RSS

Cu copiii la stomatolog

21 Iul

De fapt, cu copiii la Centrul de îngrijire dentară Profi Smile😉

În general, se duce o luptă destul de „zgomotoasă” între mame și copii, când vine vorba de spălatul pe dinți. Disputa dintre „Nu vreau” și „Ba trebuie” se lasă adesea cu lacrimi ba de o parte, ba de cealaltă, cu epuizare fizică și psihică și cu speranța că „mâine va fi altfel”.

Pințul este, de obicei, foarte entuzismat de orice lucru nou – ca mai toți copiii, de altfel! – dar nu-l ține mult, decât dacă reușesc să-l… „păcălesc” în fiecare zi că ESTE un lucru nou, chiar dacă e vorba de un ritual „obligatoriu”. Și da, ca orice mamă responsabilă, am citit și ascultat și eu sfaturi despre cum să convingi copilul că spălatul pe dinți poate fi distractiv, nu numai un lucru pe care trebuie să-l faci.

  • Învață-l să se spele pe dinți de mic. – Checked. De la două luni l-am obișnuit cu un soi de pastă de dinți pentru sugari, cu o periuță din silicon. A fost mană cerească, mai ales când au început să-l mănânce gingiile.
  • Transformă spălatul pe dinți într-o activitate distractivă. – Checked. Partea cea mai distractivă era…când dădea de gust, astfel că spălatul pe dinți înlocuia aproape cu succes micul dejun. În rest…concurs, alergături, maimuțăreli, promisiuni… Toate au fost distractive până la un punct. Ăla în care zicea: „Nu mai vreau!
  • Fii un model pozitiv pentru el. – Dacă asta înseamnă să mă vadă copilul că mânuiesc cu interes periuța și tubul de pastă, atunci „Checked”: „Hai să ne spălăm pe dinți, pui!”. A mers …o vreme. Apoi a venit replica „Du-te că mă spăl singur”, ceea ce se traducea, „Du-te că mă prefac că mă spăl, ca să nu-ți mai aud gura!”
  • Cumpără-i accesorii haioase pentru spălat pe dinți. – Checked. De la o groază de periuțe cu toți eroii preferați  din filme sau desene animate, la pastă de dinți cu toate aromele sau paharul cu  sau clepsidra magică sau suportul haios pentru periuță… Tot ce m-a dus capul. Au fost interesante la început. Apoi au pălit în fața somnului mult prea dulce de dimineață.
  • Transformă spălatul pe dinți într-o rutină. – Almost checked. Rezultatul: „Toată ziua mă bați la cap cu asta!” Am încercat și fără să-l bat la cap, dar se ducea naibii ritualul.
  • Folosește recompense pentru rezultate pe termen lung. – Checked. Deși aici am intrat în conflict cu alte scrieri psihologice referitoare la cât sunt de nepotrivite recompensele pentru copii bla-bla-bla. E singurul lucru care încă funcționează (dacă nu mă cuprind nervii și disperarea și ridic tonul ca un general de armată :„Te speli și punct!”)

Am mai avut și varianta unei mămici resemnate: „Eu am renunțat să o mai forțez să se spele pe dinți”. Da’ zău că nu mi-a ieșit! Nu-mi puteam imagina decât niște dințișori negri… brrrr!

S-a mărit, am schimbat tactica. Pe doamna dr. Roșu Alexandra am cunoscut-o la un blogmeet al bloggerițelor din Bacău. Un seminar despre îngrijirea dentară, cu extrem de multe beneficii. Un medic stomatolog…altfel, care pune preț foarte mare pe informare și prevenție. Tocmai pentru această disponibilitate a dumneaei de a promova ideea unei danturi sănătoase prin diverse activități, am complotat cu Doamna și i-am dus pe copii la Centrul de îngrijire dentară Profi Smile Bacău, taman de zilele din Școala Altfel.

Această prezentare necesită JavaScript.

Când au ieșit de acolo, alergau fericiți cu câte un măr galben într-o mână și o pastă de dinți în cealaltă. (De altfel, merele sunt nelipsite din cabinet, din câte am văzut eu în cele trei vizite de până acum!). Entuziasmați de cele două încăperi  ALTFEL ale cabinetului, de veșmintele ALTFEL ale doamnelor doctor, de atmosfera prietenoasă și de toate instrumentele din jur, unica nemulțumire a copiilor a fost că nu au reușit să se urce toți pe scaun, ca să-și vadă dințișorii pe cameră.

Câștigul meu? Pințu a zis că vrea neapărat să mai meargă și el o dată la cabinet, pentru că vrea să-i verifice doamna dințișorii. Plus că are unul care dă semne că se duce curând la Zâna Măseluță și are nevoie de ajutor. Față de urletele de la ultima vizită la dentist, e un progres.

Până reușim să ne programăm la Profi Smile, urmăm celebrele sfaturi de pe net cu privire la convingerea Pințului să se spele pe dinți.

20160720_172117

 
6 comentarii

Scris de pe Iulie 21, 2016 în Despre copii

 

Etichete: , , , , , , , , , ,

6 responses to “Cu copiii la stomatolog

  1. Drugwash

    Iulie 21, 2016 at 12:31 pm

    Vreau şi eu la blonda cu halat frez!😀
    Da’ mai bine nu, că dacă vede ce e (sau, de fapt, ce nu mai e!) în gura mea, leşină de tre’ s-o ud cu apă ca să-şi revină.😄

    Eh, dacă erau instrumente moderne pe vremea mea poate aveam şi eu oarece grijă, deşi situaţia a fost întotdeauna mai complicată de atît. Ar fi păcat ca copiii din ziua de azi să nu profite de condiţiile mult mai bune atît de acasă cît şi din cabinetele dentare.

     
    • dagatha

      Iulie 21, 2016 at 3:16 pm

      🙂 Să știi că doamnele doctor sunt chiar așa cum arată: simpatice și foarte drăguțe.
      Mulți avem traume din copilărie… Tomai asta încearcă și cabinetul cu pricina să facă: să demonstreze că o intervenție stomatologică nu trebuie să fie traumatizantă! Iar pe mine mă bucură asta, mai ales când vine vorba despre Pinț!🙂

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

