RSS

Al doilea copil (?)

20 Sep

Aceasta este o scrisoare deschisă prietenilor* care insistă/își dau cu părerea cu privire la cât de bine/frumos/important este ca EU să fac al doilea copil!

Legendă: (*) Prin prieteni înțeleg (aici) totalitatea persoanelor, indiferent de sex, rasă, vârstă, împrejurare în care și-au intersectat viețile cu a mea, care și-au asumat acest rol fără să mă întrebe, considerând că știu cu certitudine ce este mai bine pentru mine și copilul/copiii mei.

Dragi…prieteni*, 

Apreciez (aproape sincer) preocuparea voastră pentru binele meu și al familiei mele, preocupare care a devenit rațiunea voastră de a trăi, din moment ce nu ați găsit altceva mai bun de făcut în propriile voastre vieți.

Doresc să vă asigur că m-am documentat temeinic cu privire la ceea ce ar fi mai bine de făcut și că am luat în calcul toate elementele importante pentru mine și ai mei. Sau poate doar pentru mine! Îmi pare rău că nu v-am consultat în acest sens, mi-a scăpat! Un motiv în plus să nu mă considerați atât de importantă, încât să vă pierdeți vremea cu sfaturi în ceea ce mă privește.

M-ați asaltat cu întrebarea „Pe când al doilea?” când încă eram pe patul de spital, proaspăt „născută” (sic!), presupunând, probabil, că imediat după naștere (naturală sau prin cezariană) o femeie nu-și dorește decât să o ia de la capăt IMEDIAT! Nu știu dacă teama că va scădea natalitatea populației, dorința de a vă simți importanți sau pur și simplu lipsa de ocupație vă fac să reveniți insistent cu această întrebare sau variațiuni imperative ale ei: „Pe când al doilea?” „Trebuie să mai faci unul!” „Hai cu fetița!” „Trebuie să ai pereche!” „Nu e bine să-l lași să crească singur!” etc. ș.a.m.d. ș.c.l.

Vă mărturisesc faptul că încă nu am înțeles grija voastră pentru numărul copiilor din familia mea. Dar vreau să vă asigur (înainte să vă doboare criza de apoplexie) că am analizat cu foarte mare atenție această variantă. Probabil vă voi dezamăgi, dar motivele pe care (mi) le-am găsit pentru decizia mea, vor rămâne ALE MELE, tocmai pentru că sunt sigură că, știindu-le, ele nu vă vor face vouă viața mai bună.

„Ah, dar e mai bine, e frumos! La al doilea e mai ușor! Se cresc unul pe altul.”

De departe cea mai stupidă motivație mi se pare asta:

„Știi, unei prietene i-a murit un copil…O tragedie… Noroc că mai avea unul!”

Aceasta este o parafrazare a unui text auzit nu o singură dată. Un text care susține o concepție deplasată cum că o viață ar putea-o înlocui pe alta, cum că, de fapt, copiii există nu pentru ei înșiși, ca vieți independente, ca entități, ci pentru a umple golurile din viețile părinților (cu altă ocazie poate voi dezvolta și acest subiect!) Nu, nu cred că mamei aceleia i-a fost „mai ușor” să accepte moartea unui copil pentru că mai avea unul!!!

Spuneți-mi: v-a trecut vreodată prin cap că acest subiect poate fi unul dureros? Delicat? Dificil? Greu de digerat? Nu vi s-a părut că NU doresc să-l discut cu voi și că nu este un gând pe care să vreau să vi-l împărtășesc? Nu ați înțeles că viața mea personală rămâne PERSONALĂ și că nu trebuie să știți voi de ce, când sau cum aș avea de gând să concep un al doilea copil? Nu credeți că vă asumați gratuit un rol și că insistențele voastre încalcă grav dreptul omului la intimitate și viață personală? Dar dacă nu aș fi putut fizic să fac acest lucru, în ciuda dorințelor mele? V-ați gândit că fiecare întrebare, insistență, revenire mi-ar sfredeli inima ca un cuțit pe care l-ați înfige de fiecare dată și mai adânc? Nu, sunt sigură că NU v-ați gândit. Nu ați avut timp, fiind prea preocupați să dați sfaturi și să vă păstrați statutul de atotștiutori.

Dragi prieteni*, vă dezleg de această prietenie! Nu mai purtați povara grijii permanente pentru bunăstarea mea și a familiei mele! Puteți să vă vedeți liniștiți de ale voastre! Ah! Voi nu le aveți pe ale voastre! Atunci schimbați-vă ținta! Căci dacă vă mai aud o dată cu replici celebre ca acelea de mai sus, nu garantez că nu voi uita și eu bunul simț cu care am venit moștenire de la ai mei!

Cu stimă și deosebit respect (încă!), a dumneavoastră Dagatha, mamă a unui singur copil!

 
9 comentarii

Scris de pe Septembrie 20, 2015 în A fi sau a nu fi..., Despre copii

 

Etichete: , , , , , , ,

9 responses to “Al doilea copil (?)

  1. Ioana

    Septembrie 20, 2015 at 10:09 am

    Un copil este prea putin. Doi sunt deja prea multi :))))

     
    • dagatha

      Septembrie 20, 2015 at 10:11 am

      Nu ştiu alții cum sunt…😀 Dar acum e..cum e mai bine pentru mine! Na! Egoismul asta!😀

       
  2. Drugwash

    Septembrie 20, 2015 at 5:20 pm

    Dacă n-aş fi un gentleman aş zice „ia mai dă-i în […] mea de idioţi!”😄

     
  3. Oana

    Septembrie 21, 2015 at 8:22 am

    Nu, ei nu se gândesc. Niciodată. Nici la cuvintele sfătoase și aspre, nici la cuțitul însoțitor.
    Mi-a mers la suflet textul tău. Și i-a făcut mult bine.
    Să-ți trăiască ce ți-e drag și să fiți cât mai bine!

     
    • dagatha

      Septembrie 21, 2015 at 1:49 pm

      Da…nu au timp să se gândească…Sunt prea entuziasmați de starea pe care le-o dă „atot-ştiința” (sic!)
      Îți trimit o îmbrățişare virtuală!🙂

       
  4. adelinailiescu

    Septembrie 23, 2015 at 2:34 am

    Eu am decis de la inceput ca voi avea un singur copil. Si asta chiar daca sotul meu si-a mai dorit macar inca unul… DAr am vazut prea des cum intr-o familie cu mai multi copii nu sunt tratati toti in mod egal, unul e „favorit”, altul e „oaia neagra”. Da, stiu, o mama isi iubeste toti copiii la fel dar, chiar fara sa vrea, tot ii este unul mai aproape de suflet, ii acorda o atentie in plus in timp ce altul sesizeaza asta si se simte nedreptatit. Nu exista un argument convingator pentru a avea doi copii, poate doar daca copilul pe care il ai deja isi doreste foarte mult un frate sau o sora., in rest…Asa ca eu am zis din start: doar unul! Bun sau rau, toata iubirea mea e pentru unul singur, n-as simtit nevoia sa-mi iau o polita de asigurare in plus pentru batranete.

     
    • dagatha

      Septembrie 23, 2015 at 5:04 am

      🙂
      Eu tot zic: fiecare cu decizia lui, fiecare cu motivele personale! 🙂

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

