RSS

Necugetări…

27 Mai

Unii spun că a scrie o carte e un gest nebunesc, în totală discordanță cu vremurile contemporane, în care oamenii sunt deschiși la orice, mai puțin la literatură. A pretinde că ai scris literatură este un gest suprem de aroganță, taxat cu agresivitate de ceilalți. Abia peste ani se va dovedi dacă a fost sau nu talent, dacă are sau nu valoare.

Dar a scrie o carte dintr-un capriciu? Asta o fi permis? Un moft personal, o modalitate de a simți că doar astfel reușești să-ți aduni gândurile împrăștiate în toate cele patru zări.

O să te coste mai mult decât face!”

„Cine crezi că te va citi? Cine mai gustă lamentări poetice, nici măcar aliniate regulilor prozodice?”

„Ce vrei să spui în textul ăla? E abstract! Lumea nu va înțelege nimic…”

Să pleci urechea? Să fii rațional și să accepți inutilitatea unei astfel de încercări epuizante psihic și financiar? Sau să rămâi nebun și să-ți urmezi un vis? Sau poate o promisiune făcută acum (prea) mulți ani într-o scrisoare trimisă timid unui om care a avut prea puțin timp să mă cunoască. Un om singur, blocat într-o lume din care mi-a părut mereu că ar vrea să evadeze. Lui, bunicului meu ardelean, îi datorez în primul rând, această „nebunie” de a scrie „cândva”, o carte.

„Nu sunt poezii. Sunt simple gânduri. Și, de cele mai multe ori, jocuri. Literele sunt asemeni pieselor unui puzzle. Le poți așeza în feluri noi pentru a obține de fiecare dată alte imagini și pentru a reda simțiri ancestrale în modul unic al celui ce, astfel, devine un creator de lumi – creatorul propriei lumi. E fascinantă joaca de-a Cuvântul. E geniu acela care le poate găsi locul potrivit, care le poate alege: cuvinte mari și adânci, cuvinte care ating, care dor, care cântă sau care râd. Dar asta nu poate judeca el singur, ci doar aceia care se regăsesc dincolo de oglindă, căutându-și chipul.”

Da, e o nebunie pe care mi-am asumat-o și pe care am savurat-o în fiecare etapă a desăvârșirii ei. Când am scris, când am publicat, când am dăruit și, mai ales, când am primit înapoi cuvinte frumoase. Nu cărți, ci bucăți de suflet! Nu am vândut nimic, am oferit cui a vrut să citească. Nu am cerut aprecieri, dar am primit mai mult decât m-aș fi gândit!

„Necugetări” de Ruxandra David sau cum se adună gând, idee, vis și cuget în crez exprimat poetic

Adrian a fost primul care m-a lăsat fără cuvinte…Pentru că m-a prezentat într-o lumină nouă, o privire din afară a unui om care nu m-a cunoscut decât în virtual (până de curând) și cu care am împărtășit aceeași sensibilitate și pasiune pentru scris:

„Nu întâmplător poieinul, actul facerii cărții Ruxandrei David include cu precădere în poemele sale amintirea acelei promisiuni din trecut, realizată pas-cu-pas pe măsură ce poeta moderează cu simț artistic și o intuiție apreciabile cuget viu și vioi, dublat de simțământ autentic uman dintre cele mai pure. Asta e rețeta cărții ei, pentru care autoarea, doar în virtutea unei modestii irumpând dintr-un deosebit respect pentru cuvântul șlefuit astfel încât să exprime sens și să producă plăcere, considerație, reflecție o numește Necugetări, subliniind caracterul spontan al poeziei ce vine dinăuntru.”

Necugetări…pe străduța iluziilor…

A venit rândul tizei mele să mă surprindă🙂 Am admirat-o mereu pentru dragostea ei pentru cărți și pentru îndrăzneala de a scrie „onest”, direct, frumos.

„Aș fi vrut din tot sufletul să pun o poză cu poezia mea preferată, dar mi-e greu să aleg. Cutreierând printre necugetări întâlnești un om care vede îngeri, simți o ploaie de vară potolindu-ți trupul înrobit de căldură, treci pe la Cirque du soleil și-apoi o dăm în erotică (și asta e doar unul din traseele posibile). Aceste necugetări sunt un mozaic de stări și gânduri… Sunt o colecție de „gânduri și cuvinte – precum cărțile între rafturi prăfuite al unei biblioteci. Poate vreodată vor fi răspunsuri ale unor întrebări, poate vor fi deslușiri ale unor neînțelesuri, poate vor fi chei ale unor lacăte, sau pur și simplu «un lăcaș de stat cu capul în mâini în mijlocul mării»”

Vienela iubește viața și…necugetările!

Precum în basmele populare, a treia oară este din ce în ce mai bine! Vienelei nici nu am apucat să-i mulțumesc pentru cuvintele frumoase pe care le-a adunat, inspirată, pe pagina ei.

„Necugetări. Ruxandra David. O carte pe care am citit-o dintr-o suflare, un portret cu şoapte moi între tâmple, un cântec nescris al degetelor, o ploaie de vară ce zămisleşte ondine cu tălpi calde din care picură rouă de-argint, aliteraţie pentru zilele când omul are capul plecat şi simte că moare sub povara tristeţilor sale pentru a renaşte în alt loc.

Necugetări. Le-am recitit pe îndelete, am cugetat la fiecare dintre ele, iar la final m-am decis să nu schimb nimic pentru a nu distruge sensibilitatea ce răzbate din poemele Ruxandrei.”

A meritat? Cu siguranță! Sunt mulți oameni care mi-au scris gânduri frumoase, oameni care și-au dorit să mă citească și care au apreciat ceea ce au găsit acolo! Nimic nu poate să mă bucure mai mult!

Vă mulțumesc!

🙂

893589_411737338922040_502746940_o

 
12 comentarii

Scris de pe Mai 27, 2015 în Despre cărți, Literare

 

Etichete: , , , , , , , , , , ,

12 responses to “Necugetări…

  1. illusion

    Mai 27, 2015 at 5:34 am

    Tu scrie, o faci atat de frumos! Multumesc, inca o data, pentru bucatica asta din sufletul tau si, evident, pentru cuvintele frumoase!

     
  2. Drugwash

    Mai 27, 2015 at 1:10 pm

    Felicitări ţie, ruşine mare mie!😳

     
    • dagatha

      Mai 27, 2015 at 1:54 pm

      Huh??? Păi de ce ruşine?

       
      • Drugwash

        Mai 27, 2015 at 2:15 pm

        Păi trebuia şi am vrut să scriu şi eu ceva, dar nu am avut încă starea necesară pentru a pătrunde scrierile şi deci nu am avut cum să-mi exprim părerea. Dar a trecut atît de mult timp şi mă simt oarecum.😳

         
        • dagatha

          Mai 27, 2015 at 2:18 pm

          Da’cine zice că e musai să scrii?🙂 Ideea era să citeşti şi să … enjoy it!😉

           
          • Drugwash

            Mai 27, 2015 at 2:33 pm

            Păi treburile astea două sînt legate, cel puţin în mintea mea. Poate apuc în vara asta să îmi aduc aminte de mine şi să reintru în lumea literelor. Dar cine ştie… Între timp, un huguleţ mare-mare pentru tine!

             
            • dagatha

              Mai 27, 2015 at 3:09 pm

              🙂
              Take your time!🙂
              Aici nu e nicio grabă de niciun fel!🙂
              Hug back!🙂

               
  3. psi

    Mai 27, 2015 at 2:15 pm

    a scrie o carte este un act de curaj. ce spun unii sau alții… who cares? ce spune sufletul tău cares…😉

     
    • dagatha

      Mai 27, 2015 at 2:19 pm

      Al meu spune…că e o senzație al naibii de plăcută!🙂

       
  4. Excursii scolare

    Mai 31, 2015 at 10:24 pm

    Bravo, felicitari pentru curaj, initiativa si idei. Continua si u pleca urechea la ce spun altii. Spor in tot ce faci!

     

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

