Hoțul!

Ce poți face când iarna se încăpățânează și vrea să-și măsoare puterile cu omenirea nerecunoscătoare? Fie stai în casă ferit de vijelia de afară, fie scoți nasul în ger, doar-doar îl îmbunezi.

Pințul a ieșit cu tati la aer. Mami nu iubește atât de mult iarna, așa că a preferat să nu stârnească spiritele anotimpului cu gândurile neprietenoase. I-am urmărit, însă, de la geam.

La un moment dat, lucrurile au luat o întorsătură neașteptată.

Protagoniștii mai sus menționați au avut o singură clipă de neatenție, verificând pârtia pentru săniuș, când…pătura pe care o pregătiseră pentru atelajul în etate de 30j de ani a dispărut! O privire în stânga, una în dreapta, nimic! Sub nucul din fața casei, hoțul își făcea culcuș, măturând toată zăpada cu păturica proaspăt șutită (pardon, sună cam incult!) de la noi. Cei doi „copropritari” s-au apropiat de individ ca să-i ceară socoteală. Era o EA, spășită și, am crezut noi, aproape rușinată de fapta-i necugetată.

Hoțul era, de fapt, o hoață! 🙂

Discuțiile au fost aprinse. Mai întâi tati i-a explicat că nu e frumos să iei lucrurile oamenilor fără să ceri voie.

Și pentru că nu a părut foarte convingător, chiar dacă avea degetul arătător îndreptat a amenințare către infractoare, a preluat Pințul acțiunea „corectarea deviațiilor comportamentale”. Poziția de drepți și glasul amenințător au generat sincere mișcări de coadă din partea patrupedei.

În final, a renunțat la pătură. Dar a ținut să roadă un colț de sanie în ciudă. Totuși este un câine care se respectă! Trebuie să lase un semn al „posesiei”, fie ea această posesie și în partaj.

Mai apoi, a fugit cu mănușa lui tati pe coclauri, de bucurie că a putut subtiliza, în sfârșit ceva.

O știm de mică. I-am dat un castron cu supă chioară sub geam, crezând că nu va mai apuca ziua următoare. Îi puteai număra coastele. Cineva a luat-o la curte, dar de cele mai multe ori e liberă prin fața blocului. Mi-e dragă și e tare jucăușă. Totuși… lipsa unui control din partea stăpânului poate avea urmări neplăcute…

55 de comentarii

  1. uff….n-ai tu ce am eu :)))
    stai sa vezi: cand a inceput fiica-mea gradi’ la grupa mica ne-a convins sa-i luam un caine – eu am zis ca-s smekera si i-am luat unul mic 😉 …. era bun de joaca de cate ori ieseau cei mici in curte
    pe urma catelul a trecut la Andrei caci daria nu era multumita de el: nu era alb cum vroia ea!
    bun,taica-su ne-a urcat in masina intr-o duminica si am dat fuga pana la munte sa-i luam un ciobanesc carpatin alb!
    dupa o saptamana, maica-mea a gasit un catel parasit negru (un fel de caine lup) si l-am adoptat
    bun,cati sunt pana acum? TREI!
    nu s-a terminat: dupa 4 luni, taica-miu a gasit un caine (de data asta adult – tot corcitura de caine lup) si i-a adus aminte de primul nostru caine,i s-a facut mila!
    ai ghicit! acum sunt 4!!!
    dar i-am impartit in 2 curti – cate 2 :)))
    fac haz de necaz,dar sunt scumpi foc si la propriu si la figurat 😀

    • :-))))
      da, sunt frumoși, nimic de zis. dar la curte cum stai tu!
      Eu am avut pisici o vreme pentru că la bloc e mai ușor cu ele.
      Deci ai casa plină, ca să zic așa :-)))
      Consortu zicea că vrea să-i ia Pințului așa un exemplar :

      chow chow
      Totuși…să fim realiști!
      😆

      • of,am stat la bloc pana acum 4 ani si inainte de a avea copii, aveam si caine….nu imi mai trebuie!!!
        ii iubesc mult,dar in casa nu mai intra! un animal e bun pentru copii, ii ajuta sa socializeze,devin dezinhibati,invata sa iubeasca si sa ingrijeasca altee fiinte…..
        dar tot tu – mami vei iesi cu respectivul catel afara,tu il inveti sa-si faca nevoile afara nu in casa , veti ramane fara papuci,jucarii etc pana il educi pe catel ….aproape ca un copil ce trebuie educat, dar la alt nivel!!!

      • Despre asemenea exemplare se spune (in mod oficial, in caracterizarile Asociatiilor chinologice si in cartile de specialitate) ca au „piele abundenta”. Apoi la exemplarul din poza CHIAR abunda pielea.
        Si cand te gandesti ca din blana de caine se fac cizme polare* (cizmele interioare, care trebuie doar sa tina cald, cele exterioare – de rezistenta la uzura si/sau la intemperii – fiind confectionate deobicei din piele de morsa – sau eventual de foca -, pt talpi fiind preferata pielea de pe ceafa morselor mascul, mai groasa si mai rezistenta), din pielea de caine (sau chiar si direct din blana) manusi, si din „untura” de caine (bine rafinata) – cele mai fine rujuri (INCLUSIV ale unora dintre cele mai mari case de moda)…
        * Cel mai bine apreciate cizme (si manusi) interioare TOTUSI sunt cele confectionate din blana vulpilor polare, care este cel mai bun izolator…

      • Este o rasa care – in ciuda dimensiunilor relativ mari – SE PRETEAZA traiului intr-un apartament de bloc, dar atunci necesita plimbari frecvente si lungi. (Asta PE LANGA „grooming”-ul foarte amplu si laborios – trebuiesc ingrijite frecvent INCLUSIV „incretiturile” pielii – partea „dinauntru” – ca sa nu dezvolte infectii!)
        In schimb, nu tre’ sa-ti faci griji ca n-ar avea pintul de unde sa-l apuce! (Cam oriunde pui mana pe el parca are un maner!… 😆 )

      • apartamentul este destul d emare, dar tot nu l-aș vedea potrivit pentru un câine, mai ales pentru unul cum este acesta. Grooming -ul îți ia o groază de timp, ca să nu mai zic de plimbări. Shedding-ul mă face totuși să mă îndoiesc de capacitățile mele de a-mi ține nervii în frâu :-))) Iar pințul se descurcă bine la „mânuit” vietăți, are experiența celor (câte) două pisici de la bunici 😀

      • Daca ARE un loc al lui unde (cam orice s-ar intampla) el sa poata sa stea tolanit fara sa deranjeze si fara sa fie deranjat, marimea apartamentului nu pune probleme.
        Naparlirea in schimb PUNE probleme (si inca serioase): are loc nu numai bianual, in clasicele „sesiuni” de toamna si de primavara, ci practic continuu (cu o… „intensitate” comparativ mult mai redusa) – ceea ce insa nu vrea sa spuna ca ar fi neglijabila cantitatea de par pe care ar depune-o prin tot apartamentul (sa zicem) pe parcursul saptamanii care se pregateste sa inceapa, ci doar da o vaga idee despre amploarea problemei in toiul sezoanelor propriu-zise de naparlit.

      • …si care mai are SI cate-un pedigree cat-de-cat (nu de-ala de „somitati”) TE RUPE cu pretul.

        Pai ma straduiesc sa fiu (pe cat sunt in stare) echilibrat si obiectiv – prezint atat „pro”, avantajele, cat si „contra”, DEZavantajele (MAI ALES, CU ATAT MAI MULT ca este posibil sa prin cele scrise sa si influentez o decizie a carei punere in aplicare SIGUR are urmari, si nu vreau sa ma apuce sughitul…)

        Dimineata – internarea (amanata de vineri pe maine in urma unor „vesti” medicale bune, dar neasteptate, surprinzatoare, care au determinat decizia de a mai face oarece investigatii prealabile suplimentare).

      • Sănătate maximă, Victor! De aici gânduri bune și pozitive. 🙂
        După DEZinternare ( 😀 ) aștept vești bune tot pe păginuța mea. Vreau să fiu prima care află 😀

      • Fara sa fi apucat sa-ti citesc raspunsul (cand l-ai publicat eram in drum spre spital), pura intamplare face ca INTR-ADEVAR sa fii prima „de pe net” care afla (cu exceptia familiei, evident!)

  2. doamne, dulce-i pintu tau 🙂 ce hotarat si-a infipt picioarele in zapada si mi-l si imaginez gesticuland si aplicand corectii verbale ….fata, pupaceste-l si de la mine 🙂 🙂

    asta cu „ii ia tati” un catel e cam cu dus si intors….cade pe tine si e o raspundere la fel de mare ca si cea de a avea un copil…mai stai ! nu e momentul…

    • Executat pupicul! 😆
      Cât despre partea a doua…evident că asta mă îngrijorează. (deși…între noi fie vorba, e simpatică rău o viețuitoare la casa omului). cel mai greu îmi este să ies cu el afară la ore nepotrivite și pe vremuri nepotrivite sau să-i caut un loc unde să stea când suntem plecați pe undeva unde nu se poate să-l luăm.
      So…it is NOT going to happen. 😀
      (și acum ca în fimlele alea americane: ”peste doi ani..” .și imaginea cade pe mine alergând după un exemplar patruped 😆 )

  3. „…șutită (pardon, sună cam incult!)…”
    CE te-a impiedicat sa scrii „sterpelita”? (Sau NICI ASTA nu-i intr-un limbaj mai cult? 😛 )

    Mi se pare mie, sau CHIAR ESTE o diferenta (de „tinuta” – postura corporala – a… contravenientei – dupa blandetea „pedepsei” admonestate (Îîîî PARDON! „aplicate”) se pare ca n-ati considerat-o chiar „infractoare”) intre poza cand o cearta tati (coada-‘ntre picioare) si cea in care o admonesteaza pintul (coada fluturand invitativ si parca victorios)?

    „…lipsa unui control din partea stăpânului poate avea urmări neplăcute…”
    In ACEST caz „urmarile neplacute” (pt stapan) – si care s-ar putea solda cu un mai riguros control asupra „fiarei” – ar fi daca ar fi nevoit sa inlocuiasca perechea de manusi descompletata (cu alta pereche de manusi de material, marime, calitate, vechime si stare similare – sau mai bune), primind in schimb si manusa ramasa.

    • nu m-a împiedicat nimic. 😆 Am stabilit că aici mă simt…liberă din toate punctele de vedere, așa că …dacă ăsta mi-a venit în minte prima dată…așa a rămas. Corectura s-a vrut a fi o precizare că nu am uitat cu totul de normele limbii sau ale bunului simț. 🙂

      Este diferență 😆 Pințul vorbește mai …pe înțelesul „fiarei” :-)))
      Despre căinii lăsați liberi, adică de capul lor…nu sunt prea încântată. Experiențele mi-au arătat că la un moment dat, cineva o pățește…din păcate.

    • Metoda sugerata de mine se poate dovedi salutara pt schimbarea… mentalitatii, a conceptiilor stapanului „bestiei” (referitor la modul de… administrare a posesiunii sale asupra patrupedului).

  4. Chiar daca este cu o anticipatie prea mare, iti urez de-acuma „La multi ani fericiti!”, caci atunci nu voi fi… „disponibil”.

    • heheeeee, ești primul! Cum de ai ținut minte? (nu că aș face vreo aluzie nepotrivită privind ținerea de minte, dar sunt…plăcută surprins 🙂 )
      Mulțumesc. Iar ție, să treci peste momentul dificil al internării 🙂

      • Momentul dificil a fost nu la internare, ci atunci cand (dupa ce imi luasem inima in dinti si ma pregatisem sufleteste pt o operatie grea) am aflat ca „deocamdata” TOT nu se face operatia „principala”, ci tot o operatie (relativ usoara) pregatitoare. Deja sunt acasa, cu perspectiva de vreo 3-4 sapt de convalescenta si abia APOI „operatia mare”. 😦

        Sincer sa fiu, mie DE MULT imi face impresia ca esti „placuta”, astfel incat nu sunt „surprins” in aceasta privinta. Iar DUMNEATA – cred ca NU esti „placuta surprins”, ci (sper ca am interpretat corect) „placut surprinsa”. 😛

        La varsta mea, „aluzia” referitoare la scaderea „tinerii de minte” nu este nicidecum „nepotrivita”.

      • :-))))
        ei, de data asta las așa! să vada lumea că tendințele „ușor dislexice” despre care scriam în postarea următoare, nu sunt doar o părere :-)))
        Sănătate îți doresc, încă o dată!

  5. Ce frumoasa e, Dagatha! Catelusa. Mie mi-ar fi fost mila sa ii iau patura inapoi pe frigul ala.
    Dar si iarna e frumoasa. Si catelul pe care vreti sa i-l luati Printulicului.

    • Să știi că e foarte frumoasă 🙂
      Cu pătura…nu voia să se învelească. S-a obișnuit să șterpelească lucruri cu care se joacă. Iar acum, de când e zăpada mai mare decât ea, înoată pur și simplu. Tot timpul are zăpadă pe botic 🙂 și dă din coadă a satisfacție.
      Rectificare: cățelul pe care TATI a propus să-l luăm. Eu zic că e o glumă bună. Nu suntem pregătiți pentru așa ceva. 😀

  6. E voie?
    Am trecut pe aici si n-am vrut sa plec fara un „Buna ziua!”
    Cred ca nu trebuie sa te justifici.Nu-i momentul.
    Daca o sa fie,o sa aveti si ciine,indiferent ca locuiti in bloc sau nu.Poate dupa ce mai creste pruncul,asa pe la adolescenta…
    Si noi locuim in bloc si avem acum catelusa cu nr. 4.
    Prima a fost pechinez,a doua si a treia caniche,iar acum avem o teckelita.
    Este important ca va intelegeti bine cu cei pe care-i aveti prin preajma,ca ii plac si copilului si gaseste modalitatea de a se intelege cu ei.

    • bineînțeles că e voie. 🙂
      Ești printre cei pe care i-am citit când am început și eu să scot naul în „blogolume” 😆

      Ai dreptate. „Dacă o să fie”… Tot așa a fost și cu pisicile :-)))
      Deocamdată ne bucurăm de ai altora, pentru că atunci când ne saturăm, ne luăm la revedere și gata :-)))

      • atâta de fun că mă gândesc că ar cam fi cazul să inventez şi eu un concurs! 🙂 tare mi-a plăcut să scriu, excelentă ideea claudiei!
        la round two cred că voi spune pas, un prieten chiar îmi zicea că îmi ajung două tricouri câştigate plus o carte, ar fi cazul să mă gândesc şi la maya! 😆

      • daaaaaa, abia aștept! Dă-mi de veste că mă bag!
        😀
        (vorbim, în continuare, despre concurs 😀 )
        Da, și eu mă gândesc să devin participant onorific, pe lângă concurs. Știi cum sunt ăia de cântă invitați pe la diverse concursuri de muzică 😀
        Wow! Ce importantă m-am dat! 😀

    • Tocmai de acolo vin! 🙂 Am lăsat și un semn mic 🙂
      Când am citit prima dată, nu eram încă printre nominalizați, dar m-am bucurat pentru faptul că într- o comunitate virtuală apar aprecieri sincere.
      Mulțumesc, dragă Anto 🙂 Onorez nominalizarea cât de repede pot 🙂

      • erai nominalizata doar ca inca nu stiu sa folosesc magaoaia asta de calc adusa de al meu sot si am publicat o postare salvata inainte sa mai faca consoarta mea o updatare la nu stiu ce program

        pufff , tehnologia asta…el e incantat ca se descurca singur calcu’ sa se updateze de cate ori are chef si restarteaza totul cand are chef (adica, calcu’ restarteaza ) , insa, pe mine ma enerveaza si, maine cand sotiorul meu scump pleaca oleaca de acasa, imi infig ghearele in el ca sa schimb cate ceva si sa pot lucra linistita fara intreruperi :)))
        sa vezi atunci incantare pe chipul meu si…nu stiu ce chipul lui 😀

  7. ha! a sosit consortul acasa….copiii au sarit pe el 😀 …..dupa 5 minute de juganeala acuta, ma intreab printre bratele plozilor: „nu-i asa ca-i bun noul calc’?” , eu: „ihi” si ma intorc repede cu fata spre monitor sa nu-mi vada ochii…..mai sat un pic „da-te la o parte sa intru si eu pe net”, eu : ” da, o clipa , inca mai scriu…” , el „ce tot scrii? hai ca am treaba,caut ceva…” …..ma rog,discutia a durat inca vreo 10-15 minute pana cand m-am hotarat sa …..o sterg englezeste: ” ma duc sa fac un dus 😀 „….candm-am intors mi-a aruncat o privire de-aia 😀 si nu a zis nimic 5 minute, pe urma ” am facut totul la loc! ce ti-a venit?”
    maine pleaca toata ziua si eu am toata ziua la dispozitie sa fac ceva iremediabil :)))
    the revange is mine! 😀

Ce părere ai?