RSS

Școala de vară la Colina – Ziua a doua

01 Aug

Pe principiul „nicio zi nu seamănă cu cealaltă”, azi am început diferit. De dimineață ne-am adunat 7+1, unde 1 reprezintă prințesa unică. E un progres față de prima zi, nu? 😀 8 candidați mi se par suficienți ca să pară o școală de vară adevărată, nu? E drept, Somnul a încercat și azi să facă ravagii, dar nu i-a mers. Au întârziat doar puțin(i). În plus, se anunța o zi importantă, având în vedere că urma să ajungă la Colina și Tomaso, vecinul din Italia. Se întâlnesc în fiecare vară și este o parte foarte importantă din gașcă.

sdr

Am început cu matematica. Muuuult mai îndrăgită decât româna, firește. Fiecare a venit cu caietul lui de vacanță, iar unde a fost cazul, am făcut rost de niște teste numai bune pentru pregătirea de examen. 😈

Da ce, știi și matematică???” s-au speriat cei mai mari.

Nu (mai) știu matematică. Îmi mai dau cu părerea din când în când sau mai caut o formulă uitată ca să pot rezolva o problemă. Dar cam atât pentru clasele mari. Însă era necesar și exercițiul ăsta între activitățile noastre pentru școala de vară. Așa că au lucrat cum s-au priceput și sunt sigură că părinții le vor mai da o mână de ajutor la verificare. Dacă nu, doamna profesoară când începe școala! 😀

sdr

După o oră, am schimbat „jocul”. SUDOKU a fost mereu unul dintre jocurile mele preferate. Mi se pare că antrenează foarte bine creierul și de aceea am căutat o variantă ”făcubilă” și pentru începători. Surpriză! A mers! Ba chiar au mai cerut câte o tură și am fost foarte bucuroasă că s-au descurcat singuri!

Această prezentare necesită JavaScript.

Uneori, apar schimbări în program și trebuie să ne adaptăm. Cum unii au uitat de tricoul vechi și de foarfecă (așa cum plănuisem inițial), am reconfigurat traseul. Astăzi ne-am jucat cu pastele.

Această prezentare necesită JavaScript.

Am luat de ieri cu „mătușa” Luciana de Andrei Mare tot felul de sortimente de paste. Le-am arătat câteva idei ca model, dar m-am simțit foarte încântată că unii au vrut să facă „de capul lor”. Și…a ieșit o adevărată expoziție. Sincer, nu m-am așteptat să fie atât de prinși, mai ales că vârstele lor sunt atât de diferite, de la clasa a III-a, la clasa a VIII-a.  Bine, mi-a luat 10 minute să îi conving pe unii să nu mai mănânce pastele așa, în stare brută, adică nefierte. Dar se pare că a fost o treabă distractivă pentru ei, spre disperarea mea.

dav

Și pentru că au fost atât de implicați, astăzi au primit și o surpriză de la „mama” Geanina de Alex. PIZZA!!!!! 😀

Dacă le-a plăcut??? Haha! Suficient să spun că pentru așa o surpriză ar mai fi făcut o oră de exerciții la mate!

Am făcut șu puțină ordine în foișor, dacă tot am fost pe acolo…

sdr

Pauza de prânz a fost rezervată sosirii lui Tomaso. L-au așteptat cu gălăgie chiar în curtea lui, unde au primit gogoși de la doamna Elena. Asta viață! 😀 Nu am avut timp să mă odihnesc, pentru că de pe la ora 16 mă asaltau cu întrebări:

  • Cât e ceasul?
  • Nu ieșim la activități?
  • Dar azi ce jocuri facem?
  • Dar poate juca toată lumea? 

Și am luat-o de la capăt. La peste 30°C la ora 18.

Astăzi au fost 7-8 joculețe, fiecare dintre ele a fost primit cu bucurie, așa că ne-am lungit peste programul stabilit inițial. Am ales să le postez pe cele mai reușite, poate sunt sursă de inspirație și pentru alții.

Baloanele ne-au dat bătăi de cap. Ba le-am scăpat, ba le-am spart…Dar au fost și sursă de distracție în patru jocuri diferite.

Conform sloganului „Tu știi ce face copilul tău?”, eu zic că ei fac bine cu toții! 😀

Partea frumoasă este că s-au distrat. Acum să vedem dacă mai vin și mâine! 😀

Se impune o precizare. Nu am îngrădit nimănui accesul la aceste activități. Dar în calitate de organizator, mi-am permis o singură condiție: cine vine la joacă, musai să vină și la „teme”. Distracția vine DUPĂ muncă. Astfel că s-au triat singurei 😀

……………………………………….

Ziua întâi

 
2 comentarii

Scris de pe August 1, 2017 în Despre copii, Viața la țară

 

Etichete: , , , , , ,

2 răspunsuri la „Școala de vară la Colina – Ziua a doua

  1. vavaly

    August 2, 2017 at 8:25 am

    jos palaria! bravo tie! bravo copiilor! uite ca mi ai amintit de sudoku. ia sa pun si eu copilul la gandit.

     

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

