RSS

Alt Crăciun. Aceeași poveste

29 Dec

Când spui „poveste”, te gândești la lumea basmelor din copilăria apusă. Povestea aceea cu finalul mereu fericit , oricât de mulți monștri sau balauri și oricâte vrăjitoare s-ar pune de-a curmezișul. Da, așa se întâmplă în lumea atemporală și fictivă a poveștilor. Toți visăm un „Crăciun de poveste”, o „viață de poveste”, o „nuntă ca-n povești”, însă, fiecare are o viziune personală despre ce înseamnă a fi „de poveste”. Unii caută strălucirea, alții – calul alb, pe unii îi încântă ideea de a fi erou, dar sunt, deopotrivă și mulți care se regăsesc în personajele roase de invidie, lăcomie sau răutate. În acest timp, pentru o mare parte, basmul este o parte din ceea ce ar trebui să reprezinte, de fapt, realitatea.

Obișnuiam să cred că Fetița cu chibrituri” este tot o poveste. Una atât de tristă încât, de fiecare dată când o reciteam, mă pufnea plânsul. Cu „picioarele ei goale, roşii-vinete de frig”, cu tragedia vieții ei firave precum chibriturile pe care le aprindea unul câte unul pentru a-și recupera, într-o scânteia, viața pierdută, mi-a stârnit mereu dorința de a-mi trage părinții de mânecă să mergem să o căutăm.

Cu fiecare zi constat, însă, că nu vorbim deloc despre o poveste. „Fetița cu chibrituri” moare în fiecare zi câte puțin, aprinzând câte un ultim chibrit ca să-și încălzească trupul și sufletul. La fel de trist este și băiatul cu chibrituri, și bunica cu chibrituri și bătrânul cu chibrituri

„Aveți 10 lei de dat? Diseară la ora 19 este un eveniment anunțat pe FB la un centru de copii din cartierul CFR. Au strâns deja bani și bunuri. Dacă strângem și noi câte 10 lei, putem să facem 30 de pachețele pentru copiii de acolo. Vreau să merg cu Andrei să vadă și el cum e să fie…greu.”

Am lansat acest mesaj în ultima clipă, cu două zile înainte de Crăciun. Așa cum am estimat, am primit răspunsurile instantaneu. Nimeni dintre prietenii mei nu s-a dat în lături niciodată când am avut de sprijinit o cauză. E uimitor cum te poți descurca cu 10 lei de la câteva persoane inimoase ca să faci o bucurie.

30 de pachete pentru 3o de copii de la un centru de lângă locuința mea, centru despre care nici nu știam nimic până atunci, nici măcar că există.

Acolo, însă am aflat două vești. Una bună și alta…Veți decide voi după ce veți citi. Vestea bună era că în urma evenimentului creat, s-au adunat foarte multe pachete, majoritatea cu alimente, dar și cu hăinuțe și jucării. Un Moș Crăciun venise să le înveselească momentul copiilor, aducându-le el însuși darurile, iar un grup de colindători profesioniști și-au rupt câteva minute din programul încărcat, să le cânte cu vocile lor îngerești. Copiilor li se pregătise și o petrecere supriză, cu pizza și sucuri. Cealaltă veste…am aflat-o abia când am ajuns. Nu sunt 30, ci doar 19. Pe lângă faptul că acești copii sunt abandonați, aproape ai nimănui, sunt copii cu probleme.😦 Mi-am amintit brusc de filmele apărute imediat după revoluție, despre ofelinatele din România. O imagine asemănătoare m-a întâmpinat și acolo. Copii legănându-se sau imobilizați în scaune, copii cu un zâmbet șters, venit parcă din altă lume, prea mici pentru vârsta lor sau cu chipul schimonosit de boală ori suferință. Printre ei, doi adolescenți ale căror probleme păreau minore, cu rol de adulți, în încercarea de a-i potoli pe cei agitați sau de a se ocupa de cei prea mici. Singura diferență (esențială, de altfel) o face faptul că locuiesc decent, chiar dacă în încăperi mici, iar cei care se ocupă de ei par implicați.

Recunosc că am ezitat să-l duc pe Andrei acolo. M-am consultat cu celelalte două mămici  ale căror copii erau cu mine și am ajuns la concluzia că e un aspect al realității pe care nu-l vom putea nega. Se vor confrunta cu astfel de „întâlniri” în viața lor. Am vrut să-i învățăm că nu e totul roz, că trebuie să dăruim din cât avem, că trebuie să-i respectăm pe cei mai puțin norocoși și să nu-i privim altfel decât ca pe niște oameni care au nevoie de ajutor.

Am plecat cu un gust amar și cu o lacrimă în colțul ochiului.

Un motiv în plus să pun pe picioare platforma Ajuta.eu (la care încă lucrez) și să pot face mai multe cu ajutorul oamenilor care pot face lucrurile mai frumoase pentru ceilalți. Așa că dacă aveți cunoștință despre cazuri care au nevoie de ajutor sau dacă aveți obiecte de donat, nu ezitați să mă contactați: blogdagatha@yahoo.com sau office@ajuta.eu.

 
23 comentarii

Scris de pe Decembrie 29, 2015 în Despre viață

 

Etichete: , , , , , , , , ,

23 responses to “Alt Crăciun. Aceeași poveste

  1. Drugwash

    Decembrie 29, 2015 at 7:21 pm

    Baftă cu proiectul! La mulţi ani!

     
  2. Poteci de dor

    Decembrie 29, 2015 at 9:06 pm

    Doamne ajută să fie bine!😉

     
    • dagatha

      Decembrie 30, 2015 at 1:38 am

      Să ne ajute și Doamne-Doamne, da’ să punem și noi umărul, zic!😀

       
  3. ancabalaban

    Decembrie 31, 2015 at 2:26 am

    Vreau sa ajut si eu. Proiectul ala chiar merita pus pe picioare cat mai repede. :-<

     
    • dagatha

      Decembrie 31, 2015 at 9:14 am

      Am nevoie de tot ajutorul pe care il pot primi!🙂

       
      • papagigli

        Ianuarie 4, 2016 at 1:10 am

        La multi ani sanatosi si la cit mai multi copii fericiti!
        Te sun miine

         
        • dagatha

          Ianuarie 4, 2016 at 1:22 am

          Dacă suntem sănătoşi, facem şi pe copii fericiți!🙂
          Mulțumesc, asemenea şi ție!🙂

           
          • papagigli

            Ianuarie 4, 2016 at 5:14 pm

            Numarul de telefon este al unui mobil sau cum? Am incercat sa sun ca pentru fix si suna ocupat incontinuu. Iar cind am sunat ca pentru mobil, imi spune robotul ca trebuie sa trec printr-o centralista si alte bazaconii.

             
            • dagatha

              Ianuarie 4, 2016 at 5:20 pm

              Mă ocup imediat. Ar trebui să fie doar un număr de mobil la care răspund eu Mă uit să văd ce îmbârligăciuni sunt pe acolo. Mulțumesc! Am nevoie de teste din toate punctele de vedere!🙂

               
              • papagigli

                Ianuarie 4, 2016 at 6:21 pm

                Acum sun mobilul si prezinta ocupat. Cel mai bine ar fi sa-mi spui cum pot trimite bani. Asta oricum ar trebuie sa fie una din posibilitati. Obiecte n-am cum sa trimit de aici de la dracu cu carti. Pot trimite prin Western Union. Am nevoie de o adresa, de un nume sau numele asociatiei si de un numar de telefon unde sa te pot instiinta cind am trimis si care este numarul pe care trebuie sa-l prezinti pentru a putea ridica banii.

                 
                • dagatha

                  Ianuarie 4, 2016 at 7:06 pm

                  e mai greu cu banii… Nu vrem să ne încurcăm, pentru că platforma e doar de interfață. acolo apar cazurile sociale, noi le verificam și le postăm. Pe de altă parte, sunt donatori care vor să ofere obiecte sau alimente. Cel mai bine e să așteptăm o zi două să urc și cazurile sociale pe care le am. și în funcție de asta vedem cum e de făcut.
                  Mulțumesc mult!
                  telefonul nu e încă funcțional, dar va fi mâine!🙂

                   
  4. psi

    Ianuarie 4, 2016 at 1:40 pm

    voi avea de donat o canapea de trei locuri, o canapea de două locuri și un fotoliu (sper la finele lunii ianuarie, dar te anunț).și vreau să mă tragi de mânecă de fiecare dată când faceți o campanie de strângeri de lucrușoare. să mă adun puțin și mă apuc de tricotat pentru copilași, numai să spui.

    la mulți ani! :*

     
    • dagatha

      Ianuarie 4, 2016 at 5:06 pm

      Campania e continuă. Speram să mă ajuți mult și cu cazuri sociale!🙂
      Ideea e să donăm exact cui trebuie și cui are nevoie.

       
      • psi

        Ianuarie 4, 2016 at 5:09 pm

        unul dintre cazurile sociale care îmi vine în minte acum este ionuț al lui gabi.🙂
        sunt delicate problemele acestea și trebuie luate cu grijă (mi s-a întâmplat să constat că ceea ce părea un caz social, era doar o părere bine adusă din condei) dar ne vom descurca.

         
        • dagatha

          Ianuarie 4, 2016 at 5:19 pm

          🙂 Cazurile sociale trebuie verificate. Voi colabora cu Direcția de Asistență Socială. Dar am nevoie de ajutor când vine vorba de alte județe…🙂 Deocamdată vreau să îi dau un aspect cât mai aproape de „profi” platformei. Și să caut cazuri sociale. Donații deja s-au înscris. Și lista e deschisă!🙂

           
          • psi

            Ianuarie 4, 2016 at 5:21 pm

            vom vedea. în măsura în care pot, știi…

             

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

