RSS

Mi-ar fi plăcut să fiu o mamă perfectă!

11 Aug

Nu te învață nimeni cum să fii mamă! Cel puțin, nu pe vremea când am devenit eu. Acum au apărut cursuri de parenting precum ciupercile după ploaie. Atâta lume citită și înțeleaptă te învață cum să (nu) vorbești cu copilul tău, cum să (nu)-l ții în brațe, cum să (nu)-l hrănești, cum să (nu)-l ajuți etc. Nu știu cum se face, dar de fiecare dată când citesc sau aud despre aceste „cum să (nu)”-uri, mă cuprinde o depresie adâncă. Realizez că nimic din ce am făcut nu pare să fie varianta corectă. Constat că aproape tot ceea ce gândesc sau felul în care acționez contribuie la conturarea unor frustrări pe care copilul meu le va dezvolta și le va revărsa ca adult. Nu e bine să folosesc cuvântul „Nu”! A, nu? Mai bine nu-l număr! Nu trebuie să-i îngrădești libertatea! Chiar deloc? Fii ferm, dar nu dur!  Hmmm și…cum se face asta?

Așa că, da, mi-aș fi dorit să fiu o mamă perfectă! Mi-aș fi dorit să știu ce să spun mereu, să fiu mereu calmă și răbdătoare, să nu-mi cer dreptul la ora aia „numai pentru mine”, să nu țip, să nu mă isterizez, să fiu mai calculată, să am puterea să-i aduc mereu numai zâmbete pe față copilului meu!

Ai avut vreodată senzația stranie că l-ai „stricat”? Că, dacă ai avea bagheta aia magică sau măcar un nenorocit de peștișor auriu, ai face lucrurile altfel? Că dacă ți s-ar ivi ocazia să derulezi episoadele „in slow motion”, ți-ai putea corecta greșelile? Vestea proastă e…că nu se poate. Iar copilul tău poartă urmele comportamentului tău sau ale atitudinii tale sau ale faptelor tale.

Da, mi-aș fi dorit să fiu o mamă perfectă! Iar pentru asta, nu am rămas numai cu dorința, ci m-am străduit ca, după 7 fapte rele și „stricătoare”, să fac ceva bun pentru copilul meu! Să mă joc, să-l învăț, să-l atrag, să-i arăt că îl iubesc în ciuda restricțiilor pe care i le impun uneori. Îmi iese? Asta voi afla probabil după mulți ani, când el va ști să-mi mulțumească sau va găsi de cuviință să-mi reproșeze.

Nu știu cum e o mămică perfectă pe bune! De multe ori am contatat că unii care dădeau sfaturi, chiar nu se confruntau în viața reală cu situațiile descrise, din simplul motiv că nu aveau copii. Sau că autoarele teoriilor sofisticate nu erau gospodine cu normă întreagă și aveau bone. În esență, nici nu contează lucrurile astea. Contează, ca mamă, dacă simți că ai procedat cum e mai bine pentru copilul tău, fără a te neglija ca om, ca suflet, ca persoană.

Hm… Aș fi vrut să fiu o mamă perfectă! Și pentru că nu-mi iese niciodată, am vrut să „cârpesc” pe ici pe colo, cu lucruri frumoase, pe care, sper eu, să și le amintească la fel de frumoase și copilul meu. Să-și amintească de faptul că părinții lui îl iubesc, necondiționat, că îi vor fi alături mereu, că-l vor sănătos, voios și extrem de fericit!

Acum 8 ani, mi-am dorit un copil sănătos, deștept și frumos! Asta mi-a dat Dumnezeu și sper să-l țină așa încă o sută de ani de acum încolo!

La mulți ani, Pințule! Nu sunt nicicum o mamă perfectă, dar te iubesc până la cer și înapoi!

 
26 comentarii

Scris de pe August 11, 2016 în Despre copii

 

Etichete: , , , , , , , , ,

26 responses to “Mi-ar fi plăcut să fiu o mamă perfectă!

  1. illusion

    August 12, 2016 at 8:05 am

    Eu cred ca daca te iei dupa tot ce se scrie devii o mama enervanta /obsedata…asa ca esti o mamica perfecta in imperfectiunea ta! La multi ani frumosi!

     
    • dagatha

      August 13, 2016 at 11:25 am

      hehe! Așa da, îmi place cum sună!😉
      Mulțumim!🙂

       
  2. Suzana

    August 12, 2016 at 8:28 am

    La Multi Ani si sa va bucurati impreuna mereu si mereu!

    Si mai cred ca daca ne tot gandim la perfectiune, pierdem bucuria clipei prezente…
    Tortul arata delicios! Tot binele lumii sa fie alaturi de voi!🙂

     
    • dagatha

      August 13, 2016 at 11:25 am

      Mulțumim!🙂 Tortul a fost un succes, într-adevăr!😉

       
  3. Drugwash

    August 12, 2016 at 9:22 am

    La mulţi ani Pinţului, să-i dea viaţa numai din cele bune şi frumoase!


    Iar tu nu mai tînji la „perfecţiunea” propovăduită azi, din simplul motiv că – aşa după cum ai observat – „predicatorii” sînt primii imperfecţi, ceea ce înseamnă fie că „educaţia perfectă” a eşuat jalnic, fie perfecţiunea „lor” nu există.😉

     
    • dagatha

      August 13, 2016 at 11:24 am

      🙂 Mulțumim, Dragoș!🙂
      Nu tânjesc perfecțiunea neapărat…ci aș vrea să știu face lucrurile mai bine!

       
      • Drugwash

        August 13, 2016 at 11:39 am

        Cu drag, întotdeauna!😉
        Şi adu-ţi aminte de vorba înţeleaptă care spune că duşmanul binelui e ‘mai binele’.😉

         
        • dagatha

          August 13, 2016 at 12:12 pm

          🙂
          Apoi…n-o fi rău să vrei „mai binele”… Numai să știi când să te oprești. Limita de la evoluție la dezastru e mică!🙂

           
          • Drugwash

            August 13, 2016 at 12:16 pm

            Exact. Rişti?😉

             
            • dagatha

              August 13, 2016 at 5:44 pm

              Apoi…nuș’ ce să zic…😀

               
              • Drugwash

                August 13, 2016 at 5:47 pm

                Mnoh, atunci pînă una-alta rămîi aşa… imperfectă în sinea ta şi perfectă în ochii celorlalţi – în special ai Pinţului.🙂

                 
                • dagatha

                  August 13, 2016 at 5:48 pm

                  🙂
                  Sunt atât de multe la care trebuie să mă străduiesc mai mult…

                   
                  • Drugwash

                    August 13, 2016 at 5:58 pm

                    Lăsînd gluma la o parte, da, poate că sînt unele aspecte unde te-ai putea „ridica”. Ne lăsăm cuprinşi de cotidian, de amînări şi alunecări neobservate, fără să ne dăm seama că cei din jur ar putea suferi, mai ales dacă nu se exteriorizează. Am înţeles şi eu asta de curînd, cînd dispariţia bruscă şi tragică a Copilului m-a făcut să-mi analizez comportamentul din ultimul an şi să realizez cîte carenţe am avut şi cîte aş fi putut face altfel, mai bine, dacă mi-aş fi dat silinţa şi, poate, dacă împrejurările ar fi fost ceva mai favorabile. Bine ar fi să învăţăm nu (numai) din greşelile noastre dar mai ales dintr-ale altora.

                     
                    • dagatha

                      August 13, 2016 at 7:12 pm

                      😦
                      Da…am citit despre dispariția Copilului…M-am oprit la un moment dat…și n-am putut nici măcar să las un semn…😦
                      Da, uneori nu ne gândim la consecințe și acționăm cu ni se pare că ne ajută să ne „eiberăm” mai ușor pe moment…
                      Mai sunt multe de cizelat…

                       
                    • Drugwash

                      August 13, 2016 at 7:28 pm

                      Ştii cum se zice: „Nu ştii ce-ai avut pînă nu l-ai pierdut”. Din păcate, pentru mine s-a adeverit. Doamne fereşte să se întîmple ţie sau altora dragi.
                      Pînă la urmă, facem ce putem pe moment. Şi nici perfecţiunea nu trebuie să devină un scop în sine, ci doar un mijloc de a fi mai buni spre folosul celorlalţi.

                       
                    • dagatha

                      August 13, 2016 at 8:09 pm

                      da…
                      Facem ce putem, ce știm, ce ne pricepem, ce am învățat… 😦

                       
                    • Drugwash

                      August 13, 2016 at 8:47 pm

                      Hai, las’, că de n-o fi rău o să fie bine.🙂

                       
                    • dagatha

                      August 13, 2016 at 9:03 pm

                      Corect!😀 😉

                       
  4. Poteci de dor

    August 12, 2016 at 9:30 pm

    La mulţi, mulţi ani cu împliniri!

     
    • dagatha

      August 13, 2016 at 11:24 am

      Așa să fie! Mulți, fericiți și împliniți!🙂

       
  5. Antoaneta

    August 13, 2016 at 7:59 am

    La multi ani, Pintu’!

     
  6. opantazi

    August 13, 2016 at 3:55 pm

    La multi ani, Printule! Ai o mama perfecta. Perfecta pentru tine!❤

     
    • dagatha

      August 13, 2016 at 5:44 pm

      🙂❤ Mulțumim!
      Mama Pințului încă mai lucrează la perfecționare!😀

       
  7. alma nahe

    August 14, 2016 at 12:23 am

    Mămică-ta, Pințule, nu-i perfectă că nici perfecțiunea nu e perfectă. LA MULȚI ANI, aşa cum vor veni ei, cu impefecțiuni adicătelea, pe alocuri, dar pe noi, oamenii, ne bucură viața, oricum ar fi ea, nu? Desigur, eu îți urez să îți vină ani perfecți!🙂

     
    • dagatha

      August 17, 2016 at 9:28 pm

      🙂
      Am transmis!😉
      Mulțumim!😉

       

Ce părere ai?

 
Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

