RSS

Clasa I a trecut, temerile rămân

03 Iul

Mi se pare că a fi mamă a devenit o treabă din ce în ce mai grea, o misiune imposibilă de cele mai multe ori, mai ales când ai un băiat care își alege singur direcția spre a se dezvolta. Mă aflu adesea în dificultate când trebuie să iau o decizie în ceea ce privește educația lui, reacțiile mele sau sprijinul pe care ar trebui să i-l ofer. Și de cele mai multe ori simt că eșuez. Unde greșesc? Nu mi-e foarte clar, pentru că valorile lumii moderne au luat-o razna de tot. Îl vreau un copil cuminte, educat, ferit de vulgaritățile și de pericolele societății în care îl cresc? Normal! Mă străduiesc să calc potecile bătătorite de ai mei și să-l cresc cu bun-simț, priceput la cât mai multe lucruri  și atent la detalii. Poate că aici e problema. Poate că vremurile acelea au apus, iar la vremuri noi, se impun măsuri noi…Poate sunt prea „fixistă”, poate insist prea mult, poate pun deasupra nevoilor și abilităților lui o conduită morală expirată…Să-l las să evolueze liber? În ritmul lui? Fără limitări? De unde naiba știu cum o fi mai bine? Mai arunc câte un ochi în curtea altora, de încredere, să văd cum se mai descurcă și ei!🙂

A mai trecut un an… Față de clasa pregătitoare, când încă exista stresul unui nou colectiv, al unei noi etape, al unui om nou la „cârma” educației sale, m-am trezit cu un copil a cărui personalitate a explodat. „Aproape 8 ani” înseamnă un copil cu alte „apucături”, unele mai distractive, altele mai îngrijorătoare:

-Mami, ce mâncăm azi? mă întreabă când exersăm (din nou!) spălatul pe mâini CU SĂPUN și cu simț de răspundere!
-Bătaie! îi răspund, în timp ce ne stropeam cu apa rece de la chiuvetă.
-A, da? Și ai pregătit-o deja?

Clasa I a fost…interesantă. Cu bune și cu rele, cu răbdări pierdute, cu supărări, cu lipsă de chef, cu multe „FeBe-uri”, cu teme, cu cărți citite, cu bucurii… Noroc de „Doamna” că mă mai scutură din când în când, cu pilde din experiența ei cu copiii. De câte ori simțeam că nu e ceva în ordine, mă liniștea și-mi spunea să am răbdare. Am avut încredere în „Doamna” și m-am bucurat de reușitele copilului meu:

Nici anul acesta „Doamna” nu a făcut ierarhizări! Nu a croit coronițe pentru „elită”, nu a lăsat să curgă lacrimi de frustrare pe obrajii copiilor și nici nu a dat ocazia părinților să se umfle în pene pe spinarea muncii copiilor lor. În schimb, „Doamna” i-a adunat în clasă, i-a luat pe rând pe fiecare, le-a înmânat diplome și a ținut un discurs individualizat în care a scos în evidență că fiecare copil a fost extraordinar în felul lui, a progresat în ritmul lui, a ieșit în evidență în felul lui. Apoi a citit fragmente din scrierile Delfinilor, sub ochii lor, care amestecau mândria și emoția. „Doamna” nu s-a sfiit nici să puncteze unde mai trebuie să lucreze fiecare și le-a urat „Vacanță plăcută”, nu înainte de a le da sfaturi pentru ceea ce au de făcut ca să continue să crească până în toamnă.

Cred că de aceea o și iubesc atât de mult copiii! Imediat după ce a terminat vorba dulce, fetele s-au repezit să o îmbrățișeze. Băieții sunt mai…timizi.😀 Apoi toți i-au oferit flori bine-meritate! Flori care pentru ei înseamnă mulțumire pentru tot ce au făcut împreună! Pentru îngăduință, pentru prietenie, pentru bomboanele de ziua lor, pentru pizza pe care le-a cumpărat-o cu drag într-o zi oarecare…

A fost anul în care chiar Pințul a decis că EL este ce care trebuie să ofere aceste flori și nu m-a mai împins pe mine ca până acum.

Totuși, mai am unele gânduri care nu îmi dau pace. Încerc, însă, o terapie până la anul:

  • Nu mai citi cărți! Parentingul se simte.
  • Nu te mai gândi atât! O iei razna.
  • Nu mai face comparații! E inutil.
  • Relazează-te și trage aer în piept!

Între timp, îmi repet că am un copil minunat și sănătos și deștept și că are nevoie de o mamă întreagă la cap!

Vacanță plăcută! 

 
16 comentarii

Scris de pe Iulie 3, 2016 în Despre copii

 

Etichete: , , , , , , , , ,

16 responses to “Clasa I a trecut, temerile rămân

  1. vavaly

    Iulie 3, 2016 at 5:11 pm

    asa imi spun si eu… zilnic.
    sa avem incredere in ei dar sa ii si indrumam…
    vacanta frumoasa dragilor!

     
  2. Drugwash

    Iulie 3, 2016 at 5:21 pm

    Şi de unde o să-i faci tu rost de o asemenea mamă – îl dai spre adopţie?😛😄😄😄

    Sorry da’ nu m-am putut abţine.😀 Ah şi vezi că ai vreo două mici typo-uri (insit, îneamnă – probleme cu tasta S?).😉

    S-aveţi o vacanţă de neuitat!🙂

     
    • dagatha

      Iulie 3, 2016 at 5:55 pm

      Nu știu! Da’ magazin de mame bune n-or fi pe undeva? Sau or fi scumpe?😦
      Pfui! Iar am ratat cuvintele alea, bată-le-ar focu’! Mă ocup acum de ele! Tu mai trage clopotu’ când mai apar anomaliile!😉❤

       
      • Drugwash

        Iulie 3, 2016 at 6:04 pm

        Tu eşti o scumpă aşa că musai tre’să fii şi bună, că doar nu eşti made in China.😄

        Anomaliile sînt inerente; nu-i bai, numai să fiu pe recepţie.😉

         
        • dagatha

          Iulie 3, 2016 at 6:54 pm

          Vaaai!🙂❤

          Apoi…să fii pe recepție!😉

           
          • Drugwash

            Iulie 3, 2016 at 7:24 pm

            După cum or pica zarurile vieţii…😉

             
            • dagatha

              Iulie 3, 2016 at 8:07 pm

              Eh! Le măsluim!😀

               
              • Drugwash

                Iulie 3, 2016 at 8:21 pm


                Păi dacă ne prinde Şefu’ îţi dai seama cît o să fierbem în cazanele cu smoală jos la frate-meu?!

                 
                • dagatha

                  Iulie 3, 2016 at 8:22 pm

                  Haha! Rezervarea e deja făcută pe numele meu! Poate, doar, s-o-ncălzească nițel mai tare!😆

                   
                  • Drugwash

                    Iulie 3, 2016 at 8:30 pm

                    E clar, o să ne distrăm de minune acolo!

                     
                    • dagatha

                      Iulie 5, 2016 at 2:30 pm

                      😆

                       
  3. Suzana

    Iulie 3, 2016 at 5:49 pm

    E prima data cand aud de o astfel de invatatoare. O adevarata Doamna. Iar pentru copii este chiar minunat.
    Va urez o vacanta excelenta!🙂

     
    • dagatha

      Iulie 3, 2016 at 5:57 pm

      🙂 Cred că mai sunt „doamne” așa. Și știu sigur că și „domni”🙂 Trebuie să ai norocul să dai peste ei și să-i lași să-și facă meseria!🙂
      Mulțumesc pentru gândul bun și pentru trecerea pe aici!🙂

       
  4. Poteci de dor

    Iulie 3, 2016 at 7:44 pm

    E un mare noroc un astfel de dascăl! Din păcate… cam răruţ. Dar încă sunt.
    Gata, vacanţă frumoasă!!!

     
    • dagatha

      Iulie 3, 2016 at 8:09 pm

      Mulțumim, Potecuțo!
      Poate de acum am și eu timp să mai bat cărările blogosferice!🙂

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

