RSS

Gustul toamnei

15 Sep

A venit toamna, acoperă-mi inima cu ceva…

(Emoție de toamnă – N. Stănescu)

Toamnă. Rugină. Galben. Vânt. Sfârșit? Tăceri…

Ce gust are toamna?

A struguri copți și nuci verzi. A flori și pământ umed. A școală.

Toamna a avut pentru mine mereu un gust ușor amărui. Un amestec de nostalgie după vara căreia i-am rămas fidelă și emoție pentru începutul de școală. Un alt an în care eram „mai mare” în goana mea după lumea adulților unde credeam că este „mai bine”. Un sfârșit și un început îngemănate. O lacrimă și un zâmbet deopotrivă.

„Ți-a spus cineva astăzi că ești frumos?”

A fost primul lucru pe care i l-a spus doamna azi Pințului, în prima lui zi de școală.

poza2

A ezitat înainte de a răspunde. Pentru că el „nu are emoții”! El este „bărbat” și nu va plânge! Chiar dacă lacrimile îi împodobeau ochișorii ăia frumoși, ca și cum ar fi avut diamante strălucitoare.

Da, a îngăimat el, încercând să pară că poate înfrunta toată armata de sentimente neînțelese ce-l copleșeau.

Da? A, deci nu sunt prima care îți spune asta!

Nu.

Atunci…sunt ultima?

Nu  a mai răspuns. S-a întors trăgându-mă după el înapoi în curtea școlii și mi-a șoptit: „Nu, nu e ultima!”

Un pod de flori…

Pentru boboci. Timizi, nesiguri, temători au trecut pe rând pe sub șirul de buchete care creșteau deasupra lor din mânuțe ale unor copii nu cu mult mai mari. Și-a înșfăcat rucsacul pe care aproape îl târa după el, în timp ce încerca să priceapă ce se întâmplă, cu privirea pierdută undeva în timpul când zburda prin fața blocului fără griji. Mi-am simțit lacrimile rostogolindu-se. Nici nu am încercat să identific motivul… Știu sigur că undeva în locul cel mai ascuns al sufletului meu ceva s-a rupt…Copilul meu nu mai este ființa aceea atât de vulnerabilă și dependentă. Încet-încet dă drumul mâinii mele și se îndepărtează cu pași prea repezi pentru puterea mea de adaptare…

20140915_091356

– Mergeți și dumneavoastră după copii!

Și m-am trezit înaintând ușor aplecată pe urmele copilului meu, pe sub puzderia de flori, în glasuri vesele..

Prima zi de școală în clasa Delfinilor jucăuși

L-am găsit așezat pe scaun la geam. Își așezase sacoul pe marginea scaunului și aștepta cuminte să vadă ce urmează. Mă căuta cu privirea și l-am simțit liniștit văzându-mă acolo. A început jocul. Doamna, ei – delfinii jucăuși – și părinții, pe margine. Au făcut cunoștință unul cu altul încercând să identifice al cui ecuson îl trăseseră din punga cu minuni.

Ce știți despre delfini?

20140915_092855

Unii ridicau mânuțele, alții, mai dezghețați, răspundeau repede. L-am privit. Era ușor încurcat. S-ar fi aruncat în joc, dar încă nu se simțea pregătit. Și pentru că nici pe margine nu i se părea în regulă să rămână, ținea degetul la gură, semn că încerca să găsească un răspuns potrivit. Care a venit, într-un final, cu emoții mai mari decât poate el duce.

poza1

Ce gust are toamna?

Același ca acum mulți ani. Când, într-o bancă pe rândul de la mijloc, altă copilă de 6 ani mai aveai puțin şi începea să plângă. Era prima ei zi  de școală…

 
23 comentarii

Scris de pe Septembrie 15, 2014 în Provocarea de luni

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

23 responses to “Gustul toamnei

  1. corina

    Septembrie 15, 2014 at 6:34 pm

    este frumos prințul și
    cred că nu o să fiu ultima care o spune. succes.

     
    • dagatha

      Septembrie 15, 2014 at 10:43 pm

      Nuuuu! Că și dacă ai fi ultima, mătușică dragă, te punem să repeți!😉
      Succes și ție!🙂

       
  2. Adriana

    Septembrie 15, 2014 at 7:30 pm

    ..of, ce m-ai răscolit. Eu n-am să retrăiesc nimic, poate doar amintirilor sa le dau drumul şi nici acelea nu mai vin complete. Mă bucur pentru voi. De azi aveţi un Prinţ delfin şi griji minunate in plus. Ştiţi şi voi, vă spun şi eu că sunteţi norocoşi. Succes şi drum curat pentru băiatul vostru. M-ai emotionat, mulţumesc..

     
    • dagatha

      Septembrie 15, 2014 at 10:41 pm

      Hm… Nu știi cum ai putea avea șansa să retrăiești lucrurile astea… Nu trebuie să fie în „varianta standard”.🙂 E suficient să treci pe acolo într-o astfel de zi, eventual pe unde ai copilărit și sigur va răsuna clopoțelul acela cu amintiri cu tot!🙂
      Mulțumesc eu!

       
  3. ninacremeneanu

    Septembrie 15, 2014 at 8:18 pm

    minunat copil si sigur va capata curaj…!! si tare bine arata si clasa…si sa-i fie pe sufletul lui curat lungul drum prin invatamant dar…..poate se vor mai schimba lucruri ca asa ca acum sa urasca scoala si elevii si parintii de la clasa 0 pana la 12….nu am mai perceput !! in romanica asta „”nu vrei la scoala”” vrei sa inveti acasa orice si oricat dar sa nu mergi acolo unde este o incrancenare intre profi si copii+parinti…un camp de lupta pe care ne jertfim seninatatea si fericirea copiilor nostrii !!
    de ce oare s-a ajuns la asta …?? de „”romanica”” de aia !!

     
    • dagatha

      Septembrie 15, 2014 at 10:39 pm

      Eh, Nina dragă…aiasta-i o isnoavă cu multe drumuri de urmărit.🙂
      Putem să sperăm, putem să punem umărul spre o schimbare, putem să ne facem că nu vedem, că nu ne interesează…Iar lucrurile o vor lua în direcția în care decide…majoritatea! 🙂
      Mulțumesc de gândul bun și de trecerea pe aici și astăzi!🙂

       
  4. Drugwash

    Septembrie 15, 2014 at 11:31 pm

    Ehehe, de-abia acu’ încep greutăţile vieţii. Nici Jeni nu te mai scapă!😆

    Ptiu, să nu-i fie de deochi, ce-ţi seamănă Pinţu’! Baftă şi note maxime, pe bune, de la un cap la altul, pînă la capăt!😉

    P.S. Şi eu am mers tot de la şase ani la şcoală, da’ m-am răzbunat într-a unşpea, c-am făcut-o de două ori!😆

     
    • dagatha

      Septembrie 16, 2014 at 9:41 am

      😆
      Gata vacanța, gata şi cu Jeni!😀
      Seamănă, dară. Mai ales la sensibilitatea ascunsă😀
      A 11 -a zici? Ai vrut să aprofundezi?😆

       
      • Drugwash

        Septembrie 16, 2014 at 11:59 am

        Nah, m-am îndrăgostit şi mi-am introdus membrele inferioare în ea învăţătură. De atunci drumu’ mi-a fost numa’ în jos. Iaca unde m-au dus femeile…🙄

         
  5. Cristina

    Septembrie 16, 2014 at 4:52 am

    Dagatha, esti mamica de baietel mare … Dulcelul de el! Sa fie un drum frumos si cu noroc! Si cu toata deschiderea spre lume si viata de care o sa aiba nevoie!

     
    • dagatha

      Septembrie 16, 2014 at 9:39 am

      Aşa să fie, Cristina!🙂 Şi vouă la fel să vă fie! Mulțumim.🙂

       
  6. paulman20102011

    Septembrie 17, 2014 at 9:21 am

    Succes la scoala🙂

     
    • dagatha

      Septembrie 17, 2014 at 9:44 am

      🙂 Mulțumim!🙂 La fel.

       
  7. vavaly

    Septembrie 20, 2014 at 10:35 pm

    Ei uite ca de data asta tu cu emotiile si eu cu pragmatismul. Poate pentru ca eu inca nu m-am obisnuit cu ideea…inca nu stiu unde mi-am pus emotiile. Dar ai reusit tu sa le scoti de unde s-au pitit si m-au coplesit.
    Tot stau şi mă întreb când au crescut aşa de poarta sacou şi cravată? Parcă mai ieri …
    Frumoase arome poartă toamna ta….

     
    • dagatha

      Septembrie 20, 2014 at 10:37 pm

      🙂
      mai scoatem şi emoții uneori!🙂
      nu ştiu când au crescut…dar sunt frumoşi foc!😉

       
      • vavaly

        Septembrie 20, 2014 at 10:43 pm

        sunt. si frumosi si destepti :)… oare de ce se mai duc la scoala? mai bn s-ar apuca de afaceri direct …

         
        • dagatha

          Septembrie 20, 2014 at 10:48 pm

          Vaaaiiii! Nu-mi aduce aminte, apropo de deştepți! Încă sunt amețită de ultimele replici demne de marii filosofi!😆

           
          • vavaly

            Septembrie 20, 2014 at 11:06 pm

            cred ca ar trebui sa le consemnam si sa le legam intr o carte. sa ramana posteritatii…

             
            • dagatha

              Septembrie 20, 2014 at 11:18 pm

              Normal!!!! Asta facem aici!😉 😀

               
  8. Silving

    Septembrie 26, 2014 at 6:55 pm

    Ce copil frumos ai! Si ce uniforme frumoase,imi plac mult! Succes la scoala!

     

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

