RSS

Cinci, Doamne! Și toate cinci…bune!

31 Aug

De când a apărut ea în lumea asta virtuală, blogosfera a suferit mutații de tot felul. Cele câteva bloguri apărute inițial (la noi) au dat senzația de „fiță de vedetă” și nu a durat mult până când virusul s-a împrăștiat. Acum „toată lumea” are blog! Chiar și unii care nu au nimic de spus, ci doar de copiat. După principiul „tot ce s-a putut scrie în blogosfera românească s-a scris, așa că nu pot decât să iau și eu o felie și să-i pun o cireașă în vârf să pară rețeta mea”, apar auto-intitulații bloggeri ce umplu inutil banda cu mega întregi de prostie. Dar nu despre ei este vorba acum.

Ce înseamnă un blog care se respectă? 

images

(sursa foto)

De nișă sau nu, un blog este bun atâta vreme cât își atrage cititorii prin conținutul lui. Să scrie, adică, despre ce are chef, dar să scrie bine! Să te facă să oftezi la final, din cauză că s-a terminat articolul și ai mai fi vrut să citești. Și atunci dai click pe altele, ca să recuperezi starea aceea în care tocmai ai intrat. Și mergi din pagină în pagină, până realizezi că orologiul a bătut miezul nopții, fundul ți s-a lipit de scaun, iar ceașca de ceai/cafea/vin fiert etc. a rămas neatinsă lângă laptop. Limba română impecabilă, grija pentru felul în care arată căsuța virtuală și modul atrăgător de a scrie, poate chiar despre nimicuri, sunt ingredientele principale. Aș adăuga diacriticele, dar mă abțin deocamdată, pentru că discuția asta am mai purtat-o cândva.

Și vine provocarea…

Kooperativa pare să fie o echipă simpatică. Am interacționat puțin cu Blogal initiative, dar mi-au părut oameni serioși. Nu, n-am să-i laud acum deloc, pentru că nu aduce puncte în plus articolului!😉 Doar că provocarea lor mi s-a părut demnă de onorat. E drept că am stat pe gânduri până am ales 5 bloguri. Este clar că lista mea este mai lungă de atât, iar lectura zilnică este diversificată, în funcție și de ceea ce-mi fură ochii. Nu sunt fixistă – adică nu am un altar al unui blogger pe care să aprind candele zilnic. S-a întâmplat să intru din ce în ce mai rar, nu pentru că s-a stins pasiunea pentru scris și citit, ci pentru că alți nori îmi abat gândurile zilele acestea. Nici nu vor fi bloguri – prietene, așteptând, în semn de recunoștință, vreo nominalizare drept mulțumire! (Cam cât de patetic ar fi?😈 ) Sunt cinci (alt fel de) bloguri (în ordine aleatorie!) pe care le citesc cu relativă regularitate și care mă binedispun.

And…the final countdown

♦ Simona Tache – Jurnal roz de cazarmă

Simona are un dar aparte de a spune lucrurilor pe nume! Orice subiect ar alege, oricât de popular, pare inedit atunci când îl așterne ea pe foaia virtuală. Cu un ton serios atunci când tema o impune sau ironică atunci când vrea să scoată în evidență ridicolul unei situații, Simona scrie „pe șleau”. Se simte experiența jurnalistică și din felul în care pune problema „mai puțin în glumă, mai mult în serios”, dar mai ales din felul în care își respectă cititorii. Scrie curat și sincer, iar cireașa de pe tort blog este nota umoristică, exact în doza care trebuie!

Silviu Iliuță – Cronici pe bune

A face mișto nu este un talent pe care îl are oricine! Degeaba faci mișto, dacă nu ai stil! Iar Silviu face asta fără să cadă în ridicol sau să fie plictisitor. Nu-mi aduc aminte să fi citit ceva serios în Cronicile lui, dar nu de asta intru acolo. (Prin „serios” înțeleg tonul folosit și nu subiectul în sine sau abordarea lui.) Mă binedispun mini-serialele de genul „Statusuri pe Facebook” – pentru momentele când prostia unora încă nu te bagă în sperieți! – sau ”Obiecte din anii ’80 explicate generației internet” – generatoare de melancolii.

Radu Băzăvan – Groparu

(Sper să nu fi confundat numele autorului! Pentru mine, Groparu’ a fost Groparu’ și atât multă vreme.)

Am dat întâmplător peste el, iar impactul emoțional s-a produs de la vizualizarea paginii! Mi s-a părut o imagine îndrăzneață pe care și-a construit-o pentru Virtualia: „Sunt un om dintr-o bucată. Una de creier”. Blogul este un autoportret stilizat într-o manieră autopersiflantă, care te prinde repede. Cucerirea definitivă s-a produs cu articolul Rodica, scris puțin…altfel, am zis eu.

Simona Negrea – Diacritica 

Pentru că are grijă de limba noastră cea de toate zilele! Cum le pescuiește ea de pe unde apar! Și nu cred că stă cu lupa, ci îi sar în ochi, că, pare-se, surse există! Scurt, la obiect și argumentat! Blog numai bun de tras cu ochiul când ai impresia că te-ai tâmpit cu atâtea „englisâțâsme” și adaptări lingvistice nefericite. Așa, gramatica nu mai pare un lucru abstract, ci e al naibii de bine „ancorată în meandrele concretului”!😉

Flavius Obeadă – Genunchiul Lumii

Pentru că da, și-a pus lumea pe genunchi, o deșiră și o țese la loc, ca să ne-o înfățișeze altfel. Uite, de pildă, de pe bicicletă:

În cîte feluri poţi tu să scrii?
Eşti un cameleon!
Uite eu dacă-i zic pomului pom,
pom e,
dacă-mi dezvelesc o coapsă,
soră cu sînul şi cu pîntecu-mi-e
şi genunchiul, genunchi,
ca tu să le doreşti!
Dar tu? Eşti dizarmonic,
narcisist şi suferi grav
de amnezie.
„Eu? Eu nu scriu.
Eu mă dau cu bicicleta
pe timpanul lunii!”

Unul din blogurile…pentru suflet!

Am spus deja cinci?? Pot să mă mai joc o dată?😀

 
8 comentarii

Scris de pe August 31, 2015 în Concurs

 

Etichete: , , , , , ,

8 responses to “Cinci, Doamne! Și toate cinci…bune!

  1. Vienela

    August 31, 2015 at 11:42 pm

    In sfarsit o selectie buna! Ma saturasem sa citesc la provocarea asta despre tot felul de bloguri care nu spun nimic si o fac intr-un fel care oboseste.😀
    Cronici pe bune nu am citit inca, dar toti ceilalti se numara si printre preferatii mei.

     
    • dagatha

      August 31, 2015 at 11:47 pm

      Da, am avut şi eu senzații diverse citind „nominalizările” altora…😀
      Farmecul la concursurile astea îl găsesc în a scrie în aşa fel încât când vezi unde se duc premiile, să ştii că ai scris o altă postare în stilul tău şi, prin urmare, n-o regreți!😉
      Mulțumesc!❤

       
  2. Cristian

    Septembrie 1, 2015 at 8:14 pm

    Bifez și io la cele două Simone. Plus Flavius.

     
  3. La capatul curcubeului

    Septembrie 2, 2015 at 3:10 pm

    Cu ajutorul tau am mai descoperit si eu cate ceva interesant de citit. Doar pe Flavius îl citeam din cele 5 bloguri nominalizate de tine. Mersi!🙂

     

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

