 8:39 pm

      parc-ai fost purtătoarea de cuvânt a gândurilor mele

       
      • ComiCultural

        Iulie 22, 2014 at 8:40 pm

        mă refeream și la gazdaDagatha, dar și la Psi

         
        • psi

          Iulie 22, 2014 at 9:08 pm

          să înţeleg că ai ajuns să gândeşti precum un mâţ pervazier, cc?😛

           
          • ComiCultural

            Iulie 22, 2014 at 9:10 pm

            Nu, nu! Mâțul s-a comiculturalizat!🙂

             
            • psi

              Iulie 22, 2014 at 9:33 pm

              haaaa. modest miai, modest!😀😀😀

               
              • ComiCultural

                Iulie 22, 2014 at 9:37 pm

                reactiv și în legitimă apărare, aș putea pentru ca să zic🙂

                 
        • dagatha

          Iulie 22, 2014 at 9:41 pm

          Se înțelege!😉
          Ceea ce mă bucură din nou! (Şi eu care credeam că m-aşteaptă numai ceasuri rele azi…😉 )

           
  6. vavaly

    Iulie 22, 2014 at 9:52 pm

    si eu cum de am ratat o pe Jeni? tin minte ca am deschis de vreo doua ori postarea sa citesc dar n am reusit.
    in ultima clipa am scris si eu, pentru ca pur si simplu mi a venit ideea. nu am cautat o cum nu am cautat nici reactiile. m am simtit chiar ridicola cand am facut si eu apel ptr comentarii, mai mult sa imi fac cunoscuta povestea, stiind ca altii aveau deja peste o suta de like uri sau comentarii. nici o sansa ptr mine la criteriile astea.
    eu inca particip pentru bucuria de a scrie, de a simti provocarea.

     
    • dagatha

      Iulie 22, 2014 at 10:28 pm

      Ai ratat-o pe Jeni???? Nuuu!😆 Ar trebui să remediezi asta cât de curând!😆

      Da, ştiu ce zici cu apelul la comentarii şi like-uri…

       
      • vavaly

        Iulie 22, 2014 at 10:33 pm

        am remediat. vezi articolul de dupa Jeni😀

         

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

