RSS

Cum e să fii proaspăt divorțată

29 Iun

Atenție!!!

Acesta este un pamflet și trebuie tratat ca atare! Cuvintele sunt o tentativă de joacă în amintirea unui club de douăsprezece cuvinte, pe care l-am iubit. Mulțumesc, Danei, Roxanei și celor două Sonii 😈 că s-au jucat cu mine! :-) 

Flori voia să fie și ea o „damă” liberă! Să se bucure de viață, gen. Acum că scăpase de Gioni, simțea că e, în sfârșit, femeie. Până acum fusese orice, numai asta nu. Nu știa când îi devenise un fel de mamă. Îi spăla hainele zoioase la mână, că nu se învrednicise să-i repare Albaluxul, îl trimisese și la școală, să ia și el bacaloriatu’, să intre în rând cu lumea. I-a fost și bucătăreasă personală. Gioni era un fomist, iar ea nu cârtea la nicio dorință de a lui. Când era vorba de crăpelniță, nu o întrecea nimeni! Până și el se mândrea că bucătăreasă ca a lui nu au nici cele mai luxoase restaurante. Deh, era bărbatul ei și jurase să-l slujească credincioasă până moartea îi va despărți. Până la urmă, nu moartea i-a despărțit, ci notarul de la colțul străzii. Gioni a decretat într-o zi că gata: nu o mai iubește! Cică nu mai e atrăgătoare! Auzi la el! I-ar fi pocnit una în meclă, dar o împiedicau cele 120 de kile ale lui, câștigate cu greu, cu multă tocăniță, ciulama și sarmale în foi de viță.

Nu mai sunt atrăgătoare, ai? Trântore care ești!

Și după ce a ascultat pe repeatNu plânge, Ana!”, și-a făcut curaj și s-a adâncit în dulapul ticsit cu haine second-hand, de unde a extras cea mai cea fustă din tinerețile ei. Dacă-și mai amintea bine, cu asta îl cucerise și pe Gioni. Ce dacă era puțin cam strâmtă? Văzuse ea pe stradă că încă se mai poartă. O asortă cu o bluză decoltată de la care pierduse un nasture prin mașina de spălat – de pe vremea când aceasta mai funcționa! Scoase de la naftalină fardurile din tinerețile ei apuse. Unele erau prea uscate, altele se întindeau ca guma de mestecat. Își trânti un albastru-ciel pe pleoapele obosite și niște roșu aprins peste pomeții ușor ridați. După ce aruncă o privire în oglinda de la baie, se declară mulțumită și ieși.

O aștepta Sofica, ea avea să-i fie parteneră de nebunii în seara cu pricina. Sofica era deprimată. Se îndrăgostise de Sandu Lulea. Așa-l chema și ea credea că e vreun nume predestinat. La prima întâlnire îi dăduse un inel cu pietre și era așa mândră că a dat peste vreun ștaban și că așa mai iese și ea din sărăcie. Visul i s-a spulberat într-o singură zi, când s-a dus la amanet cu inelul ca să scoată de niște datorii la asociație.

Fugi, doamnă, de aici! Nu iei nici 5 lei pe tinicheaua asta!

Cât a mai suferit biata Sofica! Care va să zică, Sandu nu e decât un găinar! Se ocupă cu potlogării și se dă mare crai! Nu i-a mai răspuns la telefon de atunci, iar acum se afla în mare suferință! Nu din amor. Îi trecuse repede dragostea pentru Sandu, dar se oftica rău că o luase de proastă chiar așa!

Ce fund mișto ai, duduie!

Flori simți cum flăcări dragonice îi ies pe nări și se întoarse cu poșeta pregătită de atac. La o masă în spatele ei ședea un babac cu țigara într-o mână și un zâmbet languros pe fața-i smochinită. S-a mulțumit să-i arate degetul ridicat, cu oja sărită pe trei sferturi de la atâtea vase și țoale spălate la mână.

Să te ia dracu’, nespălatule! Nu am chef de vrăjeala ta!”, mormăi ea în barbă. Și imediat și-aduse aminte de Gioni, lucru care i-a anulat orice dispoziție de a se expune în barul de cartier în care tocmai intrase. „Toți bărbații ăștia sunt niște porci!”, decretă în final, plină de filosofie și, mai ales, de năduf. Dădu să scoată portofelul jerpelit să plătească sucul.

Mi l-a șutit! Portofelul! Săriți!

Nu a sărit nimeni. Au privit-o cu ușoară indulgență și și-au văzut de ale lor.

Ce strigi așa ca apucata, tu?”, îi zise și Sofica, aflată deja în brațele unui tinerel cu lanț la gât și un ghiul impresionant pe degetul arătător al mânii stângi. „L-ai fi pierdut pe drum pe undeva!

Și nu-i niciun gabor pe aici când ai nevoie de el!” continuă Flori ca și cum nu ar fi auzit-o. „Lua-v-ar naiba pe toți! Să putreziți în pârnaie!

Scotoci prin buzunarele genții și lăsă pe tejghea o bancnotă mototolită pe care o găsise pe stradă cu o zi înainte și credea că-i va aduce noroc. N-a fost să fie! Ieși din bar trântind ușa și înjurând cu foc pe Gioni și pe tot neamul lui cel treaz și adormit, ca să se răcorească.

 
26 comentarii

Scris de pe Iunie 29, 2015 în Duzina de cuvinte, Râsu'- plânsu'

 

Etichete: , , , , , , , ,

26 responses to “Cum e să fii proaspăt divorțată

  1. Poteci de dor

    Iunie 29, 2015 at 10:27 pm

    Eşti fenomenalăăăă! Ioi, ioi, cât am râs. Nu trebuia aşa-i?🙄 Părerea mea că de la melodia aia se trage totul. Ana e de vină pentru toate nenorocirile😀

     
    • dagatha

      Iunie 29, 2015 at 10:28 pm

      😆
      Băi, nu știu dacă melodia, dar e clar că e cam greu cu divorțul de Gioni!😀

       
  2. Sonia

    Iunie 29, 2015 at 10:29 pm

    Concluzia este că Gioni este de vină pentru toată drama femeii. Şi, Doamne, e plină lumea de Gioni la orice pas!

     
    • dagatha

      Iunie 29, 2015 at 10:40 pm

      Păi…cam da!😀 dacă Gioni își ținea gura…

       
  3. Drugwash

    Iunie 29, 2015 at 11:00 pm

    Mi-ai băgat fiori pe sub tricou cînd am văzut titlu’, ‘ţi-ar năravu’ să-ţi fie!😄😄😄
    Ca să mă răzbun îţi spun că ai trei typo-uri da’ nu spun care şi unde!😈

     
    • dagatha

      Iunie 29, 2015 at 11:32 pm

      Tocmai l-am corectat a zecea oară! o mai iau o dată!😆
      Lasă tricou-n pace!😆

       
      • Drugwash

        Iunie 29, 2015 at 11:35 pm

        Mai ia-o o dată, că n-o fi foc!😛😄

        L-am lăsat pe marginea scaunului, tricoul, că prea mi se zbîrlea păru’ pe spinare.🙂

         
  4. Cristian

    Iunie 29, 2015 at 11:11 pm

    Băăăi… nici divorțul nu mai e ce-a fost odată… Clar vine sfîrșitul lumii.

     
    • dagatha

      Iunie 29, 2015 at 11:33 pm

      Păi nu-i! Cred că or fi fost blestemele lui Gioni! Zic și eu!

       
      • Cristian

        Iunie 29, 2015 at 11:40 pm

        Dacă ai intuit că sunt fan Gioni, m-ai ghicit. Mno, chestie de solidaritate masculină, într-o lume crudă în care perechea cromozomială XY a fost oficial declarată ca degenerativă. Pierim, măăăi… Noi, masculii. Lasă c-o să vă fie vouă dor de divorțuri și n-o să mai aveți de cine divorța.

         
        • dagatha

          Iunie 29, 2015 at 11:43 pm

          😆
          Păi…tu poți scrie acum varianta lui Gioni, dacă tot ești avocat😀 da’ să folosești cuvintele alea musai! :-)))

           
          • Cristian

            Iunie 30, 2015 at 12:00 am

            Dacă vedeam textul tău mai din timp aș fi încercat un drept la replică. Dar eu n-am mai dormit de ieri dimineață. Și nu că mi-ar fi somn neapărat. Nu fizic. Însă „psihic”, simt cum îmi sforăie neuronii de ore bune.

             
            • dagatha

              Iunie 30, 2015 at 12:17 am

              Pfui! Hodinește-te atunci!😉

               
  5. Oana

    Iunie 30, 2015 at 8:11 am

    M-ai făcut să râd. Tare. Îți mulțumesc pentru asta🙂
    Gânduri bune ție!

     
    • dagatha

      Iunie 30, 2015 at 8:31 am

      Ce mă bucur!!🙂 Gânduri bune şi ție!😉

       
  6. La capatul curcubeului

    Iunie 30, 2015 at 8:30 am

    Mi-a făcut mare plăcere să mă joc cu duzina ta de cuvinte, chiar dacă a ieşit ce-a ieşit…🙂

     
  7. Alex`andra

    Iulie 1, 2015 at 12:35 am

    Strașnică muiere :))

     
  8. sufletdefluturas

    August 7, 2015 at 11:54 am

    Uofff, da’ ce mi-a mai plăcut!

     
  9. dictaturajustitiei

    Decembrie 23, 2015 at 5:31 pm

    Crăciun fericit! La mulți ani!

     
    • dagatha

      Februarie 4, 2016 at 11:17 pm

      Unde o fi fost ascuns mesajul ăsta până acu?😀
      La mulți ani fericiți și ție!🙂

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

