RSS

Oameni și fapte: proiectul „Biblioteca Românească din Canada”

03 Feb

O carte este singurul loc în care poţi examina un gând plăpând fără să îl distrugi, sau poţi explora o idee controversată fără să îţi fie teamă că îţi va exploda în faţă – unul din cele câteva refugii unde mintea unui om poate avea parte atât de provocare, cât şi de intimidate”. Charles Langbridge Morgan.

Cărțile par să nu mai aibă valoare într-o societate dominată de atâtea alte mijloace mult mai accesibile, „mai” directe, dar și mult mai superficiale de informare. De ce ar citi un elev, de pildă, romanul, dacă există pe internet varianta rezumatului în câteva rânduri sau dacă poate viziona filmul. Din păcate, fenomenul pare să devină extrem de contagios. Pe de altă parte, criza, grijile, lipsurile, frustrările, stresul nu mai lasă loc de preocupări intelectuale pentru cei care reprezintă masa. Altele sunt prioritățile, iar resursele financiare se consumă în cu totul alte direcții decât în dezvoltarea culturală a individului. Chiar și așa, mai există, români preocupați de îmbogățirea unei biblioteci personale, oameni care mai cumpără cărțile promovate săptămânal de ziarele noastre, cărți serioase, cu autori renumiți, cărți care nu ar trebui să lipsească din nicio bibliotecă.

Într-o postare precedentă, vorbeam despre românii din Canada. Iată că acum proiectul lor- prima bibliotecă de carte românescă din Canada–   se apropie de momentul mult așteptat. Mai este o săptămână până când cărțile vor fi trimise acolo. Am avut norocul să aflu despre acest proiect suficient de devreme încât să urmăresc cum a prins aripi treptat și, mai ales, am avut norocul să cunosc oameni!

Ioana este cea care mi-a răspuns la primul mail, când încă nu știam ce voi face exact și nici măcar nu bănuiam că am să reușesc să adun un număr destul de important de cărți- 500- pe care să le trimit în Canada. Am aflat apoi despre Ioana că are un suflet mare, că este un om minunat, căruia îi pasă enorm de ceilalți, de ceea ce gândesc, de ceea ce simt, de ceea ce fac. A apreciat simplul fapt că cineva s-a gândit la a da o mână de ajutor, a fost promptă la fiecare solicitare, a avut răbdare cu mine, m-a încurajat, m-a ținut la curent cu toate demersurile.

Pe Lidia o cunosc deja de mult timp. Știu că este omul care sare în ajutor de fiecare dată când cineva are nevoie. Nu a făcut altfel nici de data aceasta. A scris liste peste liste, mi-a suportat toanele și ideile fixe, a lipit, a numărat, a sortat, a stat peste program, m-a ajutat de fiecare dată când nu făceam față singură, a găsit soluția pentru transportul cărților.

Roxana este o iubitoare de cărți. A fost printre primii care au donat cărți pentru această cauză. Nu a pus întrebări, a avut încredere în mine și în ceea ce am intreprins.

Dragii mei de la 10 A, au fost voluntari model! Fetele au ales cărțile, au scris pe fiecare în parte „Donație din partea…”, băieții au inventariat, au mutat cutii, cu toții au donat câteva din cărțile personale.

Ana-Maria de la Biblioteca Judeţeană Vrancea, a fost un ajutor nesperat. Mereu veselă și plină de optimism, foarte serioasă și responsabilă, a acceptat să ne ajute cu transportul cărților până la București, ba mai mult, a vorbit frumos despre noi pentru presa vrânceană.

Sunt oameni pe care i-am cunoscut cu acest prilej, sunt oameni despre care știam că sunt minunați.

Lăudabilă orice acțiune care are ca obiectiv promovarea culturii. De aceea, fac trimitere la un articol asemănător pe blogul lui Ciprian.

Later edit: Pfui, amnezia, bat-o vina!

Am uitat să menționez că mi-a fost de ajutor și Tudor! 🙂

Sursa foto: http://www.google.com

 
10 comentarii

Scris de pe Februarie 3, 2011 în De interes general

 

Etichete: , , , ,

10 răspunsuri la „Oameni și fapte: proiectul „Biblioteca Românească din Canada”

  1. Ciprian Bojan

    Februarie 3, 2011 at 6:21 pm

    „dar din dar se face rai”. Mă bag să promovez chestia asta pă Feizbuc 😉 , măcar cu titlu informativ. Te superi?

     
    • dagatha

      Februarie 3, 2011 at 6:26 pm

      eu pe tine? cum să mă supăr? 🙂
      nu prea sunt în relații bune eu cu FB-ul…dar…mă onorează. Poate se mai găsește câte cineva care să preia ideile noastre și să le pună în practică.

       
  2. Tudor

    Februarie 4, 2011 at 11:06 am

    Ma bucur ca ti-am putut fi de folos

     
  3. Lidia

    Februarie 4, 2011 at 2:57 pm

    Iar despre Agatha va pot spune eu, e o fata minunata cu un suflet mare, care stie sa dea viata unei idei, sa se implice si sa mearga pana la capat chiar daca drumul, de multe ori, este anevoios, si-a neglijat viata personala, copilul, sotul, pentru o cauza… cati dintre noi ar face asta???
    Felicitari Agatha! sunt oricand alaturi de tine!

     
    • dagatha

      Februarie 4, 2011 at 3:06 pm

      ei, să nu exagerăm…
      🙂

       
  4. Ciprian Bojan

    Februarie 12, 2011 at 5:59 pm

    Dar din dar se face rai… Totul este să vrei! Nimic nu e imposibil, iar această acţiune este un exemplu grăitor!
    Şi totuşi, doar şase comentarii, până acum, la o acţiune atât de importantă şi frumoasă… Ia să fi scris că ţi s-a arătat în vis Mădălina Manole (dau un exemplu, n-am nimic cu persoana, ci cu mediatizarea excesivă), să vezi ce trafic făceai…
    Oricum o zic cu tot sufletul: FELICITĂRI! 🙂

     
    • dagatha

      Februarie 12, 2011 at 7:31 pm

      Eu mă mir că am și comentariile astea :-))) Glumesc!
      Acum te parafrazez pe tine. Nu scriu aici nimic cu gândul unei mediatizări. Sunt lucruri pe care le simt sau lucrui care merită știute și de alții. Sunt extrem de bucuroasă pentru fiecare comentariu, chiar dacă are un singur cuvânt, pentru fiecare „like” și pe ntru fiecare steluță. La fel de mult mă bucur că am reușit să facem ceva și pentru cei din Canada.
      Cât despre tine…mă bucur că ești mereu pe-aproape si cu gând bun 🙂

       
      • Ciprian Bojan

        Februarie 12, 2011 at 7:46 pm

        De drac botezat nu scapi nici dacă-ţi faci cruce! 😛 Glumesc şi io. Doar că simt calitatea umană pe unde umblu şi o apreciez!

         
      • dagatha

        Februarie 12, 2011 at 7:50 pm

        aoleeeeeeeeeeeeu! Apoi de acum m-am înroșit până în vârful urechilor :-)))

         

Ce părere ai?

 
Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

CÂRCIUMĂ DE FIȚE

îmi rezerv dreptul de a-mi selecta clienții

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Numai Filme

by Ana Ayana

Nina Docea

de Mădălina Rodocea

JURNAL

Ajutor pentru luat zborul

SENSURI

De ce îi este omului de astăzi foame ? De iubire şi de sens. (N. Steinhardt)

Creatii manuale-Amy Crafts

Despre pasiunea pentru handmade

Poteci de dor

"Adevărul pur şi simplu, e rareori pur şi aproape niciodată simplu" - Oscar Wilde

DrStoica / da-te-n blogul meu, te rog!

zâmbet, coaching, film, pamflet, fotografie, pareri, aiurea... dar hai sa fim pozitivi!

ComiCultural

Nu știu că nu știu nimic

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

Traista cu merinde

Toate lucrurile imi sunt ingaduite,dar nu toate sunt de folos.

Cu presa de perete

un blog de Alex Nedea

Machete Didactice

Machete didactice si materiale care vin în sprijinul mămicilor, educatorilor si tuturor celor implicati în educatia copiilor la scoală sau acasă.

Pishky's Blog

Numai cuvintele zburau între noi, înainte și înapoi - N. Stănescu

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

Tiberiuorasanu's Blog

LECTURI, păreri, impresii de călătorie. Eu citez NU plagiez.

Un blog de poveste

Oborul cu fantezii

Valerica Oprisanu

Just another WordPress site

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Cățărătorii

Când urci pe scara vieţii, nu uita să dai bună ziua tuturor, pentru ca atunci când cobori să aibă cine îţi răspunde

La Fée Blanche

Contesă de Chou-Fleur

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Loc de dat cu capu'

sau cum să te fereşti de invizibil

Per aspera ad astra

Maison de santé

ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Blogul Buceginatura2000

Informatii despre Mediu, Turism, Bucegi sit Natura 2000

Alma Nahe(r)

Să se ducă la muncă, ca să nu mai citească şi ei nişte almanahe!

Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Redsky2010's Blog

Trecand prin viata cu ochii larg deschisi

Dictatura justitiei

Just another WordPress.com site

Ochiul care rade

Felii de viata

Tink3rbe11's Blog

Eu in forma bruta

Pruncu

de vorba cu mine insumi

Tabakera

...pentru ganduri la care nu pot renunta

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Pseudolirice

Pseudo lirice

